Strona główna Fora Foto Sprzęt NIKON 50 mm 1.8 G czy Sigma 50 mm 2.8 DG Macro

NIKON 50 mm 1.8 G czy Sigma 50 mm 2.8 DG Macro

Sprzęt

 
Member

Witajcie. Mam Dylemat. Co wybrać Nikona jaśniejszego czy Sigme ??

 
Member

Może napisz do czego on ma służyć?

 
Member
okuka67 wrote:
Może napisz do czego on ma służyć?

Ma Służyć głownie do Portretów. Ale jako Milośnik makro chciał bym tez i do Makro. Sigma wiadomo w tej sytuacji bedzie odpowiedni ale kurde autofocus troszke wolny do Portretu. Z nowu Nikon troszke gorsze wykonanie ale Swiatło fajne. i szybszy autfocus

 
Member

Wolny AF do portretu? Czyżbyś ganiał za modelkami i fotografował w biegu? :)

 
Member
okuka67 wrote:
Wolny AF do portretu? Czyżbyś ganiał za modelkami i fotografował w biegu? :)

no czasem i takie są wymagania:) nie chcieli byscie wiedziec co Kobiety jak i faceci wmyślają :) a to w biegu z zaskoczenia:) itd :)

 
Member

no to ja się nie znam na takich. Swoim modelkom każę stać w miejscu przeważnie. Do Twoich wymagań to raczej reporterskie szkło by się przydało :D

 
Member

a myślałeś o pierścieniach pośrednich? kosztują grosze a i tak przy makro AF się zgubi… weź nikkora – zawsze to jaśniej i fajniejszy bokeh przy portrecie a pierścienie kupisz już za 30PLN na alledrogo

 
Member
haterkmp wrote:
a myślałeś o pierścieniach pośrednich? kosztują grosze a i tak przy makro AF się zgubi… weź nikkora – zawsze to jaśniej i fajniejszy bokeh przy portrecie a pierścienie kupisz już za 30PLN na alledrogo

Przy puszce niższej niż D300 brak pomiaru światła z takimi pierścieniami.

 
Member
okuka67 wrote:
no to ja się nie znam na takich. Swoim modelkom każę stać w miejscu przeważnie. Do Twoich wymagań to raczej reporterskie szkło by się przydało :D

:))))))))))

też nie lubię jak mi modelka ucieka ;) a serio – to jeśli masz możliwość wyboru zawsze wybieraj jaśniejsze szkło, wolniejszy AF to nie problem (jaśniejsze szkło to zawsze dokładniejsze ustawienie ostrości w puszce przy gorszych warunkach oświetleniowych i warto o tym pamiętać) a światła nigdy nie za mało – ja bym wybrał f/1.8

 
Member
ac wrote:
a światła nigdy nie za mało

czy

ac wrote:
również nie widzę potrzeby używania tak ekstremalnie jasnej optyki przy tej ogniskowej z AF

Możesz się wreszcie zdecydować? ;)

 
Member
okuka67 wrote:
ac wrote:
a światła nigdy nie za mało

czy

ac wrote:
również nie widzę potrzeby używania tak ekstremalnie jasnej optyki przy tej ogniskowej z AF

Możesz się wreszcie zdecydować? ;)

:))))))))))))))))))

bo ja taki mało zdecydowany jestem ;)

a poważnie – to osoby początkujące w studiu (jak ja) zasadniczo używają większych przysłon f/5,6-f16 jednak portret to nie tylko studio a dla mnie nawet w większości to plener i tam zdecydowanie bardziej przyda się jasniejsze szkło.

 
Member
ac wrote:
zdecydowanie bardziej przyda się jasniejsze szkło.

szczególnie, że jasne jakby co można przymknąć, a ciemnego otworzyć, to się jeszcze nie spotkałem z taką konstrukcją ;)

 
Member

Jesli mamy isc na kompromisy pomiedzy portretowym, jasnym szklem i makro to moze cos takiego jak Tamron 60mm f2? Tyle ze AF bedzie jaki bedzie, obiektyw jest drozszy od Nikkora 50 1.8, a przy tym nadaje sie tylko na crop. Ale to najlepsze co mido glowy przychodzi.

 
Member

szkło systemowe oraz jaśniejsze bym wybrał

 
Member
okuka67 wrote:
haterkmp wrote:
a myślałeś o pierścieniach pośrednich? kosztują grosze a i tak przy makro AF się zgubi… weź nikkora – zawsze to jaśniej i fajniejszy bokeh przy portrecie a pierścienie kupisz już za 30PLN na alledrogo

Przy puszce niższej niż D300 brak pomiaru światła z takimi pierścieniami.

chyba żartujesz? pomiar światła dostpny jest w każdej puszce, do której możesz wprowadzić ręcznie wartość przysłony i ogniskową byleby największy otwór nie był mniejszy od f/5. Ba! po wprowadzeniu tych danych działa nawet matrycowy a jak się nie wpisze to działa punktowy i skoncentrowany z uwypukleniem środka. warunek – obiektyw jaśniejszy od f/5.

