Strona główna Fora Inne Konkursy na DFV.pl Konkurs błyskawiczny – “Światło (z)mieszane”

Konkurs błyskawiczny – “Światło (z)mieszane”

Konkursy na DFV.pl

Keymaster

Tym razem konkurs błyskawiczny z tematem sugerującym techniczne podejście, ale jestem pewien, że będziecie tak kreatywni, że dacie radę obejść tę sugestię szerokim łukiem. W każdym razie wykorzystanie światła mieszanego nie jest zabronione. :)

Reguły (po modyfikacji z ostatniego KB) jak zwykle:
– w piątek myślimy, szukamy, planujemy i zapalamy znicze.
– w sobotę i niedzielę fotografujemy i wrzucamy zdjęcia do galerii DFV, zgłaszając je do konkursu “Światło zmieszane”.
– od poniedziałku do pierwszych minut czwartku oceniamy i dyskutujemy zgłoszone zdjęcia.
– niedopuszczalne jest zgłaszanie zdjęć wykonanych wcześniej – liczą się tylko zdjęcia zrobione 2 i 3 listopada tego roku.
– fotomontaże dozwolone, ale wszystkie zdjęcia składowe muszą być wykonane w te 2 dni.

Konkurs rozstrzygamy głosując w tym wątku na forum na nie więcej niż 3 zdjęcia – można je porządkować według własnej oceny od 1. do 3. miejsca. Przypominam też, że głosujemy na konkretne zdjęcie. Głosy na różne zdjęcia tego samego autora będą liczone osobno, głosy na autora kilku zgłoszonych zdjęć bez wskazania zdjęcia nie będą liczone wcale.

Nagroda jest oczywista – tym razem to ufundowana przez wydawnictwo Galaktyka książka Billa Hurtera “Światło mieszane w praktyce” – http://www.galaktyka.com.pl/product,,477.html

Zdjęcie przykładowe: https://www.dfv.pl/gallery/members/piotr.html?g2_itemId=4223900 . Zdjęcie przykładowe nie jest zdjęciem wzorcowym.

Jak ktoś ma problemy ze zgłoszeniem zdjęcia do konkursu, to tutaj jest uniwersalna instrukcja do wszelkich konkursów: https://www.dfv.pl/index.php/94.html#faq_3

dobrej zabawy!

Member

Uprzejmie informuję, że data pod moim zdjęciem się nie zgadza. Pewnie jak tydzień temu zmieniałem godzinę w aparacie, to mi się niechcący rok przestawił. Zapewniam, że zdjęcie konkursowe zostało zrobione w nocy z soboty na niedzielę…! :-)

Member
Member

Pierwsze miejsce:
https://www.dfv.pl/gallery/v/Konkursy/miesz1.jpg.html
drugie miejsce dla Ewy, choć mogła by się bardziej postarać ;P
https://www.dfv.pl/gallery/v/Konkursy/Kopia+IMG_9987_m4.jpg.html
trzecie – hm, mało tych zdjęć – może:
https://www.dfv.pl/gallery/v/Konkursy/IMG_7815-1-1-kl-dfv.jpg.html
Pozdrawiam :)

Member

Ale tym razem skromniutko.
Podobno “ostatni będą pierwszymi” – mój głos wędruje do newy:
https://www.dfv.pl/gallery/members/newa.html?g2_itemId=4226191

Member

Najbardziej spodobało mi się to zdjęcie:
https://www.dfv.pl/gallery/members/m.w..html?g2_itemId=4226167

Member

1. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226191 – za bardzo miły nastrój i ciekawe światło;
2. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226167 – za bardzo piękny obraz po prostu;
3. https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226071 – za technicznie bardzo dobry portret miejski.


@Szalas
– oliwka trochę by marnie wyglądała, bo sportretowane naczynko ma min. 3 litry pojemności… ;-)

Member

Skoro nikt się nie kwapi, to może ja podam wyniki konkursu, mimo że nie do końca jestem przekonany, czy mi wypada…
Otóż wszystko wskazuje na to, że moje zdjęcie (https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225474) zostało ocenione najlepiej – 28 punktów.
24 punkty i drugie miejsce dla newy: https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226191
13 punktów i trzecie miejsce zdobył Cez-Ary: https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4225666
Chciałbym jeszcze zwrócić Waszą uwagę na miejsce czwarte, czyli zdjęcie m.w. (https://www.dfv.pl/gallery/tag/_competition144_%C5%9Awiat%C5%82o+zmieszane?g2_itemId=4226167), bo wprawdzie tutaj tuż za podium (12 punktów), ale to właśnie to zdjęcie widnieje w czołówce najlepiej ocenianych zdjęć w tym miesiącu. Brawo, bardzo piękny obraz!

Member

Nick-on, jeśli można już oficjalnie gratulować, to gratuluję:-)
A m.w. gratuluję świetnej fotografii, która nie wiedzieć czemu nie znalazła uznania w ramach konkursu błyskawicznego, a poza konkursem jak najbardziej:-)

Member
newa wrote:
A m.w. gratuluję świetnej fotografii, która nie wiedzieć czemu nie znalazła uznania w ramach konkursu błyskawicznego, a poza konkursem jak najbardziej:-)

Aż zajrzałam z ciekawości. Zdjęcie ładne, i owszem, ale faktycznie chyba były zdjęcia lepiej oddające temat konkursu. Myślę, że to to zdecydowało o niezagłosowaniu na zdjęcie Marzeny.

Member

Gratki dla zwycięzcy i pozostałych uczestników podium.

J.Bond will return? ;)

Member
SHARK wrote:
newa wrote:
A m.w. gratuluję świetnej fotografii, która nie wiedzieć czemu nie znalazła uznania w ramach konkursu błyskawicznego, a poza konkursem jak najbardziej:-)

Aż zajrzałam z ciekawości. Zdjęcie ładne, i owszem, ale faktycznie chyba były zdjęcia lepiej oddające temat konkursu. Myślę, że to to zdecydowało o niezagłosowaniu na zdjęcie Marzeny.

…. dokładnie takie były moje odczucia… zresztą uzasadniałam pod zdjęciem…

Member

Gratuluję wygranej… oficjalnie :)

Member

ooo…nawet mnie sie gratulacje dostaly :)) no to przybieglam podziekowac, a zwyciazcom rowniez serdecznie pogratulowac :)

Member

Gratki!!!!

Member

Gratuluję :)

Member

Nie wiem kto wygral, ale gratuluje rowniez :-)

Member
Jerry wrote:
Nie wiem kto wygral, ale gratuluje rowniez :-)

Dziękuję! :-)

Member

:-)

Member

Czyżby miało nie być konkursu w ten weekend…?

Keymaster

Konkursy błyskawiczne zostały niniejszym zawieszone do odwołania. Powodem zawieszenia jest niewielkie i malejące zainteresowanie. Otwarta jest natomiast dyskusja o nowej formule rywalizacji fotograficznej.

Member

Sugeruję, by podjąć raczej dyskusję na temat: jak zwiększyć aktywność większej ilości userów na forum?
W chwili obecnej każdy konkurs/zabawa itp zamyka się w tym samym gronie powiedzmy stałych użytkowników forum. W dodatku wraz ze “starzeniem” się pomysłu ilość ich spada.

Member
Piotr wrote:
Konkursy błyskawiczne zostały niniejszym zawieszone do odwołania. Powodem zawieszenia jest niewielkie i malejące zainteresowanie. Otwarta jest natomiast dyskusja o nowej formule rywalizacji fotograficznej.

Może wprowadzić “kumulację” tzn nie z każdego konkursu musi być wyłoniony zwycięzca? wtedy w następnej edycji zwycięzca zgarnia np 2 nagrody :)

Member

A może konkurs błyskawiczny ale wieloetapowy, tzn. zostawiamy KB co dwa tygodnie, w wyniku głosowania powstaje lista np. 5 najwyzej ocenionych (1-sze miejsce 5pkt., 2-gie – 4pkt. itd). I zliczamy te drobne punkty przez kilka konkursów – kwestią do ustalenia byłoby, ile tych konkursów. Dziesięć?
Tylko mam jednak wątpliwości, czy to cokolwiek zmieni w sensie aktywności:-)

Member

Uważam, że rozciąganie konkursu w czasie może zniechęcać.
Problem leży chyba w temartyce konkursów.Łatwy temat (liście) dużo prac, trudny temat (światło) mało prac.
Może wyjściem byłaby tematyka zgodna z kategoriami np portret, krajobraz, architektura…
Z pewnością obniży się poziom prac ale coś za coś a konkurs umiera.

Member

zgadzam się, tematyka zgodna z kategoriami mogła by być wyjściem… nie każdy “czuje” się na siłach w eksperymentach z lampą błyskową, nie każdy zapewne ją posiada… w końcu publikujących bardzo ciekawe fotografie jest bardzo bardzo wielu.

Member

Jak obserwuje to aktywnosc maleje nie tylko w zakresie KB. Coraz mniej oceniajacych, coraz wiecej pstrykow.

Member

Aton, ale tematy nigdy nie sugerowały jedynie słusznej koncepcji, nigdy nie było tak, że _trzeba było_ użyc lampy błyskowej:-) A żartobliwe podejście do tematu, wcale nie to jednoznaczne, było często nagradzane przez głosujących. Nie wydaje mi się, ze bardziej “ogólne” tematy spowodują napływ zdjęć. Ale można spróbować:-)
Wiem jedno, że mnie ogólny temat np. “portret” mniej będzie kusił do kombinowania. Więcej, mogę zostać wykluczona z powodu braku modela. No chyba, że żartobliwą formułę utrzymamy, i zaliczony zostanie np. portret pluszowego misia:-)
Ja lubię te niejednoznaczne tematy KB i jestem za ich utrzymaniem – choćby z powodu zmuszania do pracy moich szarych komórek:-)

Member

Ej, szkoda:( Nawet jak nie brałam udziału to kibicowałam i oceniałam, już mi się tak wryło w kalendarz, że w piątek rano włączam komputer przed pójściem do pracy, bo jestem ciekawa tematu. Wczoraj było tak samo, a tu-cisza.

Member

kurcze zawieszono…i to w momencie, kiedy ja bym stanęła do boju….:) no cóz, znowu sie spózniłam:))))

Member
niko wrote:
Ej, szkoda:( Nawet jak nie brałam udziału to kibicowałam i oceniałam, już mi się tak wryło w kalendarz, że w piątek rano włączam komputer przed pójściem do pracy, bo jestem ciekawa tematu. Wczoraj było tak samo, a tu-cisza.

