Strona główna Fora Foto Sprzęt Portetowa stałka 85mm

Portetowa stałka 85mm

Sprzęt

Member

I tu mam dylemat :)
1. Nikkor 85/1.8 – fajny, nie za drogi, ale chciałoby się 1.4
2. Samyang 85/1.4 – wszystko ok, tylko manual. Czy potwierdzenie ostrości w D90 jest wystarczająco precyzyjne by utrafić w papierową GO przy otwartej przysłonie ?
3. sigma 85/1.4 bezdyskusyjny faworyt, ale to kiedyś bo teraz za droga. Jakbym miał kasę to bym wątku nie zakładał.
4. sigma lub nikkor 50/1.4 – co prawda nie 85, ale ewentualnie biorę pod uwagę.
5. nikkor 85 1.4 D, konkurent dla sigmy, ale patrz pkt. 3 :)

Zależy mi na pięknym rozmyciu tła i w miarę używalnej pełnej dziury, żeby nie było totalne mydło.
Czekam na opinię ludzi używających tych szkieł, testy i parametry na optycznych przerobiłem już ;-)

Member

Nie używam większości z tych szkieł ale jak tylko zaoszczędzę to kupuję Nikkora 85mm f1.8G :)

Parę tysięcy złotych za 0,7 EV po prostu nie zamierzam dokładać (85mm).

Nie ufam manualnemu ostrzeniu przy tak małej głębi ostrości.

Nikkor 50mm f/1.4D – starsza wersja, do której mam tylko zastrzeżenie, że fatalnie pracuje pod światło, również to studyjne. Nie polecam do portretów twarzy (75mm na APS-C do tego to za mało moim zdaniem), a przynajmniej “klasycznych”. Do pół-sylwetki lub całej sylwetki się sprawdza.

Member

No ale płacisz nie tylko za 0,7eV, ale za bokeh, ostrość, ogólnie za jakość obrazu. Jak pisałem, na razie to opcja teoretyczna, bo brak środków. Ale interesuje mnie też porównanie tej sigmy z nikkorem 85/1.4 D, ceny podobne, używki nikkora już od 3k można wyrwać na allegro. Nowe sigmy gdzieś od 3.4, ale te tańsze mają dziwną gwarancję jeden rok, jak normalnie sigma daje trzy.

Member

Lipcowy numer DFV się kłania:) Tam znajdziesz testy wszystkich modeli stałek 85 mm do Nikona:)

Member

Jacku, zerknij na mojego bloga. Ostatnia sesyjka (zamki na piasku). Większość fotek w ciasnym planie robione 85/1,8G. Mam 50/1,4G i od czasu zakupu 85 nie używam (mydli w porównaniu z 85ką). Wersje D (1,4 i 1,8) mniej ostre, Sigma 1,4 trochę za droga, Nikkor 85/1,4 – gdyby mnie było stać na S85/1,4 to bym dołożył do nikkora.
Ja z 85/1,8 jestem baaardzo zadowolony. A od wczoraj, dwa podstawowe szkła które używam to 85/1,8G i 28/1,8G. polecam z czystym sercem.

EDIT
85/1,8G ma podobną ostrość na 1,8 jak 35/1,8G. Jak znasz to szkło to lepszej rekomendacji nie trzeba. Trochę słabo jest pod światło, ale ja tam lubię takie niedoskonałości http://2.bp.blogspot.com/-_BWu1_M9ErM/UBcCWj4qp5I/AAAAAAAABW8/PSR5BbykM7g/s1600/mck-07.07.2012-466.jpg

Member

Dzięki chłopaki, jak wrócę wieczorem z podróży to zajrzę.

Member

Witaj okuka67,
jestem użytkownikiem N85/1.8D. Nie jest to najnowszy model, ale uważam go za najlepszy ze swojej szklarni. Jeśli idę focić portrety, to obowiązkowo go zakładam. Używam go z D90, tak jak i Ty chyba zresztą. Przejżałem Twoją galerię: to portret i akt i myślę, że w tym zastosowaniu to szkiełko sprawdza się idealnie. Jedyną jego wadą może być, że nie ma własnego silnika i chodzi na śrubokręcie dość głośno, co akutat mnie osobiście nie przekszakdza. Przy scenach statycznych trafia w punkt idealnie, przy dynamicznych uważam, że troszkę gorzej, ale i tak uważam że z wymienionych w wątku ma najlepszy stosunek jakość/cena.

Member
okuka67 wrote:
3. sigma 85/1.4 bezdyskusyjny faworyt, ale to kiedyś bo teraz za droga. Jakbym miał kasę to bym wątku nie zakładał.

