Strona główna Fora Foto Sprzęt Nowe aparaty Panasonika

Nowe aparaty Panasonika

Sprzęt

Member

W artykule https://www.dfv.pl/wiadomosci/articles/10615.html Tomek opisuje nowego Panasa G5.

Powiem tylko tyle: gdyby Panasonic wypuścił ten aparat, kiedy szukałem następcy dla FZ50, to kupiłbym go bez wahania i do dziś twierdził, ze lustrzanki są “be”. G5 najbardziej mi go przypomina. Sęk w tym, że Panasonic nie wypuścił następcy FZ50, więc kupiłem Nikona i ostatecznie wyleczyłem się z bezlusterkowców.

Tomku, napisz lepiej o nowym LX7, bo jasny kompakt, to jest to, czego w tej chwili mi brakuje.
Potrzebuję małego aparaciku, który mógłbym mieć w kieszeni wszędzie tam, gdzie nie mogę zabrać prawdziwego aparatu. Potrzebuję i bardzo szerokiego kąta i jasnego tele.
Sony RX100 niestety odpada, bo na 100 mm ma aż f/4,9. W dodatku migawka zaledwie 1/2000 i brak filtra ND dyskwalifikują go dokumentnie.

Member
wzrokowiec wrote:
Tomku, napisz lepiej o nowym LX7, bo jasny kompakt, to jest to, czego w tej chwili mi brakuje.
Potrzebuję małego aparaciku, który mógłbym mieć w kieszeni wszędzie tam, gdzie nie mogę zabrać prawdziwego aparatu. Potrzebuję i bardzo szerokiego kąta i jasnego tele.
Sony RX100 niestety odpada, bo na 100 mm ma aż f/4,9. W dodatku migawka zaledwie 1/2000 i brak filtra ND dyskwalifikują go dokumentnie.

A ja mogę ???
;)

co tu pisać… matryca DMC-LX7 wielkości 1/1.7″ (7.44 x 5.58 mm) z pewnością nie będzie czymś, co przyciągnie bardziej wymagających fotografów do jego kupna. Jasne szkło to nie wszystko ;) Jeśli ktoś lubi dużą GO i foty typu: “u cioci na imieninach” to będzie dobry wybór :) Nawiasem mówiąc wolałbym większą matrycę i ciemniejsze szkło niż odwrotnie. Jak widać lepiej zrobić (i dużo łatwiej :) kompakcik z jasną optyką i mikro matrycą niż odwrotnie odpowiednio go reklamując. I choć fotki nie powalają: http://files.fotopolis.pl/download/mgP1000350.JPG będzie hit :P

Equiv. focal length – maximum aperture:
24mm – F1.4,
25-26mm – F1.5,
27-32mm – F1.6,
33-37mm – F1.7,
38-43mm – F1.8,
44-50mm – F1.9,
51-60mm – F2.0,
61-70mm – F2.1,
71-89mm – F2.2,
90mm – F2.3.

Member

Ale twój post Andrzeju jest zupełnie nie na temat.
Pisałem o jasnym obiektywie tele a Ty pokazujesz z zdjęcie zrobione na szerokim kącie.
Żeby uczciwie porównać aparaty z różnymi matrycami i obiektywami trzeba by porównać z nich zdjęcia zrobione w tych samych warunkach słabego oświetlenia.
Sam jestem ciekaw, czy zdjęcie z RX100 przy 100 mm f/4,9 byłoby lepsze od zdjęcia z LX7 przy 90 mm f/2,3 przy takim samym, możliwie krótkim czasie migawki. I to pod względem szumów, jak i rozmycia tła. Zauważmy, że RX100 użyłby kilka razy większego iso…

Member
wzrokowiec wrote:
Ale twój post Andrzeju jest zupełnie nie na temat.
Pisałem o jasnym obiektywie tele a Ty pokazujesz z zdjęcie zrobione na szerokim kącie.
Żeby uczciwie porównać aparaty z różnymi matrycami i obiektywami trzeba by porównać z nich zdjęcia zrobione w tych samych warunkach słabego oświetlenia.
Sam jestem ciekaw, czy zdjęcie z RX100 przy 100 mm f/4,9 byłoby lepsze od zdjęcia z LX7 przy 90 mm f/2,3 przy takim samym, możliwie krótkim czasie migawki. I to pod względem szumów, jak i rozmycia tła. Zauważmy, że RX100 użyłby kilka razy większego iso…

