Strona główna Fora Foto Sprzęt Jaki Obiektyw

Jaki Obiektyw

Sprzęt

Member

Witam, pracuje na Sony alpha 350 i zamierzam zmienić ten kitowski obiektyw, który jest g……warty, a więc moje pytanie na jaki. Oczywiście chodzi mi o dobrą jakość zdjęć ale to chyba jasne.
Rodzaj zdjęć, “fotografia artystyczna” głównie portrety, imprezy okolicznościowie, jak i również krajobrazy ogólnie mówiąc, moje pytanie jaki obiektyw wybrać patrząc też na firmę no i budżet jest dość ograniczony, niestety.

Member
krystian0390 wrote:
Witam, pracuje na Sony alpha 350 i zamierzam zmienić ten kitowski obiektyw, który jest g……warty, a więc moje pytanie na jaki. Oczywiście chodzi mi o dobrą jakość zdjęć ale to chyba jasne.

Poczytaj https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=3998 (jeden z lepszych kitów – jeśli o tym w ogóle mowa ;)

krystian0390 wrote:
Rodzaj zdjęć, “fotografia artystyczna” głównie portrety, imprezy okolicznościowie, jak i również krajobrazy ogólnie mówiąc, moje pytanie jaki obiektyw wybrać patrząc też na firmę no i budżet jest dość ograniczony, niestety.

Jak bardzo ograniczony ten budżet ? Bo na to co napisałeś “fotografia artystyczna” – to jeden obiektyw nie wystarczy z tej prostej przyczyny, że praktycznie potrzebowałbyć zakresu od wide do krótkiego jasnego tele.

Member

Ile jest $$ do wydania ?

Member

około 800zł nie wiem czy coś lepszego zmajstruje dlatego założyłem ten temat

Member

Poczytaj https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=3998 (jeden z lepszych kitów – jeśli o tym w ogóle mowa ;)

nie nie o tym mowa, posiadam ten- http://allegro.pl/sony-dt-18-70-mm-f-3-5-5-6-macro-ideal-i1266195975.html

Member

obiektyw nie musi byc nowy

Keymaster

Kitowy 18-55 jest lepszy, ale nie jestem pewien, czy aż tak, żeby ostatnie pieniądze na niego wydawać. 16-80 mm f/3.5-4.5 DT to już zupełnie inny poziom cenowy. Może jakiś Tamron 17-50/2.8 lub odpowiednik Sigmy z drugiej ręki Ci się trafi.

Member

chyba bardziej jestem za sigmą, tamron dużo gorszę wykonanie i myśle że jakością sigma też przebija

Member
krystian0390 wrote:
chyba bardziej jestem za sigmą, tamron dużo gorszę wykonanie i myśle że jakością sigma też przebija

No tu akurat odwrotnie, Tamron jest lekko ostrzejszy i daje mniejsze aberracje ;-)
Też kiedyś zastanawiałem się, który, więc wypróbowałem u sprzedawcy oba. Padło na Tamrona.

Member

a to co innego przepraszam

Member
krystian0390 wrote:
ac wrote:
Poczytaj https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=3998 (jeden z lepszych kitów – jeśli o tym w ogóle mowa ;)

nie nie o tym mowa, posiadam ten- http://allegro.pl/sony-dt-18-70-mm-f-3-5-5-6-macro-ideal-i1266195975.html

;)))))))))))))

Jak widzę nawet nie spojrzałeś w mojego linka (którego zacytowałeś na początku) bo od razu byś trafił na stronę http://artaphot.ch/index.php?option=com_content&task=view&id=175&Itemid=43 którą tam zapodałem – wiosek jest chyba prosty, bo za cenę do 800 zł NIC lepszego nie kupisz, chyba że coś przechodzonego z drugiej ręki. 299 zł Cię nie zbawi http://www.e-fotojoker.pl/product/sony/sony-dt-18-55mm-f-3-5-5-6/ a to szkło jest jednak co potwierdzono zdecydowanie lepsze od tego które używasz. Tamron to już koszt 1.300 zł http://www.ceneo.pl/593362

