Strona główna Fora Foto Technika fotografowania Fotografowanie wieczoru Panieńskiego

Fotografowanie wieczoru Panieńskiego

Technika fotografowania

 
Member

Czesc

Mam takie zadanie, że mam wesprzeć w organizowaniu wieczoru Panieńskiego
– od wyboru knajpy, prezentów jak i fotografowaniu

Czy ktoś z was fotografował wieczór Panieński?

Jak chodzi o zabawy to już znalałem materiały np. na slubomania.pl zakładka “Wieczor Panieński”
ale nic nie mogę znaleść nic o fotografowaniu

pozdr.
Bibi

 
Member

Tutaj powinieneś znaleźć coś dla siebie.

 
Member

Dobry wieczór

Dziękuję bardzo jorddekroy, choć odpowiedz mnie zaskoczyła.

Nie mam takich doświadczeń jak forumowicze, a ponieważ jest to maja najlepsza przyjaciółka – dlaczego by nie mogła mieć najlepszego wieczoru?

Jak utrwalić te chwile, na co być przygotowanym?
Na co zwrócić uwagę?

Drogi “jorddekroy” czy kiedyś robiłeś zdjęcia na imprezach małych w klubie? Co było trudnością.

Mam EOSa 300D, KID czy to wystarczy?

Pozdrowionka

 
Member

Bez lampy będzie Ci trudno. Wbudowana lampa jest słaba i będziesz błyskać w oczy, a obiektyw masz ciemny.

 
Member
bibi2012 wrote:
Dobry wieczór

Dziękuję bardzo jorddekroy, choć odpowiedz mnie zaskoczyła.

Nie mam takich doświadczeń jak forumowicze, a ponieważ jest to maja najlepsza przyjaciółka – dlaczego by nie mogła mieć najlepszego wieczoru?

Jak utrwalić te chwile, na co być przygotowanym?
Na co zwrócić uwagę?

Drogi “jorddekroy” czy kiedyś robiłeś zdjęcia na imprezach małych w klubie? Co było trudnością.

Mam EOSa 300D, KID czy to wystarczy?

Pozdrowionka

Cudów nie będzie , artyzmu też , takim zestawem to zwykłe zdjecia z imprezy z lampą na wprost czyli wadami jej wszystkimi : cienie na scianach , prześwietlony pierwszy plan i zaciemniony drugi , mrużenie oczu przez postaci – oślepianie.
Ratunek : ustaw czas na 1/60 ( im krótszy czas tym zwiąksza się moc lampy wobec innych ustawień ) , ISO jak najwyższe jakie możesz dać ale akceptowalne np 640, 800, moze wykombinujesz jakąś mini blende na lambę np z kubka plastikowego :P , obiektyw ciemny więc unikaj max zoomu ( co to jest tek obiektyw bo nie napisałaś) , jeśli 18-55 , kiepsko ale i takim da się . Staraj się nie używać maksymalnego zoom bo tam jest najciemniej i wyjdą najgorsze zdjęcia.
To moje rady ale nie są to wzorce doskonałe i najlepsze. Trzeba sobie pokombinowac z ISO i czasem przed imprezą np w domu fotografując w podobnym oswietleniu.

 
Member

Witam,

W uzupełnieniu:
– poczytaj w “wątkach ślubnych” o robieniu zdjęć podczas ślubów w kościele :)
– jeśli zamierzasz rozbudowywać “szklarnię” to rozważ zakup stałki C50/1.8 (trochę wąsko, ale jasna i tania – przyda się potem na portrety)
– możesz zrobić z folii aluminiowej odbłyśnik na sufit dla wbudowanej lampy (jeśli sufit nisko i pomalowany na biało…)
– rób w RAWach – ew. potem skorygujesz balans bieli (przy mieszanym świetle)
– trzymaj stabilnie aparat i podbij ISO – juz lepiej zrobić trochę zaszumione niż poruszone
– no i przede wszystkim ułóż sobie plan, co będziesz fotografował i jak – skoro współorganizujesz imprezę, to będziesz wiedział, co i w jakiej kolejności się będzie działo :)
– jak będziesz miał jasną stałkę (kup, pożycz, …), to zrób kilka “portretów” na pamiątkę
– ew. weź też zapasowy aparat kompaktowy na imprezę – nim też porób zdjęcia (ew. nakręć krótki filmik)

Pozdrawiam, Alex

EDIT: No i nie zapomnij o zapasowym akumulatorku i karcie pamięci :)

 
Member

I jeszcze taka uwaga. Jeżeli zdjęcia mają charakter zabawy, tzn wyjdzie/nie wyjdzie wszystko jedno to ok. jeżeli natomiast ktoś Ci zaproponuje zrobienie reportażu z imprezy za pieniądze, to z takim sprzętem lepiej odmów.

