Strona główna Fora Foto Sprzęt korpus ze stabilizacją do szkieł z przejściówką

korpus ze stabilizacją do szkieł z przejściówką

Sprzęt

Member

Chcę kupić nowy korpus (z lustrem lub bez) z kitem do 1400-1600 zł (chodzi o autofokus i automatyczny pomiar światła) ze stabilizacją matrycy. Jeśli dobrze rozumiem body musi mieć dobre powiększenie w trybie live view. Przydatny byłby wizjer, bo w obecnym fz28 używam go. Na ile skuteczna jest stabilizacja z poniższymi obiektywami?

Dodatkowo chcę dokupić szkła (m42, fd etc.) z adapterami. W pierwszej kolejności jasny odpowiednik 35mm lub 50mm. Potem coś szerokiego 10(15)-20(24), jasną portretówkę ok 100mm i zoom 100(70)-200(300mm). Czy trzeba się nastawić na ręczne ostrzenie? Jak jest z pomiarem światła i wskaźnikiem prześwietleń, działa automatyka?

Proszę o rady. :)

Member

Napiszę krótko, dowolny Olympus serii E-…..

Member

Ja bym bardziej patrzył na Flange Back ;)

Przykładowo Samsung NX ma Flange Back (25,5 mm), co sprawia, że nie wszystkie obiektywy da się do tego systemu zaadaptować. Sony NEX ma odległość od bagnetu równą 18 mm, natomiast Micro Cztery Trzecie – 20 mm.

Wniosek taki, że o ile do nexów uda się podpiąć wszystko, co da się podpiąć przed odpowiedni adapter – to w innych systemach wcale takie oczywiste już to nie będzie…

Member

Jakie szkła do tego e-pl1? Mam problem ze znalezieniem jasnej stałki 20-30 mm, aby robił za obiektyw 50 mm. Firmowe panasa i olka kosztują tyle co body… Jak jest ze stabilizacją i pomiarem światła?

Ac, generalnie też wziąłbym nexa, bo ma mniejsze szumy, większą dynamikę i, najważniejsze, uchylany ekran. Poświęcam to dla stabilizacji… Nie potrzebuję wszystkich obiektywów tylko 3-4 konkretne… ;)

Member
Tomax wrote:
Jakie szkła do tego e-pl1? Mam problem ze znalezieniem jasnej stałki 20-30 mm, aby robił za obiektyw 50 mm. Firmowe panasa i olka kosztują tyle co body… Jak jest ze stabilizacją i pomiarem światła?

Ac, generalnie też wziąłbym nexa, bo ma mniejsze szumy, większą dynamikę i, najważniejsze, uchylany ekran. Poświęcam to dla stabilizacji… Nie potrzebuję wszystkich obiektywów tylko 3-4 konkretne… ;)

Kupowanie korpusu tylko ze względu na obecność stabilizacji mnie jednak nie przekonuje (kupujesz jasne szkła i masz z głowy zastanawianie się na tym, czy fota może być poruszona), a uchylny ekran się baaaardzo przydaje ;)

Zernknij przy okazji na nowego Nexa 5N z dotykowym LCD, naprawdę fajny korpusik do podpinania manualnej optyki.

“Konkretne” obiektywy to można kupić manualne stałoogniskowe praktycznie za bezcen w porównaniu do cen szkieł AF-owych – bo tak właśnie rozumiem koncepcję zakupu Evila z możliwością dopinania ciekawych i dobrych szkieł niesystemowych :)

Member

a ja może wrzucę kamyczek do nexowego ogródka :) Nie czepiam się jego możliwości technicznych i jakości zdjęć, na pewno są dobre. Tylko trzymanie przy oku solidnej puszki z gripem jest nieporównywalnie stabilniejsze i wygodniejsze niż kadrowanie na ekraniku tych mini-aparacików. Chyba, że ktoś tylko ze statywu …

p.s AC wybacz ;-)

Member

>Zernknij przy okazji na nowego Nexa 5N z dotykowym LCD, naprawdę fajny korpusik do podpinania manualnej optyki.

