Najnowszy numer DIGITAL FOTO VIDEO
Niniejszym otwieram wątek do dyskusji o listopadowym wydaniu DFV. Ten numer jest szczególny – bowiem już pięćdziesiąty!
Tematem numeru jest Photoshop Elements 10 – zdradzamy jak najlepiej wykorzystać nowe wydanie aplikacji dla fotografów od Adobe! W numerze znajdziecie również: test monitorów dla fotografów, pojedynek Panasonica GF3 i Sony NEX-5N, pierwszy opis Fujifilm FinePix X10 oraz stałą porcję nowości, porad i warsztatów.
Listopadowy DFV u prenumeratorów od 2. listopada, w punktach sprzedaży – od 4. listopada!
Okładkę można obejrzeć na naszej stronie na Facebooku: https://www.facebook.com/digitalfotovideo
Jerry załapałeś się
No, zalapalem sie do galerii ze swoimi zdjeciami i teraz musze jakos zdobyc listopadowy numer DFV.
Przy okazji dziekuje redakcji DFV za publikacje moich zdjec i pozdrawiam.
Jak w zegarku! Zgodnie z zapowiedzią w skrzynkach już jest. Jest co poczytać! Dla mnie numer wyjątkowa przydatny; PSE 10, test monitorów – jak na zamówienie! Na deser Świętokrzyskie i Ponidzie. Szczerze gratuluję kolegom z forum opublikowanych zdjęć – jest także co pooglądać!
Właśnie skończyłem czytać wstępniak! Gratulacje dla Redakcji, sto lat i podziękowania za 50 numerów DFV!!! ))
Co prawda, faktycznie nic na temat Nikona, ale i tak w numerze jest sporo godnego uwagi.
Z zainteresowaniem zapoznałem się z prezentacją Fujifilm X10. Gdyby tylko miał jeszcze ruchome to co ma ten mój staruszek: https://www.dfv.pl/gallery/members/Zeno.html?g2_itemId=3415854, to byłby poważnym kandydatem na jego (tzn. mojego kompaktu) następcę. (Z przykrością, niestety, zwróciłem uwagę na to, że w tym bardzo dobrym artykule Tomkowi przydarzyło się “zdażyło”)
Prędzej czy później czeka mnie zamiana wysłużonego monitora CRT na LCD, więc uważnie przestudiuję test monitorów. Szkoda tylko, że do testu nie dostały się mniejsze (do 22 cali) monitory EIZO, bo raczej do takiej wielkości się przymierzam (dla 24″ mam za mało miejsca ).
Pozwolę sobie zwrócić też uwagę na niewłaściwość zapowiedzi na s.4 testu obiektywu Olimpusa 75-300 mm. Przecież obiektyw ten ma maksymalną ogniskową 300 mm i ani mm więcej, więc pisanie o nim: “Obiektyw o maksymalnej ogniskowej 600 mm nie musi być wielki jak armata” jest nieuprawnione.
hmm…. to jest pod PEN tak? więc chyba chodzi o ogniskową po przeliczeniu, w PENie to jest x2.
Witam,
Na wstępie chciałbym pogratulować redakcji okrągłej rocznicy! No i życzyć co najmniej jeszcze kilku takich . Robicie fajną robotę!
Z wczoraj otrzymanej gazety przeczytałem (na razie) tylko jeden artykuł – test monitorów. Powód jest dość prozaiczny – mój monitor po woli zaczyna szwankować i nie wiem czy padnie dziś, jutro czy za miesiąc. Tak więc po woli rozglądam się za nowym monitorem (24 lub 27 cali) i tu artykuł idealnie trafił w moment. Niestety po przeczytaniu artykułu trochę byłem zawiedziony. Zabrakło mi monitora, na który najbardziej stawiałem (Dell U2410 lub jego 27 calowy odpowiednik U2711). I tu pytanie do redakcji – jaki był powód, nie uwzględnienia tego monitora w teście?
Do tej pory wydawało mi się, że monitory Della w swojej klasie cenowej (a w szczególności U2711 w śród 27”) stanowią jeden z najkorzystniejszych wyborów „cena do jakość”. Od razu powiem, że nie szukam monitora z najwyższej półki. Jako totalny amator (czyli pewnie jak większość z nas) szukam rozwiązania dającego niezły obraz – najlepiej na matrycy IPS, pozwalającego się nieźle skalibrować i ze sporą przestrzenią roboczą na te wszystkie pokrętła, suwaczki i inne toole.
Na wstępie chciałbym pogratulować redakcji okrągłej rocznicy! No i życzyć co najmniej jeszcze kilku takich . Robicie fajną robotę!
Z wczoraj otrzymanej gazety przeczytałem (na razie) tylko jeden artykuł – test monitorów. Powód jest dość prozaiczny – mój monitor po woli zaczyna szwankować i nie wiem czy padnie dziś, jutro czy za miesiąc. Tak więc po woli rozglądam się za nowym monitorem (24 lub 27 cali) i tu artykuł idealnie trafił w moment. Niestety po przeczytaniu artykułu trochę byłem zawiedziony. Zabrakło mi monitora, na który najbardziej stawiałem (Dell U2410 lub jego 27 calowy odpowiednik U2711). I tu pytanie do redakcji – jaki był powód, nie uwzględnienia tego monitora w teście?
Do tej pory wydawało mi się, że monitory Della w swojej klasie cenowej (a w szczególności U2711 w śród 27”) stanowią jeden z najkorzystniejszych wyborów „cena do jakość”. Od razu powiem, że nie szukam monitora z najwyższej półki. Jako totalny amator (czyli pewnie jak większość z nas) szukam rozwiązania dającego niezły obraz – najlepiej na matrycy IPS, pozwalającego się nieźle skalibrować i ze sporą przestrzenią roboczą na te wszystkie pokrętła, suwaczki i inne toole.
Ja też jestem zawiedziony brakiem Della. Parę miesięcy temu był tutaj wątek o monitorach dla fotografów. Wówczas redakcja poradziła mi zakup właśnie Della. Kupiłem U3011 i jestem zadowolony. Chętnie bym też przeczytał, jak wypadł w takim teście.
No więc dlaczego zabraklo Della? Dystrybutor się przestraszył i nie dostarczył ?
A ja już wiem (pomimo, że numeru jeszcze nie mam o czym będę polemizował z autorem artykułu o pewnym aparacie, który jest następcą używanego przeze mne
Już zbieram argumenty
Nic się nie boisz, że Norbert ściągnie posiłki? )
Nie
Posiadam miecz świetlny (jakkolwiek to brzmi i nie jest to chińska podróba), prawdziwy pełnowymiarowy miecz średniowieczny oraz glocka (celnie strzela – sprawdzałem, a oko mam dobre), więc może dam radę ? Wybór miejsca i oręża zostawiam adwersarzowi…
Empik i saloniki prasowe InMedio. W innych punktach z prasą może być, ale nie musi.
czytam o testach monitorach i nie rozumiem. dotąd myslałam, ze im wiecej % gamutu to lepiej. Ale czytając Wasze komentarze to nie jestem tego juz taka pewna
przy 102% piszecie “gigant” a przy 109% “dosyć dobry wynik” powiem że dla laika technicznego jak ja to wcale nie proste.
tak samo barwa bieli, mocno kolorowy obrazek (asus a2460) a pod spodem nie waha się szczególnie mocno. z obrazka tymczasem wynika, że jest zupełnie inaczej.
wyjaśnijcie mi to proszę w prosty babski sposób. )
To jest “oczywista oczywistość”, która nie uprawnia do pisania o obiektywie, że ma ogniskową 2x większą niż ma faktycznie!
Masz rację. Obiektyw ma takie ogniskowe, jakie ma, i tyle. Skrót myślowy był zbyt duży, miejsca na zapowiedź było zbyt mało i stąd ten błąd. W domyśle chodziło oczywiście o ekwiwalent ogniskowej dla małego obrazka.
;-(((( czerwienię się po czubki uszu… to już się więcej nie zdaży, tfu, nie zdarzy, obiecuję
Przyznam, że 19 zł to byłaby w mojej ocenie trochę wygórowana cena.
Wiec, wlasciwa cena jest to 19 zł. Cena miesiecznika zmienila sie a na screena wkradl sie maly blad.
Ale ceny prenumeraty wciaz nie zmieniamy wiec pojedyncze wydanie kosztuje w rocznej jedyne 13,33 a w dwuletniej 10,41. Oszczednosc widoczna golym okiem.
https://www.dfv.pl/sklep -> dla zainteresowanych
Przyznam, że 19 zł to byłaby w mojej ocenie trochę wygórowana cena.
Niestety zmuszeni jesteśmy podnieść cenę DIGITAL FOTO VIDEO, czyli cena 19 zł jest właściwa. Nie chcę się wdawać w szczegóły, ale w skrócie chodzi o rosnące koszty dystrybucji, zupełnie niezależne od redakcji. Nie chcemy, ale musimy, jak to mawiają niektórzy politycy. Niestety.
Dlatego najważniejsze jest to, że nowa cena dotyczy tylko czasopisma kupowanego detalicznie. Równocześnie robimy więc wszystko, by dało się tę nową cenę ominąć. Sposoby są dwa, stary i nowy.
Stary to prenumerata, do której bardzo gorąco zachęcam! Ceny prenumeraty się nie zmieniają, więc będzie się ona jeszcze bardziej opłacać w porównaniu do ceny pojedynczego egzemplarza nabytego w kiosku czy salonie. No i ogólnie – tak kupowany DFV jest w przeliczeniu na 1 egzemplarz po prostu najtańszy, zwłaszcza w opcji 2-letniej. Naprawdę polecam!
Nowy sposób (przynajmniej w warstwie cenowej) to coś, co już jakiś czas funkcjonuje pod nazwą prenumeraty próbnej. Za pośrednictwem naszej strony internetowej, bez jakichkolwiek dodatkowych kosztów da się kupić DFV za 15 zł, wliczając w to przesyłkę (w Polsce). Pojedynczy numer, ten, który kogoś zainteresował – zupełnie tak, jak w kiosku czy salonie prasowym, ale taniej i wygodniej. I szybciej, w przypadku najnowszego numeru, bo dostaje się swój egzemplarz zanim pismo pojawi się w kioskach (tak samo w przypadku klasycznej prenumeraty rocznej lub 2-letniej).
Jak będziesz miał problem z wysyłkowym zakupem do Szwecji, to napisz. Mogę Ci wysłać w razie czego.
Dzieki BlackPaul. To bardzo mile z Twojej strony. Uruchomilem jednak juz kogos z rodziny, kto zobowiazal sie przyslac mi ten numer. Pozdrawiam.
Jest w kioskach.
Na temat następcy Twojego nexa, panie AC, pogadamy zaś po 14.11 gdy go oddam .. i nieco obficiej plując jadem i strzykając zółcią) Do tego czasu nawet nie czytam spostrzeżeń i porównań redakcyjnych coby sobie czegoś nie dać wmówić (bo przecie ufam redahtórom naszym:P) i by się czymś nie zasugerować.
i fajnie że redakcja Vagabonda wykopała