 
Member

Proponuję poczytaj trochę. Nikon publikuje listę obiektywów, z którymi działa pomiar światła w odpowiednim body. I zapewniam Cię, że z obiektywami manualnymi oraz bez procesora w puszkach niższych niż d 200 / 300 nie działa. Żaden, nie tylko matrycowy.

 
Member

okuka, przed chwilą było że nic poniżej D300… NIkon też pisze na swojej stronie że VR na statywie robi mazieje na zdjęciach a jak wiesz to nieprawda… nie polegaj na tym co pisze producent.

 
Member

300 i 200 to ta sama półka. To chyba zrozumiałe, tylko jeden jest starszy. Mówię o starej linii dwucyfrowej i obecnej czterocyfrowej.
A vr robi maziaje, to prawda. I fakt, że komuś wyszło ostre zdjęcie tego nie zmieni.

 
Member

Najlepiej sprawdzać wszystko przed zakupem :)

 
Member

okuka widzę, że przeprowadzone testy o VR Cię nie przekonują ;)
D40, D80, D90 też mierzą światło w ten sposób (tutaj akurat zapytałem znajomych).

 
Member
haterkmp wrote:
D40, D80, D90 też mierzą światło w ten sposób (tutaj akurat zapytałem znajomych).

Osobiście testowałem Nikona D90 z obiektywem bez procesora i nie zamierzał współpracować. Trzeba było focić na manualu ustawiając parametry metodą prób i błędów.

Chyba, że masz na myśli LV. Bo nie fotografowałem jeszcze nigdy w ten sposób :)

 
Member

miałem d60, d80, d90 i też nie działa.

 
Member
okuka67 wrote:
nie działa

Pomiar światła oczywiście, bo aparaty i obiektywy działać nie przestają :)))

 
Member
wzrokowiec wrote:
haterkmp wrote:
D40, D80, D90 też mierzą światło w ten sposób (tutaj akurat zapytałem znajomych).

Osobiście testowałem Nikona D90 z obiektywem bez procesora i nie zamierzał współpracować. Trzeba było focić na manualu ustawiając parametry metodą prób i błędów.

Chyba, że masz na myśli LV. Bo nie fotografowałem jeszcze nigdy w ten sposób :)

obstawiam że d90 który to testowałeś był zjeba… :) albo mój którego używałem 2lata był jedyny w swoim rodzaju :)

 
Member
adamix wrote:
wzrokowiec wrote:
haterkmp wrote:
D40, D80, D90 też mierzą światło w ten sposób (tutaj akurat zapytałem znajomych).

Osobiście testowałem Nikona D90 z obiektywem bez procesora i nie zamierzał współpracować. Trzeba było focić na manualu ustawiając parametry metodą prób i błędów.

Chyba, że masz na myśli LV. Bo nie fotografowałem jeszcze nigdy w ten sposób :)

obstawiam że d90 który to testowałeś był zjeba… :) albo mój którego używałem 2lata był jedyny w swoim rodzaju :)

Jasne, miałeś specjalny egzemplarz. W Nikonach Dxx i Dxxxx pomiar światła jest zablokowany programowo. Po to są chipy dendalion przyklejane do manualnych szkieł, żeby oszukać body i odblokować pomiar. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Że to chamska zagrywka ze strony Nikona, blokuje coś co może działać, to inna sprawa.

 
Member
okuka67 wrote:
Jasne, miałeś specjalny egzemplarz. W Nikonach Dxx i Dxxxx pomiar światła jest zablokowany programowo. Po to są chipy dendalion przyklejane do manualnych szkieł, żeby oszukać body i odblokować pomiar. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Że to chamska zagrywka ze strony Nikona, blokuje coś co może działać, to inna sprawa.

Dandelion Jacku. :) D90 to w ogóle dziwna puszka. W Sigma-Procentrum dowiedziałem się, że obiektywy Sigmy wyjątkowo się z nią nie lubią. Patrząc na Twoje zdjęcia jakoś ciężko w to wierzyć. :)

 
Member

Może i dandelion, nie używam to nie wiem ;-) natomiast używałem trzy sigmy 70-300 oraz jedną 70-200 i problemów nie zauważyłem. Słyszałem natomiast, że bywają one częste w systemie na literę C, którego nazwy po zmroku nie wmawiam ;-)

 
Member
okuka67 wrote:
adamix wrote:
wzrokowiec wrote:
Osobiście testowałem Nikona D90 z obiektywem bez procesora i nie zamierzał współpracować. Trzeba było focić na manualu ustawiając parametry metodą prób i błędów.

