Strona główna Fora Foto Sprzęt Lampa błyskowa yongnuo-yn-460-II

Lampa błyskowa yongnuo-yn-460-II

Sprzęt

Member

Czy ktoś miał już do czynienia z wynalazkiem Made in China ? Ceny tych lamp są niskie a mają ciekawe parametry. Czy jest to dobra alternatywa dla Sunpaka i Tumaxa? Może ktoś używa tej lampy już jakiś czas i jest w stanie coś o niej więcej powiedzieć ?.

Member

Jeśli chodzi o niedrogie lampy to moim zdaniem lepiej dołożyc 100 zł i kupic Tumaxa DSS 688.

Member

Tej lampy nie testowaliśmy i raczej testować nie będziemy, bo nie obsługuje ona automatyki mocy błysku typu TTL. Z tej perspektywy moim zdaniem nie nadaje się raczej na główną lampę zewnętrzną do aparatu (i nie stanowi alternatywy dla modeli, które TTL-a obsługują, np. firm Sunpak i Tumax), ale jest za to dość ciekawą propozycją taniej lampy dodatkowej.

Member

Dzięki za informacje . A na marginesie czy modele tej firmy obsługujące TTL będą testowane?

Member

Bardzo dobra lampa do strobingu! A coś bliżej to tu: http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=168815 :)

Member

Tak na marginesie – Zauważyłem dziwną zależność w testach – cena . Wielka szkoda że redakcja nie zrobi takiego niby testu poradnika dla kogoś kto lubi robić zdjęcia a zachowuje się podczas zdjęć ja MacGrawer. Styropian lub koc ratowniczy zamiast blendy. Obiektywy do 500 zł z drugiego obiegu. Temat – zrób zdjęcie z niczego. Nie PS i inne bajery . A prawdziwy warsztat. Dajmy wszystkim Canony 7d z obiektywem serii L i nauczmy PS-a . A reszta …. no cóż niech sobie coś tam robią.

Member

Ale czy brak TTL dyskwalifikuje jakoś? Nie można używac lampy bez TTLa jako głównej z gorącej stopki…? Raczę zaprotestowac… Ja używam właśnie DSS688 i można, to tylko kwestia wyrobienia sobie pewnego doświadczenia. A dodatkowo mam pełną swobodę pracy w trybach A, S, P bo nie ogranicza mnie czas synchronizacji… Może w ten sposób łamię jakieś “reguły” używania sprzętu ale co tam ;)

Member

revenland – kiepski z Ciebie fotograf – nie masz lampy za 1500 nie masz ttl i tp nie masz pewnie nawet zoomu w lampie . Z czym do ludzi? Jesteś niszowy Olympus? Tylko N i C ma znaczenie. Nie umiejętności i chęć ich zdobycia. A swoją drogą Tego Tumaxa co masz nie robia ze stopka do M/S to nic mi po nim.

Member

Czy TTL czy ADI u mnie to kolosalna różnica. TTL to tylko przy obiektywach które nie obsługują ADI . A które to? Sam musiałem do tego dojść . Niezła zabawa zmieniasz obiektyw i zmieniasz tryb lampy w menu body. Ale tego na DFV nie wyczytałem. Chyba zacznę punktować naszą redakcje kochaną za stronniczość i brak elastyczności.

Member
Marek wrote:
Tomasz_Kulas wrote:
Tej lampy nie testowaliśmy i raczej testować nie będziemy, bo nie obsługuje ona automatyki mocy błysku typu TTL.

Ano nie ma TTL i to już dyskwalifikuje ją odnośnie testów? Pewnie niedługo nie będziecie testować aparatów bez odchylanego LCD i photoshopa do obróbki rawów w puszce.

W ogóle planujemy zrezygnować z testów aparatów na rzecz telefonów komórkowych z wbudowaną cyfrówką, a od wielkiego dzwonu przetestujemy tylko jakiś mniej zaawansowany kompakt.

A tak poważniej, to najpierw przetestujemy lampy z automatyką, a jak starczy czasu i wydolności, to wtedy zabierzemy się za lampy bez automatyki. Jedni naciskają nas na lampy, inni na więcej obiektywów, jeszcze inni na lustrzanki w funkcji kamer wideo, karty pamięci, dyski zewnętrzne, alternatywne wkłady i papiery do drukarek – uff… ;-) Pracujemy na pełnych obrotach, ale nie wszystko da się zrobić szybko.