Member

Witam was wszystkich. Mam pytanie do was i prosze o dobra radę. Próbuje zarabiać na zdjięciach. Chce sie zająć fotografią typu; wesela chrzciny imprezy okolicznościowe sesjie i tym podobne. Potrzebuje rady jesli chodzi o obiektywy. Doradźcie mi jakie trzy najlepsze bęDo do tego się nadawały. Mój aparat to Canon 7d z matrycą A-PSC. A i lakie lampy będą sie do tego najbardziej nadawały. Sam posiadam lampe Nissin 886 pro. Potzrebuje lamp które by miały mozliwosc komunikowania sie ze sobą. Pytałem znajomych fotografów w moim miescie ale każdy radzi co innego. Kupuje waszą gazete juz od dwóch lat i tak mysle że najlepiej mi doradzicie.

Member

Do przeznaczenia mam około 5000-6500zł na trzy szkła

Member
pyro wrote:
Witam was wszystkich. Mam pytanie do was i prosze o dobra radę. Próbuje zarabiać na zdjięciach. Chce sie zająć fotografią typu; wesela chrzciny imprezy okolicznościowe sesjie i tym podobne. Potrzebuje rady jesli chodzi o obiektywy. Doradźcie mi jakie trzy najlepsze bęDo do tego się nadawały. Mój aparat to Canon 7d z matrycą A-PSC. A i lakie lampy będą sie do tego najbardziej nadawały. Sam posiadam lampe Nissin 886 pro. Potzrebuje lamp które by miały mozliwosc komunikowania sie ze sobą. Pytałem znajomych fotografów w moim miescie ale każdy radzi co innego. Kupuje waszą gazete juz od dwóch lat i tak mysle że najlepiej mi doradzicie.

Poczytaj https://www.dfv.pl/szkola-zaawansowani-foto.html?id=789 (Proponowane zestawy do fotografii ślubnej autor podał na końcu – proponuję jednak przeczytać całość) przemyśl, podaj widełki cenowe, to co i gdzie zamierzasz fotografować, preferencje (jasne drogie szkła, czy lampa błyskowa) itp.

Member
pyro wrote:
Do przeznaczenia mam około 5000-6500zł na trzy szkła

1/EF 17-55 mm f/2.8 USM IS LUB 16-35 mm f/2.8 L USM (używane można kupić za 3000-3500 zł – mowa o pierwszej wersji 16-35)
2/EF 85 f/1.8 USM – ca 1200 zł używany
Z tym, że proponuję “uderzyć” w szkła używane, aby zmieścić się w limicie
3/Jeśli Ci starczy na trzecie to szukałbym 70-200 f/4 L USM za ca 1700 (używany)
IMO do cropa to najrozsądniejsze wyjście (czyli zakup i przydatność każdego ww. szkła do realizacji opisanych zamierzeń w kolejności od góry).

ps. mając 7D w ogóle nie rozważałbym szkieł o miernej jakości optycznej, ta matryca jest dosyć wymagająca i myślę, że nie będziesz kupował gorszych szkieł do wymagającej matrycy.

Keymaster
ac wrote:
3/Jeśli Ci starczy na trzecie to szukałbym 70-200 f/4 L USM za ca 1700 (używany)
IMO do cropa to najrozsądniejsze wyjście

Są aż tak wielkie kościoły lub USC?

Member
Piotr wrote:
ac wrote:
3/Jeśli Ci starczy na trzecie to szukałbym 70-200 f/4 L USM za ca 1700 (używany)
IMO do cropa to najrozsądniejsze wyjście

Są aż tak wielkie kościoły lub USC?

