Strona główna Fora Foto Sprzęt Dreams of Photokina 2010

Dreams of Photokina 2010

Sprzęt

Member

…::: ZAPRASZAM DO DYSKUSJI I WYMIANY MARZEŃ I OCZEKIWAŃ ZWIĄZANYCH ZE ZBLIŻAJĄCĄ SIĘ PHOTOKINĄ 2010 :::….

Member

Osobiście największe oczekiwania wiążę z Canonem, bardzo chciałbym, aby pokazał on kilka nowych rzeczy:
5D mark III – bez zmian w korpusie w stosunku do mkII, ale z AF-em z 7D i 5 FPS-ami
1D mark IV – pewnie pokażą…
24-70 F2.8 LIS USM – podobno ma się pojawić
16-50 F4 LIS USM
15-85 F2.8 LIS USM – moje prywatne marzenie ściętej głowy…
odwołanie 60D jako wielkiego błędu i wprowadzenie 50D mark II – z magnezem, dżojstikiem, min 6 FPS-ami, bezprzewodowym sterowaniem lampami i LCD 3:2 >VGA
pokazanie 6D – 7D bez możliwości kręcenia filmów, z mniejszą ilością Mpix i w cenie do 3,5 tys. zł

I oby tak się stało…

Member

S6pro i m4/3 od Fuji

Keymaster
tuchol wrote:
5D mark III – bez zmian w korpusie w stosunku do mkII, ale z AF-em z 7D i 5 FPS-ami

Trochę za wcześnie, a i Nikon coś nie ciśnie na tym polu (5D III pojawi się w okolicy następcy D700 z większą liczbą megapikseli)

Quote:
1D mark IV – pewnie pokażą…

1Ds IV?

Quote:
odwołanie 60D jako wielkiego błędu i wprowadzenie 50D mark II – z magnezem, dżojstikiem, min 6 FPS-ami, bezprzewodowym sterowaniem lampami i LCD 3:2 >VGA

:) Szanowny Pan szuka 7D :)

Quote:
pokazanie 6D – 7D bez możliwości kręcenia filmów, z mniejszą ilością Mpix i w cenie do 3,5 tys. zł

No tak to tylko w Erze…

Raczej następca 1000D z filmami, odpowiednik Nikkora 35/1.8, klon Nikkora 14-24? Wymiana jednej z najstarszych L-ek na wersję z nowszymi powłokami, stabilizacją, poprawioną konstrukcją optyczną – raczej 300/4L, choć 100-400L też się należy.

Member

Ja to bym chętnie zobaczył EF- S 35 mm f/1.8 a jeszcze bardziej takie szkło w pełnej klatce EF 35 mm f/1.8 no i odnowionego EF 50 mm f/1,4.
Ostatnie premiery szkiełek mnie nie przekonały – o korpusie 60D to już nie wspominam.
Co do EF 24-70 mm f/2,8 L IS USM to mnie ani ziębi, ani grzeje… Być może kombinują nad 24-105 2.8 L IS USM – co nie byłoby wcale głupim pomysłem :)
IMO przydałoby się coś na wstępie wymienionego dla normalnych ludzi – nie muszących zaprzedawać duszy, aby kupować szkła typu EF 24 lub 35 mm z f/1.4, które do tego winietują i kosztują majątek…

tuchol wrote:
24-70 F2.8 LIS USM – podobno ma się pojawić

Eeee tam, 24-105 2.8 L IS USM to rozumiem, na ww. szkoda prądu…

tuchol wrote:
16-50 F4 LIS USM

jest EF 17-40 f/4 L USM i Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM, że o 3 wersjach EF 16-35 f/2,8 L USM nie wspomnę (liczę również EF 17-35 f/2,8L USM)- zapomnij :)

tuchol wrote:
15-85 F2.8 LIS USM – moje prywatne marzenie ściętej głowy…

dokładnie – patrz wyżej ;)

tuchol wrote:
odwołanie 60D jako wielkiego błędu i wprowadzenie 50D mark II – z magnezem, dżojstikiem, min 6 FPS-ami, bezprzewodowym sterowaniem lampami i LCD 3:2 >VGA

