Strona główna Fora Foto Sprzęt jaki wybrac statyw?? need help :)

jaki wybrac statyw?? need help :)

Sprzęt

Member

zamierzam kupic statyw i potrzebuje Waszych porad..

mam 15 lat, wiec fotografia nie mialam sie kiedy zajmowac (jakies pol roku temu zaczelam zabawe pt. robienie zdjec) :D
ale zaoszczedzilam i kupilam nikona d40x
po pewnym czasie uzytkowania doszlam do tego, ze zdjecia w zlym oswietleniu sa rozmazane (jaka bylam rozczarowana!) niewielkie poruszenie i…klops

potrzebuje jednego, dobrego statywu (nie mam na tyle kasy, zeby kupic 10 statywow i sprawdzic, ktory najlepszy)

nie musi byc lekki, ma byc solidny, wysoki, z dobra glowica i w miare w cenie(wiadomo ze tanie to niezbyt :P)

z FOTOporad wybralam kilka fragmentow artykulu – tak bym chciala alby wygladal moj przyszly statyw:)

***(…)albo znacznie droższe, ale o niebo wytrzymalsze superlekkie konstrukcje z włókien węglowych lub magnezu. Przekłada się to niestety na cenę – “plastikowe” (najczęściej chińskie) statywy kosztują ok. 100 zł, podczas gdy markowe statywy karbonowe (z włókien węglowych) często nawet 10 razy więcej. Na dodatek te pierwsze – tanie – mają zwykle zintegrowaną głowicę, więc odpada tu jeszcze jeden koszt.

-i tu nie wiem jaka ta cena statywow z domieszka magnezu lub tytanu, no i czy nie lepiej kupic osobno glowice??

***Chyba najpopularniejszą kategorią statywów – i nie bez powodu – są nieco cięższe (od 2-3 kg) i stosunkowo tanie (od 300 zł) markowe statywy wykonane z aluminium (lub stopu aluminium z innymi metalami, np. tytanem i magnezem). Połączenie dobrych parametrów technicznych i w miarę przystępnej ceny sprawia, że stanowią idealny wybór dla większości osób decydujących się na poważniejszą przygodę z fotografią, wykonujących zdjęcia za pomocą lustrzanki lub zaawansowanego kompaktu cyfrowego. Nieduża waga nadal pozwala na wygodne używanie ich w terenie, a większe rozmiary sprawiają, że nawet wysocy fotografujący mogą bez schylania się unieruchomić aparat na poziomie swoich oczu.
Regułą jest oddzielnie kupowana głowica, więc można wybrać ją zarówno pod kątem szybkości ustawienia aparatu w określonej pozycji, jak i dużej precyzji regulacji jego położenia.

***Ogólna reguła mówi, że wybierając statyw powinniśmy zdecydować się na model, którego maksymalna wysokość (z wyciągniętą kolumną i założoną głowicą) przewyższy czubek naszej głowy o jakieś 10 cm. Pozwoli to na swobodne fotografowanie w postawie wyprostowanej nawet na miękkim podłożu.

– mam 170 + coś centymetrów

***Warto wybrać więc rozwiązanie kompromisowe (np. statywy z nogami składającymi się z trzech kawałków), zwracając przy tym szczególną uwagę na sztywność połączeń poszczególnych odcinków teleskopowo rozkładanej nogi. Sposobów blokowania nóg jest kilka – za pomocą pokrętła albo zatrzasku. Oba mają plusy i minusy (pierwszy jest precyzyjniejszy, drugi szybszy), więc najlepiej samemu wybrać ten, który nam bardziej odpowiada.

-z tego co widzialam, to ten drugi bardziej mi sie spodobal :) ale czy na dluzsza mete szybko sie nie zepsuje?

***Znacznie lepiej, jeśli zaprojektowanych jest kilka kątów odchylania nóg, np. 25″, 48″, 75″ i 90″. Ważny jest jednak przede wszystkim ten pierwszy kąt – najlepiej, jeśli jest możliwie mały, umożliwiający najefektywniejsze wykorzystanie wysokości statywu.

***Najlepiej, jeśli kolumna łączy się z nogami nie w jednym, ale w dwóch miejscach (tak jak w statywach studyjnych) – zwiększa to jej stabilność. Bardzo przydaje się hak umocowany na dole kolumny – możemy z jego pomocą dociążyć statyw (np. za pomocą torby fotograficznej).

***Niektóre statywy mają w miejscu połączenia z nogami specjalną kopułkę umożliwiającą poziome umocowanie kolumny. Można dzięki temu fotografować z aparatem na statywie umieszczonym nad obiektem, co przyda się np. w makrofotografii. Użyteczne jest też mocowanie kolumny do góry nogami, dzięki czemu można wykonywać zdjęcia z całkowicie “żabiej” perspektywy.

– nie koniecznie musi to byc…ale ciekawe wyjscie

***Tu także obowiązuje reguła – im ciężej, tym stabilniej, dlatego najlepsze głowice przystosowane do pracy w studiu ważą nawet ok. 10 kg. Niemniej istotna jest precyzja wykonania i jakość użytych materiałów, dlatego dobrą głowicę najłatwiej można poznać po wysokim maksymalnym udźwigu i – niestety – po cenie (znów kilkaset złotych?).