Nic straconego. Teraz mozesz oceniac aktualne prace ukazujace sie na biezaco w czasie weekendu.

Member

moze taki konkurs raz w miesiacu ale np. czas robie jia zdjęć nie weekend ale tydzien? I temat bardziej otwarty i związany z danym okresem ( np. pierwszy nieg – jak spadnie wszędzie, poranek, deszcz…. ) lub/i – repoeraż, portret, makro etc…Np. Zima w mieście – połaczenie zimy z reportażem, lub zimowy portret – zima + portret….niby banalne, ale wiecej osób by stanęło w szranki, i to nowych osób, jeszcze zielonych- wtedy poszerzyłoby to krag o nowe “twarze” , nawet jesliby te zdjęcia miały byc gorsze technicznie, to cos by sie działo . Nie byłby to konkurs dla starych wyjadaczy, którym sie to juz znudziło:)

Member

Jak widzicie temat jest trudny i podejrzewam, że to właśnie wymyślanie tematów zmęczyło już Piotra.

Member

No to nas Piotr zaskoczył znienacka. Myślę, że konkurs z tradycjami nie może się tak nagle zakończyć. Powinien być ostatni z tematem “koniec”, niech się uczestnicy mają szansę pożegnać albo pokazać jakiś inny koniec.

Member

A może by tak zrobić konkurs bez nagrod. Z głosowaniem aby było jasne, ktśre zdjęcia bardziej się podobają, ale bez nagrody.

Member

Ja myślę, żeby nie zawieszać konkursu, nie likwidować nagród tylko… zmienić zasady głosowania. Piotr wybierałby 3 zdjęcia, a forumowicze oddawaliby na nie swoje głosy jak do tej pory 1. 3 pkt., 2. 2 pkt., 3. 1 pkt. Przy czym byłaby możliwość nieprzyznawania któregoś z miejsc lub dawania punktów ex aequo. Co Wy na to?

Keymaster

Kwestia konkursu jest otwarta – jeśli będzie formuła, która przyciągnie więcej uczestników, to nie ma problemu, żeby go kontynuować. Zaangażowanie jest jedynym kryterium – nie widzę sensu ciągnąć tego dla małej i cały czas malejącej grupki.
Być może wina jest po mojej stronie i to źle dobrane tematy konkursów spowodowały spadek zainteresowania nimi. Absolutnie nie upieram się przy wymyślaniu tematów – możemy przyjąć formułę, w której to uczestnicy będą wybierali temat.
Konkurs wieloetapowy jest z pewnością ciekawy, ale wieloetapowość służy ograniczaniu liczby uczestników, a nie ich zwiększaniu – jeśli ktoś z różnych powodów nie będzie mógł wziąć udziału w jednym etapie, to automatycznie odpada też z następnych.
Nie bardzo wierzę, żeby zmniejszenie częstotliwości KB w jego obecnej formule zwiększyło jego popularność. Ok, można dyskutować nad konkursem rozgrywanym rzadziej, ale z pewnością też są potrzebne zmiany w formule.
Próby wiązania tematyki konkursów już były i przeważnie to dość niespodziewanie wymuszało większą kreatywność uczestników – ogłoszenie konkursu ze śniegiem w temacie w piątek w środku ostrej zimy dawało 90% szans na błyskawiczne ocieplenie w ciągu kilku godzin. :)

Keymaster
SHARK wrote:
Ja myślę, żeby nie zawieszać konkursu, nie likwidować nagród tylko… zmienić zasady głosowania. Piotr wybierałby 3 zdjęcia, a forumowicze oddawaliby na nie swoje głosy jak do tej pory 1. 3 pkt., 2. 2 pkt., 3. 1 pkt. Przy czym byłaby możliwość nieprzyznawania któregoś z miejsc lub dawania punktów ex aequo. Co Wy na to?

Jeszcze trochę, a nie będzie z czego wybierać tych trzech zdjęć.
Problemem nie jest sama formuła głosowania, tylko liczba aktywnych uczestników.

Member

Będę brutalnie szczera – winę widzę raczej po stronie niektórych uczestników, którzy nie przykładają się do zdjęć wstawianych na konkurs, przez co niektórym odchodzi ochota do głosowania chociażby. Wredna nie będę i nie podam przykładów :P

Member
SHARK wrote:
Będę brutalnie szczera – winę widzę raczej po stronie niektórych uczestników, którzy nie przykładają się do zdjęć wstawianych na konkurs, przez co niektórym odchodzi ochota do głosowania chociażby. Wredna nie będę i nie podam przykładów :P

To prawda, a drugie to, ze zdjecia zwycieskie staja sie coraz bardziej przewidywalne i glosy niektorych rowniez. To tez zniecheca.

Member
Jerry wrote:
glosy niektorych rowniez.

Rzadko sie ostatnio zgadzam z Jerrym ale tu ma racje ;P

Member
ka_tula wrote:
Jerry wrote:
glosy niektorych rowniez.

Rzadko sie ostatnio zgadzam z Jerrym ale tu ma racje ;P

Oj, to jest jeszcze dla mnie jakas nadzieja :-)

Member

I znowu dyskusja na temat “co zrobić, żeby było lepiej” zmienia się w narzekanie…

Member

Nadzieja jest. Tylko w Twoim przypadku ostatnio jest jak z tym dowcipem o toto-lotku. Nie wysyłasz kuponów.:-)
PS
To jest głos do Jerry’ego ale newa jeszcze między nas wskoczyła.

Member
Piotr wrote:
Absolutnie nie upieram się przy wymyślaniu tematów – możemy przyjąć formułę, w której to uczestnicy będą wybierali temat.

Tematy są… jakie są. Tylko dlaczego niektórzy stawiają sobie za punkt honoru uczestniczenie w każdej, albo niemal każdej edycji KB, nawet jak nie mają nic ciekawego do zaoferowania, tego za Boga nie wiem. I nie wiem też, czemu niektórzy jak ich zdaniem nie ma nic ciekawego do wyboru, nie odpuszczą głosowania. To samo z fotografowaniem – nie widzimy nic ciekawego, nie ma odpowiedniego światła – nie róbmy zdjęcia. Ludzie nie chcą, albo nie umieją rezygnować.

Member
newa wrote:
I znowu dyskusja na temat “co zrobić, żeby było lepiej” zmienia się w narzekanie…

Nieprawda. Zastanawiamy się dlaczego jest jak jest i dyskutujemy co zrobić, żeby było lepiej.

Member

Shark, ale to przecież zabawa – no, powiedzmy edukacyjna zabawa. Mam temat, mam zadanie do zrealizowania. Muszę pomyśleć, jak to zrobić, i wykonać to, co założyłam. Nie zawsze się udaje, zwłaszcza, że czasu mało, ale.. “ćwiczenie czyni mistrza”, nieprawdaż?

Member

By nie narzekać w temacie”co zrobić, żeby było lepiej” proponuję w sposób czytelny umieszczać informacje o konkursie.
Najlepiej na stronie głównej portalu.Dotarcie do linku z galerią graniczy z cudem.Wiedzą to nieliczni wtajemniczeni, którzy często
z uprzejmości udostępniają link na forum.Utrudnia to dostęp i zniechęca do udziału.
Jest jeszcze widzę drugi problem do roztrzygnięcia.
Część forumowiczów bije się o ” frekwencję” , a druga część uważa , że ” masowość” i niski poziom zniechęca nawet do komentowania i oceniania. Należałoby się zdecydować dla kogo jest ten konkurs.

Member

Prawdaż, ale nieprawdaż, że każdy wynik ćwiczenia trzeba zgłaszać do konkursu. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że niektórzy nie umieją prawidłowo ocenić wyników swoich ćwiczeń, tj. nie zdają sobie sprawy, że to co zrobili jest po prostu słabe i nie nadaje się na konkurs. Jest galeria i tam można prezentować efekty ćwiczeń i eksperymentów. W sobotę zrobić zdjęcie, wstawić do galerii i zobaczyć jaki będzie odzew. Jeśli zdjęcie się spodoba to w niedzielę wieczorem wstawiamy do konkursu.

Member
newa wrote:
Shark, ale to przecież zabawa – no, powiedzmy edukacyjna zabawa.

No właśnie. A co lubią rekiny i rekinice? Krew, rywalizację, a nie zabawę :P

Member
cornus_2 wrote:
proponuję w sposób czytelny umieszczać informacje o konkursie. Najlepiej na stronie głównej portalu.Dotarcie do linku z galerią graniczy z cudem.Wiedzą to nieliczni wtajemniczeni, którzy często
z uprzejmości udostępniają link na forum.Utrudnia to dostęp i zniechęca do udziału.

Link w galerii “konkurs” jest aktywny tylko dwa dni, te w których można wklejać zdjęcia. Gdyby go nie zamykać to cały czas ktoś by się zgłaszał – często ludzie nie czytają regulaminu. Najlepszym przykładem są zdjęcia nawet sprzed kilku lat, choć zasady konkursu są jasno co dwa tygodnie powtarzane w pierwszym poście. A link do zamkniętej galerii udostępniony w wątku ma tylko umożliwić w następnych dniach głosowanie.

Member

Nie chodzi o link zgłaszaący zdjęcie. Ten zamyka się w niedziele wieczorem.
Link do galerii służy tylko do jej obejrzenia.Stare galerie można oglądać.

Member
SHARK wrote:
newa wrote:
I znowu dyskusja na temat “co zrobić, żeby było lepiej” zmienia się w narzekanie…

Nieprawda. Zastanawiamy się dlaczego jest jak jest i dyskutujemy co zrobić, żeby było lepiej.

No bo gdyby bylo dobrze, to w dalszym ciagu mielibysmy KB.

Member
Jerry wrote:
niko wrote:
Ej, szkoda:( Nawet jak nie brałam udziału to kibicowałam i oceniałam, już mi się tak wryło w kalendarz, że w piątek rano włączam komputer przed pójściem do pracy, bo jestem ciekawa tematu. Wczoraj było tak samo, a tu-cisza.

Nic straconego. Teraz mozesz oceniac aktualne prace ukazujace sie na biezaco w czasie weekendu.

