Strona główna Fora Foto Sprzęt Canon Pentax czy Nikon dla amatora

Canon Pentax czy Nikon dla amatora

Sprzęt

Member

Pomóżcie mi bo od czytania wszystkich informacji boli mnie głowa. Chciałabym kupić sobie lustrzankę i robić super piękne ostre zdjęcia oraz zbliżenia. Pomóżcie wybrać mi zestaw z dwoma obiektywami. Cena w granicach 2000-3000. Zależy mi również na tym aby nie było szumów. Ja mam teraz Samsunga NV 7 OPS i szumy mnie dobijają, ostrość słaba i przejaskrawione kolory.

Member

Tez oscyluje wlasnie miedzy tymi markami.Wedlug mnie po obejzeniu chyba tysiecy zdjec testowych z: Canona 300D,350D i 400D oraz Nikona D40,D40x,D60,D70,D70s i D80 Nikon bije na glowe pod wzgledem jakosci obrazu Canona.Zwlaszcza modele D40x i D70 najbardziej przypadly mi do gustu.Jesli jestes zupelnym nowicjuszem w fotografi to polecam Ci gorąco Nikona D40x jest prosty a do tego lekii no i ma polskie menu.W doborze obiektywu niestety Ci nie doradze bo jestem równierz przed zakupem lustrzanki i jak narazie o “fotooptyce” wiem zbyt malo zeby doradzac

Member

Jeżeli chcesz iść za tłumem to wstąp do Canonierów lun Nikosiów.Jeżeli chciałbyś być w lekkiej alternatywie to K10D.Sam obecnie posiadam GX-1l i bardzo go sobie chwalę.Wcześniej oczywiście był Pentax jeszcze analog.Jedynym mankamentem jak dla mnie jest tylko wolny AF,ale z tego co słyszałem to naprawili już ten błąd.Wybór należy do Ciebie

Member

to jak z dwoma obiektywami to D60 z kitem [NIKKOR 18-55 VR] za 2000zł + NIKKORA 55-200VR za jakieś 900zł

chociaż równie dobrze za to sianko można mieć D80 z NIKKORem 18-55mm który na początek wystarczy i wcale nie jest zły, a z czasem uzbierasz na inne lepsze szkło!

Keymaster

https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=504
https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=527
https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=515
https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=458
użytecznej lektury!

Lustrzanki różnią się między sobą poziomem szumów, natomiast z punktu widzenia kompakta wszystkie współczesne lustrzanki są bezszumowe. Kwestia ostrości i kolorów to obróbka – w kompaktach właśnie tak masz, że kolorki i ostrość podkręca sztuczna inteligencja aparatu, ale jak widzę nie bardzo jesteś z tego zadowolony. W lustrzance radziłbym szukać raczej wiernych, acz neutralnych kolorów i braku sprzętowego wyostrzania, bo to daje Ci największe pole manewru przy obróbce.
Pamiętaj też, że dzisiaj aparat z dwoma obiektywami, a jutro chciałbyś jeszcze makro, a później dokupić lampę, może jakąś stałkę i… szybko okazuje się, że istotny staje się system i to, co w nim jest dostępne – i za ile. Przy okazji: https://www.dfv.pl/poradniki-jakkupowac.html?id=102

Member

nawiazujac do nikona d40x..czasem mi sie zdaje, ze ma za malo opcji -.- chyba ja jestem jakas inna i nie wiem, gdzie je wlaczyc :)
kto mi powie jak nastawic aparat zeby naswietlal obraz prez czas wybrany przeze mnie?
i gdzie ja mam tam bawic sie przyslona??

Keymaster

Zapewne szukasz trybu priorytetu czasu oraz priorytetu przysłony? Specjalnie dla Ciebie :)
https://www.dfv.pl/poradniki_jak_dziala.html?id=121
I zerknij sobie do pozostałych artykułów z działu w wolnej chwili:
https://www.dfv.pl/poradniki_jak_dziala.html