Aha… a świstak siedzi i …. Canon raczej myśli obecnie nad wprowadzeniem kolejnej lustrzanki klasy entry level typu 2000D lub 3000D…

tuchol wrote:
pokazanie 6D – 7D bez możliwości kręcenia filmów, z mniejszą ilością Mpix i w cenie do 3,5 tys.

a po co ? przecież jest 50D jeszcze w sprzedaży ;)

Member

tak, tak mówiłem o 1Ds-ce
cóż, 2000D też mogłby być ciekawy, pw. że mniej niż 15 Mpix
100-400 Lis w wersji II… – generalnie do porprawy jest tylko stabilizacja na jakąś bardziej efektywną, bo tak to szkiełko wciąż żwawe jest..
Co do powłok w L-kach – mogliby pokazać 70-200 F2.8L (no-IS version), jej należą się nowe powłoki, ale żeby nie przesadzili z ceną…
zapomniałem dodać, też chciałbym zobaczyć 50 F1.4 USM II oraz
28 F1.8 USM II – koniecznie

Keymaster
tuchol wrote:
cóż, 2000D też mogłby być ciekawy, pw. że mniej niż 15 Mpix

No, to miałby być tani aparat, czyli robiony jak najmniejszym nakładem dodatkowych kosztów na np. opracowanie i uruchomienie produkcji nowej matrycy. A akurat matryca 15-megapikselowa się “zwalnia” po 500D i 50D…

Quote:
100-400 Lis w wersji II… – generalnie do porprawy jest tylko stabilizacja na jakąś bardziej efektywną, bo tak to szkiełko wciąż żwawe jest..

Powłoki! To jest obiektyw do fotografowania ze światłem przednim lub bocznym, nigdy kontrowym.

Quote:
Co do powłok w L-kach – mogliby pokazać 70-200 F2.8L (no-IS version), jej należą się nowe powłoki, ale żeby nie przesadzili z ceną…

Nie bardzo wierzę, żeby jeszcze się pojawiły jakieś nowe długie L-ki bez stabilizacji.

Quote:
zapomniałem dodać, też chciałbym zobaczyć 50 F1.4 USM II

Wnioskując po odnowionym Nikkorze 50/1.4 – całkiem prawdopodobne :)

Member
tuchol wrote:
28 F1.8 USM II – koniecznie

To ja poproszę Nikkora 28 f1.8 z SWM

Member

A ja Nikona D400.

Keymaster

Zdefiniuj D400 :))

Member

Hi, Hi…
Nie będzie następcy D700 ani D90 http://tech2.in.com/india/topstuff/digital-cameras/interview-with-nimesh-thakkar-of-nikon-indias-technical-office-west/142532/0 z tej wypowiedzi wynika, że D7000 to będzie aparat pomostowy pomiedzy D90 a D300s a D90 będzie dalej produkowany !!!.
“Czy będzie D700x lub D700s, Odp: nie istnieją plany zastąpienia Nikon D700”
“Kiedy wymiana D90 ma być uruchomiony ? Mam zamiar kupić D90. Odp : – Drodzy Deb ,
W chwili obecnej nie planuje wprowadzać aparatu zastępczego”.

IMO nikon zrobi to samo co canon, który wypuścił 60D rozszerzając ofertę aparatów dla zaawansowanych amatorów – tyle tylko, że u Nikona to będzie bardziej ukłon w stronę semi-profi.
;)

Member

Definicja D400 – jak dla mnie wszystko co w D300 lub D300s ale z matrycą o czułości rodem z D3S. Wiem, wiem. Pomarzyć sobie mogę… No ale przecież taki wątek :-)
Planuję w październiku zakup D300s i w d…pę bym się ugryzł, gdyby po wyjściu ze sklepu dopadła mnie informacja o pojawieniu się jego następcy.

Member
McKelich wrote:
Planuję w październiku zakup D300s

POLECAM !!!

Keymaster
McKelich wrote:
Planuję w październiku zakup D300s i w d…pę bym się ugryzł, gdyby po wyjściu ze sklepu dopadła mnie informacja o pojawieniu się jego następcy.

