Strona główna Fora Foto Oprogramowanie Nocne zdjęcia z ręki : nowa funkcja

Nocne zdjęcia z ręki : nowa funkcja

Oprogramowanie

Member

Pojawila się nowa funkcja (np. EOS M, EOS 650 D, SX260 HS itd..)

Przy jednym wyzwoleniu migawki wykonywane są 3 – 4 zdjęcia z “krótkimi” czasami aby unknąć rozmazania i następnie składane są w body na jedno, prawidłowo naświetlone, kontrastowe nocne zdjęcie.

Znany jest :
– soft na PC który realizowałby to “skladanie” ?
– link do dokładaniejszego opisu tej metody ?

Wychodzę rano z hotelu i powrót późnym wieczzorem/nocą. Cały dzień tragam statyw, lubię nocne fotografowanie.
Może wreszcie trochę lżej, mniej kłopotów “samolotowych” itp.

jp

Member

hmm… spotkałam cos takiego w sony chyba i efekty były koszmarne. Zaszumienie straszne. Chyba jednak wolę targać statyw i prawidłowo naświetlić zdjęcie:)

Member
ka_tula wrote:
hmm… spotkałam cos takiego w sony chyba i efekty były koszmarne. Zaszumienie straszne. Chyba jednak wolę targać statyw i prawidłowo naświetlić zdjęcie:)

Mam to w nexie i potwierdzę powyższe. Może nowsze oprogramowanie w noszych konstrukcjach coś poprawiło, bo ze starym nie było zbyt “różowo”.

Member

Tak, jest soft do tego i da się takie rzeczy robić. Tylko że powstaje kwestia: czy warto. Jeśli absolutnie musisz zrobić zdjęcie (w celach dokumentacyjnych np. bo ktoś Ci właśnie się włamuje do auta), a nie masz na czym oprzeć aparatu, to coś takiego da efekt trochę lepszy niż wyciąganie z jednego, zaszumionego i być może poruszonego zdjęcia. Ale i tak bez porównania gorszy niż fota zrobiona normalnie, z postawieniem aparatu choćby na ławce.

Member
Ewa wrote:
Tak, jest soft do tego i da się takie rzeczy robić. Tylko że powstaje kwestia: czy warto. Jeśli absolutnie musisz zrobić zdjęcie (w celach dokumentacyjnych np. bo ktoś Ci właśnie się włamuje do auta), a nie masz na czym oprzeć aparatu, to coś takiego da efekt trochę lepszy niż wyciąganie z jednego, zaszumionego i być może poruszonego zdjęcia. Ale i tak bez porównania gorszy niż fota zrobiona normalnie, z postawieniem aparatu choćby na ławce.

ok, będę nosił statyw:
Mam Manfrotto 190XPRO4 + 496RC2 co daje razem 60cm w stanie złożonym i … wystaje ponad plecak.
Myślę o sprzedaniu i zamianie na BENRO C-168M8 + B0 bo to złożone to tylko 40cm, po mieście znacznie lepiej.
Tylko muszę wpierw porównać stabilność stare <-> nowe.

Ale wybrałem specjalizację świadomie, w nazwie jest słowo “doświadczalna”.
Mogłabyś podesłać linik do tego softu, chciałbym spróbować co się da wycisnąć moim aparatem..

jp

Keymaster
janusz-pawlak wrote:
ok, będę nosił statyw:
Mam Manfrotto 190XPRO4 + 496RC2 co daje razem 60cm w stanie złożonym i … wystaje ponad plecak.
Myślę o sprzedaniu i zamianie na BENRO C-168M8 + B0 bo to złożone to tylko 40cm, po mieście znacznie lepiej.
Tylko muszę wpierw porównać stabilność stare <-> nowe.

No w przypadku przejścia z 496 na B0 bądź przygotowany na polubienie kompromisów.

Member

Ten program to Image Stacker: http://www.tawbaware.com/imgstack.htm
Tylko nie mam pewności, czy on umie dopasowywać przesunięte zdjęcia, chyba nie umie… więc aparat trzeba trzymać bardzo stabilnie. Albo mieć statyw ;)

Member
Piotr wrote:
janusz-pawlak wrote:
ok, będę nosił statyw:
Mam Manfrotto 190XPRO4 + 496RC2 co daje razem 60cm w stanie złożonym i … wystaje ponad plecak.
Myślę o sprzedaniu i zamianie na BENRO C-168M8 + B0 bo to złożone to tylko 40cm, po mieście znacznie lepiej.
Tylko muszę wpierw porównać stabilność stare <-> nowe.

No w przypadku przejścia z 496 na B0 bądź przygotowany na polubienie kompromisów.

Najprawdopodobniej głowice można przełożyć do czego będę dążyć, bo mam szelkę BlackRapid, do płytki jest zaczep.
Zobaczzymy.
Zdam relację za parę dni

jp

PS
Konstrukcje obu głowic są prawie takie same, ta sama średnica kuli, taka sama odległość
od kuli do płytki wg. producentów
Producent 496 podaje 6kG, a BO to 8kG.

Czyżby kilogramy chińskie były tak znacznie lżejsze od eurpoejskich ?
A może centymetry są znacznie dłuższe ?

A ja (jeszcze) pamiętam czasy, gdy japońskie znaczyło tle co dziadowskie, teraz chińskie.
Zobaczymy, zawsze mogę nie kupić, jadę do sklepu z aparatem i tele.

Member
Ewa wrote:
Ten program to Image Stacker: http://www.tawbaware.com/imgstack.htm
Tylko nie mam pewności, czy on umie dopasowywać przesunięte zdjęcia, chyba nie umie… więc aparat trzeba trzymać bardzo stabilnie. Albo mieć statyw ;)

Zrobiłem dzisiaj nocne zdjęcie PowerShot SX 260 HS (funkcja : nocne zdjęcia : 3 zdjęcia w serii), na karcie dostępne jest tylko wynikowe.
Exif :
– 1/4 sec at f/3,5
– ISO 4000
– Focal Lenght 4,5 mm

Oraz z tego samego miejsca 5D3, jedno, klasycznie przy 24-105 aktywne IS
Exif :
– 1/8 sec at f/4,0
– ISO 25600
– focal Lenght 24 mm

Ocena :
1. obszar na zdjęciu z grubsza taki sam
2. oba ostre, przy powiększeniu 100% z 5D3 nieco ostrzejsze
3. zdjęcie z 5D3 jaśniejsze
4. po wyrównaniu jasności obu zdjęc, szumy z 5D3 mniej widoczne (jest ich “mniej”)

Rzeczywiście, lepiej robić nocne zdjęcie z ręki przy pomocy 5D3 niz SX260 z funkcją zdjęć nocnych.
No ale gdyby udało się np. 3 zdjęciami przy ISO 4000 w aparacie 5D3.
Spróbuję .

jp

Member

Bardzo fajny program ten Image Stacker.
Przejrzałem całą jego dokumentacje oraz opinie użytkowników.

Ale….. wymaga stabilnego statywu.

No to może któryś program do HDRu bo te mają centrowanie ma odejmowanie szumów i składanie ekspozycji

jp

PS
czy to zapalenia zniczu musi być tak późno ?

Viewing 9 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.