Cenę też. :)

>”Konkretne” obiektywy to można kupić manualne stałoogniskowe praktycznie za bezcen w porównaniu do cen szkieł AF-owych – bo tak właśnie rozumiem koncepcję zakupu Evila z możliwością dopinania ciekawych i dobrych szkieł niesystemowych :)

Tak, stałki 1.8 50mm za 30-40$, tele 50-70$ :)


@Okuka67
, masz rację, dlatego tak naprawdę wolę lustrzankę, ale nie wiem jak sony czy pentax radzą sobie ze szkłami z adapterem i ostrzeniem manualnym. Teraz w fz28 też w 95% przypadków używam wizjera. :)

Redakcję można prosić o pomoc? :)

Member

ja jestem wrogiem miniaturyzacji. Jednak 2kg w ręku (pucha + grip + pancer-tokina) to jest coś ;-)

Member

Tak, jest coś fajnego w dużej puszcze z dużym, jasnym szkłem… ;)

Member
okuka67 wrote:
ja jestem wrogiem miniaturyzacji. Jednak 2kg w ręku (pucha + grip + pancer-tokina) to jest coś ;-)

Ciekawe, czy byś to powtórzył dzwigając mój plecak w pełni wyposażony – ca 15 kg
:P

Member
SHARK wrote:
ac wrote:
Zernknij przy okazji na nowego Nexa 5N z dotykowym LCD, naprawdę fajny korpusik do podpinania manualnej optyki.

A co zaproponujesz komuś, kto nie lubi szkieł manualnych?
http://www.optyczne.pl/index.html?producent=&obiektyw=all&typ=0&moc=17&szukaj=Wyszukaj – raczej mało imponująca oferta w porównaniu z:
http://www.optyczne.pl/index.html?producent=&obiektyw=all&typ=0&moc=15&szukaj=Wyszukaj
Nie uważasz?

Nie mówię, że nex 5n, to zły aparat, ale ja bym jednak wolała kupić E-PL2. Poza tym, z tego, co Tomek pisze w artykule pt.”Wszystkie obiektywy nasze są” (DFV 5/2011), to do nexa nie ma adapterów z funkcją tilt/shift. Można jedynie poprzez adapter na mocowanie Canon EF podpiąć drogą jak jasny gwint L-kę z tą funkcją. A do m 4/3 jest taki adapter. Na dzień dzisiejszy system mikro 4/3 jest najbogatszym, jeśli chodzi o ilość możliwych do podłączenia akcesoriów i obiektywów, systemem czy się to komuś podoba czy też nie. A jakość zdjęć moim megalomańskim zdaniem jest podobnej (dobrej!) jakości.

Krótko napiszę…
Odnośnie ilości AF-owych szkieł trafiłaś kulą w płot :P

Zapominasz (a może nie wiesz ;) że Sony ma sprzedaży Adapter Sony LA-EA2, który umożiwlia podłączenie dowolnego obiektywu z bagnetem Sony A do aparatów z systemu NEX. Urządzenie ma półprzepuszczalne lustro, 15-polowy czujnik AF (taki sam jak w A65) i silnik autofokusa ze “śrubokrętem” dla szkieł, które nie mają własnego napędu. W ten sposób liczba obiektywów, które można podłączyć do korpusów Sony NEX i cieszyć się automatycznie ustawianą ostrością wzrosła wielokrotnie.

prev_sony-nex-adapter.jpg

Na beiksie 2011 sprawdziłem ten adapter z każdą wystawioną optyką (Zeiss 80 mm f/1,4 i pozostałe zoomy Sony) i rewelacja – szybko i w punkt ustawia ostrość!

Z każdym nexem masz możliwość używania AF-owej optyki wyprodukowanej po 1985 roku

1/Konica-Minolta
http://www.optyczne.pl/index.html?producent=38&obiektyw=all&typ=0&moc=0&szukaj=Wyszukaj
i
2/Sony
http://www.optyczne.pl/index.html?producent=62&obiektyw=all&typ=0&moc=0&szukaj=Wyszukaj

O tym, że Sony udostępniło sigmie i innym producentom schemat swojego bagnetu, też pamiętasz ?

