Strona główna Fora Inne Ciekawostki, plotki, fakty, dowcipy Jak z ta gwarancja?

Jak z ta gwarancja?

Ciekawostki, plotki, fakty, dowcipy

Member

Kupilem sprzet i juz jest miesiac po rocznej gwarancji. Z gwarancji skozystalem 2 miesiace temu i dzis dzwonilem do sprzedawcy, ktory poinformowal mnie, ze jak juz sie skozytalo z gwarancji to z rekojmi juz nie mozna. To prawda? A co z:

Quote:
Art. 581 § 1 i 2 k.c.
Udzielenie gwarancji na zakupiony towar nie jest obowiązkowe, a konsument jest wtedy chroniony przepisami o rękojmi. Instytucje rękojmi i gwarancji są niezależne od siebie co oznacza, że nawet gdy konsument skorzystał z gwarancji w odniesieniu do jednej wady rzeczy, to może potem skorzystać z rękojmi co do innej wady która się w rzeczy ujawniła.

z: http://209.85.129.132/search?q=cache:vfwc0ZzC2s0J:www.gorzow.pl/pliki/nasze_miasto/kons-pp6.doc+skorzysta%C5%82em+z+gwarancji+rekojmia&cd=3&hl=pl&ct=clnk

tutaj tez http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/28859-problem-z-gwarancja.html

Quote:
Ale fakt, że skorzystali Państwo z warunków gwarancji, na mocy art.13 ust.4 nie wyklucza korzystania z zapisów ustawy. Warunek jest jeden: sprzedawca odpowiada za kupiony u niego towar w ciągu dwóch lat od daty zakupu.

A tutaj http://brzeg24.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1642

Quote:
Wybór gwarancji przez konsumenta zawiesza możliwość skorzystania z uprawnień ustawowych w stosunku do danej niezgodności.

To jak w koncu?

Member

ja ostatnio rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumenta bo mam małą wojnę z Komputronikiem i Toshibą (nawigacja)- z tego co mi powiedział rzecznik to ALBO rękojmia (wtedy odpowieda sprzedawca) albo gwarancja (wtedy niejako odpowieda producent). sprzedawcy zwykle wolą, żeby klient skorzystał z gwarancji bo wtedy oni tylko pośredniczą między klientem a producentem. w każdym razie, jeśli sprzęt dwukrotnie nie zostanie naprawiony to masz prawo napisać oświadczenie (słowa rzecznika) o niezgodności towaru z umową i wyznaczyć w piśmie datę do której sprzęt powienien zostać wymieniony, bądź zażądać zwrotu pieniędzy. Pismo kierujesz do sprzedawcy, bo z nim zawierałeś umowę kupna sprzedaży (podstawą jest paragon/faktura). Najlepiej zadzwoń do rzecznika- są praktycznie przy każdym urzędzie miejskim.

Member

No chyba nie obejdzie sie bez telefonu. Troche szkoda, ze sie wykluczaja, bo jestem 13 miesiecy po zakupie z wadliwym sprzetem.

Member

pociesz się- ja kupiłem sprzęt 28 marca i do tej pory jeszcze go nie miałem mozliwości wypróbować, bo okazało się, że jak się do niego zabrałem po 2 tygodniach (wczesniej nie miałem kiedy bo… wyjechałem :-))) to nie działał- do 7 dni sprzęt mozna sprawdzić i wymienić więc sie nie załapałem (a w sklepie nie można było nawigacji sprawdzić bo…. nie łapał tam satelita …. no a potem się zrobiło “po ptokach” czyli po 7-mio dniowym okresie “bezpiecznym” no i został mi problem i wojna- sklep swoje, producent swoje (pierwszą reklamację rozpatrywali ponad 30 dni), sprzęt wrócił z adnotacją “naprawiono”- niestety nie działał znów, więc teraz jest kolejny raz w serwisie- jak go nie naprawią to zgodnie z zaleceniami rzecznika będę pisał owo oświadczenie i żądał zwrotu gotówki. zniesmaczony jestem i do toshiby i do komputronika- do tego drugiego z uwagi na strasznie nieuprzejme podejście sprzedawców bardziej :-(

Member

10 dni, nie 7

Member

no ale i tak się nie załapałem

Viewing 5 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.