I tak to robię, a KB najfajniejsze jest to, że do jednego tematu jest tak wiele pomysłów. KB to kopalnia kreatywności:)

Member
maga wrote:
Nadzieja jest. Tylko w Twoim przypadku ostatnio jest jak z tym dowcipem o toto-lotku. Nie wysyłasz kuponów.:-)
PS
To jest głos do Jerry’ego ale newa jeszcze między nas wskoczyła.

No fakt, ze ostatnimi czasami nie bralem udzialu w KB, aczkolwiek tym zdjeciem: https://dfv.pl/gallery/members/Jerry.html?g2_itemId=3854966
zdobylem kiedys drugie miejsce, ale potem tak jakos wybilem sie z tej rywalizacji. Nie wiem dlaczego? Moze dlatego, ze nie lubie robic zdjec na zawolanie. Na zawolanie robia zdjecia profesjonalisci, a amatorzy jak maja natchnienie. W przeciwnym razie powstaja tylko lepsze lub gorsze pstryki, a jak Krysia pisala, jakis poziom zdjec do KB musza jednak one reprezentowac.

Member

No i wykrakałem.
A ja kilkakrotnie proponowałem zmiany w regulaminie konkursu i co?

Co moim zdaniem wpływa na frekwencję to właśnie “błyskawiczność” konkursu. Z całym szacunkiem ale sobota i niedziela to są u mnie dwa dni wolne od pracy które staram się poświęcić rodzinie (ewentualnie obowiązkom domowym). Często zabierałem się za zdjęcie konkursowe późnym wieczorem kiedy dzieciaki już spały i w domu robiło się spokojnie.

Wydaje mi się, że wydłużenie czasu trwania konkursu mogłoby podnieść frekwencję. Można by przecież ogłosić temat konkursu już w poniedziałek – byłoby 5 dni na kombinowanie.
Ale fakt faktem – ostatnio to już było bardzo ubogo z frekwencją.

Member

Tomek ma rację, weekend to najczęściej czas dla rodziny, czas na zaległości w pracach domowych… Może to jest jakiś pomysł, żeby czas na robienie zdjęć wydłużyć np na cały tydzień. W piątek ogłoszenie tematu, od soboty do następnego piątku robimy i wstawiamy. Jeśli ktoś może w tygodniu, to pstryka, jeśli może w weekend, to ok. Teraz takie czasy, że ludzie zapracowani od rana do nocy, dla siebie i na przyjemności czasu mało. Myślę, że wydłużenie czasu dałoby więcej możliwości. No i informacja przypięta na stronie głównej zwiększa grono tych, którzy mają szanse dowiedzieć się o konkursie.

Member
niko wrote:
Tomek ma rację, weekend to najczęściej czas dla rodziny, czas na zaległości w pracach domowych… Może to jest jakiś pomysł, żeby czas na robienie zdjęć wydłużyć np na cały tydzień. W piątek ogłoszenie tematu, od soboty do następnego piątku robimy i wstawiamy. Jeśli ktoś może w tygodniu, to pstryka, jeśli może w weekend, to ok. Teraz takie czasy, że ludzie zapracowani od rana do nocy, dla siebie i na przyjemności czasu mało. Myślę, że wydłużenie czasu dałoby więcej możliwości. No i informacja przypięta na stronie głównej zwiększa grono tych, którzy mają szanse dowiedzieć się o konkursie.

to własnie zaproponowałam miliony postów temu….niech konkurs trwa tydzień a np. raz w miesiacu.

Member

To samo chciałem napisać. Uważam, że tydzień na wstawianie zdjęć znacznie zwiekszy ich ilość. Poniedzialek oglaszamy konkurs, wstawiamy do końca tygodnia.

Member
Piotr wrote:
Próby wiązania tematyki konkursów już były i przeważnie to dość niespodziewanie wymuszało większą kreatywność uczestników – ogłoszenie konkursu ze śniegiem w temacie w piątek w środku ostrej zimy dawało 90% szans na błyskawiczne ocieplenie w ciągu kilku godzin. :)

Więcej optymizmu, ma być zima stulecia:)))

Member
okuka67 wrote:
To samo chciałem napisać. Uważam, że tydzień na wstawianie zdjęć znacznie zwiekszy ich ilość. Poniedzialek oglaszamy konkurs, wstawiamy do końca tygodnia.

Może jednak w piątek, bo są też tacy, którzy w tygodniu nie mogą, a w weekend tak, wtedy wszyscy mieliby takie same szansy.

Keymaster
maagda wrote:
Piotr wrote:
Próby wiązania tematyki konkursów już były i przeważnie to dość niespodziewanie wymuszało większą kreatywność uczestników – ogłoszenie konkursu ze śniegiem w temacie w piątek w środku ostrej zimy dawało 90% szans na błyskawiczne ocieplenie w ciągu kilku godzin. :)

Więcej optymizmu, ma być zima stulecia:)))

Od ręki mogę zrobić niespodziewane globalne ocieplenie – wystarczy, że ogłoszę konkurs wymagający zimy. :)

Member
Piotr wrote:
Od ręki mogę zrobić niespodziewane globalne ocieplenie – wystarczy, że ogłoszę konkurs wymagający zimy. :)

Piotr ty się nie śmiej tylko lepiej dołącz się do oceniania w KO bo za chwilę będzie tak samo jak z KB.

Member
Piotr wrote:
maagda wrote:
Piotr wrote:
Próby wiązania tematyki konkursów już były i przeważnie to dość niespodziewanie wymuszało większą kreatywność uczestników – ogłoszenie konkursu ze śniegiem w temacie w piątek w środku ostrej zimy dawało 90% szans na błyskawiczne ocieplenie w ciągu kilku godzin. :)

Więcej optymizmu, ma być zima stulecia:)))

Od ręki mogę zrobić niespodziewane globalne ocieplenie – wystarczy, że ogłoszę konkurs wymagający zimy. :)

hehehe to czemu nie ogłaszałeś w tym roku w kwietniu jak padał śnieg i szczypał mróz???:) oszczedziałabym na ogrzewaniu:)))) W kazdym razie przypomne o tym, jak i w tym roku zima się nie będzie chiała wynieść
A temat zawsze mozna tak sprecyzowac, ze kazda pogoda się nada:)

Member

Konkurs trwający dłużej (np. tydzień, jak niektórzy proponują) dałby też więcej szans na odpowiednie warunki świetlne, pogodowe itp.

Member
niko wrote:
I tak to robię, a KB najfajniejsze jest to, że do jednego tematu jest tak wiele pomysłów.

Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji. I nie mam na myśli konkretnie Ciebie – taka uwaga i sugestia dla wszystkich dotychczasowych i potencjalnych uczestników następnych edycji KB, jeśli takowe się odbędą.

Member
SHARK wrote:
niko wrote:
I tak to robię, a KB najfajniejsze jest to, że do jednego tematu jest tak wiele pomysłów.

Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji.

Brzmi trochę jak recepta na świetne technicznie zdjęcie o niczym ;-)

Member

A ja chciałbym wyrazić stanowczy sprzeciw likwidacji konkursu! Nie zgadzam się też ze zdaniem jednego z przedmówców (przedpiszców…), że zdjęcia na zlecenie robią tylko zawodowcy. Zawodowcem w żadnym wypadku nie jestem, a KB był dla mnie stymulansem do wysilenia szarych komórek i uruchomienia kreatywności. Sugestie dla dalszego, bardziej popularnego funkcjonowania konkursu:
1. Raz na miesiąc.
2. Tydzień na fotografowanie i wrzucanie zdjęć.
3. Dyscyplina Admina przy ogłaszaniu konkursu na stronie głównej DFV.
4. Nagroda: zaszczyt wyznaczenia tematu następnego konkursu. Jeżeli Admin będzie tak chojny, to książka może być miłym dodatkiem, ale nie nalegam (choć muszę powiedzieć, że przez ostatnie kilka miesięcy moja biblioteka fotograficzna znacząco się wzbogaciła… :-)) Dla mnie chęć sprawdzenia się w zadanym temacie była wystarzającą motywacją do udziału.
5. Formułę głosowania chyba zostawiłbym niezmienioną, choć propozycja, by Admin wskazywał trzy prace do głosowania też ma swoje zalety.
A jeszcze tak ogólnie dopowiem, że jeśli prowadzenie konkursu jest jakimś znaczącym obciążeniem dla Admina, to ja mogę być chętny to pociągnąć. Pod warunkiem, że Admin się zobowiąże na czas umieszczać info na głównej.

Member
nick-on wrote:
A ja chciałbym wyrazić stanowczy sprzeciw likwidacji konkursu! Nie zgadzam się też ze zdaniem jednego z przedmówców (przedpiszców…), że zdjęcia na zlecenie robią tylko zawodowcy. Zawodowcem w żadnym wypadku nie jestem, a KB był dla mnie stymulansem do wysilenia szarych komórek i uruchomienia kreatywności. Sugestie dla dalszego, bardziej popularnego funkcjonowania konkursu:
1. Raz na miesiąc.
2. Tydzień na fotografowanie i wrzucanie zdjęć.
3. Dyscyplina Admina przy ogłaszaniu konkursu na stronie głównej DFV.
4. Nagroda: zaszczyt wyznaczenia tematu następnego konkursu. Jeżeli Admin będzie tak chojny, to książka może być miłym dodatkiem, ale nie nalegam (choć muszę powiedzieć, że przez ostatnie kilka miesięcy moja biblioteka fotograficzna znacząco się wzbogaciła… :-)) Dla mnie chęć sprawdzenia się w zadanym temacie była wystarzającą motywacją do udziału.
5. Formułę głosowania chyba zostawiłbym niezmienioną, choć propozycja, by Admin wskazywał trzy prace do głosowania też ma swoje zalety.
A jeszcze tak ogólnie dopowiem, że jeśli prowadzenie konkursu jest jakimś znaczącym obciążeniem dla Admina, to ja mogę być chętny to pociągnąć. Pod warunkiem, że Admin się zobowiąże na czas umieszczać info na głównej.

PODPISUJĘ SIĘ POD TYM TEKSTEM:)))

Member

Ja jako uczestnik-juror też popieram nick-ona.

Member
SHARK wrote:
niko wrote:
I tak to robię, a KB najfajniejsze jest to, że do jednego tematu jest tak wiele pomysłów.

Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji. I nie mam na myśli konkretnie Ciebie – taka uwaga i sugestia dla wszystkich dotychczasowych i potencjalnych uczestników następnych edycji KB, jeśli takowe się odbędą.