Member

Czy o tym który aparat wybrać decyduje przypadek pogoda za oknem. Poczytaj inny wątek, ale w żadnym nie ma odpowiedzi, tylko nieprzerwana dyskusja bez odpowiedzi. Ale przecież któryś z tych aparatów jest najlepszy w tej półce cenowej i tylko testy mogą wyłonić odpowiedź. Czy ktoś ją zna. Który z aparatów w cenie do 3000zł wychodzi najlepiej robi najlepsze zdjęcia i dostał największą ocenę. Sony Nikon czy Canon. Sam ciągle czytam szukam informacji pytam sprzedawców i każdy mówi co innego. I gdy już byłem zdecydowany na nikona d80 z nikorrem 18-135 odradzają mi go na koszt sonego ale nie z kitem tylko z Obiektyw SIGMA 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro. Litości przecież ktoś musi się na tym znać, przecież każdy nie może być najlepszy i wybór nie może zależeć od nastroju sprzedawcy lub pogody za oknem. Ostatni test w dfv przekłada wyższosc nikona nad konkurencją ale to d700 inna klasa, natomiast który w tej klasie cenowej najlepiej kupić. Mimo dość dobrej opinii Olympusa e-520 wolałbym coś lepszego. I gdyby nie obiektywy Sony by chyba był najlepszy i tu pojawia sie problem bo wchodzi w grę jeszcze wybór szkła i wybór które rozwiązanie będzie najlepsze czy nikon z nikkorrem 18-135 czy sony z czyms w tej cenie, czy w ogóle coś innego.

Keymaster
vespero wrote:
Ale przecież któryś z tych aparatów jest najlepszy w tej półce cenowej

Wiesz, jakby było jedno bezdyskusyjnie najlepsze, to by było tylko to jedno :)
No właśnie nie musi :) To jest w dużej mierze kwestia gustu. W pewnych parametrach jeden model ma przewagę, w innych inny, a jeszcze jest to, jak komu leży w ręce. Jakość obrazu można zmierzyć i obiektywnie ocenić, ale niektórym podobają się bardziej zdjęcia z Nikonów, a innym z Olympusów. Dla niektórych LiveView jest kluczowe, dla innych bez znaczenia. Czy ważniejsza jest niższa cena zakupu teraz czy tańsze niż u konkurencji topowe szkła? Potrzebujesz mieć w zasięgu ręki możliwość kupienia w ramach upgrade’u modelu pełnoklatkowego czy to bez znaczenia? To sobie odpowiedz, albo przynajmnie sformułuj tak jeszcze kilkanaście takich kwestii i już będziesz wiedział, jaki aparat jest najlepszy na świecie dla Ciebie.

Member

no znalazlam przycisk odpowiadajacy za zmiane przyslony..o ile tak to mozna powiedziec :P
jak daje f/30 to na zdjeciu pojawiaja sie takie czarne plamki
czy to zalezy od obiektywu (kitowy mam), czy od aparatu, czy cos sie popsulo?

Member

prawdopodobnie masz brudna matryce

Keymaster

te czarne plamki się pojawiają w tych samych miejscach kadru, niezależnie od tego co fotografujesz? Witamy wśród przyszłych czyścicieli matryc! :) masz plamki na matrycy. Jeśli pojawiają się dopiero przy f/30, to bym się nie przejmował, przy takich wartościach przysłony nie robi się normalnych zdjęć. Strzel sobie biały sufit przy f/11, jeśli plamek nie widać, to rób zdjęcia :)

Member

ale nie mam tego przy wszystkich zdjeciach…
jak jest bez flesza i A wlaczone…i f/ bardzo duze
mam recznie czyscic ta martyce?? czy jest jakis system ktory czysci tam sobie…

zaraz sprawdze :)

Keymaster

Jeśliby ten system miał zadziałać, to już by zadziałał. Jak widzisz plamki, to trzeba czyścić ręcznie. Jak się boisz sama, to możesz oddać do fachowca na Psich Budach (naprzeciwko Heliosa).

Member
TalaStrogg wrote:
ale nie mam tego przy wszystkich zdjeciach…
jak jest bez flesza i A wlaczone…i f/ bardzo duze
mam recznie czyscic ta martyce?? czy jest jakis system ktory czysci tam sobie…

zaraz sprawdze :)

w twoim aparacie nie ma systemu czyszczenia matrycy ;)
mozna czyscic recznie ;) i mozna zaniesc do serwisu :)

Member

zaraz dodam zdjecia…
sa te plamki : przy f/ok.25 sa mocne, wyraziste a przy f/11 takie zamdlone ale widac…
a ile takie czyszczenie kosztuje?
i jak bede to robic same to moge zepsuc?

co do czego ale ja mam ten aparat wiecej niz pol roku, a on mi tutaj takie fochy strzela, juz go nie lubie!! T_T
w przyszlosci kupie sobie sony a900 :) czyli za jakies 10 lat bedzie mnie na niego stac