***Najpopularniejsze są głowice kulowe, blokowane albo za pomocą pokrętła, albo specjalnego mechanizmu przypominającego dżojstik lub spust pistoletu (tzw. głowice typy dżojstik). Ogólna zasada jest prosta – im większa kula, tym większa stabilność takiej głowicy. Podstawową zaletą głowic kulowych jest błyskawiczna zmiana pozycji aparatu, i to zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. Równie szybko możemy pochylić bądź obrócić aparat, albo przejść z kadru poziomego do pionowego – to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy szukają szybkości przy równoczesnej dobrej precyzji działania (niektóre głowice tego typu również wyposażone są w poziomnice albo specjalny system obracania do fotografowania panoram).

-tak,jesli ta glowica jest lepsza i b. komfortowa od glowicy trzykierunkowej to prosilabym o jak najwieksza kulke w jak najbardziej przystepnej cenie :P

***Niezależnie od typu głowicy należy zwrócić szczególną uwagę na to, czy jest ona wyposażona w tzw. szybkozłączkę (płytkę szybkiego mocowania)

-to jest chyba koniecznoscia posiadania szybkozlaczki?? wybaczcie za takie pytania ale sie nie znam :P
no i czy optymalnie lepsze sa nogi statywu okragle, czy te wielokatne??

mozliwe, ze obraz statywu jaki tutaj wypisalam przekracza kilka tys. zlotych :P
cena ma byc do mniej wiecej 600 zl z groszami :)

dziekuje z gory za przeczytanie moich wypocin :D

Member

velbon sherpa 600r + głowica kulowa MN 486RC2

mozliwe takie wyjscie?? dopiero teraz przeczytalam jakis post i sobie zlozylam xD

wyszloby ok. 500zl??

Member

“dowód społeczny” – to się tak nazywa. Jakiś chłopak Ci się podoba, ale koniecznie, nawet nieświadomie poczekasz aż Twoja przyjaciółka powie Ci, że jest on OK.

Jeśli ten statyw spełnia Twoje wymaganie, no to o co Ci chodzi??? Tylko nie mów, że o dowód społeczny…

Keymaster
TalaStrogg wrote:
velbon sherpa 600r + głowica kulowa MN 486RC2

mozliwe takie wyjscie?? dopiero teraz przeczytalam jakis post i sobie zlozylam xD

wyszloby ok. 500zl??

Głowica z pewnością. Mam, używam, jestem zadowolony. Najsolidniejsza z jednozaciskowych głowic kulowych Manfrotto. Jest z popularną szybkozłączką RC2. O nogach tej Sherpy się nie wypowiem.

Cena statywów z włókna węglowego to tak mniej więce dwa razy cena podobnego modelu z aluminium. Stabilność rośnie nieznacznie, waga też spada nie tak dużo – w sumie nie warto. Droga impreza, raczej dla tych, dla których liczy się każdy gram, a nie liczy się kasa.

Zatrzaski (zaciski) w dobrych statywach trzymają latami, nie luzują się i nie pękają. W kiepskich rzeczywiście bywa różnie. Kolumną bym się nie przejmował, pod warunkiem, że przyjmiesz zasadę, że statyw ma być dopasowany do Twojego wzrostu _bez_wysuwania_ kolumny.
Ćwiczyłem poziome mocowanie kolumny i mocowanie kolumny odwrotnie i obie metody są do d… demonstracji tylko. Kolumna zamocowania poziomo działa jak trampolina – ma tendencje do drgania trudnego do wytłumienia. Zamocowanie odwrotne pod względem stabilności jest ok, ale operowanie aparatem zamocowanym odwrotnie wymaga niezłej wyobraźni przestrzennej. Jakoś mi nie przypadło do gustu.

Jeśli masz jakiś zapas w budżecie, to przyjrzyj się nogom Manfrotto 055B Pro lub nowsze 055XB Pro. Same nogi to ok. 500 zł, czyli całość przekroczy 700 zł. Możesz też wybrać 055B (bez Pro) – nie mają piankowych okładzin (dzięki nim ręce na mrozie nie przymarzają), ale same okładziny można dokupić osobno.

Member

ja planuje też kupienie statywu i też planuję 600R albo 750, po przeczytaniu opinii na forum canona, więc wydaje mi się że nie będziesz żałować

Member

Jofiel – zaden dowod spoleczny…
chodzi o to, ze ja nie znam firm, nie znam modeli a jak pojde do sklepu to zobacze 10 statywow co jest moze 1/1000 wszystkich

Member

no właśnie, a tak wogóle to chyba też po to ludzie się pytają o dany np. obiektyw żeby dowiedzieć sie co jest w nim złe, czy jest świetny, ja tam nie wierzę w marketingowe gadanie sprzedawców, tak samo ze statywami – może okazało się że jakies mają wady fabryczne czy coś i teraz są dziwnie tanie (no trochę naciągane ale wiadomo o co chodzi)

Member

zazwyczaj tak bywa :)

molp mozesz podac link tego forum canona?

jaka roznica pomiedzy 600r a 750??

http://www.fotografuj.pl/Article/Statyw_Velbon_Sherpa_600R/id/12/page/2#content

Member

http://www.canon-board.info

tutaj co do statywów manfrotto
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=27779&highlight=jaki+statyw

tu ogólnie co do statywów
http://www.canon-board.info/showthread.php?t=20450&highlight=velbon+600

