Strona główna Fora Foto Sprzęt Jakie body

Jakie body

Sprzęt

Member

Witam
Zaczynam rozglądać sie powoli za lustrzanką cyfrową. Niestety jest kilka systemów Canon, Nikon, Olympus, Pentax jak i Sony. Sony raczej z góry eliminuje, nie lubię zbytnio tej firmy. I chciałbym uzyskać kilku wskazówek od osób w temacie.
Zastanawiałem się nad Canonem, ale z tego co sie zdążyłem z orientować to robi lustrzanki w dwóch liniach: amatorskiej (400D) i bardziej “profesjonalnej”(40D). Jednak może konkurencja ma podobne produkty. Prosiłbym Was o rozpisanie flagowych modeli w danej linii: amatorska/ bardziej “profesjonalna” porównując do linii Canona.
Drugie pytanie czy szkła Canona pasują do każdego body canona (tego dla amatorów i dla tego dla “profesjonalistów”)?

Z góry dziękuje i proszę o poważne odpowiedzi.

Member

Lepiej napisz ile kasy masz zamiar na takie body przeznaczyć i jakie funkcje są dla Ciebie istotne – będzie łatwiej coś zaproponować.

Member

Powiem tak, pytanie moje wynika z tego ze dopiero będę planował budżet. Co do funkcji? Hmmm chciałbym żeby miał dobrą jakość obrazu. Co do funkcji? Na razie obojętnie. Chce otrzymać odp na moje pytania. Potem poczytam o wymienionych aparatach w zestawieniach, które zaproponujecie.

Member

Nikon D40/D40x w drodze d60 , D80, d200/d300
pentax k100/k200, k10 w drodze k20
sony a100/a200, a700
szkła canona raczej pasują do każdego body canona

Keymaster

Różnice w jakości obrazu między wszystkimi współczesnymi lustrzankami są dość subtelne, a do tego spore znaczenie ma tutaj obiektyw, więc wybór samego korpusu nie jest rozstrzygający. W praktyce co najmniej równie duże znaczenie ma ergonomia i dostępne funkcje, a na dłuższą metę – system, w który wchodzisz. Bo kupując lustrzankę wiążesz się z firmą, więc warto zorientować się, czy dany producent ma osprzęt, który za jakiś czas będziesz chciał kupić. I ile taki osprzęt kosztuje w porównaniu z podobnym osprzętem w innych systemach. Polecam:
https://www.dfv.pl/poradniki-jakkupowac.html?id=102
i
https://www.dfv.pl/poradniki-jakkupowac.html?id=363

Member

Może powiem tak, myślałem nad takim zestawem:
Canon EOS 40D
+ Canon 50mm F1.8 II Lens
+ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Standard Zoom Lens
+ Sigma 28-200mm f/3.5-5.6 DG
+ Canon 100mm F2.8 Macro USM Lens

Czy te obiektywy są dobrej jakości?

Keymaster
adamdial wrote:
Może powiem tak, myślałem nad takim zestawem:
Canon EOS 40D

ok

Quote:
+ Canon 50mm F1.8 II Lens

Nie ma obiektywu, który miałby lepszy stosunek jakości do ceny :)

Quote:
+ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Standard Zoom Lens

Bardzo możliwe, że zaraz ktoś się ze mną nie zgodzi, ale to całkiem rozsądne brać kita. Nie jest on bardz drogi, a po pewnym czasie będziesz wiedział, czy ten zakres ogniskowych Ci odpowiada i czy potrzebujesz tu czegoś szybszego, ostrzejszego, mniej aberującego czy też kit wystarczy. Wprawdzie akurat ten kit jest droższy niż zwykły, ale moim zdaniem IS wart jest dopłacania.

Quote:
+ Sigma 28-200mm f/3.5-5.6 DG

A tego to nie rozumiem. Skoro nie boisz się zmieniać obiektywów i masz pokryty zakres ogniskowych do 50 mm, to po co Ci taki superzoom? Szukałbym czegoś z zakresu 70-200. Wersja de luxe to 70-200 f/2.8 IS, trochę taniej f/2.8, ale bez IS albo z IS ale f/4, ewentualnie 70-200 f/4.