Marek wrote:
Tomasz_Kulas wrote:
…, ale jest za to dość ciekawą propozycją taniej lampy dodatkowej.

Skoro jest ciekawą propozycją, to może jednak warto zrobić test lamp tego typu. Liczba osób, które zdejmują lampę ze stopki jest coraz większa. Może warto zrobić test sprzętu do zaawansowanego błyskania (nadajniki-odbiorniki, lampy) a nie ograniczać się tylko do sprzętu z TTL.

W miarę możliwości prezentujemy testy zaawansowanego sprzętu do przewodowego i bezprzewodowego sterowania lampami (doskonałym przykładem jest numer kwietniowy – temat numeru i test Pocketów), ale zgodzę się z Tobą, że test grupowy tańszych kontrolerów by się przydał. Pamiętamy o tym, to naprawdę dobry pomysł, a jedyne problemy to patrz wyżej…

Member
adrianl1 wrote:
Tak na marginesie – Zauważyłem dziwną zależność w testach – cena . Wielka szkoda że redakcja nie zrobi takiego niby testu poradnika dla kogoś kto lubi robić zdjęcia a zachowuje się podczas zdjęć ja MacGrawer. Styropian lub koc ratowniczy zamiast blendy. Obiektywy do 500 zł z drugiego obiegu. Temat – zrób zdjęcie z niczego. Nie PS i inne bajery . A prawdziwy warsztat. Dajmy wszystkim Canony 7d z obiektywem serii L i nauczmy PS-a . A reszta …. no cóż niech sobie coś tam robią.

Dla wszystkich domorosłych MacGyverów ciekawy będzie pewnie główny temat numeru majowego. Lampa studyjna z softboksem i statywem, którą wykonał Norbert, moim zdaniem spokojnie dorównuje konstrukcjom profesjonalnym. Wprawdzie nie wykonał jej z kilku zapałek i rolki po papierze toaletowym, ale i tak koszty okazały się niesamowicie niskie, a efekty – świetne. Polecam.

Na razie okładka:
https://www.facebook.com/digitalfotovideo

Jeśli temat się spodoba, więcej Zrób to samów pojawi się na łamach DFV na pewno.

Member
adrianl1 wrote:
Czy TTL czy ADI u mnie to kolosalna różnica. TTL to tylko przy obiektywach które nie obsługują ADI . A które to? Sam musiałem do tego dojść . Niezła zabawa zmieniasz obiektyw i zmieniasz tryb lampy w menu body. Ale tego na DFV nie wyczytałem. Chyba zacznę punktować naszą redakcje kochaną za stronniczość i brak elastyczności.

Pozwolę sobie zacytować:
“działa tylko w przypadku części obiektywów Koniki Minolty i Sony, należących do typu D”, DFV 4/2009

– oczywiście to tylko skrótowa informacja, bo Sony zrezygnowało z oznaczenia D na obiektywach, zakładając (trochę na wyrost), że wszystkie obiektywy tej firmy będą pracować w ADI. Do tego dochodzą Sono-Zeissy, Sigmy, Tamrony – jeśli chcesz punktować nas za to, że nie podajemy kompletnej listy sprzętu, to trudno, wal śmiało ;-) Ale byłaby to dość długa lista, zajmująca sporo miejsca.
Ogólnie, jeśli obiektyw ma literę D w nazwie (Konica Minolta), to powinien pracować w ADI, a w Sony to najlepiej policzyć liczbę styków na bagnecie (8=ADI, zdecydowana większość).