Dzieki Kasiu, ale co z tym Vagabond bo nie kumam (?)
alez prosze ))
A Vagabond to nick innej osoby której zdjęcia wydrukowano – dostaniesz do łapy pismo to zobaczysz. Kiedys się udzielał na forum, od dawna jest cicho … a ciekawe zdjęcia ma.
i fajnie że redakcja Vagabonda wykopała

Dzieki Kasiu, ale co z tym Vagabond bo nie kumam (?)
alez prosze ))
A Vagabond to nick innej osoby której zdjęcia wydrukowano – dostaniesz do łapy pismo to zobaczysz. Kiedys się udzielał na forum, od dawna jest cicho … a ciekawe zdjęcia ma.
Zajrzałem na Twoją stronę i zauważyłem, że Pożegnanie z misiem zdobyło nagrodę – gratulacje. Pamiętam, że ja od początku się zachwycałem tą fotką Świetna jest!

dziękuje ))
Tez poogladalem Twoja strone i gratuluje za wszystkie nagrody i wyroznienia. Oj, zebralo sie tego. Pozdr. ))

dziękuje ))
Tez poogladalem Twoja strone i gratuluje za wszystkie nagrody i wyroznienia. Oj, zebralo sie tego. Pozdr. ))
To tylko lokalne konkursy ale i tak jestem zadowolona ))
dziękuje )

przy 102% piszecie “gigant” a przy 109% “dosyć dobry wynik” powiem że dla laika technicznego jak ja to wcale nie proste.
Trochę mało wyraźnie to napisałem – moja wina. Zwróć uwagę, że komentarze brzmią 102% gamutu Adobe RGB i 109% sRGB. Gamut sRGB jest istotnie mniejszy od Adobe RGB, więc 102% gamutu AdobeRGB to jakieś 160% gamutu sRGB – stąd gigant…
sRGB do podstawowej obróbk zdjęć spokojnie wystarczy, choć jeśli masz dostęp do naprawdę dobrej maszynki drukującej im więcej Adobe RGB tym lepiej. Przy czym “naprawdę dobra” to tak od 3 kzł w górę, ale nie zawsze. Laby fotograficzne mają mniejszy gamut niż sRGB.
wyjaśnijcie mi to proszę w prosty babski sposób. )
To w następnej odsłonie. Muszę zdobyć do ręki jakiś egzemplarz dfv…

przy 102% piszecie “gigant” a przy 109% “dosyć dobry wynik” powiem że dla laika technicznego jak ja to wcale nie proste.
Trochę mało wyraźnie to napisałem – moja wina. Zwróć uwagę, że komentarze brzmią 102% gamutu Adobe RGB i 109% sRGB. Gamut sRGB jest istotnie mniejszy od Adobe RGB, więc 102% gamutu AdobeRGB to jakieś 160% gamutu sRGB – stąd gigant…
sRGB do podstawowej obróbk zdjęć spokojnie wystarczy, choć jeśli masz dostęp do naprawdę dobrej maszynki drukującej im więcej Adobe RGB tym lepiej. Przy czym “naprawdę dobra” to tak od 3 kzł w górę, ale nie zawsze. Laby fotograficzne mają mniejszy gamut niż sRGB.
wyjaśnijcie mi to proszę w prosty babski sposób. )
To w następnej odsłonie. Muszę zdobyć do ręki jakiś egzemplarz dfv…
“Te rzeczy” mnie po prostu do tej pory nie interesowały więc mam braki w wykształceniu Więc z góry przepraszam za naiwność pytań.

Szczerze mówiąc kiedyś było i zaskakująco mało ludzi decydowało się na ten prezent. Dlatego odpuściliśmy sobie współpracę z Vertisem w tej kwestii…
szkoda, jak co roku mam do wywołania dużo zdjęć
i zawsze szukam okazji żeby gdzieś taniej zrobić
tęsknie za starą szatą graficzną… i starą ceną
zabiliście mi ćwieka z tymi monitorami. ja zwykle zdjęcia drukuję ( w labie) więc raczej nie jest mi potrzebny sprzet z adobe RGB skoro i tak nie wydrukuje mi tego co widzę. Ale z drugiej strony ludzie mają i pracują na takim sprzęcie więc nie będę widzieć wszystkiego … eeehhh…
Tak się składa, że ja również. Ramki exifów miały wrócić do normalności…
Poczekajcie może na nową wersję portalu, wtedy to będzie dopiero nostalgia, szlochy, płacze…
Ja to lubię zmiany więc czekam niecierpliwie.
a ja nie lubię zmian, przyzwyczajam się do tego co lubię, też tęsknię za starą szatą graficzną DFV i boję się co będzie jak zmieni się portal:(