No to do października zdążysz sobie przemyśleć, czy to, co zaraz wyjdzie, to następca D300s czy “tylko” kusząca alternatywa.

Keymaster

Na razie mamy realizację jednego z photokinowych “marzeń”:
https://www.dfv.pl/wiadomosci/articles/9480.html
i jestem zdziwiony podwójnie. Raz, że jednak się ukazał, a dwa – że jednak się ukazał (skoro najbardziej dziejową zmianą w stosunku do E-3 wydaje się filmowanie). Wzrost rozdzielczości matrycy o 20% nie ma szans być zauważalny (dopiero wzrost o 50% daje liniowo po 15% więcej na każdym boku, co jest efektywnym minimum). Zobaczymy, jak tam wysokie ISO wyglądają, bo nowy “filtr artystyczny” nie wydaje mi się uzasadnieniem do mówienia, że to nowy aparat.
Dyskutując wczoraj z Dominikiem mieliśmy różne pomysły na tytuł notki. Mi się podobała “E-5 – 4/3 ma się dobrze, a Elvis żyje”, ale zdecydowaliśmy się na bardziej zachowawczą :)

Member

Też jestem zdziwiony, ale (po trzecie) tym, że nie nastąpił zapowiadany koniec wyścigu na megapiksele. Co prawda to tylko 12MPix, ale Canon ma sporo do nadrobienia, bo gęstość i rozmiar pikseli taka jak w APS-C przy 24 MPix, jeśli dobrze liczę (7D wymięka ;-))

Keymaster

Akurat matryca to optymalizacja kosztów – była gotowa z Penów.

Member
Piotr wrote:
Na razie mamy realizację jednego z photokinowych “marzeń”:
https://www.dfv.pl/wiadomosci/articles/9480.html
i jestem zdziwiony podwójnie. Raz, że jednak się ukazał, a dwa – że jednak się ukazał (skoro najbardziej dziejową zmianą w stosunku do E-3 wydaje się filmowanie). Wzrost rozdzielczości matrycy o 20% nie ma szans być zauważalny (dopiero wzrost o 50% daje liniowo po 15% więcej na każdym boku, co jest efektywnym minimum). Zobaczymy, jak tam wysokie ISO wyglądają, bo nowy “filtr artystyczny” nie wydaje mi się uzasadnieniem do mówienia, że to nowy aparat.
Dyskutując wczoraj z Dominikiem mieliśmy różne pomysły na tytuł notki. Mi się podobała “E-5 – 4/3 ma się dobrze, a Elvis żyje”, ale zdecydowaliśmy się na bardziej zachowawczą :)

ALLELUJA!!!!!!!
OLYMPUS NIE UMARł!!!!!!!
OLEK żYJE!!!!!!!
MóWIłEM CI PIOTRZE!!!!!!!
Dzięki za tą informację!!

Member

Cóż, wątek zaczął się bardzo Canoniersko, ale i o NIkonach:
Bardzo chciałem zobaczyć następców D90, ale skoro nie… Ten D7000 to jakieś dziwne nazewnictwo, ale aparat mógłby być ciekawy. Chętnie bym tam zobaczył magnezowy korpus i AF z więcej niż 1 polem krzyżowym.
Jak to nie planują następcy D700? A co jak się zestarzeje? Porzucą tą linię i zostawią Canona bez konkurencji?

Mówiąc w ogóle o 5D mark III miałem na myśli aparat mogący rywalizować z D700, czyli z dobrym AF-em.
Dlatego pogłoski o włożeniu tam AF-a z 7-mki są bardzo obiecujące.

Member
ac wrote:
Hi, Hi…
Nie będzie następcy D700 ani D90 http://tech2.in.com/india/topstuff/digital-cameras/interview-with-nimesh-thakkar-of-nikon-indias-technical-office-west/142532/0 z tej wypowiedzi wynika, że D7000 to będzie aparat pomostowy pomiedzy D90 a D300s a D90 będzie dalej produkowany !!!.
“Czy będzie D700x lub D700s, Odp: nie istnieją plany zastąpienia Nikon D700”
“Kiedy wymiana D90 ma być uruchomiony ? Mam zamiar kupić D90. Odp : – Drodzy Deb ,
W chwili obecnej nie planuje wprowadzać aparatu zastępczego”.