Quote:
+ Canon 100mm F2.8 Macro USM Lens

No, to nie jest tanie szkło makro, ale nie słyszałem, żeby ktoś na nie narzekał.

Member
Piotr wrote:
adamdial wrote:
Może powiem tak, myślałem nad takim zestawem:

Quote:
+ Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Standard Zoom Lens

Bardzo możliwe, że zaraz ktoś się ze mną nie zgodzi, ale to całkiem rozsądne brać kita. Nie jest on bardz drogi, a po pewnym czasie będziesz wiedział, czy ten zakres ogniskowych Ci odpowiada i czy potrzebujesz tu czegoś szybszego, ostrzejszego, mniej aberującego czy też kit wystarczy. Wprawdzie akurat ten kit jest droższy niż zwykły, ale moim zdaniem IS wart jest dopłacania.

Więcej – 18-55 IS jest bardzo udanym szkłem, zaskakująco ostrym. Chyba obiektyw został przygotowany jako kit do 450 z matrycą 12 megapikseli, bo jak na kita jest zaskakująco dobry. Ma trochę słaby kontrast, ale przyzwoitą aberrację i rewelacyjną ostrość.

Member
Member
Quote:
Quote:
+ Sigma 28-200mm f/3.5-5.6 DG

A tego to nie rozumiem. Skoro nie boisz się zmieniać obiektywów i masz pokryty zakres ogniskowych do 50 mm, to po co Ci taki superzoom? Szukałbym czegoś z zakresu 70-200. Wersja de luxe to 70-200 f/2.8 IS, trochę taniej f/2.8, ale bez IS albo z IS ale f/4, ewentualnie 70-200 f/4.

Po prostu stwierdziłem że w niektórych wypadkach – fotografia nad jeziorami łabędzi itp przyda sie “superzoom” itp gdzie obiekt szybko zmieniałby odległość to ten obiektyw byłby dla mnie ok, wiem ze jakość w superzoomie jest gorsza nie w mniejszych zoomach, ale coś za coś. Nie zawsze jest czas na zmianę obiektywu

Keymaster

Wygląda na to, że wiesz, czego chcesz. Możesz być jednak dość rozczarowany, zwłaszcza jak zestawisz zdjęcia z tej setki makro z superzoomem.

Member

a może zamiast tej 50mm lepiej wybrać Canon EF 85 mm f/1.8 USM?

Jakiego “superzooma” polecilibyście? Lub może dwa obietywy zamiast jednego po podobnym zakresie ogniskowej? Np jakiś 18-… oraz …- 200?

Kolejne pytanie, poza systemem Canona który warto wybrać ze względu na duży wybór obiektywów oraz szybkość? Patrzyłem na obiektywy Nikona, ale raczej nic nie znalazłem dla siebie. Co sądzicie o Pentaxach serii KxxD?

Member

A czy mówimy o “sprzęcie marzeń” czy konkretnym progu cenowym?

Member

sprzęt prawdopodobnie będzie kupiony w USA, max ok 4tys dolarów chciałbym przeznaczyć

Member

Ale przemyślał kolega sprawy gwarancji?

Member

hmmm coś mi sie obiło o uszy że canon uznaje gwarancje ze stanów. A jak nie to mam rodzinę na miejscu wiec zawsze będzie łatwiej

Keymaster

Praktycznie żadna firma nie uznaje gwarancji spoza Europy. Kiedyś się dowiadywałem i rzecznik którejś twierdził, że owszem, uznają, ale musi być świadectwo legalnego wprowadzenia towaru na polski obszar celny, czyli normalnie mówiąc – dokument, że się uiściło cło i VAT. Czyli w praktyce nie ma takiej możliwości. Z drugiej jednak strony przesyłki do USA nie są takie drogie i przy obecnym kursie dolara może się okazać, że nawet wliczając koszty wysyłania do tamtejszego serwisu będzie taniej.