 
Member

Można jeszcze pomyśleć o poruszonym tle i zamrożeniu postaci błyskiem np. 1/15 s.

 
Member

Przy 1/15 nie zamrozisz do końca postaci , tylko te elementy postaci bardziej stabilne – korpus , ew głowa mogą być ostre , niestety kończyny będą rozmyte. Proponuję coś ciekawszego . Widziałam zdjecia robione lustrzanką ale pan nie używał lampy wbudowanej tylko zastosował lampę video – światło ciągłe. Tzn oświetlał sobie pierwszy plan , ustawił wyższe ISO , czas 1/60 i fotki wyszły bardzo intersujące . Zaraz poszukam linka.

 
Member

zależy co Ci ludzie robią i co tańczą, tutaj stosował np ponad 1/2 sekundy :)

http://www.pbase.com/davos/nightlife

 
Member
Tomax wrote:
zależy co Ci ludzie robią i co tańczą, tutaj stosował np ponad 1/2 sekundy :)

http://www.pbase.com/davos/nightlife

Tak to fakt , fajnie zamroził pierwszy plan, ale zwróć uwagę ISO niskie czyli aparat dostał syglnał że ma być silny błysk bo mało swiatła zastanego i dlatego udało się zamrozić częściowo osoby . Osoby które specjalnie nie ruszają sie bo pozują :).

 
Member
Tomax wrote:
zależy co Ci ludzie robią i co tańczą, tutaj stosował np ponad 1/2 sekundy :)

http://www.pbase.com/davos/nightlife

Ale fotki całkiem ciekawe :)

 
Member

Jak się zabawa rozkręci, to i tak będziecie wszystkie fotki kasować, więc nie wiem czy warto się przykładać :D

 
Member

Nie bardzo rozumiem co siła błysku ma do zamrożenia 1 planu. :)

Te są fajne:
http://www.pbase.com/davos/image/95565377
http://www.pbase.com/davos/image/84282345

Jeśli jeszcze do tego dodać lekki ruch obrotowy i/lub zmiana ogniskowej. :)

 
Member

O ile te pierwsze się jakoś broni efektem rozmycia, to drugie mz masakra.

 
Member
Tomax wrote:
Nie bardzo rozumiem co siła błysku ma do zamrożenia 1 planu. :)

Błysk trwa 1/ en tysięczną sekundy i wtedy masz zamrożony pierwszy plan (ruch), to co widzisz później jako nieostre, rozmazane to wpływ światła zastanego. Najlepiej zrozumiesz to, jak poczytasz o synchronizacji lampy na pierwszą i drugą kurtynę ;)

 
Member

Darek, to rozumiem, różnicę miedzy 1 a drugą kurtyną też. Ale nie rozumiem jak np 1/32 mocy lampy ma się do 1/8 przy zamrożeniu ruchu. Pomijając różnice jasności.

okuka67, mi się podobają; nie mówię o urodzie “modelek” :P

 
Member

Chociaż po zastanowieniu to nie wiem czy i jaka jest różnica przy focie klubowej między 1 a 2 kurtyną. :)

 
Member

Witam,

Tomax wrote:
Chociaż po zastanowieniu to nie wiem czy i jaka jest różnica przy focie klubowej między 1 a 2 kurtyną. :)

Może w kierunku “rozmazania”… (ruch po błysku lub przed błyskiem – zależy, jaki efekt chcesz uzyskać). Jeśli wszystko jest nieruchome (statyczne, bez rozmazania), to raczej bez znaczenia…

No chyba, że “pstrykamy jak leci” i nie zwracamy na to uwagi :)

Pozdrawiam, Alex

EDIT:

dar_wro wrote:
Moc mocą, ale czas błysku jest nadal taki sam.

Dokładniej: Zmienia się (1/10000…1/50000), ale i tak jest pomijalnie mały w porównaniu z czasem synchronizacji (1/200).
Zmienia się, bo w obecnych lampach regulacja mocy odbywa się zwykle poprzez wcześniejsze “odcięcie” prądu w obwodzie palnika za pomocą tranzystora IGBT (zanim kondensator rozładuje się całkowicie), a indukcyjność obwodu palnika jest stała…

 
Member
Tomax wrote:
Darek, to rozumiem, różnicę miedzy 1 a drugą kurtyną też. Ale nie rozumiem jak np 1/32 mocy lampy ma się do 1/8 przy zamrożeniu ruchu. Pomijając różnice jasności.

okuka67, mi się podobają; nie mówię o urodzie “modelek” :P

Moc mocą, ale czas błysku jest nadal taki sam.