Keymaster

Zgadza się, im bardziej przymknięta przysłona, tym wyraźniej plamki widać. Jak są widoczne na f/11 to już raczej należy czyścić. Czyszczenie to pewnie jakieś 30-50 zł, ale spytaj się na tych Psich Budach.
Można robić samemu, ale trzeba zdobyć coś w rodzaju wacika, który nie gubi drobnych włosków, i alkohol, który nie zostawia zacieków. Żadne normalne kosmetyczne rzeczy się nie nadają, bo najdrobniejszy włosek na matrycy będzie widoczny jako solidna gałąź, a większość alkoholi zostawia zacieki, bo ma jakieś domieszki. Są specjalne zestawy do czyszczenia, np. patyczki PecPad, które nasączasz alkoholem Eclipse. Największe ryzyko jest, jak będziesz miała w trakcie czyszczenia rozładowaną baterię, aparat zdechnie i migawka się zamknie, gdy masz patyczek między lamelkami – masz wówczas zapewne uszkodzoną migawkę. Poza tym ryzyko wiąże się z niewłaściwym czyszczeniem – jak sobie narobisz zacieków czy ponanosisz śmieci, to masz więcej czyszczenia. I czyścisz aż do skutku. No i trzeba to robić delikatnie i z wyczuciem, nie używać ostrych krawędzi itp., żeby nie porysowac filtra, który jest przed matrycą (tak naprawdę czyścisz filtr, a nie matrycę, ale i tak trzeba być ostrożnym).

Member

to znaczy ze juz mam zdjec nie dodawac? :P

Member

czyszczenie matrycy > ok 50zł
czyszczenie matówki > ok 30zł -przynajmniej u mnie w serwisie
lepiej nie czyść sama bo jak coś się stanie będziesz słono płacić za nową matrycę. Matówki też nie radze samemu czyścić – z własnego doświadczenia

Keymaster
TalaStrogg wrote:
to znaczy ze juz mam zdjec nie dodawac? :P

Tak elokwentnie opisałaś problem, że udało się go zdiagnozować bez sekcji ;)

Member

dobra narazie dam sobie spokoj z tym czyszczeniem, nie mam kapuchy…i tak nie bede tej przyslony i czasu ustawiac, moze czasami :)

Keymaster

Ale aparat zawsze ustawia przysłonę i czas :) Nie da się zrobić zdjęcia bezczasowego i bezprzysłonowego :)

Member

:D he he mamy fajne podejsci do fotografii lustrzanką :)
ale i tak jestem pełen podziwu za te wszystkie pytania :) bo jednak jest zapał :) to sie liczy :)

Member

ale chodzi o to ze ja nie chce decydowac o tej przyslonie i czasie niech sie samo robi :)
i prosze nie smiac sie ze mnie :P
kiedys sie tego naucze ^^

Keymaster

Jak Ty nie decydujesz o tych parametrach, to robi to aparat, który rzadko kiedy ma rację. Lepiej popełniać własne błędy niż dawać się mylić aparatowi, zwłaszcza że on na błędach się nie uczy. Ustaw w priorytet przysłony, jako pozycję wyjściową zawsze pełen otwór przysłony i w razie potrzeby przymykaj.

Member

ale my sie nie smiejemy.
ja naprawde Cie podziwiam :)
ja zaczynałem od fotografowania lustrzanka to tez miałem niezbyt duzo danych :D tylko ja miałem gorzej bo robiłem to analogiem :( i w zasadzie zaczynałem od preselekcji przysłony i to własnie od najwiekszej dziury (czli najmniejszej wartosci f u mnie to było 3.5-5.6) i po pewnym czasie wchodzi to w nawyk :) ;) choc moze ja to niezbyt dobry przykład fotograficznego kunsztu

Member

a ja Was podziwiam za wiedze fotograficzna! ;>
Piotrek to wymiata w ogole :) wszystko wie…ja tez tak chce!

wzgledem matrycy…teraz zauwazylam, ze nawet przy malej watrosci przyslony sa plamy (naliczylam (przy f/25)chyba ok.17 sztuk co sie wydaje byc duza iloscia)
moze to od tego, ze kilka razy zdejmowalam obiektyw…
przez inna droge zanieczyszczenia tez sobie wchodza?? :P

Member
TalaStrogg wrote:
a ja Was podziwiam za wiedze fotograficzna! ;>
Piotrek to wymiata w ogole :) wszystko wie…ja tez tak chce!