Różnią się nieznacznie w wysokości i udźwigu

750: od 300zł
Wys.max.: 155cm (w tym wysokość kolumny: 30cm)
Wys.min.: 31.5cm
Wys.po złożeniu: 55cm
Średnica pierwszej sekcji: 26mm
Waga: 2.2kg
Zalecane obciążenie: 4kg
Maksymalne obciążenie pracy do: 20kg
(ciekawe, max obciążenie 20kg a zalecane 4…)

600R: ~300
Waga: 2.0 kg
Wysokość minimalna: 29.0 cm
Wysokość maksymalna: 170 cm
Długość po złożeniu: 63 cm
Maksymalne obciążenie: 4.0 kg
Liczba części nogi: 3
Średnica pierwszej części nogi: 26 mm
Głowica: PH-157Q
Mechanizm szybkomocujący: TAK (QB-157)
(tu znowu max 4kg, bo takie zalecane)

750R: ~300
Maksymalna wysokość robocza 155 cm
Minimalna wysokość robocza 28 cm
Wielkość po złożeniu 54 cm
Głowica tak
Rodzaj głowicy trzykierunkowa, wymienna
Kolumna środkowa tak
Liczba modułów 4
Rodzaj blokady nóg zacisk skrzydełkowy
Inne funkcje rączka szybkiego przesuwu głowicy, regulowana wysokość kolumny środkowej, regulowane ustawiania nóg, zacisk szybkiego mocowania
Maksymalne obciążenie 3.5 kg
Waga statywu 2.2 kg

szczerze mówiąc to nie wiem który jest najlepszy…

Member

ale mozna kupic tylko nogi, bez glowicy?? znaczy sie 600r

Member

najczęściej są z głowicami, to chyba zależy od sklepu. Jak jest jakiś większy to można się spytać czy sprzedają z inną, ale tak to nie widziałem bez

Member

praktycznie wszystkie (bo coś nie zawsze pisze) są z głowicą PH-157Q

Member

ale to smieszne bo ta glowica moze byc gowniana a ja za nia place jak jej nie chce…
shiiiiit ja chce same nogi! :D

http://www.skapiec.pl/site/cat/60/comp/102516
tu nic nie pisze o glowicy w komplecie

a poza tym 600 i 600r to to samo?

Member

mnie to irytuje ze kazdy na innych forach pisze cos innego…
i co ja mam wybrac?? ;/

Keymaster

Znajdź najbliższy dobry sklep foto i sama obejrzyj te statywy. Rozłóż na pełną wysokość, stuknij jedną z nóg z boku palcem i zobacz, czy się bardzo trzęsie. Jeśli statyw jest wysoki, to zobacz, czy pasuje Ci stabilność na wysokości dopasowanej do Twojego wzrostu – jeśli nie rozsuwasz ostatniej sekcji na pełną długość, to stabilność statywu rośnie, choć nie zawsze dostatecznie :) Zobacz, czy wysokość _bez_ wysuniętej kolumny Ci pasuje. Wysunięta kolumna to zawsze zmniejszenie stabilności. Napisz, skąd jesteś, to może ktoś Ci poleci dobrze zaopatrzony sklep w okolicy.

Member

he he :0 ja mam 600r z głowica standardową i za bardzo nie narzekam… rzeczywisty udzwog to jest troche tajemnica… bo na pudełku jest napisane ze 4 a na karteczce w srodku ze 3.5 kg…
standardowa głowica jest gratis… poza tym nie widzałem sklepu ktory sprzedawał by bez głowicy costam 157…
ja mam 176 cm wzrostu i jestem zadowolony :) rozstawiam maksymalnie nozki statywu i minimalnie podnosze kolumne i nie musze sie schylac… :P do podstawowego pstrykania fajny i tani statyw :)
nie ma korbki wiec jest szybki w obsłudze :)
dali fajny pokrowiec :) :P wiec wygodny w transporcie :P
ja za bardzo nie mam sie czego czepic :P moze tego ze po dostarczeniu nie był za bardzo skrecony :P ale to raczej nie wina statywu :P
no i ja zapłaciłem 290 zł

Member

jestem z Wrocławia :)

moim pewnym zakupem jest glowica kulowa MN 486RC2 :D
ale co pozniej to nie wiem…
moze poradze sobie z sama glowica xD i nie bede potrzebowala zadnych nozek i innych bzdetów :P

teraz mam dylemat z tymi “odnozami” (najbardziej mnie wlasnie kreci ten statyw 600r)
na jednym forum czytam “łooo…bardzo dobre, kupujcie”, a na drugim “yyyy…eeeee…no jest troche plastikowy ale mi pasuje” Oo
i masz czlowieku idz i kupuj :)

Member

Piotrze :) a jaki Ty masz statyw??

Keymaster
TalaStrogg wrote:
jestem z Wrocławia :)

No to jak przestanie padać :) to przejdź się na Odrzańską do sklepu Foto-Master. Mają bardzo duży wybór dobrego sprzętu. Zobacz sobie przy okazji Manfrotto 055 i 190.

Keymaster
TalaStrogg wrote:
Piotrze :) a jaki ty masz statyw??

No własnie Manfrotto 055B Pro. Ale jak pisałem, wersja bez Pro też jest ok. Być może dla Ciebie będzie dobry też nieco mniejszy i tańszy 190.

