Strona główna Fora Foto Technika fotografowania fotografia reklamowa (samochody)

fotografia reklamowa (samochody)

Technika fotografowania

Member

Dostalem propozycje pracy w firmie sprzedajacej samochody, bylbym wdzieczny za kazda cenna wskazowke dotyczaca fotografowania samochodow.

Member

będziesz je fotografował… czy sprzedawał?
Bo nie wiem od czego zacząć…? :))

Member

bede je fotogrfowal
zeby je sprzedac :)

Member

No to ja w swojej galeri mam dwa auta ( auta nie na sprzedaz). Moze jakis pomysl z tego zaczerpniesz :-))
https://www.dfv.pl/gallery/d/712804-2/IMG_0657AutoFix.jpg
https://www.dfv.pl/gallery/d/1445400-1/Auto_001.jpg

Member

no to ładnie musisz je sfotografować… ;) co by refleksów nie było i ostrość w pełnym zakresie i co najważniejsze to by się małżonkom kupujących podobało… a to znaczy… żadnych panienek w kadrze… ;)))
A co do szczegółów to ostatnie DFV o sprzedaży do allegro było… to to samo… największy jeno problem mieć będziesz z ustawieniem onego na książkach… ;) ale jak pokombinujesz to se wjedziesz… ;)))

Member

filtr polaryzacyjny :) i dużo, dużo photoshopa

Member

Jak nie ustawi dobrze światła, to się w Photoshopie skicha. Na temat ustawiania świateł do różnych obiektów, w tym szklanych, metalowych i innych błyszczących, jest książka “Światło w fotografii: Magia i nauka”, autorzy: Fil Hunter, Steven Biver, Paul Fuqua, wydawnictwo Galaktyka. Recenzja ukaże się w naszych “Testach”, jak przyjdzie jej czas, ale już mogę powiedzieć, że książka jest mocna i pokazuje jak zrobić zupełnie fantastyczne ujęcia. Choć że łatwo, to nie powiem.

Member

No, a powiedz Rafix73 jakie te auta… sportowe, terenowe, czy coś jeszcze innego?

Keymaster
all wrote:
no to ładnie musisz je sfotografować… ;) co by refleksów nie było

No właśnie refleksy powinny być, tylko tam, gdzie trzeba – żeby podkreślały elegancki kształt. Samochody są błyszczące i owalne, zapanowanie nad odbłyskami to koszmar. Fotografia studyjna wymaga solidnych tysięcy watosekund oświetlenia, a to dopiero początek zabawy, bo kluczem jest właściwe ograniczenie i kontrola nad każdym ze strumieni światła, czyli właściwe użycie strumienic i przesłon. W tej wersji to zabawa dla dużych chłopców z naprawdę dużą kolekcją zabawek.
Jedyną szansą na dobre efekty przy amatorskich środkach to plener – znajdź ładną lokację, sprawdź 5 razy, czy wszystko w kadrze jest równie ładne, zobacz o której godzinie masz dobre światło (koniecznie niskie i za plecami, gdy kierujesz obiektyw na samochód). No i czekaj na idealną pogodę. Jak będzie, to musisz być na stanowisku :)

Member

ja bym zrobił zdjęcia bez polara ale w jakiś pochmurny dzień atak aby nie było silnych kontrastów .

takich zdjęć staraj się unikać —> http://g.infor.pl/p/_wspolne/_i/temat_i/audi.jpg
kiedyś widziałem jak robię zdjęcia aut to robili to z niskiej pozycji około metra a z jakiej perspektywy to zależy już jak dużo chcesz pokazać na raz . moja rada jest taka aby pooglądać zdjęcia aut z katalogów itp . wyciąć lub wydrukować takie jakie się podobają i na nich się wzorować

Member

ta… kilka, a najczęściej całe w refleksach się mieni… sztuką jest wyeliminowanie całej reszty co by samochód… nie salon oglądać… ;)

Keymaster

I przede wszystkim, żeby odbicie było elegancką linią, a nie miało kształt użytego sofboksa :)

Member
Member

bardzo fajny link, warto poczytać
Jeśli, a prawdopodobnie zdjęcia byłyby wykonywane bezpośrednio w salonie samochodowym, to warto podłączyć puszkę do laptopa. Na dużym wyświetlaczu oglądać natychmiast wynik pyku… korygować i tak w kółko.

Member
Michal_Kucyrka wrote:
No, a powiedz Rafix73 jakie te auta… sportowe, terenowe, czy coś jeszcze innego?

samochody rozne tzn. i terenowe i sportowe i sedany i kombi i mniejsze i calkiem male ale tez calkiem spore…;)
jest to salon z samochodami uzywanymi za to chyba najwiekszy w kraju (maja jakies 20 oddzialow)
zdjecia trafiaja zarowno do gazet jak i na strony internetowe

Member

bardzo ciekawy artykul
dziekuje

Member

zgadzam się ciekawe :)

Member

Tylko nie unikaj tez pochmurnych dni. To dobra pogoda na tego rodzaju fotografie. Wtedy i tak piekne refleksy wydobedziesz ale nie beda one tak dawac po oczach. Dla mnie koszmarem jest fotografowanie czarnych samochodow aby wydobyc jakies dobre tony w kolorystyce. Zastosuj moze tez podwojne a nawet potrojne ostrzenie wybiorcze z maska. Ciao.

Member
Jerry wrote:
Tylko nie unikaj tez pochmurnych dni.

Dokładnie, światełko ładnie rozproszone. Jak w każdej profesji trzeba będzie poćwiczyć. Dasz radę :-)
Pozwodzonka

Member

dzieki serdeczne za wszystkie cenne uwagi (no i wsparcie)
pozdrawiam

Member

A czy to jest fotografowanie na placu w autokomisie? Czy masz pomieszczenie na studio w którym się auta mieszczą?

Member
cinekk1 wrote:
A czy to jest fotografowanie na placu w autokomisie? Czy masz pomieszczenie na studio w którym się auta mieszczą?

wiekszosc zdjec ma byc robiona w pomieszczeniu (studio to jednak zbyt szumna nazwa) dotyczy to samochodow drozszych. Lecz bedzie tez wiele zdjec na wolnym powietrzu gdyz nie kazdy oddzial dysponuje wolna powierzchnia pod dachem. Czyli w sumie zdjecia beda robione zarowno w “studio” jak i “w plenerze” (jesli uznamy ze garaz to “studio” a plac przed garazem to “plener” ;) )

Viewing 21 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.