 
Member
dar_wro wrote:
Tomax wrote:
Darek, to rozumiem, różnicę miedzy 1 a drugą kurtyną też. Ale nie rozumiem jak np 1/32 mocy lampy ma się do 1/8 przy zamrożeniu ruchu. Pomijając różnice jasności.

okuka67, mi się podobają; nie mówię o urodzie “modelek” :P

Moc mocą, ale czas błysku jest nadal taki sam.

Oj nie do końca Darku. Błyski że zredukowaną mocą są krótsze. Przy moich lampach studyjnych producent podaje chyba od 1/1000s na pełnej mocy do 1/20000s przy minimalnej. Oczywiście w normalnych warunkach to bez znaczenia, ale przy bardzo szybkiej fotografii, jak rozpryski wody już tak.

 
Member
okuka67 wrote:
dar_wro wrote:
Tomax wrote:
Darek, to rozumiem, różnicę miedzy 1 a drugą kurtyną też. Ale nie rozumiem jak np 1/32 mocy lampy ma się do 1/8 przy zamrożeniu ruchu. Pomijając różnice jasności.

okuka67, mi się podobają; nie mówię o urodzie “modelek” :P

Moc mocą, ale czas błysku jest nadal taki sam.

Oj nie do końca Darku. Błyski że zredukowaną mocą są krótsze. Przy moich lampach studyjnych producent podaje chyba od 1/1000s na pełnej mocy do 1/20000s przy minimalnej. Oczywiście w normalnych warunkach to bez znaczenia, ale przy bardzo szybkiej fotografii, jak rozpryski wody już tak.

Jacek ale czy my mówimy o Twoich lampach studyjnych, czy o robieniu zdjęć przez kolegę wbudowana lampą ?

 
Member

Witam,

Okuka67 ma rację. Nie ma znaczenia jaka lampa, jeśli regulacja mocy odbywa się poprzez tranzystor IGBT – czas się zmienia… Dotyczy to zarówno lampy wbudowanej jak i zewnętrznych – ew. róznice w czasach moga byc większe lub mniejsze – zależy od konstrukcji lampy, pojemności kondensatora, indukcyjności obwodu palnika itp… :)

Pozdrawiam, Alex

 
Member
dar_wro wrote:
okuka67 wrote:
dar_wro wrote:
Moc mocą, ale czas błysku jest nadal taki sam.

Oj nie do końca Darku. Błyski że zredukowaną mocą są krótsze. Przy moich lampach studyjnych producent podaje chyba od 1/1000s na pełnej mocy do 1/20000s przy minimalnej. Oczywiście w normalnych warunkach to bez znaczenia, ale przy bardzo szybkiej fotografii, jak rozpryski wody już tak.

Jacek ale czy my mówimy o Twoich lampach studyjnych, czy o robieniu zdjęć przez kolegę wbudowana lampą ?

Wobec tego argumentu muszę ustąpić. U mnie lampa wbudowana może co najwyżej dostąpić zaszczytu bycia sterownikiem. Chłostać ludzi nią nie wolno ;-)

 
Keymaster

Przy studyjnych i systemowych jest tak samo (z wyjątkiem nielicznych studyjnych) – najkrótszy czas błysku jest przy minimalnej mocy, zwiększanie mocy powoduje, że czas błysku się wydłuża. Okuce gratulujemy dobrych lamp studyjnych (jeśli deklaracje producenta są zgodne z rzeczywistością), bo tanie chińczyki w praktyce mają ten czas błysku w okolicy setnych, a nie tysięcznych części sekundy i zamrożenie szybkiego ruchu jest problemem. Zresztą to chyba nie jest problem tylko z chińczykami, skoro jakiś czas temu sporo szumu zrobiło wprowadzenie tej lampy: http://www.paulcbuff.com/e640.php – właśnie ze względu na “Action Mode”, gdzie błysk naprawdę trwa tysięczne części sekundy.

 
Member

Dzień Dobry

Dziękuję szanownym kolegom za wskazówki, szczególnie malkowicz i Aleximov za bardzo przystępne.

Nie jestem fotografem i mam obiektyw Kitowy, robię to bo jest to maja najlepsza przyjaciółka to więcej niż za pieniądze ale z braku budżetu “profesjonalnego nie bierzmy”.

Jeszcze raz dziękuję,
Pozdrawiam

You must be logged in to reply to this topic.