Strona główna Fora Foto Sprzęt Nikon [d80] czy Pentax [k20d]

Nikon [d80] czy Pentax [k20d]

Sprzęt

Member

witam, mam mały problem z wyborem aparatu. Zastanawiam się właśnie nad d80 albo k20D. Wstępnie mój tato chcial pentaxa, bo to dla niego. Ale jakieś tam sluchy mnie dochodzily ze ma problemy z AF i takie tam. Fajne w nim jest to, ze ma stabilizacje w korpusie, co owocuje tanszymi obiektywami. Wczesniej patrzyl tylko na pentaxa ale ostatnio pokazalem mu d80 i przypadl mu do gustu. Wygodny, dobrze sie trzymał, podobała mu się guzikologia itp. Z tego co wiem to fotografowac on będzie nature, zwierzęta, czasem coś ze sportu i ludzi. Jest średnio zaawansowanym amatorem. Co do obiektywów to już sobie sami rade damy ;] Sorki, że zakladam pewnie xxx temat ale jakos tak nie umialem znalezc na szukajce niczego co by mnie calkowicie usatysfakcjonowało. Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedzi. Pozdrawiam

Member

Zdecydowanie polecam K20d, tkwię w tym systemie od 5 lat.Korpus solidnie uszczelniony,stabilizacja w korpusie,mocny silnik AF, najlepszy kitowy obiektyw w porównaniu do konkurencji. Jeżeli będziesz chciał szybkiego AF to trzeba zainwestować w obiektyw z napędem SDM. Poza tym K20d stoi na równi z Canon 40d ale niżej niż 300d Nikona, po prostu klasa półprofesjonalna.Nie polecam natomiast Pentaxa do zdjęć typowo sportowych, gdzie jest naprawdę potrzebne szybkie ostrzenie.A tu mały ranking który mówi sam za siebie http://www.optyczne.pl/ranking_czytelnik%C3%B3w-ranking_lustrzanek.html

Member

No i to jest porządna i wyczerpująca odpowiedź ;] Lecz nadal czekam na inne komentarze ;].

Member

Eh, no było tego już tak wiele… Sens się powtarzać?

Member

Jako posiadaczka D80 jestem z niego zadowolona:)
moze to ci pomoze:
https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=466&p=1

Member

Jednak chyba zdecyduję się na pentaxa ale na K200D. Stwierdziłem, że wystarczy mu taki aparat. Chce wziąc zestaw z Kitem i 55-200mm i jakąś stałkę np 50mm 1.4f. I tak nie będzie profesjonalistą także chyba mu taki starczy.

Member

:P mi sie wydaje ze lepiej w nikona inwestowac :) bo to na przyszłosc lepszy system.
wikszy wybor obiektywów, wiece modeli, pełna klatka (choc to wcale nie musi byc plus) ogolnie duzo bardziej dostepny serwis i akcesoria.
a co za tym idzie w pewnym sensie juz jest taniej :P

Member

No on chyba zadecydował, że chce tego d80. widział gdzies d80 + 18-50 + 50-200 za 3tysie i kiedys tam sobie dokupi stalke jakąś jasną.

Member

A mam takie jeszcze małe pytanie związane z Nikonami. Otóż czy warto jest wywalic więcej kasy na D90 czy pozostac przy D80 ? cena d90 jest masakryczna gdyż za tą cene kupiłbym d80 z 2 obiektywami. No ale wole miec pewnosc czy lepiej miec tego d90 z Cmos-em etc i miec mniej obiektywów czy druga opcja.

Member

:P zalezy czy masz duze wymagania od jakosci zdjecia :P lub/i czy Ci potrzebne bajery typu film hd czy LV :)

Member

No co do jakości zdjęc to raczej ma duże wymagania. Ale LV i HD to mu raczej nie potrzebne jest ;]

Keymaster

Wysokie ISO lub długie czasy naświetlania – D90. Trzymasz się niskich ISO i nie przekraczasz minuty – może być D80.

Member

czyli co na niskim ISO i krótkich czasach D90 słabo sobie radzi ?

Keymaster
Macieju wrote:
czyli co na niskim ISO i krótkich czasach D90 słabo sobie radzi ?

Skądże, tylko w takich warunkach D90 nie pokazuje wyraźnej przewagi nad D80.

Member

Ahaa a jakbym zadecydował, że wezme ta d90 + szklo 18-105mm to czy to szkło jest dobrym wyjściem ? tak Na początek dla amatora ? czy nie będzie np. zbyt ciemne ?

Member

wg mnie dla amatora to nie jest takie złe wyjscie :) choc sa lepsze np 17-55 (oczywiscie odpowiednio drozsze) :) to tez zalezy co chcesz focic :P tym szkłem… bo np 105 mm do zwierzatek to troche mało i przydało by sie cos gratis… do sportu wiadomo cos w dłuzszego i jasniejszego… tylko z kolei kupowac cos typu 18-200 to tez niezbyt dobre wyjscie… policz ile masz kasy :) i zobacz czy stac cie na dwa obiektywy :) np nikkor 18-70 (takie podstawowe w miare uniwersalne do ogolnych zdjec) za 800 zł i cos dłuzszego moze lepszego :) i dosc jasnego