Z powodu takiego podejścia do konkursu przestałam brać w nim udział. Skończyły się różne zabawne interpretacje tematu. To wyróżniało ten konkurs od wielu innych.

Member

Ja popieram również, z zastrzeżeniem, że punkt 5 należy poddać dyskusji. Dotychczasowa forma głosowania była już przyczyną błędów w ogłaszaniu wyników. Postuluję uparcie: Głosujemy na jedno zdjęcie i koniec! Można sobie wyróżniać ile kto chce i chwalić, ale do liczenia wyniku liczy się tylko głos na jedno zdjęcie.

Member
nick-on wrote:
A ja chciałbym wyrazić stanowczy sprzeciw likwidacji konkursu! Nie zgadzam się też ze zdaniem jednego z przedmówców (przedpiszców…), że zdjęcia na zlecenie robią tylko zawodowcy. Zawodowcem w żadnym wypadku nie jestem, a KB był dla mnie stymulansem do wysilenia szarych komórek i uruchomienia kreatywności. Sugestie dla dalszego, bardziej popularnego funkcjonowania konkursu:
1. Raz na miesiąc.
2. Tydzień na fotografowanie i wrzucanie zdjęć.
3. Dyscyplina Admina przy ogłaszaniu konkursu na stronie głównej DFV.
4. Nagroda: zaszczyt wyznaczenia tematu następnego konkursu. Jeżeli Admin będzie tak chojny, to książka może być miłym dodatkiem, ale nie nalegam (choć muszę powiedzieć, że przez ostatnie kilka miesięcy moja biblioteka fotograficzna znacząco się wzbogaciła… :-)) Dla mnie chęć sprawdzenia się w zadanym temacie była wystarzającą motywacją do udziału.
5. Formułę głosowania chyba zostawiłbym niezmienioną, choć propozycja, by Admin wskazywał trzy prace do głosowania też ma swoje zalety.
A jeszcze tak ogólnie dopowiem, że jeśli prowadzenie konkursu jest jakimś znaczącym obciążeniem dla Admina, to ja mogę być chętny to pociągnąć. Pod warunkiem, że Admin się zobowiąże na czas umieszczać info na głównej.

jestem za

Member
Atka wrote:
SHARK wrote:
niko wrote:
I tak to robię, a KB najfajniejsze jest to, że do jednego tematu jest tak wiele pomysłów.

Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji. I nie mam na myśli konkretnie Ciebie – taka uwaga i sugestia dla wszystkich dotychczasowych i potencjalnych uczestników następnych edycji KB, jeśli takowe się odbędą.

Z powodu takiego podejścia do konkursu przestałam brać w nim udział. Skończyły się różne zabawne interpretacje tematu. To wyróżniało ten konkurs od wielu innych.

Rozumiem że uważasz, że w Internecie jest za mało gniotów i pstryków i trzeba w związku z tym trochę dorobić przy okazji KB :)))

Member

A jak zamierzasz to uczynić? Selekcjoner ma być co wywala z KB co “większe dzieła” ? Chyba zbytnie komplikowanie sytuacji. To po pierwsze. Po drugie czynnik odstraszający dla potencjalnych użytkowników, którzy nie czują się pewnie w fotografii. A jest sporo takich, którzy robią dobre zdjęcia, jednak brak im nieco wiary we własne siły.
Myślę, że selekcja jest na poziomie głosowania. Nikt na gnioty głosować nie każe.

Member
SHARK wrote:
Atka wrote:
SHARK wrote:
Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji. I nie mam na myśli konkretnie Ciebie – taka uwaga i sugestia dla wszystkich dotychczasowych i potencjalnych uczestników następnych edycji KB, jeśli takowe się odbędą.

Z powodu takiego podejścia do konkursu przestałam brać w nim udział. Skończyły się różne zabawne interpretacje tematu. To wyróżniało ten konkurs od wielu innych.

Rozumiem że uważasz, że w Internecie jest za mało gniotów i pstryków i trzeba w związku z tym trochę dorobić przy okazji KB :)))

może i gnioty, ale to Twoje subiektywne wrażenie, związane z poziomem wiedzy i umiejętności.
KB było fajne, nawet Ci mocno początkujący kombinowali lepiej lub gorzej, ale czasem mieli świetne pomysły.
Dla mnie to również był konkurs przede wszystkim na nieszablonowy pomysł.

Dodatkowy głos za pomysłem nick-ona!

Member
nick-on wrote:
A ja chciałbym wyrazić stanowczy sprzeciw likwidacji konkursu! Nie zgadzam się też ze zdaniem jednego z przedmówców (przedpiszców…), że zdjęcia na zlecenie robią tylko zawodowcy. Zawodowcem w żadnym wypadku nie jestem, a KB był dla mnie stymulansem do wysilenia szarych komórek i uruchomienia kreatywności. Sugestie dla dalszego, bardziej popularnego funkcjonowania konkursu:
[…]

+1

Member
szalas wrote:
(…) nawet Ci mocno początkujący kombinowali lepiej lub gorzej, ale czasem mieli świetne pomysły.

Przecież dalej mogą to robić – ćwiczyć, próbować i wstawiać do galerii żeby zobaczyć reakcję na te ich ćwiczenia. Dlaczego sugerujesz, że muszą to akurat robic pod banderą KB? Co, sami nie potrafią się zmotywować do ćwiczeń i potrzebują do tego bodźca w postaci KB? A wiesz, że to nie wróży najlepiej ich rozwojowi? Już tu to kiedyś pisałam – motywację do fotografowania trzeba znaleźć w sobie, nie szukać jej na zewnątrz. Dla mnie miłość do fotografii i fotografowania jest wystarczającym bodźcem do tego, by wyjść z domu z aparatem i robić zdjęcia. Nie potrzebuję do tego żadnego konkursu.

Member
SHARK wrote:
szalas wrote:
(…) nawet Ci mocno początkujący kombinowali lepiej lub gorzej, ale czasem mieli świetne pomysły.

Przecież dalej mogą to robić – ćwiczyć, próbować i wstawiać do galerii żeby zobaczyć reakcję na te ich ćwiczenia. Dlaczego sugerujesz, że muszą to akurat robic pod banderą KB? Co, sami nie potrafią się zmotywować do ćwiczeń i potrzebują do tego bodźca w postaci KB? A wiesz, że to nie wróży najlepiej ich rozwojowi? Już tu to kiedyś pisałam – motywację do fotografowania trzeba znaleźć w sobie, nie szukać jej na zewnątrz. Dla mnie miłość do fotografii i fotografowania jest wystarczającym bodźcem do tego, by wyjść z domu z aparatem i robić zdjęcia. Nie potrzebuję do tego żadnego konkursu.

KB jest (bo mam nadzieję na kontynuację) dobrą okazją na ćwiczenie kreatywnego myślenia – zrobienia zdjęcia na konkretny temat. Warsztat ćwiczymy na co dzień, ale zrobienie zdjęcia na konkretny temat to inna sprawa. Oceny w KB dotyczyły głównie pomysłu i przekazu, może czasem przesłaniały stronę techniczna, ale mz to dobrze.
Podsumowując – KB to nie zachęta do fotografowania jako takiego, to dobra szkoła kreatywności.

Member
SHARK wrote:
Atka wrote:
SHARK wrote:
Sugerowałabym mniej pomysłów, a więcej dbałości w realizacji. I nie mam na myśli konkretnie Ciebie – taka uwaga i sugestia dla wszystkich dotychczasowych i potencjalnych uczestników następnych edycji KB, jeśli takowe się odbędą.

Z powodu takiego podejścia do konkursu przestałam brać w nim udział. Skończyły się różne zabawne interpretacje tematu. To wyróżniało ten konkurs od wielu innych.

Rozumiem że uważasz, że w Internecie jest za mało gniotów i pstryków i trzeba w związku z tym trochę dorobić przy okazji KB :)))

Nie rozumiem co to znaczy dorobić? i kto wyznacza definicje pstryków i gniotów. I dlaczego zabawowy w założeniu konkurs dla amatorów ma mieć poziom światowej FOTOGRAFII. Zdania o motywacji pominę, bo widzę, że szałas już na ten temat napisał.
Zgadzam się, że jeden głos na jedną pracę wystarczy. To uczy wyboru.

Member
szalas wrote:
KB jest (bo mam nadzieję na kontynuację) dobrą okazją na ćwiczenie kreatywnego myślenia – zrobienia zdjęcia na konkretny temat. Warsztat ćwiczymy na co dzień, ale zrobienie zdjęcia na konkretny temat to inna sprawa. Oceny w KB dotyczyły głównie pomysłu i przekazu, może czasem przesłaniały stronę techniczna, ale mz to dobrze.
Podsumowując – KB to nie zachęta do fotografowania jako takiego, to dobra szkoła kreatywności.

Lepiej bym tego nie napisał!

Member
okuka67 wrote:
Ja popieram również, z zastrzeżeniem, że punkt 5 należy poddać dyskusji. Dotychczasowa forma głosowania była już przyczyną błędów w ogłaszaniu wyników. Postuluję uparcie: Głosujemy na jedno zdjęcie i koniec! Można sobie wyróżniać ile kto chce i chwalić, ale do liczenia wyniku liczy się tylko głos na jedno zdjęcie.

Nie mam nic przeciwko.

Member

Atka, szalas 100%, SHARK a kto ma dzielić przesłane zdjęcia na gnioty i dzieła warte pokazania w KB, bo ja jako amatorski amator nie umiem poznać czy moje pstryki to jeszcze gnioty czy już dzieła

Member

Najlepszym przykładem różnorodności postrzegania piękna są zdjęcia wybierane do KO, selekcjoner często wybiera te które jemu się podobają, a komentarze są zupełnie inne.
Krysiu, pewnie masz też trochę racji, ale nie do końca. Każdy robi zdjęcia tematów, które mu pasują, nie wysila się najczęściej nad szukaniem innych pomysłów, KB zmusza niejako do zwrócenia uwagi na coś innego niż zwykle i to jest właśnie jego moc edukacyjna. Nawet gdy nie bierze się aktywnego udziału, to oglądanie pomysłów innych osób, nawet jeśli realizacja nie jest na najwyższym poziomie, też jest cenna. Otwiera oglądającego na podejmowanie własnych prób spojrzenia na temat, spróbowania zrobienia czegoś innego niż zwykle. Dlatego lubię Konkursy Błyskawiczne, ćwiczą umysł:)

Member
Trom wrote:
Atka, szalas 100%, SHARK a kto ma dzielić przesłane zdjęcia na gnioty i dzieła warte pokazania w KB, bo ja jako amatorski amator nie umiem poznać czy moje pstryki to jeszcze gnioty czy już dzieła

O tym też pisałam, bo zdaję sobie sprawę, że taka sytuacja może mieć miejsce. Sugerowałam zrobienie zdjęcia i wstawienie do galerii i zobaczenia, czy zdjęcie jest oglądane, komentowane, oceniane. A w ogóle, to jestem za tym, żeby Piotr wybierał z tych zgłoszonych 3 zdjęcia do głosowania.

