Strona główna Fora Foto Sprzęt jaka koligacja

jaka koligacja

Sprzęt

 
Member

Witam !
Mam dylemat, bo myślę i myślę :)
Nikon d700 i d300
nikkor 24-70 (2.8) i sigma 70-200 OS (2.8)
Temat to śluby i konferencje. Wpierw myślałem, że d700+24-70 i d300 z sigmą 70-200 do portretów.
Jednak to d700 daje lepszą plastykę a do ogólnych planów d300 się spokojnie nadaje.
Tylko podłączając 24-70 do d300 mam 35mm na począstku.
Sam już nie wiem co do czego podłączyć.
Pozdrawiam Arek.

 
Member

To kup 17-55/2,8 do d300.

 
Member

d300s jeśli już.

 
Member

a co z 24-70 ?
trochę żal sprzedawać :( zwłaszcza, że mam go od nowości i jest w super stanie
albo sprzedać d300 dołożyć, kupić d700 i problem z głowy.

 
Member

Ja od Ciebie kupię to 24-70. Raty po 100 zł/mc :-)

 
Member

wiedziałem, że Cię tu znajdę :)

 
Member

nie rozumiem do końca. D700 już masz?

 
Member

tak, pracuję na 2 body, najczęściej d700+24-70 i d300+70-200
chyba jednak podłącze na odwrót, by mieć lepszy portret.

 
Member

jeśli faktycznie masz opcje wymiany z dopłatą d300 tki na 700 tkę to szczerze mówiąc nie rozumiem dlaczego się zastanawiasz:p zmienisz 24-70 na szkło pod apsc? nonsens – mz oczywiscie.

 
Member

2805, a weź żesz matkę/żonę/szwagra/sąsiadkę poproś, by postał/a chwilę w ładnym świetle, podczas gdy Ty przypniesz Sigmę 70-200 najpierw do D700, a potem do D300 i cyknisz kilka zdjęć. Stawiam piwo, jeśli przeciętny odbiorca Twoich zdjęć zauważy znaczącą różńicę…! ;-)

 
Member

ale gdy iso podniesie do 800 to ślepy wyczuje pod paluchami te grudy z d300:P

 
Member

Wrzuc zdjecia w baze danych i zobacz jakich ogniskowych najczesciej uzywasz. Jesli uzywasz dluzszych i robisz ciasniejsze portrety to mozesz 24-70 na D300 wczepic. Jesli wolisz szersze katy to podepnij pod D700.

Szczerze mowiac 70-200 na cropie to moze w kosciele i w plenerze (ale tez nabiegac sie trzeba) ale w mniejszych pomieszczeniach nie wiem jak moze byc to wygodne.

Jesli tak chcemy to konfigurowac to bardziej widze np. 16-35 f4 VR na FF i 24-70 f2.8 na APS-C.

 
Member
2805 wrote:
Witam !
Mam dylemat, bo myślę i myślę :)
Nikon d700 i d300
nikkor 24-70 (2.8) i sigma 70-200 OS (2.8)
Temat to śluby i konferencje. Wpierw myślałem, że d700+24-70 i d300 z sigmą 70-200 do portretów.
Jednak to d700 daje lepszą plastykę a do ogólnych planów d300 się spokojnie nadaje.
Tylko podłączając 24-70 do d300 mam 35mm na począstku.
Sam już nie wiem co do czego podłączyć.
Pozdrawiam Arek.

Kolejny co ma lepszą plastykę :-) gdzie Wszyscy widzą u diabła na pełnej klacie tę niby lepszą plastykę?
z całym szacunkiem ale dx to tylko pewien wycinek z pewnej powierzchni jaką stanowi tak zwana pełna klatka.
Nie ma tam innej plastyki innej fizyki ani innych czarów marów ;-)
A wracając do tematu to 70-200 w d300 to nie zbyt już ciasno nawet na spore pomieszczenia?

 
Member
Tom1979 wrote:
[
Nie ma tam innej plastyki innej fizyki ani innych czarów marów ;-)
?

fizyka ta sama , czarow marow nie ma ale dx w d300 to nie jest wycinek tej samej matrycy z d700.
d700 ma pixele o wielkosci 8,5 mikro , d300 o wielkosci 5,4 mikro
to decyduje , ze odstep sygnal szumy dla d700 jest wiekszy , a tym samym lepsza jakosc obrazowania dla d700 niz dla d300.

mozna to nazywac lepsza plastyka , albo inaczej – obraz z d700 jest lepszy.