Member

Ok to dzięki za rady itp. Raczej wezmę te d90 + 18-105mm a później jakąś stałkę jasną i już w odległym czasie jakis zoom. A ja mam jeszcze jedno pytanie, totalnie z innej beczki. Interesuję mnie od jakiegoś czasu szkło do canona 450D, 55-250mm IS. Nie jest drogi, nie jest także zbyt ciemny, jedyne co to wygląd jak kit, słyszałem że ma mocniejszą budowę niż standardowy kit. Wcześniej myślałem nad Sigmą 70-300 mm APO, cieszylo mnie, że można z bardzo bliska macro robić ale czytałem, że po 200mm jest juz mydło. I tu pytanie, czy ten 55-250 jest ciekawym rozwiązaniem ? Z reguły fotografuję zwierzaki, krajobrazy, roślinki i ludzi( ale ludzi głownie stałką ). Mam poczekać jeszcze i kupić L-ke albo coś innego. Nie jestem zaawansowanym fotografem także wątpie, że wykorzystałbym w pełni tą Lke. Aha i żeby nie było wpisywałem w szukajce canon 55-250, 55-250 , canon ef 55-250mm itp. i nie znalazłem.

Member

http://optyczne.pl/index.html?test=obiektywu&test_ob=110 :P tada!
ale to myslisz o canonie czy w koncu o nikonie?
70-200 4 usm :)
bez stabilizacji mozna juz dostac za 1500 zł

Member

wiem wiem studiowałem już tą stronę ;] Podoba mi się on. jeżeli chodzi o nikona to moj tato sobie kupuje d90. Ja mam własnego canona 450d i szukam do niego wlasnie zooma. interesuje mnie bardzo ta L-ka ale niestety jeszcze nie zarabiam ;] takze stac mnie narazie tylko na ta 55-250. Chyba, ze nagle dostane jakis duzy przyplyw gotowki to bez wachania biore ta L-ke. nikłe szanse ale można pomarzyc ;].

Keymaster
Macieju wrote:
jeżeli chodzi o nikona to moj tato sobie kupuje d90. Ja mam własnego canona 450d

Wydaje mi się to nienajlepszą strategią. Zdecydowanie lepiej mieć w rodzinie ten sam system, dzięki czemu można wymieniać się sprzętem. Przeważnie obiektywu makro czy lampy nie potrzebuje się codziennie. Jeśli obaj mielibyście kiedyś po lampie zewnętrznej, to można z dwóch zrobić małe studio. Jakieś droższe akcesoria też łatwiej kupić na spółkę.

Member

Wiem wiem, chciałem żeby kupił sobie np 40D ale uparł się na Nikona ;]. Jego kasa wiec mam tu malo do gadania ;]

Keymaster
Macieju wrote:
Wiem wiem, chciałem żeby kupił sobie np 40D ale uparł się na Nikona ;]. Jego kasa wiec mam tu malo do gadania ;]

Zaproponuj mu, że sobie na spółkę L-kę kupicie :)

Member

No właśnie z nim gadam o tym ;] Może coś z tego wyjdzie tylko, że ja cykam zdjęcia non stop ;] a jak kupimy sobie na współke obiektyw , szczególnie L-ke to będzie ciężko ;]

Member

Nie jednak bierze Nikosia. No trudno, tak czy siak jakbyśmy mieli ta sama firme i L-ke to i tak bym mu jej nie oddał ;] Więc jeśli nie uda mi się skombinować dodatkowych 800zl na L-ke to kupie sobie 55-250mm. Patrzyłem na zdjęcia, czytałem dużo o nim i mówili, że w tym przedziale cenowym jest rewelacyjny.;]

Member

Nikon ma swoja klasę ,ale D80 to już dziadek(z całym szacunkiem dla jego posiadaczy)K20 moim zdaniem jest o wiele lepszy.

Member

No racja z tymże zamiast d80 kupuje D90 ;]

Member

Kupuj Pentaxa i nie daj się bajerować to jest super sprzęt a nie jakaś plastikowa puszka będziesz zadowolony

Member

Już mój tato zadecydował. Jak juz wczesniej mowilem to nie dla mnie aparat tylko dla niego, jego kasa. Ja mialem tylko popytac ale on sie naczytal, przepytal wszystkich i stwierdzil ze bierze d90 i juz nic tego nie zmieni ;]

Member

d90 ma LV (nie uzywana :-)
k20 ma stabilizację w korpusie
d 90 zapisuje avi (ale po co?)
d 90 szybsze zdjęcia seryjne 4,6 /sec
k 20 dłuższa seria 35 jpg 16 raw
k20 czyułość od 100 iso
d 90 ma złącza hdmi (hm…)
d 90 ma lepszy wyświetlacz (bez znaczenia dla profi…) i dłuższy.. wyzwalacz (20 sec) i jest lżejszy o 100 gr
k20 JEST USZCZELNIANY!
Ceny… z kitówkami prawie takie same.. obiektywów podobne…
wybór należy do ciebie :)
ja ma Pentaxa, który w zestawie np. z Zeiss Planar 50 1.5 czyni cuda portretowe.. podobnie jak z Pentax DA 70mm f/2.4 ED Limited
…i nie zamieniłbym się :-)

Member

dzieki dzieki, topic w sumie do zamknięcia bo D90 już zamówiony i czekamy teraz na przesyłke ;]

Viewing 29 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.