Strona główna Fora Foto Sprzęt GoldPhoto YH324 + Manfrotto 488RC2 – krótki opis dla niezdecydowanych

GoldPhoto YH324 + Manfrotto 488RC2 – krótki opis dla niezdecydowanych

Sprzęt

Member

W poszukiwaniu odpowiedniego dla siebie statywu przekopałem morze informacji, opinii, opisów, zdjęć.
Pod uwagę brane były różne marki, ostatecznie na polu walki pozostały:
-Manfrotto oraz jego klon z niższej półki cenowej GoldPhoto, tak w temacie statywu jak i głowicy.
I znów pytania, wątpliwości, informacje, opisy, opinie a w przypadku GoldPhoto raczej ich brak (co też skłoniło mnie do napisania tego tekstu).

Tak jak o jakości Manfrotto nikogo nie trzeba przekonywać, tak na temat GoldPhoto nic nie wiadomo prócz tego, że to klon Manfrotto a różnica cenowa pomiędzy nimi jest spora. Tylko pytanie – czy warta grzechu???
Postanowiłem zaryzykować zakup statywu GoldPhoto YH324C (odpowiednik Manfrotto serii 55) i do tego głowicę Manfrotto 488RC2, gdyż GoldPhoto nie posiada w swej ofercie jej odpowiednika z osobną osią i podziałką do panoramy.
Zakupiłem przez Allegro i pozostało mi czekać aż przesyłka dotrze do mnie.

No i jest!!! Nareszcie dotarł w me łapki statyw z głowicą.
Normalnie cieszę się jak dziecko z nowej zabawki.

66704387fr6.jpg

Ale do rzeczy, cóż mogę o nim powiedzieć???

Zacznijmy od tego , że jest to wierna kopia statywu Manfrotto 055CL (Classic) wycofanego z produkcji.
No i zgadza się – tak się składa że tenże Manfrotto 055CL stoi sobie w jednym z Dublińskich sklepów, gdzie dokonałem konfrontacji obu i… są jak dwie krople wody.
Poza kolcami, kolorem, nazwą i ceną (185 Euro sobie zań życzą otrzymać LOL) wszystkie pozostałe parametry są identyczne.
Więcej szczegółów na http://www.foto7.com.pl>Manfrotto>wycofane z produkcji>055CL,

manfrotto055clkr2.jpg

lub po prostu wpisz w Google Manfrotto 055CL.

Poza tym ten model jest naprawdę duuuuży, tzn. wysoki, wygląda bardzo solidnie, wykonanie na bardzo dobrym poziomie, starannie wykończony, żadnych niedoróbek.
Cieszy oko profesjonalnym wyglądem.

A oto jego parametry:
-wysokość max. z podniesioną kolumną 185 cm
-wysokość max. ze schowaną kolumną 138 cm
– średnica profilu kolumny – profil trójkątny o maksymalnej średnicy 30mm
-wysokość min. 11 cm
-całkowicie złożony 63 cm
-ciężar statywu 2,3 kg
-max. obciążenie do 6 kg
-średnica profilu nóżek: 20 / 25 / 30 mm
-ilość sekcji nóżek: 3
-głowica wysuwana na wysokość: 47cm (ponad wysokość statywu)

Statyw posiada wyjmowaną kolumnę centralną, która może być zamocowana także w pozycji odwróconej. Kolumna centralna ma przekrój trójkątny (ścięty trójkąt) w celu lepszej stabilizacji po przykręceniu i blokowana jest wygodną nakrętką motylkową.
W podstawie głowicy są 3 śruby do dobrego zespolenia głowicy ze statywem

Kolumna posiada również śruby mocowania głowicy na obu końcach, co pozwala na zamocowanie głowicy po spodniej stronie kolumny, bez konieczności jej obracania, lub daje nam możliwość zamocowania dwóch głowic jednocześnie.
Odłączana dolna część kolumny także posiada gwint 3/8 cala, do którego można przykręcić głowicę.