Member

nie wiedzialam ze wszyscy mieszkaja we Wroclawiu ^^
postaram sie pojsc :)

Keymaster

Jeszcze nie wszyscy ;) ale patrząc po zdjęciach w galerii to całkiem sporo :)

Member

ooo dopiero teraz zobaczylam ze napisalam “ty” z malej litery :D
przepraszam 8]

Member

Piotrek a moglbys dac linki do tych 3 proponowanych statywow?? 055B Pro, 055B i 190
bo szukam ale jakos znalezc konkretnie nie moge

Keymaster

Przeżyję ;)
Pod wiadomością po prawej masz opcję “Edytuj” – możesz zmienić już klepniętą wiadomość.

Member

ale w cytacie dalej jest mala :P to juz chyba Ty musisz zmienic ;)

Keymaster

http://www.foto7.com.pl/manfrotto_web/055PROB.htm
http://www.foto7.com.pl/manfrotto_web/055XPROB.htm
http://www.foto7.com.pl/manfrotto_web/190XB.htm
http://x.manfrotto.com/site.html
Pro od “nie Pro” różni się okładzinami na nogach. Reszta bez zmian. Nowe “X” w porównaniu do starszych “bez X” mają trik na szybkie przestawienie kolumny do poziomu (IMO bez znaczenia, bo poziomo ustawiona kolumna sprężynuje) i udoskonalone zaciski.

Member

a jak z cenami??

i to “pro” od “nie pro” rozni sie bagatelnie cenami??
i te z Xem tez drozsze?

Member

055PROB
ten model wydaje sie byc najlepszy…

Keymaster

te z X są kontrowersyjne. Niektórzy twierdzą, że nowa konstrukcja kolumny jest mniej stabilna. Jak już pisałem, moim zdaniem kolumna w poziomie to nieporozumienie, więc tym bardziej nie ma sensu dopłacać do statywu, który akurat ten aspekt ma udoskonalony (w sensie szybkości zmiany z pionu na poziom).
Wersja pro ma okładziny piankowe na nogach, więc na mrozie jak nosisz, to Ci ręce nie przymarzają. Ma też możliwość ustawionenia kolumny w poziomie. Okładziny można dokupić osobno, więc jeśli teraz chcesz zaoszczędzić, a ewentualnie później przygotować się na ostrą zimę, to możesz wziąć wersję bez Pro. Acha, okładziny docenia się już przy 10 stopniach na plusie – wcale niepotrzebny jest mróz :)

Member

bedzie manfrotto 055PROB + głowica kulowa MN 486RC2 ! musi byc :P
i wychodzi na to, ze taki sam zestaw bedzie jak Twoj?? :)

Keymaster

tak :)
Ja mam jeszcze głowicę MN 804RC2, ale jeśli miałbym mieć tylko jedną głowicę, to kulowa 486 jest zdecydowanie bardziej wygodna i uniwersalna. Mam jeszcze z czasów kompaktowych Manfrotto 718SHB, więc dokładnie wiem co robi statyw, który nie jest dopasowany do wagi i rozmiaru lustrzanki :)
Nawet jeśli jesteś już zdecydowana, to i tak polecam Ci wybrać się do Foto-Mastera i postukać różne tańsze statywu. Będziesz miała większą świadomość za co płacisz i czego unikasz :)

Member

Tala, molp, ja tylko żartuję :)
Errata: zabrakło – ” ;)

Member

spokojnie…przeciez nikt tu sie nie obraza :)

Member

jak ja nienawidze być na kompie tylko rano (jako że w górach jestem i nie mój komp kiedy indziej być nie moge) i pogadać normalnie nie można;(
a tak dołączając się do wątku to co myślicie o 190 ze standardową głowicą?

Keymaster

Ze standardową czyli jaką? Bo Manfrotto nie robi jakiś zestawów – nogi i głowicę dobierasz sobie osobno. 190 jest troszkę mniejsza od 055, troszkę tańsza i troszkę mniej stabilna. Jeśli różnica w cenie i wadze nie jest dla Ciebie krytyczna, to brałbym 055, ale jeśli 055 to za dużo, to lepszy 190 w plenerze niż 055 zostawiony w domu albo nie kupiony wcale.

Member

cena trochę jest krytyczna, już zresztą jest na granicy:) chyba, że nie kupie lampy ale częściej jednak jej będę używał, więc chyba statyw będzie musiał poczekać:( standardowa czyli taka która jest na wszystkich zdjęciach

http://www.allegro.pl/item409666816_manfrotto_190xb_sklep_wawa_f_vat_gwar_190_xb.html
chodzi mi o przykład tej głowicy bo teraz jakoś na szybko nie umiem znaleśc zwykłej 190 bez B

Keymaster

To jest statyw bez głowicy – masz tylko platformę i gwint 3/8″ do przykręcenia głowicy. Do tego sobie wybierasz jakąś głowicę (niekoniecznie Manfrotto, wystarczy, że będzie miała standardowy gwint 3/8″) i ją do statywu przykręcasz.
“B” w nazwie statywów Manfrotto oznacza kolor nóg – black. Możesz poszukać starszych wersji tego modelu – bez “X”. Może będą tańsze jako wersje już niemodne :)

Member

aha, juz rozumiem (w końcu:)) dzięki za wyjaśnienie:)

Member

ja tez musze sobie zalatwic statyw.