Pamiętasz przejścia Nof’a z ową Sigmą…od zachwytu, przez zwątpienie, aż po pełen wnerw? :D

Member
luczywo wrote:
okuka67 wrote:
3. sigma 85/1.4 bezdyskusyjny faworyt, ale to kiedyś bo teraz za droga. Jakbym miał kasę to bym wątku nie zakładał.

Pamiętasz przejścia Nof’a z ową Sigmą…od zachwytu, przez zwątpienie, aż po pełen wnerw? :D

Tak, ale to może się zdarzyć każdemu, może to tylko kwestia pecha. Ogólnych lamentów na tą sigmę nie ma jakoś.

Member
werbel wrote:
Witaj okuka67,
jestem użytkownikiem N85/1.8D. Nie jest to najnowszy model, ale uważam go za najlepszy ze swojej szklarni. Jeśli idę focić portrety, to obowiązkowo go zakładam. Używam go z D90, tak jak i Ty chyba zresztą. Przejżałem Twoją galerię: to portret i akt i myślę, że w tym zastosowaniu to szkiełko sprawdza się idealnie. Jedyną jego wadą może być, że nie ma własnego silnika i chodzi na śrubokręcie dość głośno, co akutat mnie osobiście nie przekszakdza. Przy scenach statycznych trafia w punkt idealnie, przy dynamicznych uważam, że troszkę gorzej, ale i tak uważam że z wymienionych w wątku ma najlepszy stosunek jakość/cena.

Zanim kupiłem 85/1,8G testowałem powyższe szkło (85/1,8D). Niestety, albo wadliwy egzemplarz, albo zdjęć nim robić nie umiałem, ale ostry był dopiero od f2,8. 85/1,8G jest tylko nieznacznie droższy od wersji D, a jednak to nowsza konstrukcja. Choć miło by było, gdyby Nikon nadal robił korpusy metalowe jak właśnie wersja D…

Member
McKelich wrote:
werbel wrote:
Witaj okuka67,
jestem użytkownikiem N85/1.8D. Nie jest to najnowszy model, ale uważam go za najlepszy ze swojej szklarni. Jeśli idę focić portrety, to obowiązkowo go zakładam. Używam go z D90, tak jak i Ty chyba zresztą. Przejżałem Twoją galerię: to portret i akt i myślę, że w tym zastosowaniu to szkiełko sprawdza się idealnie. Jedyną jego wadą może być, że nie ma własnego silnika i chodzi na śrubokręcie dość głośno, co akutat mnie osobiście nie przekszakdza. Przy scenach statycznych trafia w punkt idealnie, przy dynamicznych uważam, że troszkę gorzej, ale i tak uważam że z wymienionych w wątku ma najlepszy stosunek jakość/cena.

Zanim kupiłem 85/1,8G testowałem powyższe szkło (85/1,8D). Niestety, albo wadliwy egzemplarz, albo zdjęć nim robić nie umiałem, ale ostry był dopiero od f2,8. 85/1,8G jest tylko nieznacznie droższy od wersji D, a jednak to nowsza konstrukcja. Choć miło by było, gdyby Nikon nadal robił korpusy metalowe jak właśnie wersja D…

Właśnie mi się pzrypomniało, że jakieś półtora roku temu miałem pożyczony 85/1.8 D. Mam gdzieś na dysku 2 czy 3 sesje nim zrobione. Znajdę i pooglądam, analizując jakość przy dużych dziurach.

Member
okuka67 wrote:
Właśnie mi się pzrypomniało, że jakieś półtora roku temu miałem pożyczony 85/1.8 D. Mam gdzieś na dysku 2 czy 3 sesje nim zrobione. Znajdę i pooglądam, analizując jakość przy dużych dziurach.

:DDD

Member
luczywo wrote:
okuka67 wrote:
Właśnie mi się pzrypomniało, że jakieś półtora roku temu miałem pożyczony 85/1.8 D. Mam gdzieś na dysku 2 czy 3 sesje nim zrobione. Znajdę i pooglądam, analizując jakość przy dużych dziurach.

:DDD

otworach diafragmy chciałem rzec, Waćpan :D :D :D

Member
okuka67 wrote:
luczywo wrote:
okuka67 wrote:
Właśnie mi się pzrypomniało, że jakieś półtora roku temu miałem pożyczony 85/1.8 D. Mam gdzieś na dysku 2 czy 3 sesje nim zrobione. Znajdę i pooglądam, analizując jakość przy dużych dziurach.