IMO nikon zrobi to samo co canon, który wypuścił 60D rozszerzając ofertę aparatów dla zaawansowanych amatorów – tyle tylko, że u Nikona to będzie bardziej ukłon w stronę semi-profi.
;)

Przynajmniej Nikon jakoś normalnie podchodzi do tego wszystkiego. Po co zastępwoać coś dobrego (D300s, D700) skoro nie ma to uzadnienia- co dodadzą? Filmy 3D? Nawigację samochodową? Ekran dotykowy? :-) Filtry artystyczne i detekcję uśmiechu?… Paranoja- tak szaleńczo wszyscy producenci pędzą goniąc Sony, że za chwilę będziemy co pół roku wymianiali aparaty… na gorsze, ale nowsze

Member

a o Fuji nic nie słychać…:-(

Member
krzyskra0 wrote:
Paranoja- tak szaleńczo wszyscy producenci pędzą goniąc Sony, że za chwilę będziemy co pół roku wymianiali aparaty… na gorsze, ale nowsze

IMO niekoniecznie, to wyłącznie woda na młyn dla maniaków sprzętowych zmieniających aparat co roku. Osobiście używałem 10D (przedtem G3) do czasu ukazania się i zejścia z cen 5D, potem zdecydowałem się na 7D. Jeśli ktoś dokładnie określi swoje oczekiwania to właściwie wybrany korpus zaspokoi jego potrzeby na kilka, kilkanaście lat. IMO w zasadzie nie widzę np. w przypadku Canona sensu corocznego “odświeżania” oferty – co zresztą jak widać zrobił dodając korpus 60D, który niczego nie zastępuje a podobnie jak 7D rozszerzył możliwości wyboru dla nabywców ukierunkowanych na zakup aparatu o określonych parametrach technicznych.

Co do sony- to celuje “ono” głównie w poziom entry level, bo jest najbardziej dochodowy. Jednocześnie dzięki stosowanym u siebie innowacjom “zmusza” inne systemy do unowocześniania również amatorskich korpusów – jest to powód wyłącznie do wdzięczności i z pewnością nie do “nagany”. Krótko mówiąc im wyżej ktoś podnosi poprzeczkę tym inni bardziej muszą się wysilić, aby ich produkt się sprzedał, a to co Sony ostatnio serwuje w korpusach jest u innych jeszcze w fazie testów i projektów – a to co zrobią to robią przynajmiej dobrze – serwując w aparacie funkcje HDR z ręki sklejonym z 3 fotek z równoczesnym zapisem oryginalnej klatki (bez HDR), czy zdjęć z ręki w nocy są przynajmiej całkowicie używalne, nie mówiąc już o panoramch 3D, czy innowacjach dotyczacych przykładowo a55.

Member

a Fuji wypuszcza model http://www.optyczne.pl/3295-nowość-Fujifilm_GF670W_Professional.html
Nie ma co… zamiast budować swój własny cyfrowy system, czy to oparty na M 4/3 czy na lustrach, ze swoimi szkłami Fujinon, ze swoimi matrycami, jakby na przekór wszystkim pokazują aparat dla “maniaków” i kolekcjonerów… Myślę ze 999sztuk na całym świecie pewnie się sprzeda… A na Photokinie pewnie zobaczymy następcę HS-10 40-to krotnym zoomem :-(
Ech… chyba zacznę kochać bardziej Nikona:-)

Member
krzyskra0 wrote:
Po co zastępwoać coś dobrego D700 skoro nie ma to uzadnienia- co dodadzą? Filmy 3D? Nawigację samochodową? Ekran dotykowy? :-) Filtry artystyczne i detekcję uśmiechu?… Paranoja

Na przykład 100% pole widzenia w wizjerze!

Member

Nikonowskie premiery pewnie na Phokokine http://www.nikon.pl/pl_PL/ :)

Viewing 24 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.