Konkursy na DFV.pl
Tym razem konkurs błyskawiczny z tematem sugerującym techniczne podejście, ale jestem pewien, że będziecie tak kreatywni, że dacie radę obejść tę sugestię szerokim łukiem. W każdym razie wykorzystanie światła mieszanego nie jest zabronione.
Reguły (po modyfikacji z ostatniego KB) jak zwykle:
– w piątek myślimy, szukamy, planujemy i zapalamy znicze.
– w sobotę i niedzielę fotografujemy i wrzucamy zdjęcia do galerii DFV, zgłaszając je do konkursu “Światło zmieszane”.
– od poniedziałku do pierwszych minut czwartku oceniamy i dyskutujemy zgłoszone zdjęcia.
– niedopuszczalne jest zgłaszanie zdjęć wykonanych wcześniej – liczą się tylko zdjęcia zrobione 2 i 3 listopada tego roku.
– fotomontaże dozwolone, ale wszystkie zdjęcia składowe muszą być wykonane w te 2 dni.
Konkurs rozstrzygamy głosując w tym wątku na forum na nie więcej niż 3 zdjęcia – można je porządkować według własnej oceny od 1. do 3. miejsca. Przypominam też, że głosujemy na konkretne zdjęcie. Głosy na różne zdjęcia tego samego autora będą liczone osobno, głosy na autora kilku zgłoszonych zdjęć bez wskazania zdjęcia nie będą liczone wcale.
Nagroda jest oczywista – tym razem to ufundowana przez wydawnictwo Galaktyka książka Billa Hurtera “Światło mieszane w praktyce” – http://www.galaktyka.com.pl/product,,477.html
Zdjęcie przykładowe: https://www.dfv.pl/gallery/members/piotr.html?g2_itemId=4223900 . Zdjęcie przykładowe nie jest zdjęciem wzorcowym.
Jak ktoś ma problemy ze zgłoszeniem zdjęcia do konkursu, to tutaj jest uniwersalna instrukcja do wszelkich konkursów: https://www.dfv.pl/index.php/94.html#faq_3
dobrej zabawy!
Galeria tu: https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane
Mój głos na :
https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225666
Mój głos na:
https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_Światło+zmieszane?g2_itemId=4225474
a gdzie oliwka?
Glosuje na:
https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225474
Pierwsze miejsce:
https://www.dfv.pl/gallery/v/Konkursy/miesz1.jpg.html
drugie miejsce dla Ewy, choć mogła by się bardziej postarać ;P
https://www.dfv.pl/gallery/v/Konkursy/Kopia+IMG_9987_m4.jpg.html
trzecie – hm, mało tych zdjęć – może:
https://www.dfv.pl/gallery/v/Konkursy/IMG_7815-1-1-kl-dfv.jpg.html
Pozdrawiam
1. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225474
2. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225666
3. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226191
1,https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226191
2,https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226115
3, https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225388
Piorunka pierwsze dwa miejsca nieaktywne.
1. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225474
2. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225666
3. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225941
Ale tym razem skromniutko.
Podobno “ostatni będą pierwszymi” – mój głos wędruje do newy:
https://www.dfv.pl/gallery/members/newa.html?g2_itemId=4226191
Najbardziej spodobało mi się to zdjęcie:
https://www.dfv.pl/gallery/members/m.w..html?g2_itemId=4226167
1. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226167
2. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226191
3. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225474
https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_Światło+zmieszane?g2_itemId=4225474
1. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226167 – taaa.. tu światło namieszało:-)
2. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225474 – za urokliwe drobinki światła:-)
1. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226191 – za bardzo miły nastrój i ciekawe światło;
2. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226167 – za bardzo piękny obraz po prostu;
3. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226071 – za technicznie bardzo dobry portret miejski.
@Szalas – oliwka trochę by marnie wyglądała, bo sportretowane naczynko ma min. 3 litry pojemności…
https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225474
Skoro nikt się nie kwapi, to może ja podam wyniki konkursu, mimo że nie do końca jestem przekonany, czy mi wypada…
Otóż wszystko wskazuje na to, że moje zdjęcie (https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225474) zostało ocenione najlepiej – 28 punktów.
24 punkty i drugie miejsce dla newy: https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226191
13 punktów i trzecie miejsce zdobył Cez-Ary: https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225666
Chciałbym jeszcze zwrócić Waszą uwagę na miejsce czwarte, czyli zdjęcie m.w. (https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226167), bo wprawdzie tutaj tuż za podium (12 punktów), ale to właśnie to zdjęcie widnieje w czołówce najlepiej ocenianych zdjęć w tym miesiącu. Brawo, bardzo piękny obraz!
Aż zajrzałam z ciekawości. Zdjęcie ładne, i owszem, ale faktycznie chyba były zdjęcia lepiej oddające temat konkursu. Myślę, że to to zdecydowało o niezagłosowaniu na zdjęcie Marzeny.
Gratki dla zwycięzcy i pozostałych uczestników podium.
J.Bond will return?
Aż zajrzałam z ciekawości. Zdjęcie ładne, i owszem, ale faktycznie chyba były zdjęcia lepiej oddające temat konkursu. Myślę, że to to zdecydowało o niezagłosowaniu na zdjęcie Marzeny.
…. dokładnie takie były moje odczucia… zresztą uzasadniałam pod zdjęciem…
Konkursy błyskawiczne zostały niniejszym zawieszone do odwołania. Powodem zawieszenia jest niewielkie i malejące zainteresowanie. Otwarta jest natomiast dyskusja o nowej formule rywalizacji fotograficznej.
Sugeruję, by podjąć raczej dyskusję na temat: jak zwiększyć aktywność większej ilości userów na forum?
W chwili obecnej każdy konkurs/zabawa itp zamyka się w tym samym gronie powiedzmy stałych użytkowników forum. W dodatku wraz ze “starzeniem” się pomysłu ilość ich spada.
Może wprowadzić “kumulację” tzn nie z każdego konkursu musi być wyłoniony zwycięzca? wtedy w następnej edycji zwycięzca zgarnia np 2 nagrody
A może konkurs błyskawiczny ale wieloetapowy, tzn. zostawiamy KB co dwa tygodnie, w wyniku głosowania powstaje lista np. 5 najwyzej ocenionych (1-sze miejsce 5pkt., 2-gie – 4pkt. itd). I zliczamy te drobne punkty przez kilka konkursów – kwestią do ustalenia byłoby, ile tych konkursów. Dziesięć?
Tylko mam jednak wątpliwości, czy to cokolwiek zmieni w sensie aktywności:-)
Uważam, że rozciąganie konkursu w czasie może zniechęcać.