Nie przepraszaj tylko pytaj ile wlezie.
Wracając do wahnięć koloru Asusa A2460 – wykres nie pokazuje rzeczywistych odchyleń, a “wzmocnione”. Tam gdzie jest mocno niebiesko mamy +200 K, tam gdzie jest żółto -100K. Czyli z lewej strony lekko zimne barwy z prawej w miarę neutralne z wyjątkiem dolnego rogu. Popatrz na LG IPS236 – placek chłodniejszego odcienia na dole, placek cieplejszego na górze. To jest mało równomierne oświetlenie i akie które może przeszkadzać w obróbce…
Ale wykres nie wyszedł za dobrze w druku. Pokombinujemy z izoliniami, może lepiej będzie widać…
Odnośnie prenumeraty. Poniżej cytat ze strony:
“Składając zamówienie w sklepie https://www.dfv.pl zgadzasz się na poniższe warunki:
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez wydawnictwo FPlus spółka z o.o. moich danych osobowych zawartych w tym formularzu dla potrzeb niezbędnych do realizacji zamówienia (zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 roku o Ochronie danych osobowych Dz. U. nr 133 poz. 883
* Wyrażamy zgodę na otrzymywanie od FPlus spółka z o.o. oraz jej partnerów informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204).
Pytanie – dlaczego by skorzystać z możliwości zapłacenia wydawnictwu od ręki przelewem/kartą firma wymaga ode mnie zgody na zasypywanie mojej skrzynki spamem? (pierwsza zgoda jest logiczna dane są potrzebne by zrealizować zamówienie ale druga….?) Chciałbym zamówić prenumeratę ale nie mam ochoty otrzymywać “od FPlus spółka z o.o. oraz jej partnerów informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 1204).” do czego raczej nie powinienem być zmuszany tym bardziej, że zgodnie z ustawą:
“Art. 4. 1. Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody
usługobiorcy, to zgoda ta:
(…)
2) może być odwołana w każdym czasie.”
Przyznam, że 19 zł to byłaby w mojej ocenie trochę wygórowana cena.
Niestety zmuszeni jesteśmy podnieść cenę DIGITAL FOTO VIDEO, czyli cena 19 zł jest właściwa. Nie chcę się wdawać w szczegóły, ale w skrócie chodzi o rosnące koszty dystrybucji, zupełnie niezależne od redakcji. Nie chcemy, ale musimy, jak to mawiają niektórzy politycy. Niestety.
Dlatego najważniejsze jest to, że nowa cena dotyczy tylko czasopisma kupowanego detalicznie. Równocześnie robimy więc wszystko, by dało się tę nową cenę ominąć. Sposoby są dwa, stary i nowy.
Stary to prenumerata, do której bardzo gorąco zachęcam! Ceny prenumeraty się nie zmieniają, więc będzie się ona jeszcze bardziej opłacać w porównaniu do ceny pojedynczego egzemplarza nabytego w kiosku czy salonie. No i ogólnie – tak kupowany DFV jest w przeliczeniu na 1 egzemplarz po prostu najtańszy, zwłaszcza w opcji 2-letniej. Naprawdę polecam!
Nowy sposób (przynajmniej w warstwie cenowej) to coś, co już jakiś czas funkcjonuje pod nazwą prenumeraty próbnej. Za pośrednictwem naszej strony internetowej, bez jakichkolwiek dodatkowych kosztów da się kupić DFV za 15 zł, wliczając w to przesyłkę (w Polsce). Pojedynczy numer, ten, który kogoś zainteresował – zupełnie tak, jak w kiosku czy salonie prasowym, ale taniej i wygodniej. I szybciej, w przypadku najnowszego numeru, bo dostaje się swój egzemplarz zanim pismo pojawi się w kioskach (tak samo w przypadku klasycznej prenumeraty rocznej lub 2-letniej).
Dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienia.
No cóż, ja wszystko rozumiem i mam nadzieję, że nowa cena się przyjmie, bo robicie ciekawe czasopismo i cieszę się, że jest na rynku. Jednocześnie jednak cena 19 wydaje mi się trochę za bardzo wygórowana. Przyznam, że już 16,90 wydawało się sporo – nie oceniając jakość samego czasopisma, bo tak jak wspomniałem, uważam że jest dobre i na wysokim poziomie, nie chciałbym też próbować go wyceniać – ale patrząc mniej więcej na konkurencję na rynku. Cena w okolicach 15 zł wydaje się dzisiaj standardem, dochodząca do 20 to już jest dużo. Nie wiem, czy nie za dużo.
Ale to tylko moja opinia. Mam nadzieję, że rynek zareaguje inaczej.
Jeśli chodzi o prenumeratę, to kupiłbym ją już dawno, ale bardzo nie lubię zniszczonych czasopism, a niestety przy poczcie zdarza się to nagminnie. Wolę samemu kupić w kiosku, bo przynajmniej widzę, czy ktoś nie porwał okładki.. (zdarzało się przy poczcie) czy nawet nie zgiął czasopisma w pół. Bo jak rozumiem czasopismo pakowane jest w zwykłą folię, ewentualnie cienki papier?