Ale ja nigdzie w tamtych wątkach ani razu nie wspomniałem o RX100 :)))))))))))))))) Jakaś obsesja się objawiła ?
;)

Cały czas pisałem wyłącznie o evilach :D

Jak dla mnie seria LX zaczyna brnąć podobnie jak seria G Canona, która dopiero w G1X dzięki matrycy o rozmiarze 18,7 x 14 mm została tylko teoretycznie “odświeżona” – zapomniano jednak o tym, że konkurencja pod względem możliwości technicznych i optycznych już go dawno przegoniła ;) Tyle tylko, że w LX postawili na optykę i “zapomnieli” o matrycy. Jak dla mnie – to mając pod ręką ogromną ofertę evili z kompaktowymi szkłami za cenę LX7 ca 2.500 zl http://www.ceneo.pl/Aparaty_cyfrowe_z_wymienna_optyka;0112-0;m2288;n2699.htm można kupić cokolwiek o możliwościach wielokrotnie większych niż kompakt.

Chociażby Nikona 1 J1 w pięknej szacie kolorystycznej + 10-30 + 31-110 (z możliwością dopięcia jaśniejszych szkieł z własnego systemu ;P
i-nikon-1-j1-10-30-31-110-rozowy-vva153k003.jpg

Słitaśny ten Nikon i doskonały do “wtopienia się w tłum”, czarne są dla sztywniaków
xD

Member
ac wrote:
Słitaśny ten Nikon i doskonały do “wtopienia się w tłum”, czarne są dla sztywniaków
xD

Bleee… fuuj…
Nawet, bym go nie dotknął. Do wtopienia się w tłum – tak. Dla pań. Choć bardziej nastek.
Czarny, to najlepszy kolor. Gdyby nie istniał sprzęt w czarnym kolorze, to prawdopodobnie nie miałbym w domu żadnego :)

Member

Zaraz Was pogonię z mojego wątku o LX7 !
;)

Member

O LX7 nie pisałem, bo też się nim nieco zawiodłem. Wszyscy liczyli na matrycę taką jak w RX100 i Nikonach 1, a tu “tylko” 1/1,7″. Ale jeszcze zobaczymy w teście, najlepiej porównawczym, jak to naprawdę przekłada się na jakość zdjęć i ich plastykę.

A G5 jest naprawdę niezły. Podoba mi się, że Panasonic w końcu wyraźnie wie, do kogo adresuje tę serię. To ma być rywal lustrzanek i już – tak samo wygodny uchwyt, podobne rozmiary, lepszy AF, ciekawa funkcjonalność – ma czym powalczyć. Tylko cena “premierowa” – 4500 zł z kitowym zoomem – trochę mnie zmroziła.

To tyle, jeśli chodzi o LX7 ;-)))

Member
Tomasz_Kulas wrote:
A G5 jest naprawdę niezły. Podoba mi się, że Panasonic w końcu wyraźnie wie, do kogo adresuje tę serię. To ma być rywal lustrzanek i już – tak samo wygodny uchwyt, podobne rozmiary, lepszy AF, ciekawa funkcjonalność – ma czym powalczyć. Tylko cena “premierowa” – 4500 zł z kitowym zoomem – trochę mnie zmroziła.

Niezły, ale niestety spóźniony o jakieś 3 lata :(

Tomasz_Kulas wrote:
O LX7 nie pisałem, bo też się nim nieco zawiodłem. Wszyscy liczyli na matrycę taką jak w RX100 i Nikonach 1, a tu “tylko” 1/1,7″. Ale jeszcze zobaczymy w teście, najlepiej porównawczym, jak to naprawdę przekłada się na jakość zdjęć i ich plastykę.

A może po prostu nie dało się zrobić jasnego zooma na długim końcu przy większej matrycy.
Nie narzekam na jakość zdjęć z LX5, bo traktuję go jako aparacik rezerwowy. Mam nadzieję, że w LX7 gorzej nie będzie.
I też jestem zachwycony jakością iso 6400 w RX100, ale nie kosztem takiej ciemnicy…

Viewing 7 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.