Problem leży chyba w temartyce konkursów.Łatwy temat (liście) dużo prac, trudny temat (światło) mało prac.
Może wyjściem byłaby tematyka zgodna z kategoriami np portret, krajobraz, architektura…
Z pewnością obniży się poziom prac ale coś za coś a konkurs umiera.
Aton, ale tematy nigdy nie sugerowały jedynie słusznej koncepcji, nigdy nie było tak, że _trzeba było_ użyc lampy błyskowej:-) A żartobliwe podejście do tematu, wcale nie to jednoznaczne, było często nagradzane przez głosujących. Nie wydaje mi się, ze bardziej “ogólne” tematy spowodują napływ zdjęć. Ale można spróbować
Wiem jedno, że mnie ogólny temat np. “portret” mniej będzie kusił do kombinowania. Więcej, mogę zostać wykluczona z powodu braku modela. No chyba, że żartobliwą formułę utrzymamy, i zaliczony zostanie np. portret pluszowego misia:-)
Ja lubię te niejednoznaczne tematy KB i jestem za ich utrzymaniem – choćby z powodu zmuszania do pracy moich szarych komórek:-)
Ej, szkoda:( Nawet jak nie brałam udziału to kibicowałam i oceniałam, już mi się tak wryło w kalendarz, że w piątek rano włączam komputer przed pójściem do pracy, bo jestem ciekawa tematu. Wczoraj było tak samo, a tu-cisza.
Nic straconego. Teraz mozesz oceniac aktualne prace ukazujace sie na biezaco w czasie weekendu.
moze taki konkurs raz w miesiacu ale np. czas robie jia zdjęć nie weekend ale tydzien? I temat bardziej otwarty i związany z danym okresem ( np. pierwszy nieg – jak spadnie wszędzie, poranek, deszcz…. ) lub/i – repoeraż, portret, makro etc…Np. Zima w mieście – połaczenie zimy z reportażem, lub zimowy portret – zima + portret….niby banalne, ale wiecej osób by stanęło w szranki, i to nowych osób, jeszcze zielonych- wtedy poszerzyłoby to krag o nowe “twarze” , nawet jesliby te zdjęcia miały byc gorsze technicznie, to cos by sie działo . Nie byłby to konkurs dla starych wyjadaczy, którym sie to juz znudziło:)
Ja myślę, żeby nie zawieszać konkursu, nie likwidować nagród tylko… zmienić zasady głosowania. Piotr wybierałby 3 zdjęcia, a forumowicze oddawaliby na nie swoje głosy jak do tej pory 1. 3 pkt., 2. 2 pkt., 3. 1 pkt. Przy czym byłaby możliwość nieprzyznawania któregoś z miejsc lub dawania punktów ex aequo. Co Wy na to?
Kwestia konkursu jest otwarta – jeśli będzie formuła, która przyciągnie więcej uczestników, to nie ma problemu, żeby go kontynuować. Zaangażowanie jest jedynym kryterium – nie widzę sensu ciągnąć tego dla małej i cały czas malejącej grupki.
Być może wina jest po mojej stronie i to źle dobrane tematy konkursów spowodowały spadek zainteresowania nimi. Absolutnie nie upieram się przy wymyślaniu tematów – możemy przyjąć formułę, w której to uczestnicy będą wybierali temat.
Konkurs wieloetapowy jest z pewnością ciekawy, ale wieloetapowość służy ograniczaniu liczby uczestników, a nie ich zwiększaniu – jeśli ktoś z różnych powodów nie będzie mógł wziąć udziału w jednym etapie, to automatycznie odpada też z następnych.
Nie bardzo wierzę, żeby zmniejszenie częstotliwości KB w jego obecnej formule zwiększyło jego popularność. Ok, można dyskutować nad konkursem rozgrywanym rzadziej, ale z pewnością też są potrzebne zmiany w formule.
Próby wiązania tematyki konkursów już były i przeważnie to dość niespodziewanie wymuszało większą kreatywność uczestników – ogłoszenie konkursu ze śniegiem w temacie w piątek w środku ostrej zimy dawało 90% szans na błyskawiczne ocieplenie w ciągu kilku godzin.
Jeszcze trochę, a nie będzie z czego wybierać tych trzech zdjęć.
Problemem nie jest sama formuła głosowania, tylko liczba aktywnych uczestników.
To prawda, a drugie to, ze zdjecia zwycieskie staja sie coraz bardziej przewidywalne i glosy niektorych rowniez. To tez zniecheca.
Tematy są… jakie są. Tylko dlaczego niektórzy stawiają sobie za punkt honoru uczestniczenie w każdej, albo niemal każdej edycji KB, nawet jak nie mają nic ciekawego do zaoferowania, tego za Boga nie wiem. I nie wiem też, czemu niektórzy jak ich zdaniem nie ma nic ciekawego do wyboru, nie odpuszczą głosowania. To samo z fotografowaniem – nie widzimy nic ciekawego, nie ma odpowiedniego światła – nie róbmy zdjęcia. Ludzie nie chcą, albo nie umieją rezygnować.
Shark, ale to przecież zabawa – no, powiedzmy edukacyjna zabawa. Mam temat, mam zadanie do zrealizowania. Muszę pomyśleć, jak to zrobić, i wykonać to, co założyłam. Nie zawsze się udaje, zwłaszcza, że czasu mało, ale.. “ćwiczenie czyni mistrza”, nieprawdaż?
By nie narzekać w temacie”co zrobić, żeby było lepiej” proponuję w sposób czytelny umieszczać informacje o konkursie.
Najlepiej na stronie głównej portalu.Dotarcie do linku z galerią graniczy z cudem.Wiedzą to nieliczni wtajemniczeni, którzy często
z uprzejmości udostępniają link na forum.Utrudnia to dostęp i zniechęca do udziału.
Jest jeszcze widzę drugi problem do roztrzygnięcia.
Część forumowiczów bije się o ” frekwencję” , a druga część uważa , że ” masowość” i niski poziom zniechęca nawet do komentowania i oceniania. Należałoby się zdecydować dla kogo jest ten konkurs.
Prawdaż, ale nieprawdaż, że każdy wynik ćwiczenia trzeba zgłaszać do konkursu. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że niektórzy nie umieją prawidłowo ocenić wyników swoich ćwiczeń, tj. nie zdają sobie sprawy, że to co zrobili jest po prostu słabe i nie nadaje się na konkurs. Jest galeria i tam można prezentować efekty ćwiczeń i eksperymentów. W sobotę zrobić zdjęcie, wstawić do galerii i zobaczyć jaki będzie odzew. Jeśli zdjęcie się spodoba to w niedzielę wieczorem wstawiamy do konkursu.
z uprzejmości udostępniają link na forum.Utrudnia to dostęp i zniechęca do udziału.