Member

ostatnio widzialam tu na stronce jakis artykul o nowych statywach vanguard(?)
czy sa lepsze od tego manfrotto, co mam sobie kupic?? no i jaka jest ich cena…

Keymaster

My też czekamy na informację od dystrybutora o cenach nowych statywów i głowic :) Wyglądają solidnie i jak się robi linię z włókien węglowych, to powinno być solidne, ale różnie to bywa. Dopóki nikt tego nie spróbuje użyć, to można tylko wróżyć ze zdjęć reklamowych.

Member

ja dzisiaj ze zdjec ze statywem :P
z godzinaka zdjec ale z 4 godziny targania go przez miasto :) i teraz moja opinia na temat statywu sherpa 600r

Plusy…
szybko sie rozkłada
szybko sie składa
jest stabilny (z łatwoscią utrzymywał 30d z 17-85) (do połowy wysunieta kolumna i maksymalnie wysunięte nogi tez są stabilne… przy maksimum to nawet nie dosięgałem do wizjera ale sie chwiało jak nacisnąłem spust)
wysoki
tani
dali wytrzymałą torbe
rzeczywiscie mozna go bardzo nisko ustawic tylko troche nogi są rozjechane na boki ale praktycznie lezy na podłodze (33 cm od podłogi do centrum obiektywu)
solidne mocowanie aparatu do głowicy :)

minusy..
w standardzie nie ma głowicy kulowej wiec trzeba nogami krecic zeby był poziom ;P ale i tak dosc szybko z tym sie radziło
torba ktora do niego dali jest awygodna :P
wygladałem z torba jakbym targał w niej mg42 (niemiecki karabin maszynowy)
wszyscy sie na mnie patrzyli jak chciałem zrobic zdjęcie w centrum miasta :P ale to chyba nie wina statywu tylko moja.
plastikowe zaciski (paradoksalnie wygladaja na solidne ale to dopiero poczatek mojego uzytkowania)

podsumowanie:
jesli ktos nie chce wydac duzych pieniedzy a nie ma 10 kg sprzetu moze kupic ten statyw jest dosyc wysoki i narazie wyglada na solidny. “szybki” w rozpakowaniu i spakowaniu. a torba raczej jest przydatna tylko do trzymania go w domu zeby nic do niego sie nie dostało. dosc uniwersalny.
dla osoby ktora ma 176 (tak jak ja) wysokosc nawet jest za duza :) za bardzo nie wysuwam kolumny zeby było stabilniej.
dziwne jest to ze na pudełku jest napisane co iinego niz w ulotce dolaczonej do statywu :P i roznica wynosi nawet poł kg na udzwigu i z 7 cm na wysokosci.
ale jest to tania alternatywa dla ludzi ktorzy mało korzystaja ze statywu… i nie wsadza na to eosa 1d mark III z obiektywem 1200mm
spokojnie utrzymał 1.3 kg u mnie wg znajomego spokojnie wytrzymywał 2.4 kg :) a wg parametrów jest 3.5 do 4 kg

Member
Piotr wrote:
My też czekamy na informację od dystrybutora o cenach nowych statywów i głowic :) Wyglądają solidnie i jak się robi linię z włókien węglowych, to powinno być solidne, ale różnie to bywa. Dopóki nikt tego nie spróbuje użyć, to można tylko wróżyć ze zdjęć reklamowych.

na razie nie mam jak kupic tego statywu…poczekam…
tyle, ze mnie trzeba informowac na biezaco o tym bo moge niedopatrzyc, ze wychodza nowe modele statywow :P
ale i tak teraz rzadzi manfrotto!

Mystik wrote:
ja dzisiaj ze zdjec ze statywem :P
z godzinaka zdjec ale z 4 godziny targania go przez miasto :) i teraz moja opinia na temat statywu sherpa 600r

Plusy…
szybko sie rozkłada
szybko sie składa
jest stabilny (z łatwoscią utrzymywał 30d z 17-85) (do połowy wysunieta kolumna i maksymalnie wysunięte nogi tez są stabilne… przy maksimum to nawet nie dosięgałem do wizjera ale sie chwiało jak nacisnąłem spust)
wysoki
tani
dali wytrzymałą torbe
rzeczywiscie mozna go bardzo nisko ustawic tylko troche nogi są rozjechane na boki ale praktycznie lezy na podłodze (33 cm od podłogi do centrum obiektywu)
solidne mocowanie aparatu do głowicy :)

minusy..
w standardzie nie ma głowicy kulowej wiec trzeba nogami krecic zeby był poziom ;P ale i tak dosc szybko z tym sie radziło
torba ktora do niego dali jest awygodna :P
wygladałem z torba jakbym targał w niej mg42 (niemiecki karabin maszynowy)
wszyscy sie na mnie patrzyli jak chciałem zrobic zdjęcie w centrum miasta :P ale to chyba nie wina statywu tylko moja.
plastikowe zaciski (paradoksalnie wygladaja na solidne ale to dopiero poczatek mojego uzytkowania)