Member
niko wrote:
Krysiu, pewnie masz też trochę racji, ale nie do końca.

Czas pokaże czyje podejście jest słuszniejsze – Wasze, czy moje.

Member
niko wrote:
KB zmusza niejako do zwrócenia uwagi na coś innego niż zwykle i to jest właśnie jego moc edukacyjna.

Ty znowu z tym zmuszaniem? KO zmusza, KB zmusza. Sama z własnej woli nic nie potrafisz/nie chcesz zrobić? Do wszystkiego musisz się zmuszać? Albo potrzebujesz bodźca, który będzie Cię zmuszał. Kocham fotografować i nie muszę się zmuszać, żeby to robić. Dlatego nie biorę udziału ani w KB, ani w KO. Nie potrzebuję sztucznych bodźców, które będą mnie zmuszały do czegoś, co robię z własnej woli.

Member
SHARK wrote:
Trom wrote:
Atka, szalas 100%, SHARK a kto ma dzielić przesłane zdjęcia na gnioty i dzieła warte pokazania w KB, bo ja jako amatorski amator nie umiem poznać czy moje pstryki to jeszcze gnioty czy już dzieła

O tym też pisałam, bo zdaję sobie sprawę, że taka sytuacja może mieć miejsce. Sugerowałam zrobienie zdjęcia i wstawienie do galerii i zobaczenia, czy zdjęcie jest oglądane, komentowane, oceniane. A w ogóle, to jestem za tym, żeby Piotr wybierał z tych zgłoszonych 3 zdjęcia do głosowania.

… i co po pobycie w galerii dać na konkurs? I to nie konkurs Piotra tylko nasz :)

Member
SHARK wrote:
niko wrote:
Krysiu, pewnie masz też trochę racji, ale nie do końca.

Czas pokaże czyje podejście jest słuszniejsze – Wasze, czy moje.

Ależ tu nie o rację rzecz idzie.

Member
SHARK wrote:
niko wrote:
KB zmusza niejako do zwrócenia uwagi na coś innego niż zwykle i to jest właśnie jego moc edukacyjna.

Ty znowu z tym zmuszaniem? KO zmusza, KB zmusza. Sama z własnej woli nic nie potrafisz/nie chcesz zrobić? Do wszystkiego musisz się zmuszać? Albo potrzebujesz bodźca, który będzie Cię zmuszał. Kocham fotografować i nie muszę się zmuszać, żeby to robić. Dlatego nie biorę udziału ani w KB, ani w KO. Nie potrzebuję sztucznych bodźców, które będą mnie zmuszały do czegoś, co robię z własnej woli.

Tego też nie rozumiem. Po co w takim razie tak mocno optujesz za swoją wersją?

Member
SHARK wrote:
niko wrote:
Krysiu, pewnie masz też trochę racji, ale nie do końca.

Czas pokaże czyje podejście jest słuszniejsze – Wasze, czy moje.

Ej… :D Nie wynalazłaś aby jedynie słusznej linii postępowania? Każdy ma swoje podejście, dla widza liczy się efekt, czyli to co prezentuje delikwent na zdjęciach. Wyluzuj nieco Koleżanko Krysiu Moherowa Żyleto ;)

Keymaster
nick-on wrote:
A ja chciałbym wyrazić stanowczy sprzeciw likwidacji konkursu!

Proszę bardzo!

Quote:
Nie zgadzam się też ze zdaniem jednego z przedmówców (przedpiszców…), że zdjęcia na zlecenie robią tylko zawodowcy. Zawodowcem w żadnym wypadku nie jestem, a KB był dla mnie stymulansem do wysilenia szarych komórek i uruchomienia kreatywności.

Przedpiszca, świadomie lub nie, dąży do tego, aby nikt w KB nie startował, a więc aby KB umarł przez zagłodzenie. Do czego właściwie już doszło.

Quote:
Sugestie dla dalszego, bardziej popularnego funkcjonowania konkursu:
1. Raz na miesiąc.

Ok.

Quote:
2. Tydzień na fotografowanie i wrzucanie zdjęć.

Ok. Kiedy zaczyna się tydzień i z jakim wyprzedzeniem ma być podany temat konkursu.

Quote:
3. Dyscyplina Admina przy ogłaszaniu konkursu na stronie głównej DFV.

Ok :)

Quote:
4. Nagroda: zaszczyt wyznaczenia tematu następnego konkursu. Jeżeli Admin będzie tak chojny, to książka może być miłym dodatkiem, ale nie nalegam (choć muszę powiedzieć, że przez ostatnie kilka miesięcy moja biblioteka fotograficzna znacząco się wzbogaciła… :-)) Dla mnie chęć sprawdzenia się w zadanym temacie była wystarzającą motywacją do udziału.

Z książkami na nagrody nie ma na razie problemu. Czy nagrodą ma być też zaszczyt (?) wyznaczenia tematu na następne KB? Żeby ten zaszczyt nie stał się karą i przekleństwem. Do dyskusji.

Quote:
5. Formułę głosowania chyba zostawiłbym niezmienioną, choć propozycja, by Admin wskazywał trzy prace do głosowania też ma swoje zalety.

Pomysł, żeby ktoś (nawet jeśli ktoś to ja :)) wyznaczał, które zdjęcia mogą się podobać, wydaje mi się dziwaczny, ale… do dyskusji.

Quote:
A jeszcze tak ogólnie dopowiem, że jeśli prowadzenie konkursu jest jakimś znaczącym obciążeniem dla Admina, to ja mogę być chętny to pociągnąć. Pod warunkiem, że Admin się zobowiąże na czas umieszczać info na głównej.

Zapamiętam tę deklarację. :) Zwłaszcza w okolicach terminów fotowypraw i warsztatów.

Member
SHARK wrote:
niko wrote:
KB zmusza niejako do zwrócenia uwagi na coś innego niż zwykle i to jest właśnie jego moc edukacyjna.

Ty znowu z tym zmuszaniem? KO zmusza, KB zmusza. Sama z własnej woli nic nie potrafisz/nie chcesz zrobić? Do wszystkiego musisz się zmuszać? Albo potrzebujesz bodźca, który będzie Cię zmuszał. Kocham fotografować i nie muszę się zmuszać, żeby to robić. Dlatego nie biorę udziału ani w KB, ani w KO. Nie potrzebuję sztucznych bodźców, które będą mnie zmuszały do czegoś, co robię z własnej woli.

Chyba jednak zbyt dosłownie do wszystkiego podchodzisz, to musi być smutne

Member

Tydzień najlepiej ustalić datami np. 1-7 każdego miesiąca. Wyprzedzenie tydzień wstecz.

Member

No to chyba KB obroniony. Teraz niech Piotr zlikwiduje KO i w następnym wydaniu będzie po 20 komentarzy pod każdym zdjęciem. No chyba, że Piryt będzie miał farta jak ja z ka_tulą.:-)

Member

A może powiązać KO z KB?
Do KO wybieramy jak zwykle 10 zdjęć. Wśród tych 10 na ogół znajdzie się jedno lub dwa, które są obficie komentowane, są kontrowersyjne, wzbudzają największe emocje itp.
Prowadzący imprezę określa tematykę takiego zdjęcia i z nią jest związany temat następnego KB.
Np w ostatnim KO popularne było zdjęcie z lokomotywocysterną, czyli nastrój grozy osiągnięty metodami naturalnymi – kształt, kolor, odcień itp bez korzystania z keczupu i soku pomidorowego.
Tematem KB jest w tym przypadku np “Nastrój grozy bez keczupu” :-)))
W poprzednim KO popularne było zdjęcie “końskie” czyli tematem KB może być coś końskiego, lub jeżeli to jest za trudne to temat drugiego z kolei zdjęcia ciekawego.

Member

No to kolejny pomysł-np. raz w miesiącu konkurs na zestaw 3 zdjęć, mini-cykl na zadany temat.

Member

1) Myślę, że większość użytkowników DFV nie ma w ogóle specjalnej świadomości, że istnieje forum, po prostu umieszcza w galerii swoje zdjęcia, może też komentuje inne. Sam tak przez dłuższy czas robiłem. I wiem, że dostęp do KB (zwłaszcza GŁOSOWANIE), czy KO z poziomu ogólnego interfejsu jest właściwie niemożliwy. Tylko zatem aktywni uczestnicy forum biorą udział w konkursach (I głosowaniu), a takie zamykanie się musi chyba po pewnym czasie zrodzić degenerację, fiksację gustów i wypalenie. Spróbujmy sobie wyobrazić, że nie-forumowicz chce wziąć udział w głosowaniu. Musi wiedzieć, że głosowanie to co innego niż stawianie ocen. Dalej musi się przekopywać przez forum, nie wiedząc, czego szuka. Następna wątpliwość to, czy każdy może głosować – może wątek na forum jest tylko dla uprawnionych? A może trzeba samemu zgłosić zdjęcie, żebymóc głosować. Warto też umieć zrobić linka w poście, też nie każdy umie. Wszystko to za bardzo skomplikowane, powinno być raczej dostępne poo prostu z interfejsu, bo tak nikt nowy nie będzie szukał.
Tak, że myślę, że sporo można poprawić głosowaniem. Grono głosujących MZ dla higieny gustów powinno być duże i/lub różnić się od grona zgłaszających zdjęcia do konkursu. A więc: Umożliwienie głosowania nie-forumowiczom (jak się nie da interfejsem, to choć wyczerpującą instrukcją). Może zastąpienie głosowania zwykłym stawianiem ocen? Może jurorzy zewnętrzni? Może zabronić głosowac autorom prac konkursowych?
2) Zgadzam się z uwagą cornusa2 – ja w KB nigdy nie brałem udziału, ale ostatnie trochę podglądałem. Trudny temat (światło) – mało chętnych. Łatwy temat (liście) – dużo chętnych.