Link w galerii “konkurs” jest aktywny tylko dwa dni, te w których można wklejać zdjęcia. Gdyby go nie zamykać to cały czas ktoś by się zgłaszał – często ludzie nie czytają regulaminu. Najlepszym przykładem są zdjęcia nawet sprzed kilku lat, choć zasady konkursu są jasno co dwa tygodnie powtarzane w pierwszym poście. A link do zamkniętej galerii udostępniony w wątku ma tylko umożliwić w następnych dniach głosowanie.
Nieprawda. Zastanawiamy się dlaczego jest jak jest i dyskutujemy co zrobić, żeby było lepiej.
No bo gdyby bylo dobrze, to w dalszym ciagu mielibysmy KB.
Nic straconego. Teraz mozesz oceniac aktualne prace ukazujace sie na biezaco w czasie weekendu.
I tak to robię, a KB najfajniejsze jest to, że do jednego tematu jest tak wiele pomysłów. KB to kopalnia kreatywności:)
PS
To jest głos do Jerry’ego ale newa jeszcze między nas wskoczyła.
No fakt, ze ostatnimi czasami nie bralem udzialu w KB, aczkolwiek tym zdjeciem: https://dfv.pl/gallery/members/Jerry.html?g2_itemId=3854966
zdobylem kiedys drugie miejsce, ale potem tak jakos wybilem sie z tej rywalizacji. Nie wiem dlaczego? Moze dlatego, ze nie lubie robic zdjec na zawolanie. Na zawolanie robia zdjecia profesjonalisci, a amatorzy jak maja natchnienie. W przeciwnym razie powstaja tylko lepsze lub gorsze pstryki, a jak Krysia pisala, jakis poziom zdjec do KB musza jednak one reprezentowac.
No i wykrakałem.
A ja kilkakrotnie proponowałem zmiany w regulaminie konkursu i co?
Co moim zdaniem wpływa na frekwencję to właśnie “błyskawiczność” konkursu. Z całym szacunkiem ale sobota i niedziela to są u mnie dwa dni wolne od pracy które staram się poświęcić rodzinie (ewentualnie obowiązkom domowym). Często zabierałem się za zdjęcie konkursowe późnym wieczorem kiedy dzieciaki już spały i w domu robiło się spokojnie.
Wydaje mi się, że wydłużenie czasu trwania konkursu mogłoby podnieść frekwencję. Można by przecież ogłosić temat konkursu już w poniedziałek – byłoby 5 dni na kombinowanie.
Ale fakt faktem – ostatnio to już było bardzo ubogo z frekwencją.
Tomek ma rację, weekend to najczęściej czas dla rodziny, czas na zaległości w pracach domowych… Może to jest jakiś pomysł, żeby czas na robienie zdjęć wydłużyć np na cały tydzień. W piątek ogłoszenie tematu, od soboty do następnego piątku robimy i wstawiamy. Jeśli ktoś może w tygodniu, to pstryka, jeśli może w weekend, to ok. Teraz takie czasy, że ludzie zapracowani od rana do nocy, dla siebie i na przyjemności czasu mało. Myślę, że wydłużenie czasu dałoby więcej możliwości. No i informacja przypięta na stronie głównej zwiększa grono tych, którzy mają szanse dowiedzieć się o konkursie.
to własnie zaproponowałam miliony postów temu….niech konkurs trwa tydzień a np. raz w miesiacu.
Więcej optymizmu, ma być zima stulecia:)))
Może jednak w piątek, bo są też tacy, którzy w tygodniu nie mogą, a w weekend tak, wtedy wszyscy mieliby takie same szansy.
Więcej optymizmu, ma być zima stulecia:)))
Od ręki mogę zrobić niespodziewane globalne ocieplenie – wystarczy, że ogłoszę konkurs wymagający zimy.
Piotr ty się nie śmiej tylko lepiej dołącz się do oceniania w KO bo za chwilę będzie tak samo jak z KB.
Więcej optymizmu, ma być zima stulecia:)))
Od ręki mogę zrobić niespodziewane globalne ocieplenie – wystarczy, że ogłoszę konkurs wymagający zimy.
hehehe to czemu nie ogłaszałeś w tym roku w kwietniu jak padał śnieg i szczypał mróz??? oszczedziałabym na ogrzewaniu:)))) W kazdym razie przypomne o tym, jak i w tym roku zima się nie będzie chiała wynieść
A temat zawsze mozna tak sprecyzowac, ze kazda pogoda się nada:)
Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji. I nie mam na myśli konkretnie Ciebie – taka uwaga i sugestia dla wszystkich dotychczasowych i potencjalnych uczestników następnych edycji KB, jeśli takowe się odbędą.
Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji.
Brzmi trochę jak recepta na świetne technicznie zdjęcie o niczym
A ja chciałbym wyrazić stanowczy sprzeciw likwidacji konkursu! Nie zgadzam się też ze zdaniem jednego z przedmówców (przedpiszców…), że zdjęcia na zlecenie robią tylko zawodowcy. Zawodowcem w żadnym wypadku nie jestem, a KB był dla mnie stymulansem do wysilenia szarych komórek i uruchomienia kreatywności. Sugestie dla dalszego, bardziej popularnego funkcjonowania konkursu:
1. Raz na miesiąc.
2. Tydzień na fotografowanie i wrzucanie zdjęć.
3. Dyscyplina Admina przy ogłaszaniu konkursu na stronie głównej DFV.
4. Nagroda: zaszczyt wyznaczenia tematu następnego konkursu. Jeżeli Admin będzie tak chojny, to książka może być miłym dodatkiem, ale nie nalegam (choć muszę powiedzieć, że przez ostatnie kilka miesięcy moja biblioteka fotograficzna znacząco się wzbogaciła… ) Dla mnie chęć sprawdzenia się w zadanym temacie była wystarzającą motywacją do udziału.
5. Formułę głosowania chyba zostawiłbym niezmienioną, choć propozycja, by Admin wskazywał trzy prace do głosowania też ma swoje zalety.
A jeszcze tak ogólnie dopowiem, że jeśli prowadzenie konkursu jest jakimś znaczącym obciążeniem dla Admina, to ja mogę być chętny to pociągnąć. Pod warunkiem, że Admin się zobowiąże na czas umieszczać info na głównej.