Będzie się działo
Od razu radzę:
1/włączyć wyzwalanie bez obiektywu (praca ze szkłami manualnymi).
2/Włączyć peaking (najlepiej ustawić na średni i kolor czerwony).
3/włączyć dotykowy ekran.
4/włączyć personalizację i prawidłowo ustawić dodatkowe opcje (np. ISO, WB, HDR) na guzikach funkcyjnych bezpośredniego dostępu.
5/włączyć dotykowe menu ekranowe, aby mieć bezpośredni dostęp do: ISO, WB, HDR itp na ekranie LCD (czyli coś o czym w teście w ogóle nie wspomniano narzekając jedynie na obsługę
6/o tym, że przy dotykowym ekranie wystarczy ustawić parametry AF-a i ten po wskazaniu konkretnego miejsca na ekranie cały czas będzie utrzymywał go (pomimo ruchu) w polu ostrości też nikt w teście nie wspomniał
7/o możliwości wyboru kilku rodzajów siatki (moja ulubiona z Minolty to skośna do centrum ze “złotym podziałem” też się nie doczytałem.
8/wygładzanie skóry – czyli coś za od razu pokochają ten aparat wszystkie osoby płci żeńskiej – to działa i nie trzeba być mistrzem PS, aby zrobić dobry i ładny portret
Swoje uwagi z użytkowania podam później, ale jeśli ma być o czym rozmawiać – to radziłbym zapoznać się “głębiej” z możliwościami aparatu Krótko mówiąc – czytając artykuł wydawało mi się, że mowa o całkiem innym aparacie i ktoś chyba naprawdę nie lubi Sony
ps.
oczywiście nikt też nie wspomniał, że Nex 5N ma mniejsze wymiary od poprzednika i kolorystyka barwna oraz praca matrycy znacznie się polepszyła w porównaniu do starszego modelu…
Proszę:
https://www.dfv.pl/tl_files/dfv/Sprzet/test/Eizo_ev2335w_jasnosc.jpg
Bardzo dziękuję a czy mogę zobaczyć zmiany barw/rozkład?
Rozumiem ze to nie zostało opublikowane? Czy ja mam wybrakowany egzemplarz czasopisma?
Który z monitorów do 2tysięcy możecie polecić do pracy foto i video – kalibrator mam (spyder pro – stary ale nie jest taki zły)
Rozumiem ze to nie zostało opublikowane? Czy ja mam wybrakowany egzemplarz czasopisma?
Który z monitorów do 2tysięcy możecie polecić do pracy foto i video – kalibrator mam (spyder pro – stary ale nie jest taki zły)
Proszę: https://www.dfv.pl/tl_files/dfv/Sprzet/test/Eizo_ev2335w_biel.jpg
Nie wszystkie opisy i szczegółowe wyniki publikowaliśmy z dość prozaicznego powodu – zajmują dużo miejsca, a monitorów było również dość dużo, więc niektóre mogliśmy zaprezentować tylko w tabelce.
Nie testowaliśmy monitorów pod kątem obróbki wideo, czyli nie badaliśmy smużenia i czasu reakcji. Jeśli chodzi o obróbkę zdjęć to monitory do 2000 posortowane w malejącej kolejności punktów za jakość obrazu to:
EIZO EV2335W
Fujitsu P23T-6 IPS
EIZO FORIS FS2332
EIZO FORIS FS2331
Samsung SyncMaster F2380
A w malejącej kolejności ilości punktów z testu to:
Fujitsu P23T-6 IPS
EIZO EV2335W
Asus PA246Q
LG IPS236
Asus PA238Q
Tak więc monitor o który pytasz EIZO EV2335W wypada całkiem nieźle – pierwsze/drugie miejsce w zależności od tego co dla ciebie jest priorytetem.
Folia, czarna, średniogruba. Sam dostaję na początku miesiąca jeden egzemplarz DFV w prenumeracie, nigdy jeszcze nie był porwany czy nawet jakoś pogięty.
mnie natomiast trochę zmartwiło co innego:
– tematy video przepadły, mimo ze miały się pojawić na stałe w gazecie
– temat “premierów” 18 stron, czy to ciut nie za wiele ? zamiast strono żernych screenów nie lepszy byłby opis na 2str a do tego filmy na DVD? a pozostałe 16 stron to miejsce na masę ciekawych rzeczy
dodatkowo stosunek photoshop/premiere 16/2 … bez komentarza
nawet Norbert napisał w teście nex-panasonic o tym, iż funkcja video jest już standardem, tak więc nie umiem zrozumieć dlaczego redakcja ciągle tak bardzo rękami i nogami zapiera się przed warsztatami w tym temacie.
Folia, czarna, średniogruba. Sam dostaję na początku miesiąca jeden egzemplarz DFV w prenumeracie, nigdy jeszcze nie był porwany czy nawet jakoś pogięty.
to widocznie wszytko zależy od listonosza- do mnie docierały w stanie bardzo zróżnicowanym, od idealnych do podartych, najczęściej jest lekko nadłamany grzbiet
Folia, czarna, średniogruba. Sam dostaję na początku miesiąca jeden egzemplarz DFV w prenumeracie, nigdy jeszcze nie był porwany czy nawet jakoś pogięty.
Ani mój. Żaden z 12 numerów, jakie do tej pory otrzymałam pocztą, nigdy nie był uszkodzony – nawet w najmniejszym stopniu. Płyta też zawsze była w stanie nienaruszonym i zdatna do użytku. Szczerze mówiąc nie rozumiem niechęci niektórych osób do prenumeraty – i taniej, i wygodniej, i jeszcze jakiś prezent wpadnie przy okazji albo nawet dwa (ręka do góry, kto nie lubi prezentów:P). Poza tym mogę się zająć swoimi sprawami i nie myśleć na początku każdego nowego miesiąca, że oto muszę zapolować na gazetę.
Tylko zanim listonosz dostanie listy i paczki to jest jeszcze cały łańcuszek transportu, ciężarówki, kolej, znowu ciężarówki … Listonosz dostanie ochrzan, a pogniótł może konwojent jak z pociągu odbierał.
Ja na przykład nie znam listonosza, który u mnie roznosi pocztę. Nie mam też pewności, że robi to jedna i ta sama osoba. Mam czatować cały dzień przy skrzynce na listy? Żartujesz? To się idzie do kierownika poczty i mówi, że się otrzymuje zniszczony egzemplarz (najlepiej zabrać takowy ze sobą i pokazać) i kierownik działa dalej. A jak nie działa, to ty działasz.
Tylko zanim listonosz dostanie listy i paczki to jest jeszcze cały łańcuszek transportu, ciężarówki, kolej, znowu ciężarówki … Listonosz dostanie ochrzan, a pogniótł może konwojent jak z pociągu odbierał.
To potem już listonosza sprawa, żeby kulturalnie konwojenta upomnieć
Nie wiem jak to się w Twoich rejonach odbywa, ale w moim przypadku lepiej działa perswazja bezpośrednia, niż donos do władz wyższych