;)

Wyjąłeś mi Piotrze ostanie zdanie z kontekstu – było AD 3/ – podsumowałem, że wszystkie 3 ww. szkła to najrozsądniejsze wyjście. A 70-200 pomimo wszystko naprawdę się przydaje nawet w kościele, gdy chcemy zdjęć parę młodą z tyłu z balkonu lub kogoś wyciągnąć z tła. Osobiście nie mógłbym w ogóle gdziekolwiek się udać bez teleobiektywu, bo traktuję go jako zoom ogólnego zastosowania – od portretu do krajobrazu itp. Gdziekolwiek biorę lustrzankę na poważne zdjęcia to biorę również tele zoom. Samo szkło 85 mm w cropie może się okazać za mało “mobilną” ogniskową.

Member

Są. Te nowe molochy przypominające wielkie spichlerze przy drogach to wbrew pozorom kościoły. Wiem że fotografowi umknąć mogły jako ze mało ciekawe:))

Member

Tak jest u mnie mnóstwo dóżych kosioły i w dodatku mają ciemne wnetrze. Na pierwszych weselach uzywałem obiektywu 17-18/f4 i stałki 50mm/f1.8 sale sa w miare. Ale sale chmmm lipa albo bazuje na mojej lampie albo musze iso do 800 podnieść. Myślałem nad jakims szerokim katem i jakis jasnych obiektywach. Także co do lamp chce kupic 3/4 lampy i porostwiać je na sali w rogach a w aparacie miec jedynie włącznik lamp hmmm brakuje mi słowa jak to sie poprawnie nazywa. Tak że szukam czegoś jasnego. A co sądzicie na temat obiektyów sigmy?

Member
pyro wrote:
Potrzebuje rady jesli chodzi o obiektywy. Mój aparat to Canon 7d

i

pyro wrote:
A co sądzicie na temat obiektyów sigmy?

Wiedziałem, że to pytanie padnie.
;)))))))))))

Żem prorok czy co ?
;)

Member

A dziękuje wam bardzo za podpowieć. Ale musze raczej nowe szkła kupywać poniewarz na tą sume będe musiał przedstawic fakture vat poniewarz to kasa z PUP na rozwój własnej działalności

Member

Nie czytam DFV i ogladam tam zdjięcia. Patrze czytam na jakim trybie zdjiecie było robione jaki czas jakie iso jakim obiektywem. I często widze na łamach gazety obiektywy sigmy. Dlatego zadałem te pytanie

Member
pyro wrote:
Nie czytam DFV i ogladam tam zdjięcia.

No ja tam bardziej czytam, bo lubię słowo pisane redaktorów publikujacych swoje testy i reportaże.
;)

pyro wrote:
Patrze czytam na jakim trybie zdjiecie było robione jaki czas jakie iso jakim obiektywem.

Hmm – producenta szkła to w exifie DFV raczej nie ma (a może ja czego nie wiem ?)

pyro wrote:
I często widze na łamach gazety obiektywy sigmy. Dlatego zadałem te pytanie

Ale w reklamach sponsorowanych, czy testach ?
Generalnie to widzę, że używałeś 450D + EF-S 18-55 mm (jeśłi już o zaglądaniu do exifa mówimy ;)
Tak w ogóle to się zastanawiam, co Ci w tym zestawie przeszkadzało (poza jakością szkła).

Member

Hmmm sorry pomyłka czytam czytam DFV poprostu te słowo nie żle wstawiłem. Tak wczesniej robiłem 450d ale w grudniu kupiłem 7d ze szkłem 17-85 w styczniu kupiłem stałke 50mmm a w ltum lampe nissina 866 PRO. Co mi przeszkadzało. Ograniczenia. Uwilbaiam w wolnym czasie robić zdjęcia naturze ale w nocy. A 450d do tego niezbyt sie nadawała. A pozatym 450d ma swoje ograniczenia. Więc trzy miesiace oszczedzania i 7d na pokładzie. Naprawde dużo lepsze zdjiecia szybszy wyrzymalszy szczególnie że lubie robić zdjięcia we mgle. Niedługo powiększe soją galerie to będzie można ocenic

Member

Na forum kkm.pl sigma i tamron 17(18)-50 f2.8 po parudziesieciu wpisach nie wskazano lidera wiec mysle ze to zalezy od egzemplarza a jesli kupujesz na allegro to mozesz smialo kupowac to co tansze albo w lepszym stanie ze zdjec.