podsumowanie:
jesli ktos nie chce wydac duzych pieniedzy a nie ma 10 kg sprzetu moze kupic ten statyw jest dosyc wysoki i narazie wyglada na solidny. “szybki” w rozpakowaniu i spakowaniu. a torba raczej jest przydatna tylko do trzymania go w domu zeby nic do niego sie nie dostało. dosc uniwersalny.
dla osoby ktora ma 176 (tak jak ja) wysokosc nawet jest za duza :) za bardzo nie wysuwam kolumny zeby było stabilniej.
dziwne jest to ze na pudełku jest napisane co iinego niz w ulotce dolaczonej do statywu :P i roznica wynosi nawet poł kg na udzwigu i z 7 cm na wysokosci.
ale jest to tania alternatywa dla ludzi ktorzy mało korzystaja ze statywu… i nie wsadza na to eosa 1d mark III z obiektywem 1200mm
spokojnie utrzymał 1.3 kg u mnie wg znajomego spokojnie wytrzymywał 2.4 kg :) a wg parametrów jest 3.5 do 4 kg

widzisz Mystik…ja wole kupic solidnie, a raz…(jak narazie sherpa sie dosc dobrze spisala)
poczekam na Twoje opinie na temat sherpy za 2 miesiace :)

P.S. nie wiem czy da sie to zmienic ale w reklamie na stronce powinno pisac, ze to jest superprzylepna podkladka geko firmy pentagram :P

Member

statyw jest solidny :) zaciski :) zobaczymy za pare miesiecy :) ale twoj aparacik to utrzyma pewnie razem z tobą ;)
he he :) ja jestem zadowolony :)

mowisz ze wolisz kupic solidny a raz? a aparat to jaki wybrałaś? :P trzeba było kupic nikona d3 :) jest duuuuuuuuuuuuuzo solidniejszy od twojego ;)

Keymaster

Mystik, Tala ma rację :) Korpusy co półtora roku robią się przestarzałe, a co trzy lata stają się prehistorią, obiektywy ewoluują znacznie wolniej, a w statywach tak naprawdę niewiele się dzieje, a nowe modele wcale niekoniecznie są lepsze od starych. Jak kupi solidny statyw dzisiaj, to i z D7 będzie się dobrze sprawował.

Member

he he :P
ale mało kto przeskakuj z nowego modelu na nowszy w aparatach :)
a jak bede potrzebował statywu pozadnego to wtedy go kupie ;)

mi statyw narazie potrzebny jest do zabawy… klonuje sobie ludzi na zdjeciach i jest smiesznie :) krajobrazów za bardzo robic nie bede :) a do ludzi to i tak raczej z reki ;)
wiec to taki statyw od czasu do czasu :D wiec mi w zupełnosci wystarczy

Member
Mystik wrote:
mowisz ze wolisz kupic solidny a raz? a aparat to jaki wybrałaś? :P trzeba było kupic nikona d3 :) jest duuuuuuuuuuuuuzo solidniejszy od twojego ;)

no widzisz ja myslalam, ze aparat jak ma 10 mega to łaaaał O.O ,
ze jak kupie taki aparat, to nie bede potrzebowala ani lampy dodatkowej, ani lepszego obiektywu, ani statywu
wtedy faktycznie malo wiedzialam…i dla mnie to, ze gdzies pisalo, ze nie ma silniczka to bylo nic bo nie kumalam o co w tym biega…bywa…chcialam aparat, no to mam :P

Member

i nadal w ludziach przekonanie o wyzszoci 10 mpx nad 8 czy 6 mpx :D
no ale coz :) to sie powoli zmnienia ;)

Member
Mystik wrote:
he he :P
ale mało kto przeskakuj z nowego modelu na nowszy w aparatach :)
a jak bede potrzebował statywu pozadnego to wtedy go kupie ;)

mi statyw narazie potrzebny jest do zabawy… klonuje sobie ludzi na zdjeciach i jest smiesznie :) krajobrazów za bardzo robic nie bede :) a do ludzi to i tak raczej z reki ;)
wiec to taki statyw od czasu do czasu :D wiec mi w zupełnosci wystarczy

nie wiem dlaczego ale dla mnie takie podejscie, to wyrzucenie pieniedzy w bloto, mogles dolozyc 2 stowy i mialbys manfrotto :)

Member

mogłem dołozyc 200 i miałbym manfroto bez głowicy… za głowice 300 zł i zaoszczedziłem 500 zł i dołozy sie do jasnego obiektywu i bedzie cos z 1.2 i statyw nie potrzebny :D nawet i w kopalni :P

Member
Mystik wrote:
i nadal w ludziach przekonanie o wyzszoci 10 mpx nad 8 czy 6 mpx :D
no ale coz :) to sie powoli zmnienia ;)

Mystik Ty mnie nie irytuj :D
trzeba bylo do mnie napisac, to bym co innego kupila!!
ale ja i tak dalej wole 10mpx :P

powiedz jaka jest roznica pomiedzy 6mpx a 10mpx…toz to prawie polowa synu! :P
przy JPG roznicy nie odczujesz ale przy RAW-ach owszem

Member
Mystik wrote:
mogłem dołozyc 200 i miałbym manfroto bez głowicy… za głowice 300 zł i zaoszczedziłem 500 zł i dołozy sie do jasnego obiektywu i bedzie cos z 1.2 i statyw nie potrzebny :D nawet i w kopalni :P

taaa zobaczymy :D
bedziesz blagal zebym Ci pozyczyla statyw! ja Ci to mowie :P
nie no zartuje
ja po kolei zbieram na wszystko
moze pojdzie mi szybciej, jak zaczne malowac, bo narazie nie mam ochoty…jeszcze mi sie szkola odbija i nie chce mi sie nic robic…a jak mysle, ze za 2 tyg bedzie to samo, to wogole
teraz ide do lo i nie wiem co tam bedzie…