Tak, ale pytanie, co to znaczy “zniszczony”? Czy naderwana okładka to już zniszczenie, a pogięcie grzebietu jeszcze nie?
Są przykłady ewidentne, ale jest też spory obszar pomiędzy, który trudno zdefiniować. Póki nie będzie jakiś odgórnych norm uważnego traktowania przesyłek, to walka z tym to raczej mrzonka.
– tematy video przepadły, mimo ze miały się pojawić na stałe w gazecie
– temat “premierów” 18 stron, czy to ciut nie za wiele ? zamiast strono żernych screenów nie lepszy byłby opis na 2str a do tego filmy na DVD? a pozostałe 16 stron to miejsce na masę ciekawych rzeczy
dodatkowo stosunek photoshop/premiere 16/2 … bez komentarza
nawet Norbert napisał w teście nex-panasonic o tym, iż funkcja video jest już standardem, tak więc nie umiem zrozumieć dlaczego redakcja ciągle tak bardzo rękami i nogami zapiera się przed warsztatami w tym temacie.
Proporcje Photoshop/Premiere były takie, a nie inne, żeby dało się coś konkretnego powiedzieć o Photoshopie. A także po to, by dało się oddzielnie, poważnie i na wielu stronach powiedzieć coś o Premiere Niebawem…
Nie zapieramy się przed tematyką wideo, staramy się tylko wsłuchać w oczekiwania jak najszerszej grupy Czytelników DFV i odpowiednio dobrać proporcje tematyki pisma, nie tylko w kwestii foto czy wideo, ale także testy kontra porady, warsztaty kontra newsy itd. A cykl warsztatów wideo został rozpoczęty i będzie kontynuowany, ale – w związku z tym, co napisałem powyżej – niekoniecznie w każdym numerze DFV.
Nie wiem jak to się w Twoich rejonach odbywa, ale w moim przypadku lepiej działa perswazja bezpośrednia, niż donos do władz wyższych
Widzę, że różnie pojmujemy słowo donos. Donosem w moim odczuciu byłoby, gdybym wiedziała, kto mi demoluje gazetę i poszła na skargę do jego bezpośredniego przełożonego, którym może nawet wcale nie jest Kierownik/Naczelnik danego UP.
Folia, czarna, średniogruba. Sam dostaję na początku miesiąca jeden egzemplarz DFV w prenumeracie, nigdy jeszcze nie był porwany czy nawet jakoś pogięty.
Ani mój. Żaden z 12 numerów, jakie do tej pory otrzymałam pocztą, nigdy nie był uszkodzony – nawet w najmniejszym stopniu. Płyta też zawsze była w stanie nienaruszonym i zdatna do użytku. Szczerze mówiąc nie rozumiem niechęci niektórych osób do prenumeraty – i taniej, i wygodniej, i jeszcze jakiś prezent wpadnie przy okazji albo nawet dwa (ręka do góry, kto nie lubi prezentów:P). Poza tym mogę się zająć swoimi sprawami i nie myśleć na początku każdego nowego miesiąca, że oto muszę zapolować na gazetę.
O! Ja lubię prezenty, a nie dostałam żadnego:(
za to pisemka jak z drukarni, nawet nie draśnięte dostaję punktualnie jak w zegarku. Jednego mi brakuje w ostatnim numerze: jak dla mnie za mało GIMP-a, PS za drogi, więc zawsze czekam na kolejne lekcje z darmowego G,a tym razem dla nas gimpowców nic:(
muszę za jakiś czas zdecydować się znowu na prenumeratę, albo tylko kupować e-wydanie za 9,99
gdybym wziął prenumeratę to jaki prezent, Poradnik CS5 już mam i zastanawiam się nad Najlepsze Warsztaty Photoshopa, co o tym sadzicie, czy nie będzie się to dublować z Poradnikiem CS5 ???
zastanawia mnie dyskusja na temat jakości usług poczty polskiej
może i czasem pismo przychodzi trochę uszkodzone, ale co z tego ?
chyba ze są tu jacyś psych fani którzy wkładają gazetę w próżniowe opakowanie, odporne na UV , to opakowanie dawaja do sejfu, itd zeby za 100 mln lat ludzkość mogła traktować tak zachowane okazy jako białe kruki literatury
natomaist druga grupa próbuje pierwszych nakłonic na prenumeratę- dajcie na luz, chcą to kupią, i będa mieli taniej, kupowanie w kiosku też ma swoje plusy, można poderwac panią kioskarkę
Jak ktoś woli kupować w kiosku za 19 PLN, to niech kupuje. Jego wybór. Ja jestem uwielbiającą prezenty leniwą sknerą i wolę prenumeratę Mam święty spokój na dwa lata. Nie będę bulić 19 plnów za coś, co mogę mieć za niecałe 11:P A w paniach kioskarkach nie gustuję.
W artykule o Oskarze Barnacku obok zdjęcia Laica M3 czytamy “to aparat dalmierzowy skonstruowany przez Oskara Barnacka w 1954r.” Rzecz w tym, że zmarł on w 1936 roku. Był twórca prototypu nazwanego Laica IV i było to w roku bodaj 1935, zaś Laika M3 to znacznie udoskonalony aparat, który trafił na rynek niemal 20 lat później. Gdyby nie choroba i wczesna śmierć Barnacka, może M3 byłaby nawet lepsza…
słusznie polecała?
Ja jestem zadowolony ale przecież nie mam możliwości porównania ani takiego przetestowania, jak to zrobiła Redakcja w ostatnim numerze. Wydaje mi się, że Dell ma dobry stosunek jakość/cena. Mam zaufanie do marki, od paru lat pracuję na różnych laptopach Della i mnie nie zawiodły. EIZO na pewno lepsze ale znacznie droższe.
słusznie polecała?
Bo Dell zignorował prośby o przysłanie egzemplarzy do testów, a pukaliśmy do wszystkich możliwych drzwi…
słusznie polecała?
Ja jestem zadowolony ale przecież nie mam możliwości porównania ani takiego przetestowania, jak to zrobiła Redakcja w ostatnim numerze. Wydaje mi się, że Dell ma dobry stosunek jakość/cena. Mam zaufanie do marki, od paru lat pracuję na różnych laptopach Della i mnie nie zawiodły. EIZO na pewno lepsze ale znacznie droższe.
Tego Della masz na ledach?? Nadal interesuje mnie opinia jak one się sprawują, zwłaszcza jesli chodzi o kalibrację.
Jak już pisałem wcześniej w tym wątku. Duża część monitorów z testu to LEDy a wcześniej wspominało się o tym, że kalibracja jest w nich utrudniona mocno. O ile dobrze pamiętam to takie kryteria nie były brane pod uwagę w teście.
słusznie polecała?
Bo Dell zignorował prośby o przysłanie egzemplarzy do testów, a pukaliśmy do wszystkich możliwych drzwi…
Tak myślałem… Dziękuję za odpowiedź.

