Montaż i postprodukcja
time code np pomiędzy 00:26 a 00:56 dokładnie chodzi mi o te bajeranckie łączenia ujęć gdzie wszystko się jakby rozmazuje oraz moment w którym kamera jakby doskakuje w rytm bassu nie wiem jak zrobić nazwać ten efekt. A chciałbym znaleźć jakiś tutorial. Proszę o pomoc na forum gdyż muszę szybko uwinąć się z takim materiałem jeśli sobie poradzę dostanę pierwszą w życiu pracę jako montażysta.
a wiesz, że to wcale nie jest taki głupi sposób na poszerzanie swojej wiedzy… oczywiście jeden z wielu… zresztą patrząc na fora z innych branż (ale te nie opanowane jeszcze przez jakiś trolli) sporo tam zawodowców odpowiadających na pytania jak i je zadających… jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano a wymiana wiedzy z innymi jest często cenniejsze od czytania “fachowej” literatury
OK Ale najpierw napisz w jakim systemie edycyjnym pracujesz. Efekty przejść wyglądają mi na NewBlueFX, montaż jest dość dynamiczny i z tego co zauważyłem przejścia nie są położone na przenikanie klipów (przynajmniej niektóre) ale na jedną ze stron – na poprzedzającą następne ujęcie, i są bardzo krótkie. Co do gwałtownych zbliżeń, tych “najazdów” to próbowałbym skorzystać z narzędzi “Pan-Crop” i użycia klatek kluczowych na osi czasu na niewielkim odcinku, tzn. zaznaczyć markerem uderzenie basu, na wysokości markera wstawić klatkę kluczową i lekko skropować (zumować) klip na odcinku kilku klatek, następnie klatka kluczowa i powrót do pełnego kadru. Jest to trochę żmudna robota ale przynajmniej nie musisz korzystać z innych dodatkowych aplikacji. NewBlue oprócz efektów przejść posiada zestawy filtrów, potrafiących wygenerować na ekranie np. trzęsienie ziemi, może warto poszukać na ich stronie zestawu filtrów które powodują ruchy kadru i dodatkowo je wykorzystać. To są płatne pluginy, ale o ile pamiętam triale działają przez 30 dni.
@Saldi
Masz rację, poszerzanie wiedzy jak najbardziej, tylko co zrobić z pokoleniem “kopiuj-wklej”? .
Masz rację, poszerzanie wiedzy jak najbardziej, tylko co zrobić z pokoleniem “kopiuj-wklej”?

hmmmm… w sumie też są potrzebni, nie każdy jak to mówią jest prymasem w swojej branży
gorzej kiedy ctrl+c ctrl+v jest robione kompletnie bez myślenia… ale myślę, że takich tzw “rynek” zweryfikuje
miejmy nadzieję, że w tym przypadku mamy do czynienia z poszerzaniem swojej wiedzy

Nic. Kazdy dziś korzysta np z bibliotek napisanych wcześniej – to takie ctrl-c ctrl-v całych stron kodu. Od tego nie uciekniesz. Następny etap to maszyny, którym będziemy wydawać polecenia werbalnie jak budować inne maszyny. Będziesz prosił np maszynę o zbudowanie maszyny która będzie miała odpowiednią funkcjonalność. Wtedy podśmiewanie się z ctrl-c ctrl-v będzie jak opowiadanie żartów z XV wieku

Nic. Kazdy dziś korzysta np z bibliotek napisanych wcześniej – to takie ctrl-c ctrl-v całych stron kodu. Od tego nie uciekniesz. Następny etap to maszyny, którym będziemy wydawać polecenia werbalnie jak budować inne maszyny. Będziesz prosił np maszynę o zbudowanie maszyny która będzie miała odpowiednią funkcjonalność. Wtedy podśmiewanie się z ctrl-c ctrl-v będzie jak opowiadanie żartów z XV wieku
świat oczywiście jest pchany do przodu przez wzorowanie się na cudzych rozwiązaniach (czy to zerżniętych czy to kupionych), jeśli uda się przepchać głośnie ostatnio ustawy blokujące treści w internecie to zatrzymamy nieco ten rozwój (nie miejsce tutaj na oceny czy to dobrze czy źle). Wiehu “pił” raczej do zjawiska dość powszechnego, czyli ctrl+c ctrl+v bez wartości dodanej a co gorsza wykonanej kompletnie bezmyślnie a potem robienia z siebie gwiazdy przynajmniej ja to tak odczytałem
Trochę nieporozumień się pojawiło. “Kopiuj-wklej” odnosi się raczej do zapożyczania treści i całych prac, a nie do podpatrywania metod, narzędzi i technik. Jedna sprawa – zarąbać cudzą pracę, inna sprawa – podpatrzyć użycie narzędzi i za ich pomocą stworzyć własną pracę.
Co do początkowego pytania – nie do końca rozumiem o co pytającemu chodzi. Ja w tym fragmencie widzę spowalnianie i przyspieszanie ujęć, ruchomą kamerę i deformacje wynikające z użycia krótkich ogniskowych z bliska. Natomiast same przejścia są całkiem normalne – ujęcie, cięcie, następne ujęcie.
- You must be logged in to reply to this topic.