1. Raz na miesiąc.
2. Tydzień na fotografowanie i wrzucanie zdjęć.
3. Dyscyplina Admina przy ogłaszaniu konkursu na stronie głównej DFV.
4. Nagroda: zaszczyt wyznaczenia tematu następnego konkursu. Jeżeli Admin będzie tak chojny, to książka może być miłym dodatkiem, ale nie nalegam (choć muszę powiedzieć, że przez ostatnie kilka miesięcy moja biblioteka fotograficzna znacząco się wzbogaciła… ) Dla mnie chęć sprawdzenia się w zadanym temacie była wystarzającą motywacją do udziału.
5. Formułę głosowania chyba zostawiłbym niezmienioną, choć propozycja, by Admin wskazywał trzy prace do głosowania też ma swoje zalety.
A jeszcze tak ogólnie dopowiem, że jeśli prowadzenie konkursu jest jakimś znaczącym obciążeniem dla Admina, to ja mogę być chętny to pociągnąć. Pod warunkiem, że Admin się zobowiąże na czas umieszczać info na głównej.
PODPISUJĘ SIĘ POD TYM TEKSTEM:)))
Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji. I nie mam na myśli konkretnie Ciebie – taka uwaga i sugestia dla wszystkich dotychczasowych i potencjalnych uczestników następnych edycji KB, jeśli takowe się odbędą.
Z powodu takiego podejścia do konkursu przestałam brać w nim udział. Skończyły się różne zabawne interpretacje tematu. To wyróżniało ten konkurs od wielu innych.
Ja popieram również, z zastrzeżeniem, że punkt 5 należy poddać dyskusji. Dotychczasowa forma głosowania była już przyczyną błędów w ogłaszaniu wyników. Postuluję uparcie: Głosujemy na jedno zdjęcie i koniec! Można sobie wyróżniać ile kto chce i chwalić, ale do liczenia wyniku liczy się tylko głos na jedno zdjęcie.
1. Raz na miesiąc.
2. Tydzień na fotografowanie i wrzucanie zdjęć.
3. Dyscyplina Admina przy ogłaszaniu konkursu na stronie głównej DFV.
4. Nagroda: zaszczyt wyznaczenia tematu następnego konkursu. Jeżeli Admin będzie tak chojny, to książka może być miłym dodatkiem, ale nie nalegam (choć muszę powiedzieć, że przez ostatnie kilka miesięcy moja biblioteka fotograficzna znacząco się wzbogaciła… ) Dla mnie chęć sprawdzenia się w zadanym temacie była wystarzającą motywacją do udziału.
5. Formułę głosowania chyba zostawiłbym niezmienioną, choć propozycja, by Admin wskazywał trzy prace do głosowania też ma swoje zalety.
A jeszcze tak ogólnie dopowiem, że jeśli prowadzenie konkursu jest jakimś znaczącym obciążeniem dla Admina, to ja mogę być chętny to pociągnąć. Pod warunkiem, że Admin się zobowiąże na czas umieszczać info na głównej.
jestem za
Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji. I nie mam na myśli konkretnie Ciebie – taka uwaga i sugestia dla wszystkich dotychczasowych i potencjalnych uczestników następnych edycji KB, jeśli takowe się odbędą.
Z powodu takiego podejścia do konkursu przestałam brać w nim udział. Skończyły się różne zabawne interpretacje tematu. To wyróżniało ten konkurs od wielu innych.
Rozumiem że uważasz, że w Internecie jest za mało gniotów i pstryków i trzeba w związku z tym trochę dorobić przy okazji KB ))
A jak zamierzasz to uczynić? Selekcjoner ma być co wywala z KB co “większe dzieła” ? Chyba zbytnie komplikowanie sytuacji. To po pierwsze. Po drugie czynnik odstraszający dla potencjalnych użytkowników, którzy nie czują się pewnie w fotografii. A jest sporo takich, którzy robią dobre zdjęcia, jednak brak im nieco wiary we własne siły.
Myślę, że selekcja jest na poziomie głosowania. Nikt na gnioty głosować nie każe.
Z powodu takiego podejścia do konkursu przestałam brać w nim udział. Skończyły się różne zabawne interpretacje tematu. To wyróżniało ten konkurs od wielu innych.
Rozumiem że uważasz, że w Internecie jest za mało gniotów i pstryków i trzeba w związku z tym trochę dorobić przy okazji KB ))
może i gnioty, ale to Twoje subiektywne wrażenie, związane z poziomem wiedzy i umiejętności.
KB było fajne, nawet Ci mocno początkujący kombinowali lepiej lub gorzej, ale czasem mieli świetne pomysły.
Dla mnie to również był konkurs przede wszystkim na nieszablonowy pomysł.
Dodatkowy głos za pomysłem nick-ona!
[…]
+1
Przecież dalej mogą to robić – ćwiczyć, próbować i wstawiać do galerii żeby zobaczyć reakcję na te ich ćwiczenia. Dlaczego sugerujesz, że muszą to akurat robic pod banderą KB? Co, sami nie potrafią się zmotywować do ćwiczeń i potrzebują do tego bodźca w postaci KB? A wiesz, że to nie wróży najlepiej ich rozwojowi? Już tu to kiedyś pisałam – motywację do fotografowania trzeba znaleźć w sobie, nie szukać jej na zewnątrz. Dla mnie miłość do fotografii i fotografowania jest wystarczającym bodźcem do tego, by wyjść z domu z aparatem i robić zdjęcia. Nie potrzebuję do tego żadnego konkursu.
Przecież dalej mogą to robić – ćwiczyć, próbować i wstawiać do galerii żeby zobaczyć reakcję na te ich ćwiczenia. Dlaczego sugerujesz, że muszą to akurat robic pod banderą KB? Co, sami nie potrafią się zmotywować do ćwiczeń i potrzebują do tego bodźca w postaci KB? A wiesz, że to nie wróży najlepiej ich rozwojowi? Już tu to kiedyś pisałam – motywację do fotografowania trzeba znaleźć w sobie, nie szukać jej na zewnątrz. Dla mnie miłość do fotografii i fotografowania jest wystarczającym bodźcem do tego, by wyjść z domu z aparatem i robić zdjęcia. Nie potrzebuję do tego żadnego konkursu.
KB jest (bo mam nadzieję na kontynuację) dobrą okazją na ćwiczenie kreatywnego myślenia – zrobienia zdjęcia na konkretny temat. Warsztat ćwiczymy na co dzień, ale zrobienie zdjęcia na konkretny temat to inna sprawa. Oceny w KB dotyczyły głównie pomysłu i przekazu, może czasem przesłaniały stronę techniczna, ale mz to dobrze.
Podsumowując – KB to nie zachęta do fotografowania jako takiego, to dobra szkoła kreatywności.
Z powodu takiego podejścia do konkursu przestałam brać w nim udział. Skończyły się różne zabawne interpretacje tematu. To wyróżniało ten konkurs od wielu innych.