przez inna droge zanieczyszczenia tez sobie wchodza?? :P

Piotr to w ogole taka encyklopedia fotograficzna :)

a co do zanieczyszczen… włazą nawet jakbys nigdy nie odpieła obiektywu… tak jak wchodzą miedzy szkła w obiektywie…
oczywiscie sa bardziej szczelne aparaty ale to juz raczej troche drozszy sprzet ;) no i zadaniem takiej ochrony jest bardziej piasek i pył a nie farfocle ;)

wiec od czasu do czasu trzeba posprzatac :( ja musze oddac obiektyw bo mam w srodku brudny a sam nie rozkrece bo jeszcze mi zostana zapasowe częsci

Keymaster
TalaStrogg wrote:
Piotrek to wymiata w ogole :) wszystko wie…ja tez tak chce!

Czytaj DFV :) Co tylko się dowiem, od razu przekazuję dalej, nic nie utrzymam w tajemnicy :)

Quote:
wzgledem matrycy…teraz zauwazylam, ze nawet przy malej watrosci przyslony sa plamy (naliczylam (przy f/25)

To nie jest mała wartość przysłony, to mały otwór przysłony, przy czym dość absurdalnie mały. W normalnych zastosowaniach stosuje się przysłony od f/2.8 do f/11, sporadycznie przymyka się bardziej, bo od f/11 w górę ostrość jest zjadana przez dyfrakcję (był o tym fajny artykuł w DFV :P )

Quote:
chyba ok.17 sztuk co sie wydaje byc duza iloscia)
moze to od tego, ze kilka razy zdejmowalam obiektyw…
przez inna droge zanieczyszczenia tez sobie wchodza?? :P

Czasem po prostu trzeba czyścić i już. Zanieczyszczenia i tak mogą włazić. Aparat jest do używania, a nie do zalania w plexi i postawienia na ołtarzyku.
Zwracaj uwagę, żeby zmieniając obiektyw nie ustawiać się pod wiatr, unikać zmieniania na plaży, w kłebach kurzu itp. I tak się paprochy przyklejają, ale będą narastać wolniej. Ludzie mają różne doświadczenia, niektórzy są w stanie zakurzyć cały aparat w tydzień. Ja widzę potrzebę odkurzania matrycy tak raz na rok, a nie szczypię się i zmieniam obiektywy dość często :)

Member
Quote:
To nie jest mała wartość przysłony, to mały otwór przysłony, przy czym dość absurdalnie mały.

dla mnie to bez roznicy, jedno i to samo 😮 :)
ja to zle nazwalam, czy wartosc i otwor przyslony to rozne rzeczy???

Keymaster

Tak, im wyższa wartość przysłony tym mniejszy otwór. Ma to bardzo duże konsekwencje dla tego, co widać na zdjęciu :) Przeczytaj o głębi ostrości w najnowszym DFV (s.112)

Member

ale skoro masz tego tyle to jednak dałbym do czyszczenia żeby potem nie narzekać że masz jakieś plamki na zdjeciach.
Swoją drogą ciekawe – ja jeszcze chyba nigdy nie używałem priorytetu przyslony, czy czasu, tylko pełny manual… może czas zacząć…;)

Member
Piotr wrote:
Przeczytaj o głębi ostrości w najnowszym DFV (s.112)

czy to oznacza, ze mam kupic to pismo?? :)

molp znalazlam to bulb o ktorym mowiles :D
no i mam problem…jak mam A to wiem jak ustawic priorytet przyslony, jak daje S to wiem jak ustawic priorytet czasu ale jak daje M, to nie wiem jak ustawic te dwie rzeczy…moge ustawic tylko czas, nie wiem, co pozniej nacisnac zeby zmieniac przyslone

sadze, ze gdyby nie to forum, to jeszcze troche pojec byloby dla mnie nie do zrozumienia :P
ale teraz zamierzam sie doksztalcic… poki sa wakacje bo potem to nie wiem czy bede miala czas na cos oprocz nauki ;/
chyba, ze nie bede chodzic do szkoly :D to wyjscie mi sie bardziej podoba

Member

hmmm ja mam canona wiec nie doradze Ci w tym jak ustawic czas i przysłone w aparacie ale spojrz do instrukcji tam jest to na pewno napisane w dziale o trybie manualnym

Member

no wiem poczytam…
;>

Member
TalaStrogg wrote:
jak daje M, to nie wiem jak ustawic te dwie rzeczy…moge ustawic tylko czas, nie wiem, co pozniej nacisnac zeby zmieniac przyslone

Jak wszystkie sposoby zawiodą przeczytaj instrukcje obsługi…

Między spustem migawki i pokrętłem do regulacji masz dwa przyciski. Jak wciśniesz i przytrzymasz prawy to kręcąc pokrętłem przestawisz przesłonę.

