Strona główna Fora Foto Technika fotografowania jak uzyskać takie efekt

jak uzyskać takie efekt

Technika fotografowania

Member

http://www.altphotos.com/Gallery.aspx?a=Photo&photoid=156930
jak mozna uzyskać taki efekt zboza jak na tym zdjeciu? czy to raczej obrobka komputerowa?

Member

No jasne że obróbka. DFV nie czytasz, czy co? ;)

Member

czytam czytam :) tylko wole robic zdjecia :) niz siedziec przy komputerze :) poza tym ostatnio wrociłem znow do analoga a skany są tragicznej jakosci :( wiec wszystko na papierze :)

Member

Na tej stronie ze zdjeciem jest reklama obiektywow o zmieniajacym sie punkcie ostrosci (przesuwane soczewki na jakis szynach), wiec nie wiem czy akurat tutaj to obrobka. Ale byl chyba program dodawany do czasopisma ktory ze zdjec z roznie nastawiona ostroscia robil jedno.

Member

Mówisz o Lensbaby? Nie, na pewno nie tym to było robione. Lensbaby to tańszy odpowiednik tilt/shifta. Na tym zdjeciu zresztą ostrość nie jest niczym niezwykłym – źdźbła na pierwszym planie są poza głębią ostrości, co zrozumiałe, a do tego się chwiały. Efektem specjalnej obróbki są kolory – naturalne to one nie są… Mogę zgadywać, że jakieś kombinacje z nasyceniem i barwą poszczególnych kanałów.

Member

foto było zrobione normalnym obiektywem 75 mm i aparatem 6/6 przynajmniej tak wynika z exifa, swoją drogą możnaby pokombinować tak, Ewo to chyba podobny efekt jak zdjęcia w stylu gladiatora z lipcowego dfv?

Member

:) na dole jest napisane czym to jest robione :) i ogolnie to zdjecie jest z błony a nie z cyfry :D :) wiec skad takie skany?? :D

Member

Tak, to podobny efekt, choć nie taki sam. Ostre czerwienie wskazują, że metoda musiała być inna.

Member

Nigdzie nie jest powiedziane, że skan nie był edytowany.

Member

Ja bym chyba próbował robić takie zboże z filtrem podczerwieni ( chyba on właśnie daje takie efekty ) Później normalnie z modelką i zabawa warstwami ;)

Member

:) czyli mały hdr :D z modelka :D

Member

nie wiem – tak mi się wydaje – ja bym tak zrobił ;>

Member

efekt jest piorunujacy :)

Chetnie bym sie w takie cos pobawil, a znajac moje umiejetnosci, to raczej to wszystko zrobilbym recznie, maskowanie itp. i zabawa kanalami…a nad takim zdjeciem w zbozu buszujaca modelka to mysle od dawna, tylko modelki brak ;/

Moze jakies chetne sa?

Member

ja ma dwie chetne :)

Member

a podzielisz sie?

Member

nie wiem czy sie zgodzą :) spytam sie :)

Member

ok :) Juz sie boje, bo ja taki niesmialy jestem… a no i dopiero ucze sie portretowac ludzi, cieprliwe i wyrozumiale chociaz?

Member

A może być bez modelki?
https://www.dfv.pl/gallery/members/Stefan.html?g2_itemId=597328

Member

wg mnie modelka to główny punkt :) bez niej to nie to samo :) to najmocniejszy i oczywiscie najpiekniejszy punkt :) zdjecia.
poza tym na twoim zdjeciu wyglada to jak “przerysowane” na tym z altphotos wyglada naturalnie

Viewing 18 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.