Member

Piryt, masz jakieś uczulenie na sok pomidorowy i keczup? Może są na to leki… Nie pasuje Ci to rób dalej minerały i słupy elektryczne, tylko przyjmij do wiadomości, że inne rodzaje fotografii też istnieją. Na razie tyle z mojej strony :P

Member
Piotr wrote:
Pomysł, żeby ktoś (nawet jeśli ktoś to ja :)) wyznaczał, które zdjęcia mogą się podobać, wydaje mi się dziwaczny, ale… do dyskusji.

NIE – to jest bez sensu, to całkowite wypatrzenie zasad konkursu (wtedy to byłby Konkurs Piotrowy), ale miło by było gdyby Piotr podsumował każdą edycję wybierając najlepsze zdjęcie z każdego konkursu i oceniając wygrane zdjęcie w głosowaniu.

Member
okuka67 wrote:
Piryt, masz jakieś uczulenie na sok pomidorowy i keczup? Może są na to leki… Nie pasuje Ci to rób dalej minerały i słupy elektryczne, tylko przyjmij do wiadomości, że inne rodzaje fotografii też istnieją. Na razie tyle z mojej strony :P

A skąd wiesz że ja myślałem o Tobie, czy to czasem nie przesada???
Miałem pomysł na konkurs i po prostu dałem taki przykład. I tyle.
A problem tworzenia nastroju (nie tylko grozy, ale także np w przypadku aktów) jest bardzo ciekawy i nadaje się na dobrą dyskusję.
W końcu o czymś trzeba dyskutować, skoro to forum jest dyskusyjne.

Keymaster
tomasziolkowski wrote:
ale miło by było gdyby Piotr podsumował każdą edycję wybierając najlepsze zdjęcie z każdego konkursu i oceniając wygrane zdjęcie w głosowaniu.

Nie. Byłoby to kwestionowanie werdyktu jury. Głosowanie głosowaniem, a później przychodzi Piotr i mówi, jak powinno być. Bez sensu.

Member

Nie całkiem bez sensu, pod warunkiem, że Piotr nie ocenia zdjęcia zwycięskiego, tylko głosuje na zasadach obowiązujących wszystkich:)

Member
niko wrote:
Nie całkiem bez sensu, pod warunkiem, że Piotr nie ocenia zdjęcia zwycięskiego, tylko głosuje na zasadach obowiązujących wszystkich:)

No to musialby glosowac jako ostatni.

Member
Jerry wrote:
niko wrote:
Nie całkiem bez sensu, pod warunkiem, że Piotr nie ocenia zdjęcia zwycięskiego, tylko głosuje na zasadach obowiązujących wszystkich:)

No to musialby glosowac jako ostatni.

Bez przesady – chyba każdy ma swoje zdanie?
Ale głosowanie, jak i udział w konkursie jest dobrowolne – więc może oceniac jak chce, i jeżeli chce.

Member

Nie wiem, po co Wam te głosowanie Piotra. O ile w KO obszerniejszy komentarz może być pożyteczny, o tyle informacja jaka koncepcja na zrealizowanie tematu konkursu podoba się Piotrowi nic nie daje. To subiektywne odczucie głosującego i tyle.

Member
ka_tula wrote:
Jerry wrote:
niko wrote:
Nie całkiem bez sensu, pod warunkiem, że Piotr nie ocenia zdjęcia zwycięskiego, tylko głosuje na zasadach obowiązujących wszystkich:)

No to musialby glosowac jako ostatni.

Bez przesady – chyba każdy ma swoje zdanie?

To jest tylko nasze pobozne zyczenie :-(

Member
Jerry wrote:
ka_tula wrote:
Bez przesady – chyba każdy ma swoje zdanie?

To jest tylko nasze pobozne zyczenie :-(

no masz, a Ty zaś Swoje…nie słyszałem o dyscyplinie partyjnej przy głosowaniu;)

Member
szalas wrote:
Jerry wrote:
ka_tula wrote:
Bez przesady – chyba każdy ma swoje zdanie?

To jest tylko nasze pobozne zyczenie :-(

no masz, a Ty zaś Swoje…nie słyszałem o dyscyplinie partyjnej przy głosowaniu;)

ojj… pewnie dyscyplina jest tajna ;P

Member

słówko w sprawie terminu, temat podany w piątek, focimy i wstawiamy zdjęcia od soboty do następnej niedzieli, wyjdzie 9 dni, ale osoby mające czas tylko w weekend mają więcej czasu

Keymaster

Ok, tylko zaczynamy w piątek czy zaczynamy 1. dnia miesiąca? Przy zaczynaniu zawsze 1. czasem może wpaść tylko jeden weekend, a początek rzadko będzie w piątek.

Member
Piotr wrote:
Ok, tylko zaczynamy w piątek czy zaczynamy 1. dnia miesiąca? Przy zaczynaniu zawsze 1. czasem może wpaść tylko jeden weekend, a początek rzadko będzie w piątek.

w pierwszy piątek miesiąca?

Member
szalas wrote:
w pierwszy piątek miesiąca?

Nie wiem, jak obecnie, ale dawniej był to termin spowiedzi. :)

Member
Zeno wrote:
szalas wrote:
w pierwszy piątek miesiąca?

Nie wiem, jak obecnie, ale dawniej był to termin spowiedzi. :)

Kościół to instytucja konserwatywna. Nic się nie zmieniło. Chyba, że w Discovery odkryją, że Chrystusa ukrzyżowano w środę.

Member
Piotr wrote:
Ok, tylko zaczynamy w piątek czy zaczynamy 1. dnia miesiąca? Przy zaczynaniu zawsze 1. czasem może wpaść tylko jeden weekend, a początek rzadko będzie w piątek.

to chyba bez róznicy czy tak czy tak ?- 7 dni powinno byc, a 7 dni to 7 dni …moja prośba jest taka – niech ten konkursy beda ogłaszane na pierwszej stronie lub gdzies w widocznej zakładce widocznej zaraz po wejsciu na stronę. Nie kazdy wwchodzi na fora i wierzcie mi, nie kazdy wie, ze jest cos takiego, jak KB…ja np. dowiedzialam sie o tym zupełnie przez przypadek. O istnieniu innych konkursów wiem np. z gazety DFV, wiec moze i tam cos wspomniec trzeba?

Keymaster
maagda wrote:
Piotr wrote:
Ok, tylko zaczynamy w piątek czy zaczynamy 1. dnia miesiąca? Przy zaczynaniu zawsze 1. czasem może wpaść tylko jeden weekend, a początek rzadko będzie w piątek.

to chyba bez róznicy czy tak czy tak ?- 7 dni powinno byc, a 7 dni to 7 dni …

Wcześniej był głos, żeby konkurs trwał 9 dni i obejmował dwa weekendy – dla zarobionych w tygodniu. Przy takim układzie istotne jest, czy zaczyna się 1. dnia miesiąca czy w 1. piątek miesiąca.

Quote:
moja prośba jest taka – niech ten konkursy beda ogłaszane na pierwszej stronie lub gdzies w widocznej zakładce widocznej zaraz po wejsciu na stronę. Nie kazdy wwchodzi na fora i wierzcie mi, nie kazdy wie, ze jest cos takiego, jak KB…ja np. dowiedzialam sie o tym zupełnie przez przypadek. O istnieniu innych konkursów wiem np. z gazety DFV, wiec moze i tam cos wspomniec trzeba?

Oczywiście, nie ma problemu z wrzuceniem newsa o konkursie na główną, niemniej wcześniej przeważnie i KB, i KO miały newsa na głównej i to zupełnie nie korelowało z ilością uczestników, a jeśli już, to skutkowało większą liczbą takich, co nie czytają regulaminów konkursów i wrzucają archiwa.

Member
Piotr wrote:
Oczywiście, nie ma problemu z wrzuceniem newsa o konkursie na główną, niemniej wcześniej przeważnie i KB, i KO miały newsa na głównej i to zupełnie nie korelowało z ilością uczestników, a jeśli już, to skutkowało większą liczbą takich, co nie czytają regulaminów konkursów i wrzucają archiwa.

Prawdę mówiąc ostatnio na głównej nie było ani błyskawicznego, ani Krzyżowego, trzeba było pisać cokolwiek, żeby wątek całkiem nie znikał. Faktycznie jeśli ktoś trafił na główną, a nie wiedział o konkursie, to marne miał szanse trafić

Member

Na FB krzyczcie głośno, jest ponad 5tys fanów to parę osób się dowie.

Keymaster

Ogłoszenia na FB skutkowały większym marudzeniem na forum na wrzucających zawartość starych szuflad. :) Ale nie ma problemu, możemy i na FB zapraszać.

Member

Na forum zawsze ktoś marudzi, jest konkurs czy nie ;)

Member

Tylko teraz to nie będzie już Konkurs Błyskawiczny. Może go nazwać Konkurs Tygodniowy, Konkurs Zadaniowy albo jakoś tak.

Member

No to już prawie wszystko jasne.

Piotr wrote:
Wcześniej był głos, żeby konkurs trwał 9 dni i obejmował dwa weekendy – dla zarobionych w tygodniu. Przy takim układzie istotne jest, czy zaczyna się 1. dnia miesiąca czy w 1. piątek miesiąca.