Member

taka :) ze jak chcesz drukowac plakat to Ci sie przyda :) a jak nie chcesz robic czegos wiekszego od wielkosci a4 to w zupełnosci wystarczy 5 mpx :D a 6mpx to juz z pokryciem ze 100 pix na 1 cm ;) to juz bardzo dobra jakosc…
do tego raczej małe matryce są mniej szumiaste ;) i przy identycznym procesorze szybciej odszumia, zapisuje itp :D
do tego dochodzi mniejsza cena ;)
minusy to praca na minimalnie mniejszym zblizeniu przez co niby mniej dokładan ale mało kto pracuje na zblizeniu 100% przy zdjeciach wielkosci 3000 pix na 2000pix
no i wada jest to ze jak sie wykadruje to spadnie wielkosc obrazka do mniejszej ilosci pix ;)

Member
TalaStrogg wrote:
taaa zobaczymy :D
bedziesz blagal zebym Ci pozyczyla statyw! ja Ci to mowie :P
nie no zartuje
ja po kolei zbieram na wszystko
moze pojdzie mi szybciej, jak zaczne malowac, bo narazie nie mam ochoty…jeszcze mi sie szkola odbija i nie chce mi sie nic robic…a jak mysle, ze za 2 tyg bedzie to samo, to wogole
teraz ide do lo i nie wiem co tam bedzie…

ja LO własnie skonczyłem :D i powiem ci ze od jakis 4 miesiecy mam wakacje i sie nudze do kwadratu :P a jeszcze przedemną połtora miesiaca wakacji :P (fajnie mam :P) no i studia i niestety nie fotograficzne ;(

Member

wiem, ze masz dlugie wakacje..nie chwal sie tym :P
a po co Ci studia fotograficzne…szczerze watpie w skutecznosc takiego czegos
jak sam sie nauczysz, to bedzie najlepiej

jaki kierunek wybrales??

Member

po to zeby miec dostep do studia do znanych ludzi ktorzy naprawde wiedza co robią do sprzetu.. :) poza tym z papierem z lodzkiej filmowki :) to łatwiejszy start :)
geografie na UŁ

Keymaster
TalaStrogg wrote:
powiedz jaka jest roznica pomiedzy 6mpx a 10mpx…toz to prawie polowa synu! :P
przy JPG roznicy nie odczujesz ale przy RAW-ach owszem

W praktyce różnica między 6 a 10 nadal jest niewielka, niezależnie od tego, czy to JPEG czy RAW. W przypadku umieszczania w internecie różnicy w ogóle nie ma, a w przypadku dużych wydruków – tak powyżej A4 – owszem, jest, ale pod warunkiem, że porównujemy dobre 6 megapikseli i dobre 10 megapikseli. Dobre megapiksele to takie, gdzie masz informację na każdym pikselu :) Do tego trzeba mieć dobry obiektyw i optymalną technikę. Na dużych powiększeniach nieostrości obiektywu, poruszenie czy niedostateczna głębia ostrości stają się widoczne i wówczas 10 megapikseli nie pomaga :)

Member

zobacz co sie ze swiatem dzieje…tylko papierki wazne…no ale coz dzis inaczej byc nie moze
mozesz “podwojne” studia robic…

co znaczy geografia?co zamierzasz robic? :)

Member
Piotr wrote:
TalaStrogg wrote:
powiedz jaka jest roznica pomiedzy 6mpx a 10mpx…toz to prawie polowa synu! :P
przy JPG roznicy nie odczujesz ale przy RAW-ach owszem

W praktyce różnica między 6 a 10 nadal jest niewielka, niezależnie od tego, czy to JPEG czy RAW. W przypadku umieszczania w internecie różnicy w ogóle nie ma, a w przypadku dużych wydruków – tak powyżej A4 – owszem, jest, ale pod warunkiem, że porównujemy dobre 6 megapikseli i dobre 10 megapikseli. Dobre megapiksele to takie, gdzie masz informację na każdym pikselu :) Do tego trzeba mieć dobry obiektyw i optymalną technikę. Na dużych powiększeniach nieostrości obiektywu, poruszenie czy niedostateczna głębia ostrości stają się widoczne i wówczas 10 megapikseli nie pomaga :)

zgadzam sie :) bo nie wiem :P
a co z ta reklama?

Member
TalaStrogg wrote:
zobacz co sie ze swiatem dzieje…tylko papierki wazne…no ale coz dzis inaczej byc nie moze
mozesz “podwojne” studia robic…

co znaczy geografia?co zamierzasz robic? :)

nie tylko papierki ale warsztat :P to sa praktycznie darmowe codzienne warsztaty :) a za takie dobre prywatnie trzeba sporo wyłozyc ;P
a geografia :D hmmm poszła mi w miare :) na maturze :0 dostałem sie wiec ide co bede robił nie wiem… miałem do wyboru jeszcze ekonomie, gospodarke przestrzenna i geografie ze spycjalizacja nauczania w szkołach :D

Member

no tak, geografia ze specjalizacja nauczania w szkołach to fajne wyjscie :P bardzo