Ja jestem zadowolony ale przecież nie mam możliwości porównania ani takiego przetestowania, jak to zrobiła Redakcja w ostatnim numerze. Wydaje mi się, że Dell ma dobry stosunek jakość/cena. Mam zaufanie do marki, od paru lat pracuję na różnych laptopach Della i mnie nie zawiodły. EIZO na pewno lepsze ale znacznie droższe.
Tego Della masz na ledach?? Nadal interesuje mnie opinia jak one się sprawują, zwłaszcza jesli chodzi o kalibrację.
Jak już pisałem wcześniej w tym wątku. Duża część monitorów z testu to LEDy a wcześniej wspominało się o tym, że kalibracja jest w nich utrudniona mocno. O ile dobrze pamiętam to takie kryteria nie były brane pod uwagę w teście.
To model U3011. Spośród wszystkich monitorów, jakie kiedykolwiek użytkowałem, ten miał najlepsze kolory od razu po wyjęciu z pudełka. Skalibrowałem go Spyder Elite 3, którego używam od paru lat a którego redakcja nie poleca. Kalibracja bezproblemowa zakończona sukcesem.
Redakcja nie potępia w czambuł Spyderów 3. Mieliśmy jednak z nimi spore problemy – zwłaszcza z monitorami LED i szerokogamutowymi. Tylko tyle i aż tyle )