Jesli teraz korzystasz z 18-70 to nie wyduszalbym kazdego grosza aby zebrac na tamrona czy sigme tylko…

1. Kupil 18-55 SAM, efekty zobaczysz golym okiem przy pierwszych lepszych zdjeciach, jest to chyba najlepszy kit dla lustrzanek entry level na rynku.
2. Reszte kasy zainwestowal w adapter M42 z dandelionem (lub bez) i kupil cos fajnego na M42 np. Heliosa.

albo..

3. Kupil Minolte 35-105 f/3.5-4.5

I zamiast jednego tamrona i sigmy wyciulanego za ostatnie grosze masz conajmniej dwa swietne obiektywy.

Member
pyro wrote:
Witam was wszystkich. Mam pytanie do was i prosze o dobra radę. Próbuje zarabiać na zdjięciach. Chce sie zająć fotografią typu; wesela chrzciny imprezy okolicznościowe sesjie i tym podobne. Potrzebuje rady jesli chodzi o obiektywy. Doradźcie mi jakie trzy najlepsze bęDo do tego się nadawały. Mój aparat to Canon 7d z matrycą A-PSC. A i lakie lampy będą sie do tego najbardziej nadawały. Sam posiadam lampe Nissin 886 pro. Potzrebuje lamp które by miały mozliwosc komunikowania sie ze sobą. Pytałem znajomych fotografów w moim miescie ale każdy radzi co innego. Kupuje waszą gazete juz od dwóch lat i tak mysle że najlepiej mi doradzicie.

pyro, czy aby jesteś pewny, że jesteś gotowy zająć się fotografią ślubną zawodowo? Jeżeli chcesz brać za to pieniądze to musisz być w stanie zagwarantować odpowiedni poziom usług. To bardzo odpowiedzialna dziedzina fotografii, nie ma powtórek i można klientom dużą przykrość zrobić. Nie gniewaj się, ale pytam dlatego, że zawodowcy to raczej wiedzą jakie szkła potrzebują i nie szukają po forach.

Member

Nauczony doświadczeniem dodam, że pomimo wielokrotnego wskazania konkretnej firmowej taniej i doskonałej optyki “delikwent” pytacz i tak kupi optykę niezaleznych producnetów, która jest ociupinkę tańsza – czyli zrobi po swojemu, bo On i tak już wie co chce kupić i za ile, a tu chce się tylko w zasadzie upewnić w swoim wyborze zakupu dobrej drogiej puszki i gorszych wielokrotnie niefirmowych szkieł.

https://www.dfv.pl/szkola-zaawansowani-foto.html?id=789
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10887

Dodatkowo dodam, że fotograf ślubny (myślący profesjonalnie) MUSI !!!! mieć mieć dwa niezawodne korpusy – czyli IMO jeden FF na szkła szerokokątne oraz portretowe i drugi na cropa z dłuższą optyką lub również portretową (o ile szeroki kąt mamy w korpusie z FF). Jak to okuka67 słusznie powiedział tu nie ma czasu na błędy i nie ma czasu na zmianę baterii oraz wymiany szkieł w aparacie na inne. Liczy się profesjonalizm i czas reakcji – czyli grip z dwoma akumulatorami + wydajna lampa błyskowa oraz jasne szkła są po prostu czasem niezbędne. Oczywiście tym, co determinuje wybór rodzaju optyki w przypadku zdjęć ślubnych będzie ZAWSZE jakość i jeszcze raz jakość, zaraz po jasności i niestety wszelkiego rodzaju protezy i ersatze w postaci niesystemowych szkieł często i gęsto z prozaicznych powodów ff/bf i wolnego gubiącego się AFa po prostu się nie sprawdzą. Nie bez przyczyny w ofercie każdego producenta sprzętu są szkła kierowane głównie do profesjonalstów szukających dobrych i niezawodnych szkieł, które pozwolą im sfotografować to co sobie wymyślili i zaplanowali bez ograniczeń sprzętowych. Amatorską optyką niestety większości zdjęć, które widzimy w albumach się nie wykona, a jeśli nawet to to trzeba mocno pokombinować aby uzyskać podobny efekt – co w przypadku fotografowania krajobrazu może się sprawdzi, ale z pewnością nie uda się przy fotografowaniu ruchomych obiektów na ciemnym tle.