Chyba, że masz na myśli LV. Bo nie fotografowałem jeszcze nigdy w ten sposób :)

obstawiam że d90 który to testowałeś był zjeba… :) albo mój którego używałem 2lata był jedyny w swoim rodzaju :)

Jasne, miałeś specjalny egzemplarz. W Nikonach Dxx i Dxxxx pomiar światła jest zablokowany programowo. Po to są chipy dendalion przyklejane do manualnych szkieł, żeby oszukać body i odblokować pomiar. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Że to chamska zagrywka ze strony Nikona, blokuje coś co może działać, to inna sprawa.

Przepraszam ze sie wtracam ale czy przypadkiem nie chodzi o dostepnosc pomiaru matrycowego? Pomiar punktowy powinien byc dostepny zawsze natomiast przy pomiarze matrycowym potrzebna jest elektronika o ktorej juz bylo wspomniane. Tak wiec pomiar zawsze bedzie ale nie w kazdym trybie o ile ja to dobrze rozumiem.

 
Member
okuka67 wrote:
Może i dandelion, nie używam to nie wiem ;-)

Ja też nie.

Quote:
natomiast używałem trzy sigmy 70-300

Tak szybko je wykańczałeś? :)

Quote:
Słyszałem natomiast, że bywają one częste w systemie na literę C, którego nazwy po zmroku nie wmawiam ;-)

Aż mnie ciary przeszły. :D

 
Member

Ogotaj, zrozumiałeś źle. Nie ma drabinki światłomierza na wyświetlaczu, nie ma żadnych wskazań pomiaru. Jest symbol F–, oznaczający, że nieznana jest wartość przysłony. I nie ma jej jak podać korpusowi. Wszystko. Żaden pomiar, ani matrycowy ani inny. Kto ma inaczej znalazł świętego Graala amatorskich puszek Nikona. Skończmy tą dyskusję bo udowadniacie, że czarne jest białe. Weźcie puszkę do ręki, do drugiej manualne szkło i sprawdźcie.

 
Member
okuka67 wrote:
Ogotaj, zrozumiałeś źle. Nie ma drabinki światłomierza na wyświetlaczu, nie ma żadnych wskazań pomiaru. Jest symbol F–, oznaczający, że nieznana jest wartość przysłony. I nie ma jej jak podać korpusowi. Wszystko. Żaden pomiar, ani matrycowy ani inny. Kto ma inaczej znalazł świętego Graala amatorskich puszek Nikona. Skończmy tą dyskusję bo udowadniacie, że czarne jest białe. Weźcie puszkę do ręki, do drugiej manualne szkło i sprawdźcie.

Aaa to przepraszam. Jesli tak to zgadzam sie i masz calkowita racje. Amatorskie Nikony z najnizszej polki (D3xxx, D5xxx, etc.) nie maja pomiaru swiatla (ekspozycji) z manualnymi obiektywami bez stykow. W bardziej zaawansowanych korpusach wkolo mocowania bagnetowego jest pierscien na mechanizmie sprezynowym z mala wypustka. Po zalozeniu manualnego szkla (z manualna przyslona) pierscien ten obraca sie wraz z pierscieniem przyslony. Trzeba tylko podac wartosci wyjsciowe dla aparatu (wartosc maksymalnego otworu) i juz mamy mozliwosc pomiaru ekspozycji (ale wciaz nie matrycowy).

 
Member
ogotaj wrote:
Aaa to przepraszam. Jesli tak to zgadzam sie i masz calkowita racje. Amatorskie Nikony z najnizszej polki (D3xxx, D5xxx, etc.) nie maja pomiaru swiatla (ekspozycji) z manualnymi obiektywami bez stykow. W bardziej zaawansowanych korpusach wkolo mocowania bagnetowego jest pierscien na mechanizmie sprezynowym z mala wypustka. Po zalozeniu manualnego szkla (z manualna przyslona) pierscien ten obraca sie wraz z pierscieniem przyslony. Trzeba tylko podac wartosci wyjsciowe dla aparatu (wartosc maksymalnego otworu) i juz mamy mozliwosc pomiaru ekspozycji (ale wciaz nie matrycowy).

ja… czy mam zrobić screena czy może poprosić kena rockwella żeby Wam napisał?
instrukcja obsługi, Nikon D200, str. 61, Ekspozycja, Pomiar światła.
“Parametry ekspozycji są określane przez liczący 1005 pikseli czujnik RGB na podstawie informacji z całego obszaru kadru. Z obiektywami typu G lub D aparat używa pomiaru matrycowego 3D Color Matrix II w celu uzyskania naturalnych efektów nawet wtedy, gdy dany kadr zdominowany jest przez jasne (białe lub żółte) albo ciemne (czarne lub ciemnozielone) kolory. Gdy używa się innych obiektywów z procesorem, informacje o odległości nie są uwzględniane, a aparat stosuje pomiar matrycowy Color Matrix II. Pomiar matrycowy Color Matrix jest dostępny z obiektywami bez procesora, gdy określi się ich ogniskową i maksymalny otwór przysłony przy użyciu opcji Non-CPU Lens Data w menu fotografowania. Gdy ogniskowa ani maksymalny otwór przysłony nie zostaną podane, stosowany jest pomiar skoncentrowany z uwypukleniem środka kadru.[…]”

Natomiast w przypadku D200 pomiar punktowy i skoncentrowany z uwypukleniem środka kadru dostępny jest z każdym obiektywem, nawet moim cholernym przerobionym na makro heliosem. Podepnij, wprowadź liczby i zobacz.