Ja też lubię sprawdzać , jest już czy jutro przyjść, pooglądać, bo może tym razem nie kupię? … i zawsze kupuję ale mam złudne poczucie kontroli tego co do kosza wkładam
Ale to dobrze – znaczy kupują, czytają, próbują i za którymś razem uda się i ta ciekawość co tym razem Ewa wymyśli…
A gdzie ten artykul sie ukazal ?
No jak to gdzie? w ostatnim dfv
A gdzie ten artykul sie ukazal ?
No jak to gdzie? w ostatnim dfv
Ja tam nic nie widze na temat sztucznych mgiel. Jest efekt ortona, poglebianie nieostrosci, ale to nie to samo co tworzenie sztucznej mgly.
Nie będzie. To zupełnie inne tematy – zbiór porad ze starszych numerów DFV. Sprzed paru lat, ale wciąż aktualne.
“Żurawie nad Wartą” – próżno szukać nazwiska autora tekstu. Niby niewiele, ale po zsumowaniu z innymi błędami oraz “skrótami myślowymi” rzutuje na ocenę pisma. Ileż można się czerwienić ze wstydu i przepraszać na forum.
Serdecznie życzę by poziom dbałości o szczegóły i jakość korekty dogoniły swoim profesjonalizmem baaardzo już “profesjonalną” cenę.
Serdecznie życzę by poziom dbałości o szczegóły i jakość korekty dogoniły swoim profesjonalizmem baaardzo już “profesjonalną” cenę.
Szczerze mówiąc nie do końca rozumiem gdzie znalazłeś tak rażące błędy w tym tekście, że rzutują na jakość pisma?
Serdecznie życzę by poziom dbałości o szczegóły i jakość korekty dogoniły swoim profesjonalizmem baaardzo już “profesjonalną” cenę.
Szczerze mówiąc nie do końca rozumiem gdzie znalazłeś tak rażące błędy w tym tekście, że rzutują na jakość pisma?
W tym tekście zabrakło mi nazwiska autora, błędy dotyczą całego pisma, już w tym wątku było tłumaczenie się za błąd ortograficzny, skróty myślowe. I tak co numer, zawsze coś, albo błędne podpisy pod wykresami, albo brak opisu osi, bzdurne ceny sprzętu w tabelach itp. Po prostu chciałbym, aby dostarczając wcale nie tani towar na rynek jakość uzasadniała by wysoką cenę.
Kawał dobrej roboty robicie, ale parafrazując: chodzi o to, żeby minusy nie przesłoniły plusów.
W teście monitorów zabrakło mi również informacji (wyłowionej tu na forum), że nie jest to test wszystkich interesujących modeli dostępnych na rynku, a jedynie takich, które udało się “zdobyć” do testów. Test w dalszym ciągu jest ok. i bardzo się przydaje w wyborze monitora, ale taka drobna informacja mogła by się pojawić.
Możliwe też, że się czepiam, ale fajne ogólnie to pismo i chciałbym żeby już nikt się nie czepiał.
Witam! Ucieszył mnie test monitorów, tym bardziej, że być może wkrótce będę się przymierzać do zakupu. Czy idąc za ciosem redakcja planuje artykuł pt. “komputer dla fotografa”? Wiem, że to nie byłoby takie proste jak w przypadku monitorów, bo komputer można se składać jak się chce, ale pewne wskazówki bardzo by się nieraz przydały…
Wystarczy, że na okładce jest?
A skoro mowa o monitorach, to ja się zapytam, przy okazji Fujitsu: czy ten “fotograf”, któremu o mało co nie polecacie tego ekranu, to amator, czy profesjonalny z 10 dyplomami ASP i 20 wystawami? Bo tak im więcej czytam (nie tylko dfv, żeby nie było), to wychodzi, że bez Eizo za 5kzł nie ma po co rawera otwierać…
Napisaliby pewnie to samo, co przy większości zastosowań – “szybki procesor, dużo pamięci, niezła karta graficzna, stabilna płyta główna i zasilacz…” + monitor z testu listopadowego i tablet z grudniowego. d:
Napisaliby pewnie to samo, co przy większości zastosowań – “szybki procesor, dużo pamięci, niezła karta graficzna, stabilna płyta główna i zasilacz…” + monitor z testu listopadowego i tablet z grudniowego. d:
Już robiliśmy takie porównania, ale skoro jest zapotrzebowanie to oczywiście przymierzymy się do testu, bo mamy w miarę fajną metodologię fotograficzną ). Ogólna konkluzja jest taka – pamięć, pamięć i jeszcze raz pamięć. Zamiana procesora z 1,8 GHz na 2,5 GHz nie daje takiego przyrostu wydajności w fotografii jak wymiana 2 GB RAM na 16
). Więc coś napisać się da. Ważne pytania to i3 czy i7?, 8 czy 16 GB RAM? Dysk zwykły czy SSD?
Serdecznie życzę by poziom dbałości o szczegóły i jakość korekty dogoniły swoim profesjonalizmem baaardzo już “profesjonalną” cenę.
Szczerze mówiąc nie do końca rozumiem gdzie znalazłeś tak rażące błędy w tym tekście, że rzutują na jakość pisma?
W tym tekście zabrakło mi nazwiska autora[…]
OK, rozumiem. W tej części gazety rzadko pojawiają się autorzy i jak na razie nikomu to nie przeszkadzało. Ale kompleksowe załatwienie tego w przyszłych wydaniach nie jest akurat dużym problemem.
DFV nie jest może wyznacznikiem profesjonalizmu, bo jakość druku offsetowego zabije każde zdjęcie, ale zapewniam cię, że największe problemy z kolorem i jakością zdjęć mieliśmy gdy drukarnia przyszalała ze swoim systemem zarządzania kolorem. Do dziś znaczna część materiałów obrabiana jest na monitorach sRGB i jakoś można przygotowywać profesjonalnie materiały do druku używając sprzętu wartego 5kzł za 5 sztuk… Powiem więcej – prawdziwy profesjonalista i na drzwiach od stodoły sobie poradzi )