Dla osoby zorientowanej w temacie oferta szkieł do Nexów jest ogromna! Każdy znajdzie “swój” obiektyw, czy to manualny, czy też używany AF-owy i to w lepszej cenie niż obecnie produkowane szkła do 4/3…

Jeśli ktoś lubi ładny bokeh, rozmycie tła to może rozwinąć skrzydła…

:P

Member
SHARK wrote:
A ten adapter na bagnet A SONY daje za darmo w zakupionym zestawie? Nie wydaje mi się. Chodziło mi o sytuację bezpośredniego podpięcia obiektywu – bez konieczności dokupowania za kilkaset zł adapteru, o którym wiem i nie zapomniałam pisząc mój post. Poza tym Sony w lustrzankach oferuje system stabilizacji matrycy, dlaczego więc nie umożliwia tej funkcji w Neksach jak Olympus w PENie?.

A jakikolwiek producent systemu 4/3 daje gratis komplet potrzebnych szkieł ?

Układ stabilizacji potrzebuje więcej miejsca w aparacie. Jak pisałem powyżej wolę wyższe używalne ISO bez stabilizacji w mniejszym korpusie niż odwrotnie…

Member
SHARK wrote:
ac wrote:
SHARK wrote:
A ten adapter na bagnet A SONY daje za darmo w zakupionym zestawie? Nie wydaje mi się. Chodziło mi o sytuację bezpośredniego podpięcia obiektywu – bez konieczności dokupowania za kilkaset zł adapteru, o którym wiem i nie zapomniałam pisząc mój post.

A jakikolwiek producent systemu 4/3 daje gratis komplet potrzebnych szkieł ?

Nie odwracaj kota ogonem. Nie daje, ale też oferuje tyle obiektywów, że spokojnie można coś dla siebie znaleźć bez konieczności wykładania kasy na adapter.

Moja odpowiedź na ww. zdanie powyżej – nie będę się powtarzał :P

Member
SHARK wrote:
ac wrote:

Bez konieczności dokupowania adapteru?

Pomiędzy bagnetem A i E warto coś umieścić (a co – to napisałem już wyżej i dałem focię ;)
Nie zapominaj też, że nex ma najmniejszy Flange Back w Evilach ;)

Member
SHARK wrote:
ac wrote:
O tym, że Sony udostępniło sigmie i innym producentom schemat swojego bagnetu, też pamiętasz ?

Pamiętam, tylko kiedy to będzie? Kiedy pojawią się obiektywy z bagnetem Sony E firmowane przez Sigmę czy innego producenta ? Pamiętaj, że chodzi mi wyłącznie o podłączenie _bezpośrednie_. Te aparaty i tak już są dość drogie, a konieczność dokupowania akcesoriów (wizjer, adapter) tylko podraża posiadanie bezlusterkowca, a nie o to chodzi Kowalskiemu – on chce kupić aparat i robić zdjęcia, a nie dokładać drugie tyle, co wydał na zestaw żeby go doposażyć o wspomniane akcesoria. Sony, pozbawiając Neksa kilku guzików i pokręteł wskazał grupę początkujących jako grupę docelową, a ta grupa nie lubi za dużo wydawać na hobby. Nie to co my pasjonaci świadomi możliwości, które drzemią w korpusie, mimo że zewnętrzna obudowa tego nie zdradza.

Świadomy zalet Evili użytkownik wybierze aparat z możliwością podpinania różnej optyki, także manualnej…

Natomiast ten, któremu wystarczy jeden obiektyw (np. 28-115 f/2,0-2,8) kupi Fuji X10 i raczej nie będzie inwestował w Evila
;)

Member
SHARK wrote:
ac wrote:
Pomiędzy bagnetem A i E warto coś umieścić (a co – to napisałem już wyżej i dałem focię ;)
Nie zapominaj też, że nex ma najmniejszy Flange Back w Evilach ;)

Dziad swoje, baba swoje:P No ma i co z tego? Ma też większe koło obrazowe, które jest problematyczne. Tyleż zalet co wad przy takiej dużej matrycy jeśli wierzyć Tomkowi.

Wolę większą matrycę (APS-C) i większy obiektyw w małym korpusie niż mniejszą matrycą (system 4/3) z mniejszym obiektywem w większym korpusie…

Przykładowo biorę ze sobą lustrzankę Canona + szkła canona i równolegle mogę focić z podobną jakością zarówno lustrzanką, jak i Evilem ze szklarnią z systemu Canona ;) Zresztą widziałem już w necie przejściówki z przeniesiem styków w kótrych działa AF w szkłach Canona.