 
Keymaster

Koniec świata się zbliża i rzeczywistość się zaczyna rozłazić w szwach. Niektórym niskie Nikony mierzą światło ze szkłami manualnymi, stabilizacja na statywie nie sprawia problemów, a jutro M42 zacznie samo z siebie ostrzyć na nieskończoność.

 
Member

Ty w ogóle czytasz co się pisze? PUSZKI Dxx i Dxxxx a nie D200 i wyżej. Pisze to piąty raz a Ty dalej o swoim d200.

 
Member
Piotr wrote:
Koniec świata się zbliża i rzeczywistość się zaczyna rozłazić w szwach. Niektórym niskie Nikony mierzą światło ze szkłami manualnymi, stabilizacja na statywie nie sprawia problemów, a jutro M42 zacznie samo z siebie ostrzyć na nieskończoność.

Przy najbliższej okazji, własnoręcznie przekażę Ci swój tandem do testów odnośnie VRa. :)

 
Keymaster
luczywo wrote:
Piotr wrote:
Koniec świata się zbliża i rzeczywistość się zaczyna rozłazić w szwach. Niektórym niskie Nikony mierzą światło ze szkłami manualnymi, stabilizacja na statywie nie sprawia problemów, a jutro M42 zacznie samo z siebie ostrzyć na nieskończoność.

Przy najbliższej okazji, własnoręcznie przekażę Ci swój tandem do testów odnośnie VRa. :)

Ok. Choć już widziałem przy takich okazjach stabilizacje w Nikkorach psujące zdjęcia. Ale nie ma problemu, chętnie obejrzę pracę Twojego sprzętu.

 
Member

okuka a ty widzisz co jest w znacznikach quote? bo chyba coś ci na oczka padło przed świętami… jak się przyjrzysz to nie ma tam twojego dwuznacznego nicka…
Piotrze… brak słow… ile osób ma ci potwierdzić że twoje przekonania są błędne? wszyscy właściciele Nikorrów z vr? z resztą to wasz śmieszny problem ale w ten sposób tracicie swoją reputację…
może zacznijcie czytać manuale do swoich aparatów? czytam wątki zakładane przez wymądrzających się tutaj coniektórych i ręce opadają (do czego służy przycisk AF-on???)

 
Member
Piotr wrote:
Ok. Choć już widziałem przy takich okazjach stabilizacje w Nikkorach psujące zdjęcia. Ale nie ma problemu, chętnie obejrzę pracę Twojego sprzętu.

20 zdjęć z VR on i 20 z VR off. Może to niewielka próba, ale na więcej szkoda mi migawki. Stawiam dolary przeciw żołędzom.

 
Member
luczywo wrote:
Piotr wrote:
Ok. Choć już widziałem przy takich okazjach stabilizacje w Nikkorach psujące zdjęcia. Ale nie ma problemu, chętnie obejrzę pracę Twojego sprzętu.

20 zdjęć z VR on i 20 z VR off. Może to niewielka próba, ale na więcej szkoda mi migawki. Stawiam żołędzie przeciw dolarom.

co tydzień będziemy udowadniać że Piotrek się myli w tej sprawie? do przesady…

wracając do wątku – polecam poszukiwanie starszej 50 1.8 D ale tylko w wersji japońskiej.

 
Member
haterkmp wrote:
może zacznijcie czytać manuale do swoich aparatów? czytam wątki zakładane przez wymądrzających się tutaj coniektórych i ręce opadają (do czego służy przycisk AF-on???)

znasz jakieś manuale od Dxx i Dxxxx, które twierdzą, że mierzą światło ze szkłami manualnymi? Chętnie się zapoznam, byle oryginały od Nikona :)

 
Keymaster
haterkmp wrote:
Piotrze… brak słow… ile osób ma ci potwierdzić że twoje przekonania są błędne? wszyscy właściciele Nikorrów z vr? z resztą to wasz śmieszny problem ale w ten sposób tracicie swoją reputację…

