Strona główna Fora Foto Sprzęt nx 100

nx 100

Sprzęt

Member

…nie chcę psuć artykułu w kolejnym DFV ale nie mogłem się oprzeć i “palnąłem” kilka ujęć na najwyższych czułościach z obiektywem 20-50 w fotojokerze…co o tym myślicie?

Keymaster

W cieniach się szybko robi czerń, ale wysokie ISO tak mają. Poza tym dla rozmiarów internetowych całkiem ok.

Member

oczywiście najbardziej mnie podniecała ta matryca o rozmiarze aps-c, niestety nie udało mi się namówić sprzedawcy do podpięcia 30/f2.0 – choć sam zachwalał, że wg niego jest super ostry – ale poczekam na artykuł w grudniowym numerze.
Jeśli chodzi o takie pierwsze spostrzeżenia z mojej strony , to po “wywołaniu” tych plików w DPP – widzę różnicę – bawiąc się suwakiem ostrości szybko pojawiają się “krzyżyki” / artefakty??/ …w canonie 50d jest tak, że “bawiąc” sie tym suwakiem na pliku jpg / tym o najlepszej jakości / jest jeszcze “zapas” i czasem eksportuję taki nieco podostrzony plik d photoshopa i nadal jeszcze można go delikatnie wyostrzać / trochę przydługie tłumaczenie czegoś , co Piotr wytłumaczy w jednym zdaniu…:( /.

Keymaster

No plik z NX-a pewnie jest od razu ostrzony, więc możliwość ostrzenia później jest mniejsza. Do tego może dochodzić agresywne odszumianie, które tworzy artefakty – bardziej właśnie uwidaczniane przy wyostrzaniu.

Member

na razie kończę wywody na temat nx-a setnego, będę śledził wątek ,a te kilka fotek chwilkę zostawię dla ciekawych tematu ;)

Member

nie kończ wywodów. Podpisz foty by wiadomo było że o teścik chodzi. Tak szczerze mówiąc to mnie trochę zawiódł;/ Liczyłem że AC i jego nexom nosa utrze:)) Choć z drugiej strony iso 3200.. Grzebałeś w plikach?

Member

Pliki nie “ruszane” tzn. w ustawieniach w aparacie jakość bdb. A ja właśnie przechodzę w fazę “bezlusterkowców” i szczerze mówiąc to rozglądam się za takowym. Bardzo mi w tym pomógł test lumiksa i p7000, ale tam właśnie matryca / jej rozmiar / to taka mini blokada przed pójściem w tą stronę / wielokrotnie na łamach DFV autofocus sugerował coś takiego: matryca FF, zamknięta w takiej obudowie jak nx 100 / na przykład / i PASM…ale który producent aparatów zrobi coś takiego za pieniądze jak za nx-a? / w fotojokerze jest teraz za 1888zł /
Zaraz podpiszę pliki.
Z mojej strony – to gdybym nie miał tej wiedzy / wszystko przez DFV…/ to kupiłbym ten aparat…..a tak to się będę zastanawiał…:(

Member

no fuji coś takiego zrobiło i pokazało na photokinie …ale szukaj wiatru w polu…

Member

trochę drogo. Ale to premiera, za kilka miesięcy spadnie. Adapterów na razie ni ma (chyba?) by inne szkła podpiąć. Swoja szosą dlaczego bezlusterkowiec Cię ciągnie? Fuji zrobiło i owszem ale bez wymiennej optyki i cena coś ok 4 tysi;/ Zaś o dostępność trza rzecznika Fuji pytać, niejaki Krzyskra0:P

Member

…z roboty mnie wyleją jak się będę co chwila logował;)
chodzi o “niewidzialność” /???/ , na zawodach sportowych lustrzanka jest ok., obiektywy są ok., nikt nie kojarzy cię z nikim innym jak tylko z dziennikarzem, fotoreporterem, lub fotoamatorem…
w innych sytuacjach moja lustrzanka prawie zawsze “ściąga” uwagę osób postronnych, fotografując bezlusterkowcem stajesz się tłumem….
wyprostujcie mi podejście bo zaraz znowu ze swoim sprzętem narozrabiam…

Member

…no już grudzień, więc jeszcze raz o nx 100 zagadam :)
https://www.dfv.pl/gallery/members/Printer.html?g2_itemId=2834702 – do tej fotografii chciałbym powrócić, bo zacząłem się nad nim zastanawiać na taki mój “printerowski”sposób…chodzi mi o głębię ostrości – dłoń ok 40 cm od przedniej soczewki i całkiem fajnie rozmyte tło / obiektyw 20-50 / , i teraz to właściwe pytanie – czy głębia ostrości jest tutaj zależna od braku lustra i przez to jest płytsza ? czy dobrze myślę? jeżeli by tak było to i z pozostałych obiektywów – “stałek” samsunga byłoby jeszcze lepiej / o ile jest faktycznie lepiej, bo to moje oczy a nie jakieś specjalistyczne /…dążę do tego ,że być może dałoby się takie efekty osiągać ciut taniej?

Keymaster

Głębia ostrości nie zależy od braku lustra i dystansu od matrycy. Tak naprawdę zależy tylko od ogniskowej (rzeczywistej, a nie żadnych przeliczników), dystansu aparat-motyw i przysłony. I tyle. Wyostrzyłeś przy ogniskowej 50 mm z 40 cm, to masz płytką głębię ostrości. Ta sama ogniskowa w kompakcie (zakładając, że kompakt ma fizyczną ogniskową 50 mm) przy tej samej odległości ostrzenia, dałaby taką samą głębię ostrości (tylko wówczas w kadrze byłby tylko paznokieć). Pełnoklatkowo miałbyś tak samo – tylko rękę miałbyś w kadrze po łokieć.

Member

Czyli zasada jasne = bardziej rozmyte = drogie – pozostaje jakby aktualna i w tym przypadku?…coś za bardzo chciałem pójść na skróty z kosztami;)
No dobra – resztę poczytam w bieżącym numerze DFV potem będę się zastanawiał / bardzo poważnie / nad bezlusterkowcami…

Member

nie do końca jasne znaczy drogie. W porównaniu do systemowych “jasnych” zoomów to stałki są stosunkowo (podkreślam stosunkowo!) tanie

Keymaster

Eee, jakaś stałka jasna 50-tka droga nie będzie, zwłaszcza jeśli coś w M42 poszukasz.

Member

gorzej jeśli Printer o czymś do sportu myśli typu sigma 300f4:P choć czy to szkło jest jeszcze jasne?

Keymaster

Printer da radę bezlusterkowcem z obiektywem manualnym fotografować sport lepiej niż ja po wykupieniu hurtowni Canikona.

Member

tyle to i ja wiem:))

Viewing 17 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.