Member

Co do body Canona, to jest ich znacznie więcej, niż linia xxxD i xxD…:)
Jest jeszcze 5D oraz 1D i 1Ds (trzy generacje). Biorąc pod uwagę obecne ceny, Twój budżet i fakt kupowania aparatu w Stanach – brałbym 5D i 24-70/2.8L na początek, albo dobrał sobie parę stałek wedle upodobań… Linią xxxD wogóle się nie zajmuj, bo przy tym budżecie szkoda czasu i pieniędzy. Ewentualnie, jeżeli interesuje Cię fotografia sportowa pomyśl o 30D (IMHO, nie warto przepłacać za 40D), zostanie Ci trochę więcej na szkła… Co do pasujących szkieł – Canon ma w swojej ofercie szkła EF-S, których nie podepniesz do body z większą matrycą, ani do body APS-C sprzed modelu 10D.
Z innych systemów możesz pomyśleć o Nikonie D200 (pozycjonowany trochę wyżej niż 30D) lub najlepszym obecnie aparatem APS-C, czyli Nikonie D300… Niestety, czym droższe body kupisz, tym mniej zostanie Ci na szkła, a te są w tej zabawie najważniejsze…
Pentax ma K10D, pozycjonowany gdzieś w okolicach 30D/D80/D200, ale kosztujący połowę ich ceny oraz wychodzący “na dniach” (koniec marca) K20D z rewelacyjnie zapowiadającą się nową matrycą.
W tym budżecie możesz też zmieścić E-3 Olympusa, który oferuje chyba najbardziej najeżone ficzerami body i rewelacyjne (aczkolwiek nie najtańsze) szkła systemowe.
Sony odrzuciłeś – Twoja sprawa…
Co do kwestii gwarancji ze Stanów, to na pewno jest bezproblemowo honorowana przez Pentaxa, z tym, że obejmuje tylko jeden rok. Sprawdzone i pewne.

Member

Wczoraj gdzieś przeczytałem, że sony ma zamiar wydać A300 i A350 z nowym system live view – będzie można ostrzyć na LV. Czytałem troche o Canonie 40D i ma tez poważne wady które mnie trochę irytują – kiepska ergonomia, takie sobie LV, itd. Więc szukam dalej. Poczekam na premiery Sonego. Może pomyśle o Pentaxie K20D. Sam już nie wiem. Chyba muszę do MM skoczyć i potestować sprzęt.

Keymaster

Nie bardzo rozumiem, co jest nie tak z ergonomią 40D. O ile ergonomia wszystkich lustrzanek z jednym kółkiem rzeczywiście jest dyskusyjna, o tyle w klasie półprofesjonalnej to w przede wszystkim kwestia preferencji. Co nieco o 40D: https://www.dfv.pl/aparaty.html?id=375
Faktem jest, że jeśli chodzi o Live View, to nowe Alfy wyglądają najciekawiej. https://www.dfv.pl/wiadomosci/articles/327.html
Cóż, trzeba sobie określić, jakich możliwości się najbardziej potrzebuje, obejrzeć system (i ceny interesujących obiektywów) i na coś się zdecydować.

Member

Czym różnią sie matryce DX a APS-C? Który format matrycy lepiej wybrać? Canon ma APS-C, ma dużo obiektywów dostępnych na rynku. Ale czy np brak diody wspomagającej AF i nie za dobry wyświetlacz, niektóre opcje ukryte w menu. Sam już nie wiem. Obecnie mam fuji s9600 i może poczekać z 6m-cy na zakup lustra? A czemu chce zmienić aparat? na pewno ktoś sie zaraz zapyta: dla szybszego AF, dla lepszej jakości obrazu, wymienna optyka, większe panowanie nad GO.

Member

DX, to nazwa matrycy o rozmiarze APS-C stosowana przez Nikona. APS-C mówi tylko z grubsza o tym, jakie rozmiary ma matryca i pod to określenie podpada zarówno Sigma z mnożnikiem 1.7, jaki i Canon z 1.6, czy Nikon, Pentax, Sony lub Fuji z 1.5… Canon stosuje jeszcze matryce APS-H w reporterskiej serii 1D i tam mnożnik wynosi 1.3, w stosunku do pełnej klatki…

Keymaster
adamdial wrote:
Który format matrycy lepiej wybrać?