A tak na serio – polecam chociaż zerknąć do instrukcji bo niektóre opcje przestawia sie nawet za pomocą kombinacji dwóch przycisków i pokrętła. (brakuje troszku tego drugiego pokrętełka, ale idzie sie przyzwyczaić).

Poczytaj tez o wbudowanym światłomierzu i jak go używać, bo bez tego na manualu nie pociągniesz daleko :)

I czytaj, czytaj, czytaj… forum, gazetkę, książki (polecam “ekspozycja bez tajemnic”) i … instrukcje obsługi.

Pamiętaj – człowiek całe życie sie uczy i umiera głupi.

Member

znalazlam sposob na zmiane tych 2 rzeczy :)
najpierw musze dac A i wybrac tam sobie przyslone,
a pozniej na M i wybrac czas

moze jest i inna szybsza zmiana tego ale jeszcze nie czytalam niczego…narazie sama do tego doszlam :)

aha no i ile ta gazeta kosztuje??
bo zbieram na statyw i nie wiem, czy bedzie mnie na nia stac :P
mam narazie 17 zl! :D

Member

Jak już wybierzesz tę przysłonę, to już zostań przy A. Aparat sam dobierze czas.
Maciekpsuj napisał, jak się zmienia przysłonę przy M. To jest dobra, prosta metoda.
Gazetę możesz dostać taniej w wersji elektronicznej, w e-kiosku: http://www.e-kiosk.pl/issue,1450,digital_foto_video

Member
CanisLupus wrote:
Tez oscyluje wlasnie miedzy tymi markami.Wedlug mnie po obejzeniu chyba tysiecy zdjec testowych z: Canona 300D,350D i 400D oraz Nikona D40,D40x,D60,D70,D70s i D80 Nikon bije na glowe pod wzgledem jakosci obrazu Canona.Zwlaszcza modele D40x i D70 najbardziej przypadly mi do gustu.Jesli jestes zupelnym nowicjuszem w fotografi to polecam Ci gorąco Nikona D40x jest prosty a do tego lekii no i ma polskie menu.W doborze obiektywu niestety Ci nie doradze bo jestem równierz przed zakupem lustrzanki i jak narazie o “fotooptyce” wiem zbyt malo zeby doradzac

Mysle, ze stwierdzenie ze Nikon bije na glowe Canona jest mocno przesadzone. Wszystko zalezy od tego co z czym porownujemy. Canon 400D jest zapewne lepszy niz Nikon 40 czy 60 ale Nikon D80 jest nieco lepszy z kolei od Canona 400D. Nie zapominajcie tez ze niedawno wyszedl nowy Canon 450D ktory zalicza sie do aparatow zaawansowanych. Wazna jest optyka. Jesli wybiezemy obiektyw z seri “L” Canona to zdjecia bede mialy swietna ostrosc i nawet lepsza znacznie kamera ale z gorszym obiektywem bedzie ustepowala jakoscia zdjec. Dobry jest tez obiektyw Sigma 18-50 f2.8 EX ktory jest znacznie tanszy niz Canona “L”. Widzialem tu zarowno swietne jak i zle zdjecia zarowno wykonane Canonem jak i Nikonem. Wazy jest obiektyw no i umiejetnosci w robieniu zdjecia jak i pozniejszej obrobce. Mam teraz Canona 400D i powiem tak: aparat jest dobry ale kitowy obiektyw beznadziejny. Zamierzam kopic jakis lepszy obiektyw albo zmienic aparat. Moim faworytem jest Nikon 700D (testowalem go w Szwecji) albo Canon 5D (uwaga: niedlugo wyjdzie nowy jego model). Oba te aparaty maja duze sensory i to jest chyba przyszlosc ktora zawita rowniez do klasy lustrzanek amatorskicj juz niedlugo. Canon byl prowadzil przez ostatnie 6 lat ale Nikon doszedl do formy i np: moj autorytet w dziedzinie fotografi digitalnej Scott Kelby uzywa Nikona 200D i Nikona D2.