To IMO, ale w dobrej wierze i przemyślałbym temat czytając to inni napisali w ww. linkach. Nawiasem mówiąc jakoś nie jestem przekonany, że 7D dobrze się sprawdzi na wysokich czułościach w fotografii ślubnej – na wyższych ISO niestety trochę szumi i jasna optyka do niego jest koniecznością o ile zamierzamy nie wychodzić poza ISO 800, a ja bym tego właśnie unikał, bo co nieco znam tem ten korpus i mam porównianie z 5D które może dojechać do ISO 1600. ;)

Keymaster
okuka67 wrote:
pyro, czy aby jesteś pewny, że jesteś gotowy zająć się fotografią ślubną zawodowo? Jeżeli chcesz brać za to pieniądze to musisz być w stanie zagwarantować odpowiedni poziom usług. To bardzo odpowiedzialna dziedzina fotografii, nie ma powtórek i można klientom dużą przykrość zrobić. Nie gniewaj się, ale pytam dlatego, że zawodowcy to raczej wiedzą jakie szkła potrzebują i nie szukają po forach.

Ja się obawiam, że na takie pytania to już jest za późno, skoro Pyro się pyta na co wydać dofinansowanie. Faktem jest, że Pyro sprawia wrażenie raczej zielonego. Dobrze by było, żeby miał świadomość, że jak skopie robotę, to zarobi tak złą opinię, że każda następna będzie trudniejsza do zdobycia. No i byłoby dobrze, żeby młodym był w stanie pokazać jakieś portfolio – to jest przyjęte, że klienci oglądają zdjęcia z innych ślubów, jakie fotograf zrobił.

Member

Wracając zaś do szkiełek dlaczego nikt jakoś o Sigmie 50-150 nie wspomina? Testy ok, sample oglądałem i też ok. Waga, zakres ogniskowych i światło więcej niż ok. Wydaje się optymalna właśnie do ślubnej reporterki (dla matrycy apsc oczywiście). Nie ukrywam że przymierzam się uczynić z niej swoje docelowe:P jako że tami i sima 70-200 to po prostu kloce są (podobnie jak c 70-200f4:P)

Member

ja poluję na tę Sigmę (względnie Tokinę 50-135) ma bdb światło- nawet już ją sobie w Fotojokerze popstrykałem i poprzymierzałem do Fujika- polubiły się od razu :-) Trochę Cena mnie rozczarowuję, no ale, co dzisiaj jest tanie? :-)

A jako zamiennik kita polecam Sigmę 17-17 może być starsza bo do Sony nie musi być z OS

Member
krzyskra0 wrote:
jako zamiennik kita polecam Sigmę 17-17

Zdecydowanie! Stałki są najlepsze ;)

p.s. czy jestem bardzo złośliwy?

Member

zwłaszcza torba stałek i tragarz do ich noszenia:P

Member

ja bym sobie chciał skompletować tylko taki zestaw:

17-55 f=2,8
50-150 f=2,8
80-400 f=5-5,6 (ew.120-400 f=4-5,6)
150 makro f=2,8
85 f=1,8
to by mi starczyło zupełnie :-)

Viewing 32 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.