Wiesz ludzie różne rzeczy widzą. Lub różnych rzeczy nie widzą. To, że ludzie nie widza np. aberracji chromatycznych, dopóki się ich nie nauczy ich dostrzegać, to normalne. Podobnie jak osoby, których 50/1.8 jest ostry jak żyleta od pełnej dziury. Tutaj niedawno była dyskusja, gdzie kolega na Nikonie D300 widział rozkład głębi ostrości na w pełni otwartych bardzo jasnych obiektywach. Tutaj niektórym D90 mierzy światło z manualnymi obiektywami. Ja widziałem zdjęcia z Nikonów zepsute stabilizacją. I wykonane od razu po nich zdjęcia z wyłączoną stabilizacja, które nawet na LCD były ewidentnie lepsze.
Ja zresztą nie twierdzę, że niektóre kombinacje obiektyw/aparat zawsze lub w pewnych warunkach tego problemu nie wykazują, więc chętnie obejrzę co robi sprzęt Luczywo. JanuszPawlak znalazł np. dość dziwaczne warunki, gdy problem stabilizacji na statywie _nie_ występuje w Canonach. Natomiast twierdzenie, że “ja problemu nie widzę, więc problem nie istnieje” zawsze mnie bawiło jako argument w dyskusji. Ja np. nigdy nie miałem front- ani backfokusa z obiektywami Sigmy, więc ten problem też nie istnieje, prawda? ;)

 
Member

przy okazji wątku Janusza zrobiłem test na trzech obiektywach, zdjęcia były w mojej galerii. w tymże wątku były też głosy innych użytkowników posiadających inne puszki/obiektwy tego producenta. nie wiem czego oczekujesz… może akurat tobie udało się np schrzanić zdjęcie i teraz głosisz swój przypadek jako regułę? masz dostęp do korpusów i szkieł – zrób test i pokaż że masz racje bo czemu mamy Ci wierzyć na słowo? tylko nie kop w statyw…

 
Member
haterkmp wrote:
co tydzień będziemy udowadniać że Piotrek się myli w tej sprawie? do przesady…

Ja tam nie zamierzam Piotrka szarpać. Napisałem zwyczajnie, że chętnie poddam testom swój sprzęt. ;)

 
Member

Test powinien mieć procedurę, metodologię, określenie możliwych błędów pomiarowych i w końcu konkretne wyniki. Powtarzalne wyniki. A nie, że mi się widzi, że jest tak samo z jak bez :)

 
Member
okuka67 wrote:
haterkmp wrote:
może zacznijcie czytać manuale do swoich aparatów? czytam wątki zakładane przez wymądrzających się tutaj coniektórych i ręce opadają (do czego służy przycisk AF-on???)

znasz jakieś manuale od Dxx i Dxxxx, które twierdzą, że mierzą światło ze szkłami manualnymi? Chętnie się zapoznam, byle oryginały od Nikona :)

choćby D7000… podać ci stronę w manualu?

 
Member
okuka67 wrote:
Test powinien mieć procedurę, metodologię, określenie możliwych błędów pomiarowych i w końcu konkretne wyniki. Powtarzalne wyniki. A nie, że mi się widzi, że jest tak samo z jak bez :)

weź tu nie wyjeżdżaj z jakimiś pseudonaukowym bełkotem. rozmazane zdjęcie ze statywu albo jest albo nie ma! jakie błędy pomiarowe? kopnięcie w statyw?

 
Member
haterkmp wrote:
okuka67 wrote:
haterkmp wrote:
może zacznijcie czytać manuale do swoich aparatów? czytam wątki zakładane przez wymądrzających się tutaj coniektórych i ręce opadają (do czego służy przycisk AF-on???)

znasz jakieś manuale od Dxx i Dxxxx, które twierdzą, że mierzą światło ze szkłami manualnymi? Chętnie się zapoznam, byle oryginały od Nikona :)

choćby D7000… podać ci stronę w manualu?

Nie choćby ale tylko. D7000 to nowy segment Nikona, wyżej d90 i niżej d300. Reszta xx i xxxx światła nie mierzy.
A wracając do manuali, najpierw każesz czytać je ludziom, ale to co piszą o VR to już bzdura.
Zdecyduj się.

 
Member

uzasadnij o vr że bzdura – bo jakoś nie widziałem w żadnym manualu że vr wprowadza mazieje na statywie.

 
Member
haterkmp wrote:
okuka67 wrote:
Test powinien mieć procedurę, metodologię, określenie możliwych błędów pomiarowych i w końcu konkretne wyniki. Powtarzalne wyniki. A nie, że mi się widzi, że jest tak samo z jak bez :)

weź tu nie wyjeżdżaj z jakimiś pseudonaukowym bełkotem. rozmazane zdjęcie ze statywu albo jest albo nie ma! jakie błędy pomiarowe? kopnięcie w statyw?

i radzę zmienić ton, bo nerwy szkodzą na noc :)

 
Member
haterkmp wrote:
uzasadnij o vr że bzdura

Ty uzasadnij, przecież Ty to twierdzisz nie ja :)

 
Member
okuka67 wrote:
haterkmp wrote:
okuka67 wrote:
Test powinien mieć procedurę, metodologię, określenie możliwych błędów pomiarowych i w końcu konkretne wyniki. Powtarzalne wyniki. A nie, że mi się widzi, że jest tak samo z jak bez :)

weź tu nie wyjeżdżaj z jakimiś pseudonaukowym bełkotem. rozmazane zdjęcie ze statywu albo jest albo nie ma! jakie błędy pomiarowe? kopnięcie w statyw?