Rozumiem że uważasz, że w Internecie jest za mało gniotów i pstryków i trzeba w związku z tym trochę dorobić przy okazji KB ))
Nie rozumiem co to znaczy dorobić? i kto wyznacza definicje pstryków i gniotów. I dlaczego zabawowy w założeniu konkurs dla amatorów ma mieć poziom światowej FOTOGRAFII. Zdania o motywacji pominę, bo widzę, że szałas już na ten temat napisał.
Zgadzam się, że jeden głos na jedną pracę wystarczy. To uczy wyboru.
Podsumowując – KB to nie zachęta do fotografowania jako takiego, to dobra szkoła kreatywności.
Lepiej bym tego nie napisał!
Nie mam nic przeciwko.
Najlepszym przykładem różnorodności postrzegania piękna są zdjęcia wybierane do KO, selekcjoner często wybiera te które jemu się podobają, a komentarze są zupełnie inne.
Krysiu, pewnie masz też trochę racji, ale nie do końca. Każdy robi zdjęcia tematów, które mu pasują, nie wysila się najczęściej nad szukaniem innych pomysłów, KB zmusza niejako do zwrócenia uwagi na coś innego niż zwykle i to jest właśnie jego moc edukacyjna. Nawet gdy nie bierze się aktywnego udziału, to oglądanie pomysłów innych osób, nawet jeśli realizacja nie jest na najwyższym poziomie, też jest cenna. Otwiera oglądającego na podejmowanie własnych prób spojrzenia na temat, spróbowania zrobienia czegoś innego niż zwykle. Dlatego lubię Konkursy Błyskawiczne, ćwiczą umysł
O tym też pisałam, bo zdaję sobie sprawę, że taka sytuacja może mieć miejsce. Sugerowałam zrobienie zdjęcia i wstawienie do galerii i zobaczenia, czy zdjęcie jest oglądane, komentowane, oceniane. A w ogóle, to jestem za tym, żeby Piotr wybierał z tych zgłoszonych 3 zdjęcia do głosowania.
Ty znowu z tym zmuszaniem? KO zmusza, KB zmusza. Sama z własnej woli nic nie potrafisz/nie chcesz zrobić? Do wszystkiego musisz się zmuszać? Albo potrzebujesz bodźca, który będzie Cię zmuszał. Kocham fotografować i nie muszę się zmuszać, żeby to robić. Dlatego nie biorę udziału ani w KB, ani w KO. Nie potrzebuję sztucznych bodźców, które będą mnie zmuszały do czegoś, co robię z własnej woli.
O tym też pisałam, bo zdaję sobie sprawę, że taka sytuacja może mieć miejsce. Sugerowałam zrobienie zdjęcia i wstawienie do galerii i zobaczenia, czy zdjęcie jest oglądane, komentowane, oceniane. A w ogóle, to jestem za tym, żeby Piotr wybierał z tych zgłoszonych 3 zdjęcia do głosowania.
… i co po pobycie w galerii dać na konkurs? I to nie konkurs Piotra tylko nasz
Ty znowu z tym zmuszaniem? KO zmusza, KB zmusza. Sama z własnej woli nic nie potrafisz/nie chcesz zrobić? Do wszystkiego musisz się zmuszać? Albo potrzebujesz bodźca, który będzie Cię zmuszał. Kocham fotografować i nie muszę się zmuszać, żeby to robić. Dlatego nie biorę udziału ani w KB, ani w KO. Nie potrzebuję sztucznych bodźców, które będą mnie zmuszały do czegoś, co robię z własnej woli.
Tego też nie rozumiem. Po co w takim razie tak mocno optujesz za swoją wersją?
Czas pokaże czyje podejście jest słuszniejsze – Wasze, czy moje.
Ej… Nie wynalazłaś aby jedynie słusznej linii postępowania? Każdy ma swoje podejście, dla widza liczy się efekt, czyli to co prezentuje delikwent na zdjęciach. Wyluzuj nieco Koleżanko Krysiu Moherowa Żyleto
Proszę bardzo!
Przedpiszca, świadomie lub nie, dąży do tego, aby nikt w KB nie startował, a więc aby KB umarł przez zagłodzenie. Do czego właściwie już doszło.
1. Raz na miesiąc.
Ok.
Ok. Kiedy zaczyna się tydzień i z jakim wyprzedzeniem ma być podany temat konkursu.
Ok
Z książkami na nagrody nie ma na razie problemu. Czy nagrodą ma być też zaszczyt (?) wyznaczenia tematu na następne KB? Żeby ten zaszczyt nie stał się karą i przekleństwem. Do dyskusji.
Pomysł, żeby ktoś (nawet jeśli ktoś to ja ) wyznaczał, które zdjęcia mogą się podobać, wydaje mi się dziwaczny, ale… do dyskusji.
Zapamiętam tę deklarację. Zwłaszcza w okolicach terminów fotowypraw i warsztatów.
Ty znowu z tym zmuszaniem? KO zmusza, KB zmusza. Sama z własnej woli nic nie potrafisz/nie chcesz zrobić? Do wszystkiego musisz się zmuszać? Albo potrzebujesz bodźca, który będzie Cię zmuszał. Kocham fotografować i nie muszę się zmuszać, żeby to robić. Dlatego nie biorę udziału ani w KB, ani w KO. Nie potrzebuję sztucznych bodźców, które będą mnie zmuszały do czegoś, co robię z własnej woli.
Chyba jednak zbyt dosłownie do wszystkiego podchodzisz, to musi być smutne
A może powiązać KO z KB?
Do KO wybieramy jak zwykle 10 zdjęć. Wśród tych 10 na ogół znajdzie się jedno lub dwa, które są obficie komentowane, są kontrowersyjne, wzbudzają największe emocje itp.
Prowadzący imprezę określa tematykę takiego zdjęcia i z nią jest związany temat następnego KB.
Np w ostatnim KO popularne było zdjęcie z lokomotywocysterną, czyli nastrój grozy osiągnięty metodami naturalnymi – kształt, kolor, odcień itp bez korzystania z keczupu i soku pomidorowego.
Tematem KB jest w tym przypadku np “Nastrój grozy bez keczupu” ))
W poprzednim KO popularne było zdjęcie “końskie” czyli tematem KB może być coś końskiego, lub jeżeli to jest za trudne to temat drugiego z kolei zdjęcia ciekawego.
No to kolejny pomysł-np. raz w miesiącu konkurs na zestaw 3 zdjęć, mini-cykl na zadany temat.
