Oprogramowanie
Używając ACR w zakładce Camera Calibration w rozwijanym menu Camera Profile widzę pewną listę stylów. Używam też własnych stylów zainstalowanych w aparacie C50D. Mam pytania:
1. Czy istnieje sposób by ACR “widział” moje style?
2. W menu Camera Profile pojawia sie styl ACR 4.6. Co to jest bo brak takiego w aparacie? Jakie ustawienia?
3. Czy istnieje możliwość obejrzenia ustawień (kontrast, nasycenie itp.) w stylech menu Camera Profile w ACR podobnie jak to mogę obejrzeć w aparacie? Czy ustawienia pobierane są z Exif?
4. Jakie ustawinia “Adobe Standard” i “Camera Standard”. Co ARW “widzi” jeżeli w aparacie mam ustawiony styl “Monochrom” a takiego stylu nie ma w menu ACR?
Pozdrawiam
1. Ja takiego sposobu nie znam.
2. W aparacie czegoś takiego nie ma, bo to jest styl “Adobe Camera Raw 4.6”, czyli taki, jak wywoływał zdjęcia stary ACR 4.6
3. Nie. Adobe ma w nosie ustawienia z Twojego aparatu, łącznie z exifem. ACR najchętniej stosuje ustawienia własne. Które nie mają nic wspólnego z tym, co w możesz ewentualnie ustawić w aparacie.
4. Adobe Standard to to, co wymyśliło Adobe jako dobre dla wszystkich. Camera Standard to to, co wymyślił Canon jako dobre dla prawie każdego ACR widzi zawsze to co uważa, monochrom czy nie.
Style ustawiane w aparacie wpływają na wygląd plików JPEG. Na RAW-y mogą wpływać tylko jeśli używasz do wywoływania canonowskiego DPP – bo tam można wybrać to wszystko, co jest w aparacie.
Owszem, można do zakładki Camera Calibration dodawać własne profile, ale trzeba do tego mieć program Adobe DNG Profile Editor (to akurat proste, można go pobrać za darmo tu: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=5494 ) i… Color Checker do sfotografowania, co już nie jest takie darmowe. I nie jestem pewna, czy w sytuacjach innych niż profesjonalna fotografia studyjna takie profilowanie ma sens.
Takie profile wystarczy sobie zrobić raz pożyczając CC. Robimy profil na każdy rodzaj światła i używamy kiedy potrzeba konkretnego. Przydaje się kiedy mamy światło bardzo byle jakie (np. sodowe) lub zależy nam na wierności kolorystycznej (packshoty, fotografia produktowa). To również dobre rozwiązanie kiedy mamy zdjęcia z dwóch aparatów (niekoniecznie różnych modeli czy producentów). Ja sobie porobiłam profile właśnie pożyczając Color Checkera od kolegi. Polecam, szczególnie kiedy ma się dobry monitor.
Trzeba uważać używając stylów w DPP, szczególnie gdy robi się duże powiększenia.
Część z nich to także wyostrzanie które jest mało “zaawansowane” w DPP (tworzy efekt halo)
jp
- You must be logged in to reply to this topic.