Żeby za dużo nie namieszać (bo jeszcze trochę to będziemy fazy księżyca uwzględniać), lepiej aby posługiwać się dniami z kalendarza i nie mieszać w to dni tygodnia – czyli jeśli mają być dwie edycje w miesiącu to 1 i 14 dnia każdego miesiąca niezależnie od dnia tygodnia (chyba że wypadnie w niedzielę czy święto to można o dzień czy dwa wcześniej ogłosić).
Co do nazwy to bym jej nie zmieniał, będzie wiadomo że to kontynuacja starej zabawy.
Jeśli mogę sobie pozwolić na luźną uwagę to ogólnie widać, że od dłuższego czasu ta zabawa kręciła się w stałym gronie. Ogólnie całe FORUM kręci się w gronie ok. 30 – 40 userów (co przekładając na ilość zarejestrowanych jest dość marnym wynikiem).
Nie chciałbym żeby Redakcja odebrała to jako kolejne biadolenie ale po części słaba frekwencja KB jest wynikiem słabego zainteresowania Forum (podkreślam “forum” a nie galerii). Może należałoby jednak pomyśleć o jakichś “fajerwerkach”, które zachęciłyby część userów wstawiających swoje foty do galerii DFV (a tych jak wiadomo nie brakuje-wręcz przeciwnie) do kliknięcia w zakładkę “FORUM”. Jeśli mogę coś zasugerować – w wydaniu drukowanym DFV na przedostatniej stronie, tam gdzie są przedruki z forum, malutka informacja o wynikach KB – łącznie z opublikowaniem dwóch zwycięskich zdjęć . Nie wiem co na to Rednacz i co na to wydawca ale moim zdaniem zachęciłoby to część czytelników gazety do zabawy.
Może dodatkowe Megabajty na serwerze za uczestnictwo? Nie wiem kombinujcie.
Po drugie skoro już jest nas tu taka garstka to wypadałoby od czasu do czasu zainteresować się i pstryknąć coś do konkursu. Nie będę wymieniał po nickach ale jest paru stałych bywalców, którzy nie startują w rywalizacji KB – dlaczego? Przecież tu nie chodzi o żadne nagrody czy miejsca na podium.

Member
maga wrote:
Tylko teraz to nie będzie już Konkurs Błyskawiczny. Może go nazwać Konkurs Tygodniowy, Konkurs Zadaniowy albo jakoś tak.

Obawiam się, że będzie to “KONKURS DLA REKINÓW”

Member

Ja zrozumiałem, że ma być jeden raz w miesiącu, stąd ten pierwszy piątek. Jeżeli chodzi o forum to masz rację. Udziela się rzeczywiście garstka ale też w stosunku do zarejestrowanych tych wrzucających zdjęcia też jest garstka. Tylko, że te garstki nie zawsze się pokrywają – np. ja się udzielam pisemnie ale fotograficznie już nie, są tacy co tylko wrzucają zdjęcia nic nie piszą (poza emotikonami pod innymi zdjęciami) i jest elita wrzucająca zdjęcia i pisząca na forum. Nie wiem czy da się jakoś zachęcić tych niepiśmiennych do zabrania głosu.

Member
cornus_2 wrote:
maga wrote:
Tylko teraz to nie będzie już Konkurs Błyskawiczny. Może go nazwać Konkurs Tygodniowy, Konkurs Zadaniowy albo jakoś tak.

Obawiam się, że będzie to “KONKURS DLA REKINÓW”

Rekin z zasady nie bierze udziału w konkursach.:-)

Member
maga wrote:
Rekin z zasady nie bierze udziału w konkursach.:-)

Bo to sardynka jest – nie rekin ;)

Member
tomasziolkowski wrote:
Może należałoby jednak pomyśleć o jakichś “fajerwerkach”, które zachęciłyby część userów wstawiających swoje foty do galerii DFV (a tych jak wiadomo nie brakuje-wręcz przeciwnie) do kliknięcia w zakładkę “FORUM”. Jeśli mogę coś zasugerować – w wydaniu drukowanym DFV na przedostatniej stronie, tam gdzie są przedruki z forum, malutka informacja o wynikach KB – łącznie z opublikowaniem dwóch zwycięskich zdjęć.

fajny pomysł:)

Member
szalas wrote:
tomasziolkowski wrote:
Może należałoby jednak pomyśleć o jakichś “fajerwerkach”, które zachęciłyby część userów wstawiających swoje foty do galerii DFV (a tych jak wiadomo nie brakuje-wręcz przeciwnie) do kliknięcia w zakładkę “FORUM”. Jeśli mogę coś zasugerować – w wydaniu drukowanym DFV na przedostatniej stronie, tam gdzie są przedruki z forum, malutka informacja o wynikach KB – łącznie z opublikowaniem dwóch zwycięskich zdjęć.

fajny pomysł:)

no – fajny :)
To przemawia dodatkowo za konkursem raz w miesiącu :)

Member
ka_tula wrote:
szalas wrote:
tomasziolkowski wrote:
Może należałoby jednak pomyśleć o jakichś “fajerwerkach”, które zachęciłyby część userów wstawiających swoje foty do galerii DFV (a tych jak wiadomo nie brakuje-wręcz przeciwnie) do kliknięcia w zakładkę “FORUM”. Jeśli mogę coś zasugerować – w wydaniu drukowanym DFV na przedostatniej stronie, tam gdzie są przedruki z forum, malutka informacja o wynikach KB – łącznie z opublikowaniem dwóch zwycięskich zdjęć.

fajny pomysł:)

no – fajny :)
To przemawia dodatkowo za konkursem raz w miesiącu :)

skoro dwóch zwycięskich, to chyba co 2 tygodnie ;)

Member

ee… raz w miesiącu wystarczy moim zdaniem :) I jedno zwycięskie :)

Member
ka_tula wrote:
ee… raz w miesiącu wystarczy moim zdaniem :) I jedno zwycięskie :)

Popieram – raz w miesiącu… natomiast co do głosowania to myślę, że oddawanie głosów na DWA zdjęcia byłoby OK (nie na jedno jak proponowano wcześniej)… bo czasami naprawdę trudno jest wytypować to “jedyne” zdecydowanie i bez wątpliwości – to byłaby taka furtka dla niezdecydowanych “jurorów” ;)
Zwycięzca oczywiście JEDEN + podanie do wiadomości na forum, kto zwycięzcy po piętach deptał byłoby miłe ;)

Member

A ja dalej z uporem maniaka będę optował za tylko jednym głosem. Jest jeden zwycięzca, więc jest jeden głos. Niezdecydowanym proponuję dogłębną analizę zdjęć, może wniknięcie w jakość techniczną choćby. Jeżeli mamy dwa zdjęcia, które tak samo nam się podobają, poszukajmy w nich wad. Które ma mniej wygrywa. I na nie głosujemy.
Juror od tego jest jurorem, żeby się zdecydował o co mu chodzi ;)

Member

We wszystkich konkursach są zwykle trzy miejsca, na pudle stają trzy osoby, złoty medal ma jedna. Nawet jeśli się nie dostaje “złotego medalu” zawsze drugie i trzecie miejsce też jest cenne. Więc albo trzy jak wszędzie, albo tylko jedno.

Member

Ale ewentualne miejsca dwa i trzy i tak wynikną z głosowania na jednego. Po policzeniu punktów :)

Member

Jestem za Okuką, jeden głos – jeden zwycięzca, a jak się ktoś nie może zdecydować – niech rzuca monetą.
Co do cykliczności – ja bym był za dwoma edycjami w miesiącu – będzie się to w miarę przeplatać z KO. Raz w miesiącu to za rzadko – potem będzie biadolenie “zapomniałem”.
… chyba że wymyślimy jeszcze jakiś inny konkurs dodatkowo?

Member

jeden głos – jeden zwycięzca – jeden konkurs. Konkurs bedzie trwać w zasadzie tydzień, potem kilka dni na głosowanie. …
I jedno KO do kompletu. I tak tydzien czasu ludzie oceniają. Moim zdaniem wystarczy.

Member
ka_tula wrote:
jeden głos – jeden zwycięzca – jeden konkurs. Konkurs bedzie trwać w zasadzie tydzień, potem kilka dni na głosowanie. …
I jedno KO do kompletu. I tak tydzien czasu ludzie oceniają. Moim zdaniem wystarczy.

Podpisuję się. Przy tej samej ilości głosów decyduje głos Piotra.

Member
Atka wrote:
ka_tula wrote:
jeden głos – jeden zwycięzca – jeden konkurs. Konkurs bedzie trwać w zasadzie tydzień, potem kilka dni na głosowanie. …
I jedno KO do kompletu. I tak tydzien czasu ludzie oceniają. Moim zdaniem wystarczy.

Podpisuję się. Przy tej samej ilości głosów decyduje głos Piotra.

A ja sugerują, że przy tej samej ilości głosów jest remis ;) Stawiasz Piotra w trudnej sytuacji, po co mają gadać, że admin ustala zwycięzców ;)

Member
okuka67 wrote:
Atka wrote:
ka_tula wrote:
jeden głos – jeden zwycięzca – jeden konkurs. Konkurs bedzie trwać w zasadzie tydzień, potem kilka dni na głosowanie. …
I jedno KO do kompletu. I tak tydzien czasu ludzie oceniają. Moim zdaniem wystarczy.

Podpisuję się. Przy tej samej ilości głosów decyduje głos Piotra.

A ja sugerują, że przy tej samej ilości głosów jest remis ;) Stawiasz Piotra w trudnej sytuacji, po co mają gadać, że admin ustala zwycięzców ;)

skoro remis, to powinna być dogrywka, a potem rzuty karne:)
na poważnie – może dodatkowe głosowanie tylko na te dwa wskazane?

Member

Piotr ma prawo jednego głosu na koniec, może też być dogrywka, tylko nie zbierzesz wszystkich głosujących. Więc też nie do końca ‘sprawiedliwe’. Przewodniczący zawsze ma decydujący głos, gdy 3 w komisji. Taka rola :)
Lub remis :)
Można jeszcze inaczej. Przewodniczącym po pierwszej turze zostaje zwycięzca, pilnuje przebiegu i on wybiera też następny temat. ITD.

Member

Ja bym się bardziej martwił jak nagonić nowych uczestników konkursu, a nie jak głosować. Bo musi być na co ;)

Member
okuka67 wrote:
Ja bym się bardziej martwił jak nagonić nowych uczestników konkursu, a nie jak głosować. Bo musi być na co ;)

sądząc z ostatnich dyskusji na Forum, nagroda główna w postaci super-ergonomicznego bezlusterkowca zapewniłaby tłumy ;)

Member
szalas wrote:
okuka67 wrote:
Ja bym się bardziej martwił jak nagonić nowych uczestników konkursu, a nie jak głosować. Bo musi być na co ;)

sądząc z ostatnich dyskusji na Forum, nagroda główna w postaci super-ergonomicznego bezlusterkowca zapewniłaby tłumy ;)

Proponuję Zorki4, kosztuje tyle co większa książka, nie wymaga zasilania, pokrętła bardzo ergonomiczne. I ładna jest, jak Leica prawie ;)

Member
okuka67 wrote:
szalas wrote:
okuka67 wrote:
Ja bym się bardziej martwił jak nagonić nowych uczestników konkursu, a nie jak głosować. Bo musi być na co ;)

sądząc z ostatnich dyskusji na Forum, nagroda główna w postaci super-ergonomicznego bezlusterkowca zapewniłaby tłumy ;)

Proponuję Zorki4, kosztuje tyle co większa książka, nie wymaga zasilania, pokrętła bardzo ergonomiczne. I ładna jest, jak Leica prawie ;)

jak dla mnie – bomba ;) może w konkursie “Co słychać w Hali Mirowskiej”?