i radzę zmienić ton, bo nerwy szkodzą na noc :)

o moje nerwy to sięnie bój – są wytrzymałe na ataki pseudonaukowców, którzy gadają od rzeczy, wymagają potwierdzeń a sami aparat widzieli na wystawie sklepowej a ujrzawszy dowody mówią że białe nie jest białe tylko czarne… złożcie CV do komisji macierewicza…

 
Member

Chłopaki, czil out. Słyszeliście może: http://www.youtube.com/watch?v=Qv1rXTrukzE ? :)

 
Member

uuuuuuuuaaaaaaaaaa :D kogo my tu mamy :D

to do postu #51 :D

 
Member

ciekawe tylko dlaczego nikt z WAS o wielcy tego forum nie odpowiedział koledze jaki ma wziąć obiektyw… mam dziwne przeczucie że chciał nim robić zdjęcia a nie poddawać testom… a nie sorki. było żeby dołożył trzy klocki i kupił obydwa i jeszcze 35…

 
Member

to proste. Dyskusja się rozwijała w dobrym kierunku. Ale jak zwróciłem uwagę, że Twoja propozycja pierścieni ma pewną niedogodność w postaci braku pomiaru światła w amatorskich nikonach, strasznie się zdenerwowałeś i zacząłeś krzyczeć o VR, instrukcjach obsługi, d200 a nawet o przycisku AF-on :)

 
Member

O, i jeszcze każesz iść do Macierewicza. Tu żeś przesadził, stuknij głową w brzozę na opamiętanie :D

 
Member
haterkmp wrote:
ogotaj wrote:
Aaa to przepraszam. Jesli tak to zgadzam sie i masz calkowita racje. Amatorskie Nikony z najnizszej polki (D3xxx, D5xxx, etc.) nie maja pomiaru swiatla (ekspozycji) z manualnymi obiektywami bez stykow. W bardziej zaawansowanych korpusach wkolo mocowania bagnetowego jest pierscien na mechanizmie sprezynowym z mala wypustka. Po zalozeniu manualnego szkla (z manualna przyslona) pierscien ten obraca sie wraz z pierscieniem przyslony. Trzeba tylko podac wartosci wyjsciowe dla aparatu (wartosc maksymalnego otworu) i juz mamy mozliwosc pomiaru ekspozycji (ale wciaz nie matrycowy).

ja… czy mam zrobić screena czy może poprosić kena rockwella żeby Wam napisał?
instrukcja obsługi, Nikon D200, str. 61, Ekspozycja, Pomiar światła.
“Parametry ekspozycji są określane przez liczący 1005 pikseli czujnik RGB na podstawie informacji z całego obszaru kadru. Z obiektywami typu G lub D aparat używa pomiaru matrycowego 3D Color Matrix II w celu uzyskania naturalnych efektów nawet wtedy, gdy dany kadr zdominowany jest przez jasne (białe lub żółte) albo ciemne (czarne lub ciemnozielone) kolory. Gdy używa się innych obiektywów z procesorem, informacje o odległości nie są uwzględniane, a aparat stosuje pomiar matrycowy Color Matrix II. Pomiar matrycowy Color Matrix jest dostępny z obiektywami bez procesora, gdy określi się ich ogniskową i maksymalny otwór przysłony przy użyciu opcji Non-CPU Lens Data w menu fotografowania. Gdy ogniskowa ani maksymalny otwór przysłony nie zostaną podane, stosowany jest pomiar skoncentrowany z uwypukleniem środka kadru.[…]”

Natomiast w przypadku D200 pomiar punktowy i skoncentrowany z uwypukleniem środka kadru dostępny jest z każdym obiektywem, nawet moim cholernym przerobionym na makro heliosem. Podepnij, wprowadź liczby i zobacz.

No dobrze ale nie rozumiem po co sie tak rozpisales. Zeby powiedziec mi ze D200 ma pomiar swiatla z manualnymi szklami non-CPU? Wiem ze ma, tak samo jak D300 i inne modele z wyzszej polki. Ja pisalem o modelach amatorskich (i tak samo okuka pisal) a wiec D3100 albo D40, itp. Te modele nie posaidaja pomiaru swiatla z tamimi obiektywami. Ale nie musisz wierzyc mi na slowo – z oficjalnej strony nikona mozna sciagnac instrukcje obslugi w PDF i potwierdzic (bo jak rozumiem wnikliwie czytasz takowe).

 
Member
haterkmp wrote:
okuka67 wrote:
haterkmp wrote:
może zacznijcie czytać manuale do swoich aparatów? czytam wątki zakładane przez wymądrzających się tutaj coniektórych i ręce opadają (do czego służy przycisk AF-on???)

znasz jakieś manuale od Dxx i Dxxxx, które twierdzą, że mierzą światło ze szkłami manualnymi? Chętnie się zapoznam, byle oryginały od Nikona :)

choćby D7000… podać ci stronę w manualu?