gf4jw1.jpg

Spełnia ona dwie podstawowe funkcje:
1. Blokada kolumny przed przypadkowym wysunięciem z gniazda statywu,

2. Spełnia rolę adaptera, który zastępuje kolumnę w gnieździe statywu jeśli zdecydujemy się na pracę bez kolumny.

gf2cv6.jpg

Jest to naprawdę wysoki statyw i może komuś przypasować taka forma pracy,
tym bardziej że zyskuje się wtedy na stabilności, no i na wadze – ok. 300g mniej do noszenia.
Używanie tego jako opcjonalnej możliwości założenia tam głowicy jest dość dyskusyjne(pomimo iż niektórzy sprzedawcy mocno to akcentują), ze względu na zatrzaskowy sposób mocowania. Występują tam minimalne luzy, aczkolwiek element ten “siedzi” w kolumnie dość stabilnie.
Poza tym szybciej można przełożyć kolumnę, niż przekręcić głowicę.
Jednakże ja nie ryzykowałbym zbyt dużego obciążenia dla tego elementu – może jakaś lampa lub tym podobne.

Statyw nie posiada możliwości zamocowania kolumny w poziomie.

Nogi posiadają regulowany 4-stopniowy kąt rozstawienia (25°, 43°, 73° oraz 90°), blokowany specjalnymi zatrzaskami o dużej wytrzymałości, pracują z należytym oporem nie sprawiając nam trudności w ustawianiu statywu.
Statyw można postawić bardzo nisko, praktycznie kładąc go. Każda z nóg pracuje niezależnie od pozostałych dając nam możliwość dostosowania się do bardzo zróżnicowanego terenu.
Wszystko jest wykonane z metalu, w większości są to odlewy aluminiowe.

Klamry zaciskowe nóg statywu – jest to system zatrzasków szybkiej blokady, wykonany z tworzywa sztucznego wysokiej jakości (tak to wygląda, zobaczymy co będzie po dłuższym czasie używania).

29616460ok3.jpg

Klamry jak i same nogi pracują lekko i pewnie. Klamry posiadają możliwość korygowania pojawiających się z czasem luzów, a piankowe uchwyty na nogach zwiększają wygodę w użytkowaniu statywu zapewniając pewny uchwyt podczas przenoszenia ciężkiego zestawu a także komfort pracy w niskich temperaturach.

252528926qg0.jpg

Statyw wyposażony jest w regulowane stopki ze szpilkami i gumowymi nakrętko-nóżkami, dające większą stabilność na każdej nawierzchni.

yh314c15mpx2.jpgyh314c16mtc2.jpg

Gumowe zakończenia nóg o ułatwią pewne postawienie statywu na twardym podłożu,
Podczas gdy po wkręceniu gumek na nóżkach ukazuje się kolec, który można wbić w miękkie podłoże.
Samych kolców się nie wykręca, można je wymienić na stopki gumowe – tylko po co?
Użytkownicy statywów Manfrotto muszą dokupić sobie taki dodatek za ok.100PLN, tu jest on na wyposażeniu.

Kluczyk do wszelakich regulacji w komplecie ze statywem, mocowany na sprytnym uchwycie do nogi statywu.

I jeszcze jedno – bardzo mile zaskoczył mnie tu jeden detal – nazwa firmy GoldPhoto wytłoczona w odlewie.

gf6fz9.jpg

Mała rzecz, a cieszy.
Dobrze to świadczy również o firmie, gdyż nie jest to “no name”,
na który każdy może sobie założyć naklejkę z nazwą własnej firmy.
W tym wypadku wyrób należy już IMHO rozpatrywać jako firmowy.

Tyle wrażeń z pierwszego kontaktu ze statywem, natomiast czas pokaże jak się będzie sprawował w użytkowaniu.
Myślę że mogę go polecić z czystym sumieniem jako dobry zakup.

