Sprzęt
Jestem bardzo zadowolony z samyanga 85mm. Ostry od pełnej dziury i pięknie maluje. te trzy foty właśnie z niego:
https://dfv.pl/gallery/members/Malach.html?g2_itemId=3355799
https://dfv.pl/gallery/members/Malach.html?g2_itemId=3355003
https://dfv.pl/gallery/members/Malach.html?g2_itemId=3354997
używam go na Canonie z adapterem do Nikona dla potwierdzenia ostrości.
Kwestia wprawy. Ja jej jeszcze nie mam i dużo fajnych kadrów musiałem usunąć. Tak pewnie jeszcze przez jakiś czas będzie. W 50d mam precyzyjną matówkę i przejściówkę z dandelionem potwierdzającym mi ostrość. W 5d jest trochę łatwiej bo wizjer jaśniejszy. Ogólnie im ciemniejszy wizjer tym trudniej. Reszta to dodatki, które dużego jasnego wizjera niestety nie zastąpią. Na LV ponoć łatwiej ale ja jakoś tego typu pracy u siebie nie widzę. Poza tym jak masz normalny obiektyw z automatyczną przysłoną to przymyka Ci do f2,8 i tak dopiero w momencie robienia zdjęcia a nie podczas ustawiania ostrości. Tak normalnie to masz ją zawsze na maxa otwartą. Dopiero obiektywy z pierścieniem przysłony na obiektywie pozwalają na ostrzenie przy przymkniętych przysłonach.
Ja też jestem zadowolony z S85. Teoretycznie z ustawianiem ostrości nie powinno być problemów, bo Pentax potwierdza, ale w praktyce i ono się myli. Szczególnie, gdy się chce coś dalszego sfotografować z przysłoną 1,4. Ja zmieniłem sobie matówkę na taką z klinem i mikropryzmatami i o wiele lepiej się ostrzy.
Tu mam tylko 3 zdjęcia z tego obiektywu. 2 na przysłonie 2
https://www.dfv.pl/gallery/members/sud.html?g2_itemId=3014038&g2_page=2
https://www.dfv.pl/gallery/members/sud.html?g2_itemId=3081603&g2_page=2
i jedno na 1,4
https://www.dfv.pl/gallery/members/sud.html?g2_itemId=2870345&g2_page=2
Matówka z mikrorastrem też powinna pomóc w takich sytuacjach, co prawda bardzo dynamiczne sceny raczej odpadają… A tak w temacie Samyanga, mieliście do czynienia z Rybim Okiem w filmowych zastosowaniach? I jak tutaj się ostrzy?
Myślę, że o ostrzeniu przy użyciu tego szkła nawet nie ma mowy. Najniższa używalna przesłona to 5,6, co przy 8mm daje Ci hiprefokalną od tego miejsca po horyzont… A jeżeli podepniesz do kamery, które z reguły mają mniejsze przetworniki niż aparaty, to już wcale nie ma się czym przejmować…
- You must be logged in to reply to this topic.