Mam więc rozumieć, że amatorowi bez przesadnych zapędów na fotoedytora takie Fujitsu starczy na tak długo, ile świecić da radę? (:

Mam więc rozumieć, że amatorowi bez przesadnych zapędów na fotoedytora takie Fujitsu starczy na tak długo, ile świecić da radę? (:
Z pewnością. Dopóki nie będziesz szykował materiałów na super-hiper drukarki, tylko zwykłe atramenty/albumy foto/fotoksiążki/odbitki w labie itp. to Fujitsu z powodzeniem wystarczy. Gdybyśmy mieli dziś kupować sprzęt do redakcji dla pracujących przy grafice gazety to zakup 10xFujitsu plus 2xEizo byłby racjonalny.
Bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Gdybyś powiedział do pracowników, żeby wybrali sobie 12 monitorów do pracy, to jestem ciekaw czy proporcje rozkładałyby się tak samo
Bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Gdybyś powiedział do pracowników, żeby wybrali sobie 12 monitorów do pracy, to jestem ciekaw czy proporcje rozkładałyby się tak samo
Myślę, że tak. Znaczna część pracowników to udziałowcy, a więc właściciele firmy ) A ten Fujitsu naprawdę jest fajny
)
Bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Gdybyś powiedział do pracowników, żeby wybrali sobie 12 monitorów do pracy, to jestem ciekaw czy proporcje rozkładałyby się tak samo
Myślę, że tak. Znaczna część pracowników to udziałowcy, a więc właściciele firmy ) A ten Fujitsu naprawdę jest fajny
)
To ja się zastanawiam jak uargumentowałby swoją decyzję jeden z udziałowców, biorac pod uwagę jego wcześniejsze stanowisko:
W miarę możliwości unikać LED-a.
Podejrzewam, że dla niego przypadłby jeden z dwóch EIZO
dla rozluźneinia atmosfery:
wczoraj kupiłem teee….ściowej monitor, bo bańka już była nieostra: 19″ LED panorama ASUS, koszt po rabatach 282zł i wiecie co ??? działa !!!
osobiście pracuję na Samsungu P2470HD
a w pracy (gdzie też czasami zdjęcia obrabiam) Dell 24″ ale symbolu nie pamiętam
Sorry, że odkopuję, ale tak jakoś gwiazdka się zbliża, chciałem dać w prezencie kalendarz, bo mi się przypomniało, że na płycie podobno jakiś program do kalendarzy… I tak się jakoś dziwnie składa, że płytka z gazety (ta wydrukowana) jest inna od tej prawdziwej – w gazetce zdjęcie białej CD + napisy (nowy design) a w folii płytka w starym designie, podpisana 11/2011 a na niej m. in. CamToPrint 5.3, Olympus E-5. To jakiś mistake czy feature? Nie mogę kalendarza zrobić
P.S. Monety, znaczki pocztowe z błędem są dużo warte, może taka płyta z błędem też jest coś warta?

P.S. Monety, znaczki pocztowe z błędem są dużo warte, może taka płyta z błędem też jest coś warta?

To masz bracie pecha! Dostałeś płytkę z 11/2010 (opisaną błędnie jako 11/2011). Niestety, to nie jest biały kruk – wszystkie takie były (było o tym na forum).
- You must be logged in to reply to this topic.