1) Myślę, że większość użytkowników DFV nie ma w ogóle specjalnej świadomości, że istnieje forum, po prostu umieszcza w galerii swoje zdjęcia, może też komentuje inne. Sam tak przez dłuższy czas robiłem. I wiem, że dostęp do KB (zwłaszcza GŁOSOWANIE), czy KO z poziomu ogólnego interfejsu jest właściwie niemożliwy. Tylko zatem aktywni uczestnicy forum biorą udział w konkursach (I głosowaniu), a takie zamykanie się musi chyba po pewnym czasie zrodzić degenerację, fiksację gustów i wypalenie. Spróbujmy sobie wyobrazić, że nie-forumowicz chce wziąć udział w głosowaniu. Musi wiedzieć, że głosowanie to co innego niż stawianie ocen. Dalej musi się przekopywać przez forum, nie wiedząc, czego szuka. Następna wątpliwość to, czy każdy może głosować – może wątek na forum jest tylko dla uprawnionych? A może trzeba samemu zgłosić zdjęcie, żebymóc głosować. Warto też umieć zrobić linka w poście, też nie każdy umie. Wszystko to za bardzo skomplikowane, powinno być raczej dostępne poo prostu z interfejsu, bo tak nikt nowy nie będzie szukał.
Tak, że myślę, że sporo można poprawić głosowaniem. Grono głosujących MZ dla higieny gustów powinno być duże i/lub różnić się od grona zgłaszających zdjęcia do konkursu. A więc: Umożliwienie głosowania nie-forumowiczom (jak się nie da interfejsem, to choć wyczerpującą instrukcją). Może zastąpienie głosowania zwykłym stawianiem ocen? Może jurorzy zewnętrzni? Może zabronić głosowac autorom prac konkursowych?
2) Zgadzam się z uwagą cornusa2 – ja w KB nigdy nie brałem udziału, ale ostatnie trochę podglądałem. Trudny temat (światło) – mało chętnych. Łatwy temat (liście) – dużo chętnych.
NIE – to jest bez sensu, to całkowite wypatrzenie zasad konkursu (wtedy to byłby Konkurs Piotrowy), ale miło by było gdyby Piotr podsumował każdą edycję wybierając najlepsze zdjęcie z każdego konkursu i oceniając wygrane zdjęcie w głosowaniu.
A skąd wiesz że ja myślałem o Tobie, czy to czasem nie przesada???
Miałem pomysł na konkurs i po prostu dałem taki przykład. I tyle.
A problem tworzenia nastroju (nie tylko grozy, ale także np w przypadku aktów) jest bardzo ciekawy i nadaje się na dobrą dyskusję.
W końcu o czymś trzeba dyskutować, skoro to forum jest dyskusyjne.
Nie. Byłoby to kwestionowanie werdyktu jury. Głosowanie głosowaniem, a później przychodzi Piotr i mówi, jak powinno być. Bez sensu.
Nie całkiem bez sensu, pod warunkiem, że Piotr nie ocenia zdjęcia zwycięskiego, tylko głosuje na zasadach obowiązujących wszystkich:)
No to musialby glosowac jako ostatni.
Bez przesady – chyba każdy ma swoje zdanie?
Ale głosowanie, jak i udział w konkursie jest dobrowolne – więc może oceniac jak chce, i jeżeli chce.
No to musialby glosowac jako ostatni.
Bez przesady – chyba każdy ma swoje zdanie?
To jest tylko nasze pobozne zyczenie
To jest tylko nasze pobozne zyczenie
no masz, a Ty zaś Swoje…nie słyszałem o dyscyplinie partyjnej przy głosowaniu;)
Ok, tylko zaczynamy w piątek czy zaczynamy 1. dnia miesiąca? Przy zaczynaniu zawsze 1. czasem może wpaść tylko jeden weekend, a początek rzadko będzie w piątek.
w pierwszy piątek miesiąca?
to chyba bez róznicy czy tak czy tak ?- 7 dni powinno byc, a 7 dni to 7 dni …moja prośba jest taka – niech ten konkursy beda ogłaszane na pierwszej stronie lub gdzies w widocznej zakładce widocznej zaraz po wejsciu na stronę. Nie kazdy wwchodzi na fora i wierzcie mi, nie kazdy wie, ze jest cos takiego, jak KB…ja np. dowiedzialam sie o tym zupełnie przez przypadek. O istnieniu innych konkursów wiem np. z gazety DFV, wiec moze i tam cos wspomniec trzeba?
to chyba bez róznicy czy tak czy tak ?- 7 dni powinno byc, a 7 dni to 7 dni …
Wcześniej był głos, żeby konkurs trwał 9 dni i obejmował dwa weekendy – dla zarobionych w tygodniu. Przy takim układzie istotne jest, czy zaczyna się 1. dnia miesiąca czy w 1. piątek miesiąca.
Oczywiście, nie ma problemu z wrzuceniem newsa o konkursie na główną, niemniej wcześniej przeważnie i KB, i KO miały newsa na głównej i to zupełnie nie korelowało z ilością uczestników, a jeśli już, to skutkowało większą liczbą takich, co nie czytają regulaminów konkursów i wrzucają archiwa.
Prawdę mówiąc ostatnio na głównej nie było ani błyskawicznego, ani Krzyżowego, trzeba było pisać cokolwiek, żeby wątek całkiem nie znikał. Faktycznie jeśli ktoś trafił na główną, a nie wiedział o konkursie, to marne miał szanse trafić
Ogłoszenia na FB skutkowały większym marudzeniem na forum na wrzucających zawartość starych szuflad. Ale nie ma problemu, możemy i na FB zapraszać.
No to już prawie wszystko jasne.
Żeby za dużo nie namieszać (bo jeszcze trochę to będziemy fazy księżyca uwzględniać), lepiej aby posługiwać się dniami z kalendarza i nie mieszać w to dni tygodnia – czyli jeśli mają być dwie edycje w miesiącu to 1 i 14 dnia każdego miesiąca niezależnie od dnia tygodnia (chyba że wypadnie w niedzielę czy święto to można o dzień czy dwa wcześniej ogłosić).
Co do nazwy to bym jej nie zmieniał, będzie wiadomo że to kontynuacja starej zabawy.
Jeśli mogę sobie pozwolić na luźną uwagę to ogólnie widać, że od dłuższego czasu ta zabawa kręciła się w stałym gronie. Ogólnie całe FORUM kręci się w gronie ok. 30 – 40 userów (co przekładając na ilość zarejestrowanych jest dość marnym wynikiem).