 
Member

jakość tak i tutaj zgadzam się w pełni, nie twierdziłem również że matryca d300 to ta sama tylko wykrojona niż w d700 chodziło mi o pole obrazowania tylko i wyłącznie.
Jakość z d700 jest lepsiejsza to fakt ale z palstyką to nadal nie ma nic wspólnego ;-) Przy tym samym obiektywie, obraz będzie tylko wyłącznie obcięty w przypadku d300

 
Member
Tom1979 wrote:
Jakość z d700 jest lepsiejsza to fakt ale z palstyką to nadal nie ma nic wspólnego ;-) Przy tym samym obiektywie, obraz będzie tylko wyłącznie obcięty w przypadku d300

wlasnie , ze nie. jest dokladnie na odwrot.
o jakosci rysunku , odwzorowania , “plastycznosci” decyduje nie tylko obiektyw ale i matryca.
decyduje rowniez droga obrobcza.
wynik czyli jakosc obrazu sa zalezne od optyki, matrycy, obliczen.

te wszystkie testy , ktore widzisz np na optycznych dla obiektywow , to nie sa pomiary obiektywow , tylko pomuiary ukladu obiektyw+matryca.

jesli masz ten sam obiektyw i lepsza matryce to i ta plastycznosc ukladu obiektyw+lepsza matryca bedzie lepsza.

ten sam obiektyw podpiety pod d700 da obraz bardziej plastyczny.

zaraz zacznie sie dyskusja co to jest plastycznosc.
plastycznosc to jest sposob przenoszenia kontrastu przez uklad obiektyw+matryca ( + obliczenia)
Z ksztaltu przebiegu funkcji MTF mozna wnioskowac n.t. plastyki ukladu ( obiektywu , jesli na tej samej matrycy porownujesz rozne obiektywy).
Tutaj mamy ten sam obiektyw , rozne matryce. Lepsza , czyli z d700 da rysunek o lepszej plastycznosci.
nie ma innej mozliwosci.

 
Member
Smiena8 wrote:
zaraz zacznie sie dyskusja co to jest plastycznosc.

z tą kwestią to raczej tutaj:
https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=8041

 
Member

Halo, halo. Redaktorzy DFV już dawno obalili mit “pełnej klatki” w jednym z numerów czasopisma. Nawet były zdjęcia do odgadnięcia, które foto jakim aparatem zrobione. Ja trafiłam wszystkie dobrze. Nie miałam z tym najmniejszego problemu, bo dla mnie różnice są znaczące. Część osób pewnie tego nie widzi, tak samo jak większość facetów nie rozpoznaje wielu kolorów (co ciekawe większość fotografujących to właśnie faceci :D ).

Odnośnie pytania…
Wrzuć zdjęcia do np. Exposure Plot, zobaczysz jakich ogniskowych najczęściej używasz (skoro nie wiesz).
Robisz śluby wobec tego zarabiasz na fotografii. Sprzedaj d300 i kup drugie d700. Dylematy pójdą w las.

 
Member
agaton wrote:
Robisz śluby wobec tego zarabiasz na fotografii. Sprzedaj d300 i kup drugie d700. Dylematy pójdą w las.

Hehe, cóż za zmiana frontu :) Nie dawno na moją sugestię zatrudnienia asystenta zostałem megalomanem. Ale dwa d700 zamiast 300 + 700 jest ok :D Nie no, ok, ok :D

 
Member

Bo te dwa d700 są racjonalne. Asystent.. zależy ile zarabiasz na tych zdjęciach:)

 
Member

Jak ktoś robi śluby za 200zł to jego problem ;-)

 
Member
okuka67 wrote:
agaton wrote:
Robisz śluby wobec tego zarabiasz na fotografii. Sprzedaj d300 i kup drugie d700. Dylematy pójdą w las.

Hehe, cóż za zmiana frontu :) Nie dawno na moją sugestię zatrudnienia asystenta zostałem megalomanem. Ale dwa d700 zamiast 300 + 700 jest ok :D Nie no, ok, ok :D

Ale to ja Cię nazwałam megalomanem? Raczej nie, bo żaden ze znanych mi fotografów ślubnych nie pracuje jednym aparatem. No i wszyscy używają ff czy to ze stajni żółtej czy czerwonej (a niektórzy nawet łączą systemy).

You must be logged in to reply to this topic.