Strona główna Fora Foto Sprzęt 1D mark III

1D mark III

Sprzęt

Member

Mam możliwość zakupić wymieniony aparat za rozsądną cenę z przebiegiem ok 40tyś. , obecnie używam 7d. Pytanie czy warto wymienić 7d na starszego 1dmkIII? Fotografuje śluby i hobbistycznie krajobrazy, a i czy AF w 1dmkIII będzie porównywalny do 7d ??

Member

A jakie masz szkła?

Member

16-35 2.8L II i 70-200 2.8 IS L II i mam zamiar jeszcze kupić 50 1.2

Member

Z tego co wiem to jest to swietny aparat. najlepiej obejrzeć z niego zdjęcia robione na wysokim ISO, bo to chyba najważniejsze.

Member

zakres czułości ma 100-3200 a jakość obrazu ma jak dla mnie bardzo dobrą ale czy AF ma porównywalny do 7d ?

Member

Jak sprawuje sie AF to nie wiem. Jednak z tego co kiedyś czytałem o tym aparacie to, to że zaliczany był do puszek reporterskich, więc sądzę, że AF badzie całkiem dobry. Najlepiej zanim kupisz ten korpus to sobie ko przetestuj i wtedy wszystko bedzie jasne.

Member

wiem ale zależy mi też na opiniach, aparat stosunkowo jest daleko wiec pierwsze pytam a jak się zdecyduje to potem będę testował.

Member
kimi1899 wrote:
wiem ale zależy mi też na opiniach, aparat stosunkowo jest daleko wiec pierwsze pytam a jak się zdecyduje to potem będę testował.

Znajomy ma 1Ds Mark III i powiem Ci, że gdybym miał wybór – to wolałbym zdecydowanie 5D Mark II.
Gabaryty, stopień komplikacji obsługi (czytaj – wszystko ustawiasz na piechotę – dla mnie bajka – dla znajomego przekleństwo, bo przesiadł się z 50D)

Wracając do tematu – nie widzę sesnsu kupowania reporterskiego korpusu profi do Twojego typu działalności. Osobiście zaarówno na ślubach, jak w plenerze wolałbym mieć pełnoklatkowy korpus/ I tak na ślubie miałbym możliwość uzyskania mniejszej GO – a w plenerze mógłbym mocniej domykać przysłonę bez obawy o utratę szczegółów (dyfrakcja). Czyli zdecydowanie 5D Mark II.

A nawet jeśli byś się uparł na cropa (a widzę, że tak ;) to zdecydowanie wolałbym mały poręczny korpus rodzaju 7D zamiast krowiastej cegły jaką jest 1D Mark III. Mnie oznaczenia na korpusie nie rajcują ;) wolę wygodę i mobilność. Co do AFa w 7D to uwierz mi, że prawidłowo ustawiony przez użytkownika pozwala sfotografować wszystko – nawet lecącą na Ciebie bezszelestnie sowę (8 fps to nie przelewki a dobiegaczka nadąża https://www.dfv.pl/gallery/members/ac.html?g2_itemId=2748388&g2_page=5 ;) Pomiajam oczywisty fakt znakomitego, dużego i czytelnego ekranu w 7D w porównaniu z tym w 1D. Niby nic, a dodając do tego bezprzewodowe sterowanie lampami zbierze się wiele argumentów za 7D ;)

ps.
IMO kup 5D Mark I do kompletu z 7D (serio)
osobiście używam zarówno 5D jak i 7D , zobaczysz różnicę ;)

Member

dzięki ac, masz racje zastanowię się nad 5d :) (ale którą generacje to jeszcze nie wiem )

Member

Ale przecież chciałeś mieć szybkiego AF-a.
A 5d chyba do reporterskich puszek nie należy…

Member
wzrokowiec wrote:
Ale przecież chciałeś mieć szybkiego AF-a.
A 5d chyba do reporterskich puszek nie należy…

“śluby i hobbistycznie krajobrazy” – 5D sprawdzi się wystarczająco dobrze (na środkowym punkcie AF-a naprawdę można działać prawie po ciemku – testowałem ;) reporterka – od tego ma 7D. Tak samo kombinowałem i wielokrotnie pisałem, że wolę mieć dwie puszki (jedną do reporterki a drugą do portretu i pejzażu). Nawiasem mówiąc na ślubach dwie puszki (FF + crop) to rozwiązanie idealne – masz podpięte odpwiednie szkła i możesz bez zmiany szkieł focić różne kadry bez potrzeby przepinania szkieł. Nie zawsze starczy czasu na zmianę szkła – a czas ucieka…

Member

Przy opcji z dwoma puszkami się zgodzę, ale 7D na 5D bym nie zmienił.