Member

W związku z tym, że ostatni post w temacie wyboru lustrzanki był prawie miesiąc temu, a od tego czasu dużo się zmieniło w lustrzankach a zwłaszcza spadły ceny chciałem się zapytać co teraz wybrać:
Nikon D60 + 18-55 VR za 1548 zł
Nikon D60 + obiektywy 18-55mm, 55-200mm VR za 1806 zł
Canon EOS 450D + 18-55mm IS za 1844 zł
Canon EOS 1000D + ob. 18-55 IS + 75-300 za 1989 zł
Canon EOS 1000D z ob. 18-55mm IS za 1398 zł
Olympus E 520 + 14-42mm f/3.5-5.6 + 40-150mm f/4.0-5.6 za 1987 zł
Pentax K200D + DA 18-55 mm + DA 50-200 mm za 2130 zł
Pentax K200D + SMC DA 18-55mm f/3,5-5,6 AL II za 1649

Member

Nikon d80 lub d60(body)+Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G IF
18-55 i 55-200 to dwa bardzo średnie obiektywy, a 18-200 to już coś! :)
A temat już wałkowany 1000 razy no ale cóż…

Member
manieq23 wrote:
W związku z tym, że ostatni post w temacie wyboru lustrzanki był prawie miesiąc temu, a od tego czasu dużo się zmieniło w lustrzankach a zwłaszcza spadły ceny chciałem się zapytać co teraz wybrać:
Nikon D60 + 18-55 VR za 1548 zł
Nikon D60 + obiektywy 18-55mm, 55-200mm VR za 1806 zł
Canon EOS 450D + 18-55mm IS za 1844 zł
Canon EOS 1000D + ob. 18-55 IS + 75-300 za 1989 zł
Canon EOS 1000D z ob. 18-55mm IS za 1398 zł
Olympus E 520 + 14-42mm f/3.5-5.6 + 40-150mm f/4.0-5.6 za 1987 zł
Pentax K200D + DA 18-55 mm + DA 50-200 mm za 2130 zł
Pentax K200D + SMC DA 18-55mm f/3,5-5,6 AL II za 1649

Czegoś tu brak – powinien być jeszcze “złoty środek” w postaci Sony, które łączy zalety dużej dostępności tanich i dobrych obiektywów ze stabilizacją w korpusie i sprawnym systemem czyszczenia matrycy.

Member

Pentax K200D + DA 18-55 mm + DA 50-200 mm za 2130 zł lub
Canon EOS 1000D + ob. 18-55 IS + 75-300 za 1989 zł

z tych opcji, które napisałeś, zdecydowanie mi najbardziej podchodzą te dwa zestawy.

Member

za pentaxem.

Member

Co do wyboru aparatu powiem tak: zarowno Nikon i Canon oraz wspomniany Pentax sa dobrymi aparatami. Kazdy z nich ma wady i zalety. Najbardziej popularne to wiadomo, ze Canon i Nikon. I to one wlasie robia najlepsze fotografie.Choc nie twierdze ze Pentax jest zly. Wedlug mnie lepiej kupic na poczatku od razu lepszy aparat. Lepszy to taki co ma wicej pol AF, bardziej rozbudowane funckje AF, lepsze zdjecia seryjne itp. Mowiw tak gdyz uwazem ze majac tanszy i gorszy aparat szybko wykorzystasz jego mozliwosci zaczniesz szukac nowego lepszego. Tak wiec lepiej kupic taki, ktory na poczatku bedzie lekko na wyrost, a z biegiem czasu bedziesz w nimodkrywac nowe funkje i mozliwosci.Piszesz ze chcesz robic piekne i ostre fotografia ale jakiego typu, bo to jest wazne podczs kupowania optyki. Osobiscie uwazam ze optyka powina byc jak najlepsza. Na optyce nie nalezy oszczedzac. Gdyz to ona odpowiada za ostrosc zdjec, ich kontrast i kolorystyke.Oczywiscie body tez ma bardzo uze znaczenie. Ja ostatnio strasznie sie napalilem na Nikona D700. Jednak stwierdzilem ze kupie D300 a za reszte kasy kupie obiektyw do makro z wyzszej połki.

Member

Popieram SzymonaD200. Tańsza puszka + lepsza optyka. Puszka jak napisał Szymon “trochę na wyrost” – w pełni sie z tym zgadzam. Sam kupiłem coś tańszego a później przestało mi to wystarczać i szukałem czegoś lepszego. Ja również wywodzę się ze starej szkoły, ze tylko dwie firmy ;) Canon i Nikon ale wiem, ze to nie body robi zdjęcia tylko człowiek ;) Mimo, ze jestem canonierem powiedziałbym tak: kup to co najbardziej pasuje Tobie (leży w dłoni), patrz ewentualnie na to ile kosztują szkła i akcesoria do tej puszki, którą wybierzesz (bo na tym zakupie na pewno się nie skończy).