Nie chciałbym żeby Redakcja odebrała to jako kolejne biadolenie ale po części słaba frekwencja KB jest wynikiem słabego zainteresowania Forum (podkreślam “forum” a nie galerii). Może należałoby jednak pomyśleć o jakichś “fajerwerkach”, które zachęciłyby część userów wstawiających swoje foty do galerii DFV (a tych jak wiadomo nie brakuje-wręcz przeciwnie) do kliknięcia w zakładkę “FORUM”. Jeśli mogę coś zasugerować – w wydaniu drukowanym DFV na przedostatniej stronie, tam gdzie są przedruki z forum, malutka informacja o wynikach KB – łącznie z opublikowaniem dwóch zwycięskich zdjęć . Nie wiem co na to Rednacz i co na to wydawca ale moim zdaniem zachęciłoby to część czytelników gazety do zabawy.
Może dodatkowe Megabajty na serwerze za uczestnictwo? Nie wiem kombinujcie.
Po drugie skoro już jest nas tu taka garstka to wypadałoby od czasu do czasu zainteresować się i pstryknąć coś do konkursu. Nie będę wymieniał po nickach ale jest paru stałych bywalców, którzy nie startują w rywalizacji KB – dlaczego? Przecież tu nie chodzi o żadne nagrody czy miejsca na podium.
Ja zrozumiałem, że ma być jeden raz w miesiącu, stąd ten pierwszy piątek. Jeżeli chodzi o forum to masz rację. Udziela się rzeczywiście garstka ale też w stosunku do zarejestrowanych tych wrzucających zdjęcia też jest garstka. Tylko, że te garstki nie zawsze się pokrywają – np. ja się udzielam pisemnie ale fotograficznie już nie, są tacy co tylko wrzucają zdjęcia nic nie piszą (poza emotikonami pod innymi zdjęciami) i jest elita wrzucająca zdjęcia i pisząca na forum. Nie wiem czy da się jakoś zachęcić tych niepiśmiennych do zabrania głosu.
Bo to sardynka jest – nie rekin
fajny pomysł
fajny pomysł
no – fajny
To przemawia dodatkowo za konkursem raz w miesiącu
fajny pomysł
no – fajny
To przemawia dodatkowo za konkursem raz w miesiącu
skoro dwóch zwycięskich, to chyba co 2 tygodnie
Popieram – raz w miesiącu… natomiast co do głosowania to myślę, że oddawanie głosów na DWA zdjęcia byłoby OK (nie na jedno jak proponowano wcześniej)… bo czasami naprawdę trudno jest wytypować to “jedyne” zdecydowanie i bez wątpliwości – to byłaby taka furtka dla niezdecydowanych “jurorów”
Zwycięzca oczywiście JEDEN + podanie do wiadomości na forum, kto zwycięzcy po piętach deptał byłoby miłe
A ja dalej z uporem maniaka będę optował za tylko jednym głosem. Jest jeden zwycięzca, więc jest jeden głos. Niezdecydowanym proponuję dogłębną analizę zdjęć, może wniknięcie w jakość techniczną choćby. Jeżeli mamy dwa zdjęcia, które tak samo nam się podobają, poszukajmy w nich wad. Które ma mniej wygrywa. I na nie głosujemy.
Juror od tego jest jurorem, żeby się zdecydował o co mu chodzi
We wszystkich konkursach są zwykle trzy miejsca, na pudle stają trzy osoby, złoty medal ma jedna. Nawet jeśli się nie dostaje “złotego medalu” zawsze drugie i trzecie miejsce też jest cenne. Więc albo trzy jak wszędzie, albo tylko jedno.
Jestem za Okuką, jeden głos – jeden zwycięzca, a jak się ktoś nie może zdecydować – niech rzuca monetą.
Co do cykliczności – ja bym był za dwoma edycjami w miesiącu – będzie się to w miarę przeplatać z KO. Raz w miesiącu to za rzadko – potem będzie biadolenie “zapomniałem”.
… chyba że wymyślimy jeszcze jakiś inny konkurs dodatkowo?
I jedno KO do kompletu. I tak tydzien czasu ludzie oceniają. Moim zdaniem wystarczy.
Podpisuję się. Przy tej samej ilości głosów decyduje głos Piotra.
I jedno KO do kompletu. I tak tydzien czasu ludzie oceniają. Moim zdaniem wystarczy.
Podpisuję się. Przy tej samej ilości głosów decyduje głos Piotra.
A ja sugerują, że przy tej samej ilości głosów jest remis Stawiasz Piotra w trudnej sytuacji, po co mają gadać, że admin ustala zwycięzców
I jedno KO do kompletu. I tak tydzien czasu ludzie oceniają. Moim zdaniem wystarczy.
Podpisuję się. Przy tej samej ilości głosów decyduje głos Piotra.
A ja sugerują, że przy tej samej ilości głosów jest remis Stawiasz Piotra w trudnej sytuacji, po co mają gadać, że admin ustala zwycięzców
skoro remis, to powinna być dogrywka, a potem rzuty karne:)
na poważnie – może dodatkowe głosowanie tylko na te dwa wskazane?
Piotr ma prawo jednego głosu na koniec, może też być dogrywka, tylko nie zbierzesz wszystkich głosujących. Więc też nie do końca ‘sprawiedliwe’. Przewodniczący zawsze ma decydujący głos, gdy 3 w komisji. Taka rola
Lub remis
Można jeszcze inaczej. Przewodniczącym po pierwszej turze zostaje zwycięzca, pilnuje przebiegu i on wybiera też następny temat. ITD.
sądząc z ostatnich dyskusji na Forum, nagroda główna w postaci super-ergonomicznego bezlusterkowca zapewniłaby tłumy
sądząc z ostatnich dyskusji na Forum, nagroda główna w postaci super-ergonomicznego bezlusterkowca zapewniłaby tłumy
Proponuję Zorki4, kosztuje tyle co większa książka, nie wymaga zasilania, pokrętła bardzo ergonomiczne. I ładna jest, jak Leica prawie
sądząc z ostatnich dyskusji na Forum, nagroda główna w postaci super-ergonomicznego bezlusterkowca zapewniłaby tłumy
Proponuję Zorki4, kosztuje tyle co większa książka, nie wymaga zasilania, pokrętła bardzo ergonomiczne. I ładna jest, jak Leica prawie
jak dla mnie – bomba może w konkursie “Co słychać w Hali Mirowskiej”?