Member
Mystik wrote:
po to zeby miec dostep do studia do znanych ludzi ktorzy naprawde wiedza co robią do sprzetu.. :) poza tym z papierem z lodzkiej filmowki :) to łatwiejszy start

Powiem tak, jak by otwarto kierunek: FOTOGRAFIA na wyższej uczelni, to jeszcze bym poszedł na studia…warunek, że program nauczania byłby przystosowany do panujących juz cyfrowych realiów… Ponieważ analogi nie interesują mnie wogóle, ciemnia troszke, natomiast świat cyfrowy BARDZO!!! Znam program policealnej szkoły, gdzie jest kierunek TECHNIK FOTOGRAF…to jest masakra! Uczą o czymś czego sie nie stosuje od lat, a zalecane podręczniki sa sprzed 10 albo i więcej lat!!! Nonsens!!!
No i dla papierka, żeby sobie powiesic we własnym studio, bo dla niektórych klientów TO sie liczy, a nie doświadczenie…które zdobywa sie latami!!!

Member

mi nie potrzebny papierek;) ja traktuje to jako zabawę, a że w szkole mam (czyli liceum plastycznym) foto + wiele fajnych rzeczy to…:)

Member

filmowka
czyli panstwowa wyzsza szkoła filmowa i teatralna w łodzi to jedna z najlepszych szkół filmowych takze fotograficznych na naszym kochanym kontynencie :P
a program jest podobno bardzo dobry… :) do tego tacy ludzie jak Wolanski sa po operatorskim wydziale tej szkoły :)
panowei Idziak Bławut itd tez są po tej szkole :)
a papierek to nie dla mnie do studio :) tylko jak np masz powazna agencje fotograficzna to od razu człowiek inaczej patrzy :) do tego zeby dostac sie na te studia :) to juz trzeba troche umiec ;P

czyli teraz bedzie zakuwanie historii sztuki i historii fotografii :D

i po tym człowiek jest MAGISTREM sztuki :P wiec nie technik w płatnym studium gdzie decyduje kolejnosc zgłoszen czy grubosc portfela ewentualnie niechec do słuzby wojskowej :)
poza tym jest jeszcze mozliwosc studiowania w czeskiej szkole zaocznie ;) najlepsza szkoła w europie jak nie na całym swiecie ;) i nie było polaka ktory tam sie nie dogadał ;)

Member
molp wrote:
mi nie potrzebny papierek;) ja traktuje to jako zabawę, a że w szkole mam (czyli liceum plastycznym) foto + wiele fajnych rzeczy to…:)

fajnie masz :)
wszyscy mnie namawiali (na wybor liceum) i namawiaja, zebym poszla na akademie sztuk pieknych ale ja nie chce :P
wybralam w lo biologie i chemie(najbardziej wypasiaste przedmioty :D), a malarstwo, grafika warsztatowa i narazie “cykanie” zdjec to hobby :)
(w przyszlosci bede to mogla nazwac fotografia ^^)

a Ty molp tez sie zajmujesz jakims malarstwem, czy czyms innym ze w plastyku jestes?? :)

Member
Mystik wrote:
czyli teraz bedzie zakuwanie historii sztuki i historii fotografii :D

no to miło :P ja historii nie lubie ;/ ale szóstke mialam :D ale te dziedziny historii maga byc ciekawe :)

Member

ale historia w porownaniu z historią sztuki to jest przyjemnosc :D przynajmniej dla mnie :P

Member
Mystik wrote:
ale historia w porownaniu z historią sztuki to jest przyjemnosc :D przynajmniej dla mnie :P

tez tak sadze :)

Member
TalaStrogg wrote:
molp wrote:
mi nie potrzebny papierek;) ja traktuje to jako zabawę, a że w szkole mam (czyli liceum plastycznym) foto + wiele fajnych rzeczy to…:)

fajnie masz :)
wszyscy mnie namawiali (na wybor liceum) i namawiaja, zebym poszla na akademie sztuk pieknych ale ja nie chce :P
wybralam w lo biologie i chemie(najbardziej wypasiaste przedmioty :D), a malarstwo, grafika warsztatowa i narazie “cykanie” zdjec to hobby :)
(w przyszlosci bede to mogla nazwac fotografia ^^)

a Ty molp tez sie zajmujesz jakims malarstwem, czy czyms innym ze w plastyku jestes?? :)

Zajmuje się, chociaż nie przepadam zabardzo za tym ale mam takie przedmioty jak malarstwo, rzeźba, czy grafika, jubilerstwo (już skończyłem mieć:)), metaloplastyka (już też;)) i snycerstwo. Mam taki system, że te cztery przedmioty ostatnio to są specializacje i najpierw je mamy po pół roku każdy, a po 2 klasie się wybiera specjalizację którą się uczy do końca szkoły i robi prace dyplomową. Podobno można dorzucić prace z fotografii więc zacieram ręce:) A do szkoły zapraszam – mimo, że ja chcę potem iśc na architektórę może coś się potem przyda – można doroobić jako grafik czy coś:) Internat jest tani, więc nie ma problemu jak ktoś daleko mieszka:)

Member

takie przedmioty powinny byc w “normalnych” szkolach :P
za to mogloby nie byc innych, np. polskiego! :D

Member

nie no fajnie jest, tylko przez to mamy więcej godzin niż w ogólniakach, bo mamy też normalny program nauczania, i jeszcze to jest przez 4lata:)

Viewing 71 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.