Strona główna Fora Foto Sprzęt A/D w K10D -co dają 22bity skoro zapis w RAW-ach jest 12bitowy.

A/D w K10D -co dają 22bity skoro zapis w RAW-ach jest 12bitowy.

Sprzęt

Member

pytanie co firma uzyskała stosując ten przetwornik o tak wysokich parametrach dając na wyjściu 12bitów.

Keymaster

Bardziej precyzyjne próbkowanie danych z matrycy. Później procesor składający RAW-a ma z czego wybierać. W zasadzie powinno to skutkować lepszą rozpiętością tonalną w stosunku do innych 12-bitowych RAW-ów, bo przed konwersją skrajne wartości mają więcej etapów pośrednich między całkowitą czernią i całkowitą bielą. Wszystko oczywiście zależy od oprogramowania – czy potrafi ono optymalnie skorzystać z tego nadmiaru informacji i właściwie selekcjonować.

Member
Quote:
Wszystko oczywiście zależy od oprogramowania – czy potrafi ono optymalnie skorzystać z tego nadmiaru informacji i właściwie selekcjonować.

No właśnie…i od możliwości naszego monitora/drukarki – czy ten nadmiar informacji będą potrafiły pokazać – oczywiście mam na myśli amatorski sprzęt.Ale jeśli np. rozjaśnianie ciemnych obszarów ma się dzięki temu odbywać bez takiego pogarszania jakości jak na przetowtornikach 12 bitowych to jest to jak najbardziej użyteczne…z drugiej strony przydać się to może chyba tylko tym którzy robią ogromne odbitki…

Member

W momencie kiedy dochodzi do głosu monitor, a drukarka jest jeszcze później, to już nie ma aż takiego nadmiaru informacji. Masz “tylko” 12-bitowego rawa, tak jak z innych aparatów. To oprogramowanie zaszyte w samym aparacie musi sensownie zredukować 22 bity do 12. Skoro dali taki przetwornik, to widocznie liczą że potrafią go wykorzystać ;) Jeśli mają z tym rację, to faktycznie efektem powinny być czystsze cienie i gładsze przejścia w światłach. Coś takiego jest praktyczne nie tylko przy dużych odbitkach, ale wszędzie gdzie trzeba “ratować” światła i cienie. Jeśli tylko działa :)

Viewing 3 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.