Strona główna Fora Foto Sprzęt Lustrzanka Pentax

Lustrzanka Pentax

Sprzęt

Member

Czy opłaca się kupić Pentaxa K100D super + kit i do tego jakiś obiektyw, czy lepiej K200D i zostać z samym kitem. Czy jest duża różnica między tymi aparatami i jakością zdjęć??

Member

Tutaj masz małe porównanie dotyczące ergonomi i budowy obu puszek http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1036&message=26212794 może Ci się przyda?

I jeszcze tutaj warto zerknąć http://forum.pclab.pl/index.php?showtopic=376009&pid=5375444&st=0&#entry5375444
Jak widać wiele osób stoi przed podobnym dylematem…

Member
KamilP wrote:
Czy opłaca się kupić Pentaxa K100D super + kit i do tego jakiś obiektyw, czy lepiej K200D i zostać z samym kitem. Czy jest duża różnica między tymi aparatami i jakością zdjęć??

Jeśli zastanawiasz się nad K200D, to najlepiej kupić K10D (póki jeszcze się da) lub Samsunga GX-10 (to niemal identyczny aparat). Główną różnicą między K100DS i K200D jest 10MP matryca i uszczelnienia w tym ostatnim. Ergonomia i główne mankamenty K100D (wolny AF, wielkość bufora) nie zostały znacząco poprawione w nowszym modelu, a zwiększenie rozdzielczości matrycy pociągnęło za sobą zwiększenie szumów w wyższych czułościach. Niewątpliwą zaletą w stosunku do poprzednika jest obecność ISO100, ale nie każdy tę zaletę doceni.
Testami Pentaxa na Optyczne nie należy się raczej kierować, bo nie są niestety zbyt obiektywne.

Member
jaad75 wrote:
Testami Pentaxa na Optyczne nie należy się raczej kierować, bo nie są niestety zbyt obiektywne.

Wiem, że Oni tam raczej są bardziej za Canonem… ale zaraz nieobiektywnie? Zauważyłem, ze Canonami sie tam pasjonuja, a inne aparaty to poprostu są przetestowane! Najbardziej to tam Nikona nie lubia… :) A ja Nikon only!

Member
Quote:
Najbardziej to tam Nikona nie lubia… :)

…lubią,lubią tylko czasem trzeba ich trochę zachęcić do głębszych refleksji…warto np. poczytać komentarze do testu nikona d80… :)

Member

Zdecydowanie najbardziej nie lubią Sony…:)

Member
Jaad wrote:
to najlepiej kupić K10D (póki jeszcze się da) lub Samsunga GX-10 (to niemal identyczny aparat)

Też jestem tego zdania. W k10d jest za co złapać, ma lepsze wyniki niz k200d. Jedyna “wada” to mniejszy LCD, ale to nie ma dużego znaczenia(2,5 i 2,7 cala).

Co do gx-10, naprawdę warto. Mam ten aparat, jest taki sam i tańszy o 200 zł.

Member

Też myślałem o K10D ale jest jeszcze trochę za drogi i uznałem że dla mnie jako początkującego fotografa K200D (jako pierwsze lustro) będzie idealne

Member

Według mnie paradoksalnie dla amatora dobry jest aparat półprofesjonalny, bo np. nie ma trybów tematycznych i wymusza samodzielną obróbkę zdjęc. Kup sobie najnowsze dfv, tam jest porównanie (gx-10 – 1 miejsce:))

Member

Teksty na temat co kto lubi i gdzie są żenujące, a dfv nie jest jedynym autorytetem o ile jest autorytetem. Zdrowy rozsądek przede wszystkim, a Wam Szanowni koledzy go chyba brak. Co do jakości testów na: Optyczne.pl wolę się nie wypowiadać, mam za małą wiedzę. Jeżeli Wy macie większą to proszę. I proszę później się nie dziwić, że większość Was skrytykuje.

Member

Mam pytanie do szanownego gremium: co to jest aparat półprofesjonalny ? A czy może istnieją aparaty ćwierć profesjonalne albo półtorakrotnie profesjonalne. Chyba ktoś dał się ogłupić, NIEPRAWDAż ?

Member
GS wrote:
Kup sobie najnowsze dfv, tam jest porównanie (gx-10 – 1 miejsce:))

Mam ten numer i nigdzie nie mogę znaleźć że GX-10 jest na pierwszym miejscu. Owszem, otrzymał najwyższą ocenę końcową ale duży wpływ na to miało założenie jasnego, stałoogniskowego obiektywu

Member
globus911 wrote:
Mam pytanie do szanownego gremium: co to jest aparat półprofesjonalny ? A czy może istnieją aparaty ćwierć profesjonalne albo półtorakrotnie profesjonalne. Chyba ktoś dał się ogłupić, NIEPRAWDAż ?

Ktoś tu popada w straszliwe skrajności.
Aparat półprofesjonalny to okreslenie dość luźne. Ogólnie określa lustrzankę fizycznie dużą, przez co staje się lepszą bazą dla większych obiektywów (w takim układzie lepiej jest umiejscowiony środek ciężkości). Co dalej z tego wynika, większa powierzchnia zewnętrzna pozwala na więcej pokręteł i przycisków w korpusie. Kolejną cechą która różnicuje aparaty amatorskie i półprofesjonalne, jest uszczelniona obudowa i górny wyświetlacz (chociaż są wyjatki, np. k200d). Nie należy również zapominać o wizjerze, który z reguły w półprofesjonalnych urzadzeniach jest duży i jasny.

To jest ogólna reguła, która funkcjonuje w potocznej nomenklaturze, więc po co próbować ja podważać? Podział na modele amatorskie i półprofesjonalne istnieje. Jak zobaczysz d300 i A350, to widzisz różnicę, prawda?

KamilP wrote:
Mam ten numer i nigdzie nie mogę znaleźć że GX-10 jest na pierwszym miejscu. Owszem, otrzymał najwyższą ocenę końcową ale duży wpływ na to miało założenie jasnego, stałoogniskowego obiektywu

Są inne modele ze stałkami i to nie ma przełożenia na wynik (e-510/14-42 i e-520/25mm mają takie same oceny). Nikt nigdzie nie napisał o żadnym pierwszym miejscu, to subtelna interpretacja najlepszej oceny końcowej.

Viewing 13 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.