Strona główna Fora Foto Inne Kto zrobił zdjęcie 11-11-2011 o godz.11.11

Kto zrobił zdjęcie 11-11-2011 o godz.11.11

Inne

Member

Ja nie zrobiłem zdjęcia w tym czasie, ale może ktoś ma? Szkoda, że po fakcie taki pomysł mi się przyplątał (ale może dobrze, że nieplanowane zdjęcie ktoś o tej porze trzasnął). Popatrzcie w exify, może znajdzie się kilku szczęściarzy, byłoby ciekawie jakie to zdjęcia… Następna okazja 12 grudnia w przyszłym roku o godz 12.12!
PS. Taki luzacki wątek na niedzielny, szary wieczór… :-)

Member

Myślałem o tym przed terminem, a przypomniało mi się jak zwykle po fakcie.

Member

Jarek, Ty nie kombinuj, tylko foty z obszernym komentarzem wstawiaj! ;)

Member

Najpierw zdjęcia, Wasz komentarz do nich ważniejszy! Ale sam też coś napiszę.
Szkoda, Jorddekroy! Ale jak już założyłem wątek, to przejrzałem dokładniej swoje katalogi bo coś mi nie grało i… gapa ze mnie! Zdjęcie przypadkowo jednak zrobiłem! :-) Kartę musiałem zmienić chyba i komputer jak zwykle porządkował po swojemu. Zdjęcie jednak jest: https://www.dfv.pl/gallery/members/strzelec.html?g2_itemId=3440939
Zrobione w czasie wizyty handlowej w sukach Marakeszu. To właściwie przejście przez suk było, ale niektórzy coś chyba kupowali, bo się zgubili… ;-/ O co zresztą tam nietrudno!

Member
luczywo wrote:
Jarek, Ty nie kombinuj, tylko foty z obszernym komentarzem wstawiaj! ;)

Zdjęcia powinny mówić za siebie ;P

Member

Ja też znalazłem jakieś:

https://www.dfv.pl/gallery/members/Saldgor.html?g2_itemId=3441086

Nota bene fajny pomysł Jarku :)

Jarek. Mam pytanie poza tym. O godź. 11:11 byliśmy w Szkole Koranicznej, przynajmniej czasu Marokańskiego. Nie masz przypadkiem w aparacie ustawionej strefy czasowej Warszawy? O 10:11 (czasu Marokańskiego) łaziliśmy po sukach, to zgadzało by się.

Member

Już wyjaśniam, bo okazuje się, że to nie jest prosta sprawa z tym czasem. Żeby się nie powtarzać zacytuję tu komentarz (czyli sam siebie zacytuję, do czego to doszło ;-/), jaki wcześniej napisałem do Twojego zdjęcia z 11 listopada 2011 roku:

“Krzyśku, nasz czas w puszkach był różny o ponad godzinę! Ja zdjęcia w szkole koranicznej robiłem po dwunastej! Miałem odbiornik GPS bezpośrednio podłączony do korpusu i podawany był z niego czas UTC. Ty miałeś czas z puszki (pewno nieprzestawiony), sprawdź na swoim datalogerze jak było naprawdę (jeśli podaje Ci UTC). Ale moim zdaniem liczy się to zdjęcie i czas w exifie. Przecież nie ustawiłeś celowo takiej daty. Jakby co to Piotr rozstrzygnie :-)

Member

dzięki za zajawki :-))

Member

Jeszcze zmęczenie podróżą, chyba. Krzyśku, zwracam honor! Zdjęcia w tym magicznym czasie robiliśmy jednak w szkole koranicznej! Sprawdziłem czas UTC; w tej minucie trzasnąłem trzy zdjęcia, właśnie tam. To robione w sukach było jednak wg czasu mojego aparatu, a ten był niedokładny bo GPS nie łapał satelity w tych zadaszonych wąskich uliczkach! Dlatego komputer pomieszał kolejność zdjęć z GPS (czas UTC) i tych bez (wg czasu z aparatu). Sprawdzę to dokładnie.
PODRÓŻE KSZTAŁCĄ! ;-)

Member

Już mnie wystraszyłeś :)

Ogólnie ustawiłem strefę czasową w aparacie +0, wyłączyłem czas letni i zsynchronizowałem z gps loggerem, który mi zawsze wskazuje czas Greenwich.

Member

Dołozyłem do moja_galeria.
Niestety, wisi na ścianie w moim pokoju od wielu lat więc jest mało_czysty

jp

Viewing 10 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.