Sluchaj, bez obrazy ale ewidentnie chyba nie wiesz DLACZEGO niektore korpusy mierza to swiatlo a inne (amatorskie) nie robia tego, choc wytlumaczylem rekami i nogami jak sie dalo tylko. Fakt ze wspominasz o D7000 utwierdza mnie jednak w przekonaniu ze kwestia ta nie jest dla Ciebie zrozumiala do konca. Spiesze z pomoca i rysunkiem.

Meter Coupling Lever

Ten maly, plastikowy “dzinks” umozliwia wlasnie pomiar swiatla z obiektywami bez elektroniki. D7000 ma go. D200 tez go ma. Tak samo D300 jest w niego wyposazony. Ale na przyklad D90 nie ma juz tego mechanizmu. Dlatego tez nie potrafi zmierzyc swiatla po podpieciu Nikkora 50mm 1.8 AIS. Ma to sens?

 
Member
haterkmp wrote:
uzasadnij o vr że bzdura – bo jakoś nie widziałem w żadnym manualu że vr wprowadza mazieje na statywie.

Skoro ine ma to znaczenia czy VR jest wlaczony na statywie czy nie to po co Nikon opracowal obiektywy ze specjalna funkcja Tripod VR?

http://www.nikonusa.com/en_US/IMG/Images/Micro-Sites/VR/technology/normal/tripod/

 
Member
ogotaj wrote:
Skoro ine ma to znaczenia czy VR jest wlaczony na statywie czy nie to po co Nikon opracowal obiektywy ze specjalna funkcja Tripod VR?

http://www.nikonusa.com/en_US/IMG/Images/Micro-Sites/VR/technology/normal/tripod/

To jest pytanie, na które sam chciałbym uzyskać odpowiedź. :)

 
Keymaster

Tutaj też wierzą, że VR w obiektywach Nikona przy stosowaniu statywu może być destrukcyjne, jeśli to nie jest jeden z tych kilku obiektywów ze specjalnym trybem statywowym:
http://imaging.nikon.com/lineup/lens/concept/vr/en/experience/tips/nightscene/

“Please be sure to switch VR off when a tripod is used.”

…ale kto by im wierzył… ;)

 
Member

widzę, że co nie którzy mają problem z rozróżnieniem albo zrozumieniem SWOICH postów… jeśli macie takie problemy to dyskusja z wami nie ma sensu. ogotaj, piszesz, że “nadal to nie jest pomiar matrycowy” po czym wklejam ci kawałek instrukcji a ty mi wyjeżdżasz o amatorskich korpusach – zdecyduj się. okuka najpierw mówi, że nic poza D300 nie mierzy, potem nic poza 200/300 a potem że D7000 się nie liczy bo to nieamatorski korpus (ma nawet talerzyk dla zielonych zawodowców). piotrek – producent też pisze, żeby nie używać filtrów innych niż firmy NIkon bo może to prowadzić do uszkodzenia ciała… nie chce mi się ciągnąć tematu o VR i udowadniać w kolejnym wątku czegoś, co mnie już nie dotyczy. widzę, że piotrek raz powiedział to nawet nikt nie ma odwagi sprawdzić tego.

 
Member
haterkmp wrote:
ciekawe tylko dlaczego nikt z WAS o wielcy tego forum nie odpowiedział koledze jaki ma wziąć obiektyw… mam dziwne przeczucie że chciał nim robić zdjęcia a nie poddawać testom… a nie sorki. było żeby dołożył trzy klocki i kupił obydwa i jeszcze 35…

Haterkmp – przedświątecznie życzę więcej luzu i mniej ognia w dyskusji tej oraz wielu innych :)

Nikt nie ma patentu na nieomylność i wszechwiedzę ;) Nie odbieraj każdej odpowiedzi jako osobistego ataku przeciwko Tobie. Fajnie by było zachować bardziej rodzinną atmosferę nie tylko przed świętami :)

Serdecznie pozdrawiam ^^

 
Member

wiesz AC, generalnie miałbym to gdzieś ale… nie lubię jak ktoś się wymądrza na podstawie tylko tego, że ma huśtawkę socjalno-naukową i nie wie do czego się odnosi i podważa każde słowo innych, nie ważne czy prawdziwe czy nie… ale masz rację – zachowajmy bardziej “rodzinną” atmosferę :) również pozdrawiam :)