No i co już kiedyś podnosiłem w nexach przy cropie x1,5 mam przy sigmie 10-20 zakres 15 mm mało dostępny u innych producentów – chociażby ze względu na zakup kolejnego drogiego szkiełka systemowego ;) A przy takim kącie nawet 1 mm decyduje o możliwości wykonania, lub też nie – konkretnego ujęcia…

“Dziad swoje, baba swoje” :P

ps.
nie mam nic do 4/3 a nawet wręcz przeciwnie, ale wiesz że nex to nex, a 4/3 to 4/3 ;)

Member
ac wrote:
okuka67 wrote:
ja jestem wrogiem miniaturyzacji. Jednak 2kg w ręku (pucha + grip + pancer-tokina) to jest coś ;-)

Ciekawe, czy byś to powtórzył dzwigając mój plecak w pełni wyposażony – ca 15 kg
:P

Ja nie mam nexa i mój plecak waży połowę tego. I podejrzewam, że jakbym miał to byłby cięższy. Jakoś nie widzę powodu za każdym razem brać ze sobą cały swój foto-dobytek. Idąc na zdjęcia wiem co potrzebuję i to biorę.

Member
okuka67 wrote:
ac wrote:
okuka67 wrote:
ja jestem wrogiem miniaturyzacji. Jednak 2kg w ręku (pucha + grip + pancer-tokina) to jest coś ;-)

Ciekawe, czy byś to powtórzył dzwigając mój plecak w pełni wyposażony – ca 15 kg
:P

Idąc na zdjęcia wiem co potrzebuję i to biorę.

Jak idę w plener to biorę jedno szkło i jeden aparat (czesem tylko nexa :)

Nie sprawdza się to jednak w przypadku innych zdjęć, bo często trzeba “żonglować” optyką w zależności od zastanych warunków. Na miejscu bywa różnie i nieprzewidywalnie :)

Member
Tomax wrote:
Chcę kupić nowy korpus (z lustrem lub bez) z kitem do 1400-1600 zł (chodzi o autofokus i automatyczny pomiar światła) ze stabilizacją matrycy. Jeśli dobrze rozumiem body musi mieć dobre powiększenie w trybie live view. Przydatny byłby wizjer, bo w obecnym fz28 używam go. Na ile skuteczna jest stabilizacja z poniższymi obiektywami?

Dodatkowo chcę dokupić szkła (m42, fd etc.) z adapterami. W pierwszej kolejności jasny odpowiednik 35mm lub 50mm. Potem coś szerokiego 10(15)-20(24), jasną portretówkę ok 100mm i zoom 100(70)-200(300mm). Czy trzeba się nastawić na ręczne ostrzenie? Jak jest z pomiarem światła i wskaźnikiem prześwietleń, działa automatyka?

Proszę o rady. :)

Dowolna Sony Alpha (od A100 i A200 poczynając) pozwala na komfortową pracę z dowolnym szkłem M42 przez przejściówki z dandelionem (koszt ok. 100 zł). LV nie jest w ogóle potrzebny – elektronika w dandelionie powoduje, że działa Af dając potwierdzenie ostrości diodą w wizjerze. Jeśli równocześnie ustawisz w menu priorytet ostrości, wystarczy trzymać wciśnięty spust i delikatnie kręcić pierścieniem – zdjęcie zostanie wykonane w momencie uchwycenia ostrości…

Uwaga – nie znajdziesz manualnego zooma 70-200 czy 100-300 nadającego się do pracy w ten sposób, ani ultraszerokich szkieł poniżej 20-24mm. Manualna optyka jest pełnoklatkowa, więc najbliżej jej do sensownego cropa 1,5x z Sony. Na 3/4 masz crop x2 i większe wymagania co do rozdzielczości…

Poza tym do Sony jest znakomite optycznie szklo AF 1,8/35 w cenie szkieł manualnych tej klasy, bijące je na głowę. Każda 50 do Sony od najtańszej Minolty 1,7/50 poczynając również będzie niewiele droższa…

Member
jakubh wrote:
Poza tym do Sony jest znakomite optycznie szklo AF 1,8/35 w cenie szkieł manualnych tej klasy, bijące je na głowę. Każda 50 do Sony od najtańszej Minolty 1,7/50 poczynając również będzie niewiele droższa…

Jakie to szkła? :)

Viewing 19 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.