Member
wzrokowiec wrote:
Przy opcji z dwoma puszkami się zgodzę, ale 7D na 5D bym nie zmienił.

Ja nawet nie wiem, czy 7D na 5D Mark II bym zamienił ;) dlatego mam 5D Mark I + 7D ;)

Member

nie mam zamiaru zamieniać 7d na 5d mk I czy II , pod uwagę brałem tylko wymianę na 1dmkIII jako do ogólnego zastosowania. a do 5d miałem na myśli jako drugi korpus, tak jak radzi ac.

Member
kimi1899 wrote:
nie mam zamiaru zamieniać 7d na 5d mk I czy II , pod uwagę brałem tylko wymianę na 1dmkIII jako do ogólnego zastosowania. a do 5d miałem na myśli jako drugi korpus, tak jak radzi ac.

W ogóle się dziwię, że ludzie wolą kupować 2x droższe cropowe puszki zamiast pełnoklatkowego 5D Mark I http://allegro.pl/listing.php/search?category=28190&string=5D&price_from=2500&price_to=3500&postcode_enabled=0&state=0&distance=1&postcode=&city=&prepareTime=0&buy=0&listing=0&listing_sel=2&listing_interval=7&view=gtext&order=t&clear_cookie=0&a_enum%5B814%5D=all&a_text_i%5B3327%5D%5B0%5D=&a_text_i%5B3327%5D%5B1%5D=&a_text_f%5B38%5D%5B0%5D=&a_text_f%5B38%5D%5B1%5D=&a_text_f%5B40%5D%5B0%5D=&a_text_f%5B40%5D%5B1%5D=&a_text_f%5B42%5D%5B0%5D=&a_text_f%5B42%5D%5B1%5D=&a_enum%5B15%5D=all&change_attr=Poka%C5%BC :)

Do ogólnego stosowania to 7D jest znakomity – ja nim mogę focić wszystko, jedyne ograniczenie to dyfrakcja przy większym domykaniu przysłony (w 5D domykam spokojnie do f/22 ;)

Member
ac wrote:
w 5D domykam spokojnie do f/22

i masz taką samą głębię ostrości, jak na 7D przy f/14…

Member
wzrokowiec wrote:
ac wrote:
w 5D domykam spokojnie do f/22

i masz taką samą głębię ostrości, jak na 7D przy f/14…

;)
ale nie muszę kombinować ze szkłami o ogniskowych 10 mm i mniejszej.
Kolega ma szkła pod pełną klatkę (16-35 2.8L II) tak więc sprawa jest oczywista :)

Member

A po jaką … chcecie domykać na fotkach do f22czy 16 ??? Dobre szkło i tak będzie dawać optymalny rysynek 2-3 działki przysłony nad największą dziure czyli jak by nie patrzeć przedział 5,6-8. Komu potrzebna aż taka głębia ?? Zawsze można na 16mm i przy f8 wszstko ostre od końca ręki do wyjścia z kościoła. Jak masz możliwośc dostać D1 MK3 w dobrej cenie to bierz, i się nie zastanawiaj. Tak jest nieporęczne — może–, duze itp itd…. można jeszcze wiele złego na temat puszek profi napisać, najłatwiej zresztą krytykować na podstawie opisu na optycznych albo innym opiniotwórczym portalu…. :-)) Ale chyba jest jakiś powód że jednak są te nieporęczne pancerniki używane … i to nie jedynie przez osiedlowe kółka fotograficzne…

Member
protech wrote:
bierz, i się nie zastanawiaj.

No jasne, a w ogóle po co się zastawiać dlaczego tak wielu pejzażystów i ślubnych używa w terenie wyłącznie 5D.

Member

…. bo taka moda ostatnio ;)

Member
protech wrote:
…. bo taka moda ostatnio ;)

A tak, moda na 5D nie przemija :D
Sam próbowałem “zdradzać” ją z 7D i nic z tego (ma w sobie ten zwierzęcy magnetyzm :)

Member
protech wrote:
…. bo taka moda ostatnio ;)

No tak,światowa czołówka fotografów krajobrazowych używa 5d i 5dm2 bo taka moda

Viewing 21 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.