Member

A co sądzicie o tym zestawie:
Olympus E 520 + 14-42mm f/3.5-5.6 + 40-150mm f/4.0-5.6 za 1987 zł
Cena atrakcyjna, dwa obiektywy a do tego korpus posiada stabilizację, LV i trochę innych bajerów. W sumie system 4/3 mi nie przeszkadza, martwi mnie tylko opisywana przez większość użytkowników jakość zdjęć a zwłaszcza poziom szumów.

Member

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem na tym forum. Wcześniej [zanim nie miałem aparatu] czytałem każdy post aby zasięgnąć waszych rad i opinii na temat różnych aparatów. Od dziś jestem posiadaczem Pentaxa K200D. Niestety nie miałem czasu aby porządnie przysiąść do rozkminiania wszystkich opcji i ustawień, cyknąłem kilka zdjęć na auto, kilka na manualu. Aparat i zdjęcia jakie robi myślę, że zadowolą początkującego użytkownika lustrzanek. Myślę, że najważniejsza jest chęć nauczenia się czegoś. Nikon, Canon, Sony czy inna firma nie gwarantują robienia dobrych zdjęć bez odpowiedniego teoretycznego i praktycznego “warsztatu”. Ważne żeby od czegoś zacząć a potem to już pod górkę będzie hehe.

Pozdrawiam serdecznie i do kolejnego napisania ;)

Member

Miłej nauki

Member

Sigma ma tendencje do szumów, ewentualnie 18-50 ze stałym 2.8 do Pentax K10D (jest w promocji z filtrem teraz)
Jeśli chcesz robić portrety i postacie jak brzytwa to zestaw:
Pentax K10D+ Pentax SMC DA 70 2.4
Rewelacja!
Dobrze ustawiony zestaw potrafi pobić D3 jeśli nie robisz banerów 2×3 m :)
Nie żartuję.
Do tego: SMC DA* 50-135 i SMC DA* 16-50mm i jesteś profesjonał za 8 kawałków :-)

Member
SzymonD200 wrote:
……… Osobiscie uwazam ze optyka powina byc jak najlepsza. Na optyce nie nalezy oszczedzac. Gdyz to ona odpowiada za ostrosc zdjec, ich kontrast i kolorystyke. Oczywiscie body tez ma bardzo uze znaczenie. Ja ostatnio strasznie sie napalilem na Nikona D700. ….

Oj, oj.
Oczywiście najważniejsze jest szkło.
Osobiscie jestem fanem Pentaxa bo za te pieniądze inni nie dadzą nigdy takiej jakości.
Jak pisałem wcześniej- za 8 tysięcy w Pentaxie masz praktycznie warsztat profesjonalny z pełnym zakresem ogniskowych i body i 4 szkłami z najwyższej półki (szkła z serii DA* i body uszczelniane!!!!!!!).
W Canonie i Nikonie się tak nie da.
Poza tym moim zdaniem obsługa jest 10x prostsza w Pentaxie K10 i K20 niż w porównywalnych Nikonach czy Canonach.

Member
tumpli wrote:
Sigma ma tendencje do szumów, ewentualnie 18-50 ze stałym 2.8 do Pentax K10D (jest w promocji z filtrem teraz)
Jeśli chcesz robić portrety i postacie jak brzytwa to zestaw:
Pentax K10D+ Pentax SMC DA 70 2.4
Rewelacja!
Dobrze ustawiony zestaw potrafi pobić D3 jeśli nie robisz banerów 2×3 m :)
Nie żartuję.
Do tego: SMC DA* 50-135 i SMC DA* 16-50mm i jesteś profesjonał za 8 kawałków :-)

Każda sroczka swój ogonek chwali, a tak naprawdę to na dzień dzisiejszy nie ma pomiędzy lustrzankami oferowanymi różnic, które wskazywałyby na preferowanie danej marki czy modelu. Są oczywiście pewne pola, na których konkretne marki czy modele sie mogą wykazać. Przy tym jeszcze dochodzą producenci niezależni.