Proponuję Zorki4, kosztuje tyle co większa książka, nie wymaga zasilania, pokrętła bardzo ergonomiczne. I ładna jest, jak Leica prawie
jak dla mnie – bomba może w konkursie “Co słychać w Hali Mirowskiej”?
pasowałoby, ale zdyskryminujesz nie-warszawiaków. Może co słychać na targu staroci.
jak dla mnie – bomba może w konkursie “Co słychać w Hali Mirowskiej”?
pasowałoby, ale zdyskryminujesz nie-warszawiaków. Może co słychać na targu staroci.
fakt…z tym targiem staroci, już na poważnie, to fajny pomysł…dobry temat, nawet bez konkursu
Tak, to poproszę o ogłoszenie w najbliższy piątek, bo własnie w niedzielę w Lublinie są targi staroci:)
Tak, to poproszę o ogłoszenie w najbliższy piątek, bo własnie w niedzielę w Lublinie są targi staroci:)
w najbliższy weekend to KO;-)
Oj tam, oj tam, targi są tylko raz w miesiącu
oj tam, oj tam – przestawisz Sobie ew. datę w Exifie
oj tam, oj tam – przestawisz Sobie ew. datę w Exifie
Do czego Ty mnie namawiasz, wstydź się, ja jestem grzeczna dziewczynka, najwyżej pojadę gdzie indziej:D
Lekkie podsumowanie i uporządkowanie dyskusji:
1. zostało powiedziane, że problemem KB była zbyt duża częstotliwość. Ok, to nie możemy robić go co dwa tygodnie, bo tak było do tej pory – jeśli częstotliwość ma być mniejsza, to raz w miesiącu.
2. Był postulat, aby wyrównać szanse zarobionych w tygodniu przez rozciągnięcie KB na dwa sąsiadujące weekendy: w piątek ogłoszenie tematu i od soboty do _następnej_ niedzieli można zgłaszać prace. W ten sposób na realizację KB byłyby 4 dni wolne i 5 dni roboczych. Do dalszej dyskusji: dwa weekendy czy tylko 7 dni z jednym weekendem.
3. Nagrody jako motywacja: to nie jest i nie ma być konkurs, w którym się startuje dla atrakcyjnych nagród. To ma być konkurs dla tych, którzy chcą podjąć wyzwanie i sprawdzić się w pojedynku na pomysłowość. Zwiększanie atrakcyjności nagród, obawiam się, przyciągnie osoby zainteresowane nagrodami, a nie rywalizacją, a do tego zwiększy ryzyko cwaniakowania.
4. Możemy uhonorować zwycięzców nie tylko publikacją samego zdjęcia, ale oddaniem im głosu, aby mogli opowiedzieć, jak zrobili to zdjęcie. Coś w tej formule: https://www.dfv.pl/jak-to-zrobic.html Oczywiście publikacja i prezentacja historii powstania zdjęcia jest dobrowolna – nie da się nikogo zmusić.
5. Nie jestem przekonany, że mechanizm głosowania wymaga jakichś zmian, z tym dotąd nie było problemu. Ale jeśli chcecie to zmienić, to też można.
A można głosować na swoje zdjęcie?
Na moje pkt.2 jakiś taki ………. hmmm – umywasz ręce niczym Piłat. Więcej czasu miało być na zdjęcia – a na ocenianie to już chyba nie potrzeba dwóch tygodni. Ja obstawiam w dalszym ciągu dwie edycje w miesiącu w cyklach – tydzień na robienie zdjęć – tydzień na ocenianie.
Nie było do tej pory zakazu, ale wszyscy milcząco uznali, że to mało eleganckie.
Nie rozumiem?
No to pytam, czy konkurs ma trwać 7 czy 9 dni? Owszem, z ocenianiem nie trzeba czekać do następnego konkursu – tydzień na rozstrzygnięcie z pewnością wystarczy.
To wracamy do obecnego układu, czyli KB co drugi weekend. To się podobno nie sprawdziło, bo za często.
Jestem za tym, żeby konkurs był raz na miesiąc. I dobrze, że dłuższy czas realizacji, bo bywało, że chciałam zrobic zdjęcie, miałam opracowany plan, a z braku czasu robilam “za pięć dwunasta”, co potem poniektórzy palcem wytykali:-)
Jeśli już jestem przy głosie, to chyba wolałabym, aby konkurs ogłaszany był w piątek, realizacja od soboty do kolejnej niedzieli, czyli 9 dni. Wychodzi na to, że nadawałby się do tego celu pierwszy piątek miesiąca ()
Żartowałem z tym głosowaniem na siebie samego
O.k. to niech będzie raz w miesiącu, tylko nie rozumiem tych 7-9 dni?
To jak ma być raz w miesiącu to mamy 30 dni na cały konkurs.
Możemy wprowadzić zakaz głosowania na samego siebie, tylko czy to nie będzie lekko obraźliwe względem poczucia przyzwoitości uczestników?
Niektórzy mają czas w tygodniu, inni tylko w weekendy. Jak ktoś w tygodniu nie ma czasu, to na realizację zadania będzie miał tylko 2 dni, a nie 5 – jak osoba dysponująca wolnym czasem w tygodniu.
Piątek ogłoszenie, sobota do następnej niedzieli realizacja, a później do jeszcze następnej niedzieli głosowanie. A później zwycięzca ma czas na przygotowanie relacji do papieru.
No i w międzyczasie mogą być edycje KO lub inne formy dyskusji okołofotograficznej.
Zarys nowej formuły konkursu szkicowany powyżej przez Piotra wygląda sensownie. Regularne wzmianki i relacje w papierowej wersji DFV oraz na głównej dfv.pl powinny chyba przyciągnąć nowy narybek.
A jeśli Piotr znów zlikwiduje, to przecież mamy społeczeństwo obywatelskie (coraz bardziej) i sami sobie możemy zorganizować każdy konkurs, jaki się nam tylko podoba… A co!
W sporcie istnieje instytucja grającego selekcjonera więc jakby co to możesz połączyć te funkcje. No chyba, że już nie masz miejsca na nagrody.
Dobre! NA BARYKADY!!!
Można by zrobić konkurs “na najlepsze zdjęcie miesiąca” spośród wszystkich wrzuconych do galerii w danym miesiącu, albo inna opcja – spośród wszystkich zgłoszonych w danym miesiącu. Tematyka dowolna – liczy się termin z kalendarza.(trochę się to pokrywa z “najwyżej ocenione” w danym miesiącu. W końcu ta statystyka też nosi znamiona rywalizacji konkursowej.
Co do konkursów “naszych” “rebelianckich” to można wymyślić całą masę konkursów (przyklejonych np. w zakładce forumowej “konkursy”, trwających ciągle i nieprzerwanie gdzie można by na bieżąco wrzucać fotki. Bez nagród – dla zabawy, np.
1. “Gdzie to było pstryknięte?” – to tak dla maniaków architektury trochę. Zgadywanka miejscówki.
2. “Co to jest?” – był już kiedyś taki KB (jeden z pierwszych) – znakomite pole popisu dla macro maniaków.
… miała być cała masa
No nie mam więcej pomysłów, kto ma inne pomysły?
- You must be logged in to reply to this topic.