Member
szalas wrote:
okuka67 wrote:
szalas wrote:
sądząc z ostatnich dyskusji na Forum, nagroda główna w postaci super-ergonomicznego bezlusterkowca zapewniłaby tłumy ;)

Proponuję Zorki4, kosztuje tyle co większa książka, nie wymaga zasilania, pokrętła bardzo ergonomiczne. I ładna jest, jak Leica prawie ;)

jak dla mnie – bomba ;) może w konkursie “Co słychać w Hali Mirowskiej”?

pasowałoby, ale zdyskryminujesz nie-warszawiaków. Może co słychać na targu staroci.

Member
okuka67 wrote:
szalas wrote:
okuka67 wrote:
Proponuję Zorki4, kosztuje tyle co większa książka, nie wymaga zasilania, pokrętła bardzo ergonomiczne. I ładna jest, jak Leica prawie ;)

jak dla mnie – bomba ;) może w konkursie “Co słychać w Hali Mirowskiej”?

pasowałoby, ale zdyskryminujesz nie-warszawiaków. Może co słychać na targu staroci.

fakt…z tym targiem staroci, już na poważnie, to fajny pomysł…dobry temat, nawet bez konkursu :)

Member
okuka67 wrote:
pasowałoby, ale zdyskryminujesz nie-warszawiaków. Może co słychać na targu staroci.

Tak, to poproszę o ogłoszenie w najbliższy piątek, bo własnie w niedzielę w Lublinie są targi staroci:)

Member
niko wrote:
okuka67 wrote:
pasowałoby, ale zdyskryminujesz nie-warszawiaków. Może co słychać na targu staroci.

Tak, to poproszę o ogłoszenie w najbliższy piątek, bo własnie w niedzielę w Lublinie są targi staroci:)

w najbliższy weekend to KO;-)

Member

Oj tam, oj tam, targi są tylko raz w miesiącu

Member
niko wrote:
Oj tam, oj tam, targi są tylko raz w miesiącu

oj tam, oj tam – przestawisz Sobie ew. datę w Exifie ;)

Member
szalas wrote:
niko wrote:
Oj tam, oj tam, targi są tylko raz w miesiącu

oj tam, oj tam – przestawisz Sobie ew. datę w Exifie ;)

Do czego Ty mnie namawiasz, wstydź się, ja jestem grzeczna dziewczynka, najwyżej pojadę gdzie indziej:D

Keymaster

Lekkie podsumowanie i uporządkowanie dyskusji:
1. zostało powiedziane, że problemem KB była zbyt duża częstotliwość. Ok, to nie możemy robić go co dwa tygodnie, bo tak było do tej pory – jeśli częstotliwość ma być mniejsza, to raz w miesiącu.
2. Był postulat, aby wyrównać szanse zarobionych w tygodniu przez rozciągnięcie KB na dwa sąsiadujące weekendy: w piątek ogłoszenie tematu i od soboty do _następnej_ niedzieli można zgłaszać prace. W ten sposób na realizację KB byłyby 4 dni wolne i 5 dni roboczych. Do dalszej dyskusji: dwa weekendy czy tylko 7 dni z jednym weekendem.
3. Nagrody jako motywacja: to nie jest i nie ma być konkurs, w którym się startuje dla atrakcyjnych nagród. To ma być konkurs dla tych, którzy chcą podjąć wyzwanie i sprawdzić się w pojedynku na pomysłowość. Zwiększanie atrakcyjności nagród, obawiam się, przyciągnie osoby zainteresowane nagrodami, a nie rywalizacją, a do tego zwiększy ryzyko cwaniakowania.
4. Możemy uhonorować zwycięzców nie tylko publikacją samego zdjęcia, ale oddaniem im głosu, aby mogli opowiedzieć, jak zrobili to zdjęcie. Coś w tej formule: https://www.dfv.pl/jak-to-zrobic.html Oczywiście publikacja i prezentacja historii powstania zdjęcia jest dobrowolna – nie da się nikogo zmusić.
5. Nie jestem przekonany, że mechanizm głosowania wymaga jakichś zmian, z tym dotąd nie było problemu. Ale jeśli chcecie to zmienić, to też można.

Member

A można głosować na swoje zdjęcie? :)
Na moje pkt.2 jakiś taki ………. hmmm – umywasz ręce niczym Piłat. Więcej czasu miało być na zdjęcia – a na ocenianie to już chyba nie potrzeba dwóch tygodni. Ja obstawiam w dalszym ciągu dwie edycje w miesiącu w cyklach – tydzień na robienie zdjęć – tydzień na ocenianie.

Keymaster
tomasziolkowski wrote:
A można głosować na swoje zdjęcie? :)

Nie było do tej pory zakazu, ale wszyscy milcząco uznali, że to mało eleganckie.

Quote:
Na moje pkt.2 jakiś taki ………. hmmm – umywasz ręce niczym Piłat.

Nie rozumiem?

Quote:
Więcej czasu miało być na zdjęcia – a na ocenianie to już chyba nie potrzeba dwóch tygodni.

No to pytam, czy konkurs ma trwać 7 czy 9 dni? Owszem, z ocenianiem nie trzeba czekać do następnego konkursu – tydzień na rozstrzygnięcie z pewnością wystarczy.

Quote:
Ja obstawiam w dalszym ciągu dwie edycje w miesiącu w cyklach – tydzień na robienie zdjęć – tydzień na ocenianie.

To wracamy do obecnego układu, czyli KB co drugi weekend. To się podobno nie sprawdziło, bo za często.

Member

Jestem za tym, żeby konkurs był raz na miesiąc. I dobrze, że dłuższy czas realizacji, bo bywało, że chciałam zrobic zdjęcie, miałam opracowany plan, a z braku czasu robilam “za pięć dwunasta”, co potem poniektórzy palcem wytykali:-)
Jeśli już jestem przy głosie, to chyba wolałabym, aby konkurs ogłaszany był w piątek, realizacja od soboty do kolejnej niedzieli, czyli 9 dni. Wychodzi na to, że nadawałby się do tego celu pierwszy piątek miesiąca (:D)

Member

Żartowałem z tym głosowaniem na siebie samego :)
O.k. to niech będzie raz w miesiącu, tylko nie rozumiem tych 7-9 dni?
To jak ma być raz w miesiącu to mamy 30 dni na cały konkurs.

Keymaster
tomasziolkowski wrote:
Żartowałem z tym głosowaniem na siebie samego :)

Możemy wprowadzić zakaz głosowania na samego siebie, tylko czy to nie będzie lekko obraźliwe względem poczucia przyzwoitości uczestników? :)

Quote:
O.k. to niech będzie raz w miesiącu, tylko nie rozumiem tych 7-9 dni?

Niektórzy mają czas w tygodniu, inni tylko w weekendy. Jak ktoś w tygodniu nie ma czasu, to na realizację zadania będzie miał tylko 2 dni, a nie 5 – jak osoba dysponująca wolnym czasem w tygodniu.

Quote:
To jak ma być raz w miesiącu to mamy 30 dni na cały konkurs.

Piątek ogłoszenie, sobota do następnej niedzieli realizacja, a później do jeszcze następnej niedzieli głosowanie. A później zwycięzca ma czas na przygotowanie relacji do papieru.
No i w międzyczasie mogą być edycje KO lub inne formy dyskusji okołofotograficznej.

Member

Zarys nowej formuły konkursu szkicowany powyżej przez Piotra wygląda sensownie. Regularne wzmianki i relacje w papierowej wersji DFV oraz na głównej dfv.pl powinny chyba przyciągnąć nowy narybek.

A jeśli Piotr znów zlikwiduje, to przecież mamy społeczeństwo obywatelskie (coraz bardziej) i sami sobie możemy zorganizować każdy konkurs, jaki się nam tylko podoba… A co! ;-)

Member
nick-on wrote:
A jeśli Piotr znów zlikwiduje, to przecież mamy społeczeństwo obywatelskie (coraz bardziej) i sami sobie możemy zorganizować każdy konkurs, jaki się nam tylko podoba… A co! ;-)

W sporcie istnieje instytucja grającego selekcjonera więc jakby co to możesz połączyć te funkcje. No chyba, że już nie masz miejsca na nagrody.

Member
nick-on wrote:
A jeśli Piotr znów zlikwiduje, to przecież mamy społeczeństwo obywatelskie (coraz bardziej) i sami sobie możemy zorganizować każdy konkurs, jaki się nam tylko podoba… A co! ;-)

Dobre! NA BARYKADY!!! :)
Można by zrobić konkurs “na najlepsze zdjęcie miesiąca” spośród wszystkich wrzuconych do galerii w danym miesiącu, albo inna opcja – spośród wszystkich zgłoszonych w danym miesiącu. Tematyka dowolna – liczy się termin z kalendarza.(trochę się to pokrywa z “najwyżej ocenione” w danym miesiącu. W końcu ta statystyka też nosi znamiona rywalizacji konkursowej.
Co do konkursów “naszych” “rebelianckich” to można wymyślić całą masę konkursów (przyklejonych np. w zakładce forumowej “konkursy”, trwających ciągle i nieprzerwanie gdzie można by na bieżąco wrzucać fotki. Bez nagród – dla zabawy, np.
1. “Gdzie to było pstryknięte?” – to tak dla maniaków architektury trochę. Zgadywanka miejscówki.
2. “Co to jest?” – był już kiedyś taki KB (jeden z pierwszych) – znakomite pole popisu dla macro maniaków.
… miała być cała masa :)
No nie mam więcej pomysłów, kto ma inne pomysły?

Member

Bardzo podobają mi się punkty 1 i 2. Serio.

Member

Pomysł może i dobry, ale mam pewne ale :) Mnożenie rozmaitych konkursów w sytuacji, kiedy na jeden ledwie chętnych starcza jest bezcelowe. Nowe konkursy i zabawy można dodawać, ale przy zauważalnym wzroście frekwencji.

Member

Myślałam o tematach :)

Viewing 177 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.