I tak Alfa 200 z Tamronem 2,8/90 czy KM 1,7/50 da efekt co najmniej taki, co wspomniany wyżej Pentax… podobnie jak D80 czy 400D w podobnych kombinacjach. Do wyboru, do koloru. Oczywiście, są potem smaczki konkretnych modeli – głębia tonalna CCD Alfy 200 na ISO100 jest rewelacyjna, z kolei CMOSy Canonów zachowują się znakomicie na wyższych ISO… Dzisiaj nie trzeba sprzedawać samochodu, by mieć instrumennt dający najwyższej klasy rezultaty. Wszystko co potrzeba, to wiedza warsztatowa i umiejętność kompozycji, gdy masz te dwie cechy, niezależnie od naklejki na puszce i szkiełku dasz sobie radę.

Member

I pentax nie ma JESZCZE pelnej klatki, co burzy trochę wrażenie ‘profesionalności’. Ale fakt faktem, że Pentax ma bardzo atrakcyjną ofertę jeśli chodzi o tańsze (pojęcie względne) body.

Member
molp wrote:
I pentax nie ma JESZCZE pelnej klatki, co burzy trochę wrażenie ‘profesionalności’. Ale fakt faktem, że Pentax ma bardzo atrakcyjną ofertę jeśli chodzi o tańsze (pojęcie względne) body.

Wszystko niestety jest wliczone w cenę. Pentax daje tanie body, ale wybór tanich i dobrych szkieł jest jaki jest. Jeśli poprzestajesz na niezłym zresztą kicie, wszystko gra, ale jak chcesz poszaleć, musisz siegnąć głęboko do kieszeni.

Member

Na czymś muszą zarobić…:)

Member

Ten watek przypomnial mi o sytuacji jakiej uczestnikiem bylem podczas tegorocznych wakacji nad polskim morzem.
Podeszla do mnie para zebym zrobil im zdjecie z widokiem na morze itd. Podzeszli bo zwrocili uwage na moj aparat. Mieli taki sam (d40). Wzialem aparat, wlaczylem, sprawdzam ustawienia.
Masakra!!!!! Oczywiscie pokretlo trybu na AUTO. Jpeg Basic, Iso 1600 w jasny, sloneczny dzien.
Pozmienialem do robienia zdjecia po swojemu, pstryknalem kilka fotek i oddalem aparat. Zadowloeni podziekowali.
Puenta: nawet lustrzanka w trybie Auto mozna spieprzyc zdjecie jezeli wczesniej nie przeczytalo sie instrukcji i nie posiadlo podstawowej wiedzy fotograficznej.

Member

Widać uwierzyli, że aparat jest genialny… pewnie nawet nie wiedzą co to jet ISO i co zmienia… eh…

Member

Nie ma powodów do śmiechu. Zauważyłem, że kiedy biorę do ręki nowy aparat, pierwszym problemem jest “Jak się w tym cholerstwie wyłącza lampę błyskową?”, a niedługo potem “Jak tu włączyć lampę w piękny słoneczny dzień?” ;-)))

Member

Tylko, że pewnie opisana para, jedyne co przeczytała w instrukcji to jak się włącza/ wyłącza aparat i jak najszybciej zrobić zdjęcie… w sumie też po to są…

Member
jakubh wrote:
Wszystko niestety jest wliczone w cenę. Pentax daje tanie body, ale wybór tanich i dobrych szkieł jest jaki jest. Jeśli poprzestajesz na niezłym zresztą kicie, wszystko gra, ale jak chcesz poszaleć, musisz siegnąć głęboko do kieszeni.

Nie przesadzajmy, Sigmy i Tamrony oraz obiektywy systemowe kosztują porównywalnie, jezeli mówimy o nowych. Faktycznie używane można taniej dostać do Nikona czy Canona.

molp wrote:
I pentax nie ma JESZCZE pelnej klatki, co burzy trochę wrażenie ‘profesionalności’. Ale fakt faktem, że Pentax ma bardzo atrakcyjną ofertę jeśli chodzi o tańsze (pojęcie względne) body.

Pełna klatka to jakieś magiczne słowo? Jeszcze rok temunikt o FF nie mówił, a teraz okazuje się, że na APS-c nie da się fotografować.
A ja mam FF Pentaxa :) Tyle, że analogowe :)

Member

To jest postęp technologiczny, i przez to że pentax jeszcze nie ma pełnej klatki jest trochę ‘zacofany’, a pełne klatki to elita, i prawdopodobnie się w niej za niedługo znajdzie. Jeśli chcesz się coraz bardziej bawić fotografią to zapewne wcześniej czy później będziesz chciał mieć FF … cyfrowe:)

Viewing 60 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.