Czy to jest 1,5 Nikona, Pentaxa i Sony, 1,6 Canona czy 1,7 Sigmy nie ma specjalnego znaczenia. No może, przy 2,0 Olympusa trochę ma, choć głównie z nieco innych powodów. Nie wiem, czy planujesz kiedyś przejść na aparat z matrycą pełnoklatkową, ale bezpieczniej jest wejść w system, który w razie czego na taką zmianę pozwoli. Co eliminuje Olympusa i Sigmę (bo Pentax pewnie też taki aparat zrobi – przeszkód technicznych jak w 4/3 nie ma). Pełna klatka, na którą być może Cię stać (Canon 5D) ma swoje zalety, ale i wady (problemy z ostrością na brzegach kadru przy szerokim kącie, winietowanie).

Quote:
Canon ma APS-C, ma dużo obiektywów dostępnych na rynku. Ale czy np brak diody wspomagającej AF i nie za dobry wyświetlacz, niektóre opcje ukryte w menu.

Wspomaganie autofokusa masz lampą byskową – wbudowaną (wtedy spawa okrutnie) albo zewnętrzną (wtedy sobie elegancko czerwonym światłem podświetla). Aczkolwiek lustrzanki mają znacznie sprawniejszy autofokus niż kompakty i jak lustrzanka nie jest w stanie złapać ostrości, to jest to i tak sytuacja na zdjęcie ze statywu lub z zewnętrznej lampy, a wówczas autofokus albo jest wspomagany, albo można spokojnie ustawić na coś jasnego.
O co chodzi z tym wyświetlaczem? Jeśli o LiveView i ta funkcja jest dla Ciebie ważna, to rzeczywiście poczekaj na nowe soniaki. Ale wyświetlacz w lustrzance ma znaczenie znacznie mniejsze niż w kompakcie – istotne jest, żeby widać było na nim histogram. Kwestia jasności zdjęcia i kolorów jest marginalna, bo i tak nie należy wierzyć w to, co widać na LCD.
Jakie opcje ukryte w menu Cię martwią? W lustrzankach niektóre klawisze można sobie przeprogramować i przypisać im inną funkcję, niż standardowa od producenta. W 400D pod przycisk do PictureStyles ja mam przełączanie między JPEG-iem i RAW-em, a do menu wchodzę wyłącznie po to, zeby włączyć podnoszenie lustra, jak robię ze statywu. Jeśli byłaby możliwość zaprogramowania jeszcze jednego przycisku, to bym menu w ogóle nie oglądał. Każdy aparat ma sporo funkcji ukrytych w menu, bo nie da się tego wyprowadzić na przyciski – musiałbyś mieć aparat przypominajacy jeża. Kwestia – czy są jakieś funkcje w menu, których będziesz potrzebował?

Przy wyborze systemu są rzeczy znacznie bardziej istotne, niż to, co który aparat ma w menu i jaki ma wyswietlacz. O możliwości przesiadki na pełną klatkę napisałem wyżej. Druga kwestia to stabilizacja obrazu. Wbudowana w korpus (Sony, Pentax, Olympus) czy w dedykowanych szkłach (Nikon, Canon)? Czy są dostępne interesujące Cię obiektywy i ile kosztują? Np. Olympus ma bardzo fajne długie tele, ale w koszmarnych cenach, Canon ma tańszą linię L-ek ze światłem f/4, a Pentax najlepiej współpracuje z obiektywami manualnymi.

Quote:
Sam już nie wiem. Obecnie mam fuji s9600 i może poczekać z 6m-cy na zakup lustra?

Czekaj, czekaj ;) A za pół roku właśnie zaczną się zapowiedzi następnej generacji aparatów przed targami Photokina… A parę miesięcy po Photokinie będzie znowu styczeń i targi PMA… I w ten sposób Twoim hobby będzie nie fotografowanie, ale proces decyzyjny :)

Viewing 22 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.