Member

To prawda obiektywów z oznaczeniem D raczej ciężko poznać/spotkać . Ale za to jaka prosta i czytelna jest informacja o ilości styków. Wiec po co pisać w czasopiśmie jak to cytujesz mało czytelna a raczej mało życiową poradę jeżeli jest prosta i inna metoda ? Będę punktował – ale za brak jasnego czytelnego przekazu. Trzeba pamiętać że w każdym momencie po gazetę sięgnie laik – jak ma zrozumieć TTL , i-TTL , ADI , itp ? Wejdzie na forum i będzie szukał wyjaśnień?. Kolejne wypunktowanie – w majowym numerze jest jak wcześniej wspomniałeś budowa softboksa za niecałe 100 zł. Po co budować jak można kupić prosty zestaw budowany na parasolce ze statywem za 140 zł? No chyba że źródło światła tez jest wliczone w cudo zbudowane przez Norberta. Ale jak pisze na okładce jest to budowa na lampę systemową więc koło się zamyka. A w dziale zrób to sam poproszę o test parasolek. Bo dyfuzyjne ok. 50cm można kupić za cenę ok 50 zł. Za to na targowiskach można kupić parasolki przeciwsłoneczne białe o dwa razy większej średnicy za 12 zł a działają podobnie jak dyfuzyjne.

Member

A więc zostałem zdemaskowany…kurcze zawsze się bałem, że to nastąpi. Tak Adrianie, jestem kiepskim fotografem. Ale, na Boga, nigdy nie twierdziłem, że jest inaczej. Zaś to, że nie mam lampy za 1500 zł. tylko 2 lampy Tumaxa, obie bez TTL no i Olympusa a nie C albo N jest namacalnym dowodem tego… Jedyne co mnie może obronic to to, że mam zoom manualny w obu lampach ale to niewielka pociecha…

Member

Osobiście uważam że Olek jest lepszy niż C i N . Miałem okazje pracować na różnym sprzęcie i Olek bardzo mi przypadł do gustu. Ravenland nie ma złych fotografów tylko czasami Photoshopa za mało. Ostatnio wszyscy maja parcie nie na umiejętność robienia zdjęć ale ich przeważania a później dumnie mówią że są fotografami. A szaraczki wierzą że tak jest.

Member

Tak Adrianie, masz rację. Często się zdarza, że ktoś ma sprzęt, wszystko jedno czy to C, N, S czy O, ważne, że ma lustrzankę no nie? Ma pirackiego PS z CR i po co będzie się męczył żeby prawidłowo ustawic ekspozycję skoro w CR wszystko się z RAWa wyciągnie… suwak ekspozycji i wypełnij światło załatwi wszystko. Ale trochę pocwiczyc, poekesperymentowac, probowac to już nie trzeba, szkoda czasu… pomijam kwestie, że tak powiem “artystyczne” ale nawet kwestii technicznych się nie chce opanowac… No bo bez TTLa to się nie da prawda…? Po co się nauczyc obslugi lampy bez TTL, trzeba by opanowac przy jakiej przyslonie, ogniskowej, migawce jaka moc lampy ustawic i jeszcze to zapamietac… Nie mam nic przeciwko TTL bo to narzędzie jak każde inne ale ja wolę czasami pomeczyc sie troche i miec satysfakcję. Mogłem kupic Tumaxa z TTL i manualem ale nie chciałem. Ech…a cwaniaczki się śmieją b mam lampę bez TTL ;)

Member
adrianl1 wrote:
Czy ktoś miał już do czynienia z wynalazkiem Made in China ? Ceny tych lamp są niskie a mają ciekawe parametry. Czy jest to dobra alternatywa dla Sunpaka i Tumaxa? Może ktoś używa tej lampy już jakiś czas i jest w stanie coś o niej więcej powiedzieć ?.

A moze dobrym pomyslem bylaby YN-468? Calkiem fajna specyfikacja miin. TTL, pochylenie palnika-7/90 st, obrot do 270 st itd a cena 420 zl
Swoja droga to kolejna prosba do Redakcji, zebyscie moze zajeli sie oferta sklepu MegaPiksel i wyzwalaczami radiowymi http://www.mega-pixel.pl/cat-pol-1214553995-Akcesoria-do-lamp-blyskowych-Wyzwalacze-Lamp-Blyskowych.html i fleszami, chocby tym 468:) Bo kurcze ceny moga sie wydawac naprawde atrakcyjne a ciekawe jak sie one sprawuja w praktyce.
Szczerze mowiac jak zapytalem o ich oferte na targach to te ceny wydaly sie wrecz podejrzane;p

Viewing 16 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.