Specjalne podziękowania dla dobasa z forum Olympusclub.pl za skierowanie mojej uwagi na tą markę.

Co do głowicy to już naprawdę indywidualne potrzeby kierują tym wyborem.
Mnie zależało na kulowej z dodatkową osią i podziałką do panoramy, jako że do głowic 3D się nie przekonałem – nie pasuje mi ergonomia i obsługa.
No niestety, dla mnie tu nie ma kompromisów.
Dobra głowica to podstawa komfortu pracy – ustawiasz tak jak potrzebujesz i blokujesz jednym ruchem, jednym pokrętłem.
A jak mnie najdzie gdzieś na panoramkę – no problem, od tego jest dodatkowa oś z podziałką i blokadą – taka jest Manfrotto 488RC2.

manfrotto1bd6.jpg

I do tego nieduża, kompaktowa, swoje waży bo full metal (oprócz kuli – polimer).
A no właśnie ile to waży???
No więc głowica Manfrotto 488RC2 waży 0,6 kg i 0,64kg z płytką szybkiego mocowania.
A niektórzy sprzedawcy podają jej wagę 0,86 kg – i weź się tu takim zasugeruj

Głowica posiada dwie dźwignie blokujące dwie niezależne osie obrotu.

manfrotto3ig7.jpg

Jedna dźwignia (po prawej – wyglądająca jak pokrętło) blokuje ruch kuli, która może pracować w dowolnym kierunku.
Druga dźwignia (po lewej – typu wajcha) blokuje oś obrotu tylko poziomego całej głowicy na podstawie, na której to też znajduje się podziałka kątowa.

manfrotto2yk8.jpg

Głowica posiada także dwa przeciwlegle, specjalne wycięcia dla sworznia osadzonego w kuli, umożliwiające przechył aparatu do 90º.

Wrażenia z eksploatacji tego zestawu – bardzo pozytywne.
Jak na razie zero problemów i żadnych zastrzeżeń, spisuje się znakomicie.

Pozdrówka

Member

Jako komentarz: http://www.ceneo.pl/405483 warto przeczytać opinię.

Member

ja juz swoja opinie o nogach GoldPhoto opisywalem 3 m-ce temu na forum nikona

Zakupiłem GP tuz przed wyjazdem na warsztaty nad Morskim Okiem organizowane przez DFV i tam przeprowadzilem swoje porównanie mojego GoldPhoto 324C z Manfrotto 055XPROB znajomego

oto fotki porównawcze:

Nogi: GoldPhoto 324C (cena ok. 170 zl) a po prawej nogi Manfrotto 055XPROB (cena ok. 560 zl)
153646.jpeg

153647.jpeg

Stopki/końcówki

153648.jpeg

Jak widać po zdjęciach nie ma praktycznie większych różnic w wyglądzie (i w stabilności co miałem możliwość przetestować) a za to jest potężna różnica w cenie
co do głowicy to narazie mam tylko GF 3D YH420 i za pierwszym razem była stabilna … za drugim wyjsciem w gory zaczeła mi sie lekko ruszać ale … pomogła zamiana drążków i później już cały czas było bardzo stabilnie

a tutaj fotki GoldPhoto z aparatem w pionie
153649.jpeg
i statywik z głowicą
153650.jpeg

gdyby kogoś interesowało to tutaj jest panorama wykonana przy pomocy tego statywu ;)

153651.jpeg

Podsumowanie:
jestem bardzo zadowolony z nog GP 324C
glowica GoldPhoto 3D YH420 dobrze sie sprawdza przy panoramach … jednak …. trzeba sie duzo nakrecic i naustawiac przez co musialem niezle sie nagimnastykowac na pokozie ogni, fajerwerkow i laserow gdzie wymagana jest bardzo duza szybkosc ustawienia i zablokowania glowicy i do czegos takiego zamierzam kupic głowice Manfrotto 322RC2 (widoczna na tym tescie porownawczym na nogach MF)

Viewing 2 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.