 
Member

:)
VR mojego jedynego obiektywu z VR-em jeszcze nigdy nie zepsuł mi żadnego zdjęcia, ale się tym nie przejmuję. Tylko się cieszę :)
Nie zmienia to jednak faktu, że będę starał się pamiętać o wyłączaniu VR-a przy zdjęciach ze statywem. Dlaczego? Bo to nic nie kosztuje, a ja wolę się zabezpieczać na wszelki wypadek :)
Oczywiście wyłączanie nic nie kosztuje, bo pamiętanie to inna kwestia. Na pewno byłoby mi łatwiej, gdyby mój VR zepsuł mi kiedyś zdjęcie. Miałbym motywację. A tak – często wyłączyć zapominam :)
Ale wierzę, że innym VR może psuć zdjęcia na statywie. Może nawet ludzie ci stanowią większość ogółu.
Wszak są rzeczy na niebie i ziemi, które się fotografom nie śniły :)
Na przykład mój przypadek 3/4 zepsutych zdjęć na statywie obiektywem bez VR przy czasie 1/8000 !!!
Nawet Rednacz mi nie uwierzył. Ale dowody są u mnie na dysku. Co było przyczyną – pozostanie chyba tajemnicą. Ja obstawiam drgania wywołane przez windę i ewentualnie jakąś wadę konstrukcyjną obiektywu lub aparatu do spółki…

 
Member
haterkmp wrote:
widzę, że co nie którzy mają problem z rozróżnieniem albo zrozumieniem SWOICH postów… jeśli macie takie problemy to dyskusja z wami nie ma sensu. ogotaj, piszesz, że “nadal to nie jest pomiar matrycowy” po czym wklejam ci kawałek instrukcji a ty mi wyjeżdżasz o amatorskich korpusach – zdecyduj się.

Dobrze, zeby nie bylo ze wszyscy sa przeciwko Tobie to sprostuje ze faktycznie po podpieciu szkla non-CPU i wprowadzeinu parametrow przyslony i ogniskowej mozliwy jest pomiar matrycowy. Jesli parametry nie sa wprowadzone aparat w trybie preselekcji przyslony bedzie uzywal pomiaru centralnie wazonego.

ALE…..

Jest to wciaz mozliwe tylko z korpusami z wyzszej polki i dlatego tak walkujemy ta kwestie. Podpialem manualnego Nikkora 105mm f2.5 pod D40 i nic absolutnie nie mierzy. Mozna jedynie robic zdjecia w pelnym trybie manualnym metoda prob i bledow.

Jesli chodzi o klasyfikacje D7000 to jakkolwiek jest to kwestia drazliwa dla wielu, fakty pozostaja takie ze ten korpus ma naprawde sporo funkcji i spotyka sie zawodowcow ktorzy uzywaja go jako zapasowej puszki. Kwestia jest po czesci umowna bo dla niektorych kolko wyboru z programami tematycznymi stawia sprzet na polce amatorskiej a inni powiedza ze to cos wyzej np. dlatego ze korpus mierzy swiatlo ze starymi szklami. Przypomne tylko ze D300 kiedys tez byl klasyfikowany jako wyznacznik profesjonalizmu dla formatu DX ale kiedy nastapil wysyp modeli pelnoklatkowych to nagle okazalo sie ze tylko amatorzy uzywaja D300/D300s.

 
Member

Niestety, moje manualne obiektywy pasują tylko do staruszki Exakty lub Zenita, a nie mam takowych pasujących do mojego D90, ale w instrukcji (PL) tego ostatniego napisano w rozdziale “Obiektywy bez procesora”:
“…i nie można używać…pomiaru ekspozycji, elektronicznej skali ekspozycji…”.

 
Member
Zeno wrote:
Niestety, moje manualne obiektywy pasują tylko do staruszki Exakty lub Zenita, a nie mam takowych pasujących do mojego D90, ale w instrukcji (PL) tego ostatniego napisano w rozdziale “Obiektywy bez procesora”:
“…i nie można używać…pomiaru ekspozycji, elektronicznej skali ekspozycji…”.

Z podobnych powodów kupiłem sobie Evila (flange back). Ja używam nexa, ale możesz równie kupić Olka. https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?pid=137285

 
Member

AC ależ Ty wytrwały jesteś z tymi evilami ;) ale powiem szczerze, że jak zobaczyłem zdjęcia z tych testowanych w grudniowej gazecie Olków to kurcze byłem w lekkim szoku. żeby tylko troszkę tańsze były…

 
Member
haterkmp wrote:
AC ależ Ty wytrwały jesteś z tymi evilami ;) ale powiem szczerze, że jak zobaczyłem zdjęcia z tych testowanych w grudniowej gazecie Olków to kurcze byłem w lekkim szoku. żeby tylko troszkę tańsze były…

Ano jestem :D Mam i wiem co mam oraz potrafię tego użyć ;)

A serio, to przecież kombinacja lustrzankowej matrycy APS-C z możliwością podpięcia dowolnej optyki to jakość i mobilność zawsze i wszędzie bez utraty jakości :)

A jak widzę w ostatnim DFV nexa pod choinką również redaktorzy chcieliby znaleźć :)

Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku życzę teraz, bo jutro mogę nie zdażyć złożyć życzeń xD

Pozdrawiam :*

 
Member

wzajemnie wesołych i szczęśliwego :) lepszych kadrów, ładniejszego światła i mniej problemów sprzętowych :)

You must be logged in to reply to this topic.