:DDD

otworach diafragmy chciałem rzec, Waćpan :D :D :D

Nie wiem co masz Waćpan za skojarzenia, ale mnie rozbawiła analiza od 24h, wraz z przypomnieniem sprzed 18tu miesięcy. ;p

Member
luczywo wrote:
okuka67 wrote:
luczywo wrote:
:DDD

otworach diafragmy chciałem rzec, Waćpan :D :D :D

Nie wiem co masz Waćpan za skojarzenia, ale mnie rozbawiła analiza od 24h, wraz z przypomnieniem sprzed 18tu miesięcy. ;p

ja miałem inne skojarzenia :D

Member

Też planuję zakup tego szkła, naoglądałem się, naczytałem, widziałem różne wykresy…i bardzo zastanawiają mnie wykresy ostrości w lipcowym DFV zrobione przez Tomka Kulasa w porównaniu z wykresami u Optycznych. Pierwsza rzecz to różnica jaka powstała poprzez porównanie ostrości na tychże wykresach dla przysłony f4 i f1.8. Przy f4 ostrość dla tego obiektywu jest maksymalna a dla f1.8 minimalna. Po porównaniu wykresów okazuje się, że obiektyw testowany przez DFV ma spadek ostrości o około 15% a u Optycznych aż 36%. Druga bardzo zastanawiająca rzecz to ostrość na brzegu kadru. W teście DFV ostrość praktycznie jest taka sama w centrum jak i na brzegu i to w całym zakresie przysłon podczas gdy u Optycznych delikatnie mówiąc leci na pysk. Przykład dla f4 gdzie różnica między centrum a brzegiem wynosi około 36%.

Pytanie skąd aż tak duża rozbieżność w testach???

Member

Dobra, ludzie. Został jeszcze ten samyang. Używał kto? Czy daje radę ostrzyć na dużych otworach ufając nikonowemu potwierdzeniu ostrości?

Member
okuka67 wrote:
Dobra, ludzie. Został jeszcze ten samyang. Używał kto? Czy daje radę ostrzyć na dużych otworach ufając nikonowemu potwierdzeniu ostrości?

Przy statycznych sytuacjach dasz radę, ale to lekki hardcore. Na D700 miałbyś chociaż strzałki informujące w którą stronę kręcić. Odpuść Samyanga. Różnica do 85/1,8 D lub G nie jest aż tak kosmiczna, a AF bardziej Ci się przyda niż 0,7EV.

Member
McKelich wrote:
okuka67 wrote:
Dobra, ludzie. Został jeszcze ten samyang. Używał kto? Czy daje radę ostrzyć na dużych otworach ufając nikonowemu potwierdzeniu ostrości?

Przy statycznych sytuacjach dasz radę, ale to lekki hardcore. Na D700 miałbyś chociaż strzałki informujące w którą stronę kręcić. Odpuść Samyanga. Różnica do 85/1,8 D lub G nie jest aż tak kosmiczna, a AF bardziej Ci się przyda niż 0,7EV.

Nie chodzi mi o cenę, bo to prawie to samo. I też o samą jasność rozumianą jako możliwość pracy w ciemniejszych warunkach. Chodzi o własności typowo portretowe, bokeh, GO. Niestety nie mam możliwości porównania zdjęć zrobionych tymi obiektywami. Najlepiej ten sam kadr zrobiony na 1.8, bo to najmniejsza wspólna wartość. Nie chcę używać tego wyświechtanego już słowa plastyka obrazu, bo trudno to zdefiniować. Ale w tym kierunku mniej więcej chcę porównać szkła.

Member
okuka67 wrote:
Nie chodzi mi o cenę, bo to prawie to samo. I też o samą jasność rozumianą jako możliwość pracy w ciemniejszych warunkach. Chodzi o własności typowo portretowe, bokeh, GO. Niestety nie mam możliwości porównania zdjęć zrobionych tymi obiektywami. Najlepiej ten sam kadr zrobiony na 1.8, bo to najmniejsza wspólna wartość. Nie chcę używać tego wyświechtanego już słowa plastyka obrazu, bo trudno to zdefiniować. Ale w tym kierunku mniej więcej chcę porównać szkła.

No to dopóki sam nie porównasz to każdy będzie swoje kadził. Podskocz do jakiegoś sklepu np. Fotojokera, tam powinni mieć oba szkła, parę strzałów i będziesz wiedział. Przy okazji zobaczysz jaka to super zabawa na 1.4 manualnie ustawić ostrość…

Member
okuka67 wrote:
Niestety nie mam możliwości porównania zdjęć zrobionych tymi obiektywami.

Fotki w pełnej rozdzielczości z różnych szkiełek można znaleźć na
Zajrzyj też TUTAJ

Member

Ależ wybór jest szalenie prosty wbrew pozorom. Robisz Jacek minimum jedno zlecenie za tysiaka miesięcznie i się nie zastanawiasz biorąc N85 1,4G. Mniejsza częstotliwość “tysiaków” i celowanie w ochy i achy na forach, skłania do zakupu N85 1,8D. Proste jak dwa plus dwa.

Member
okuka67 wrote:
4. sigma lub nikkor 50/1.4 – co prawda nie 85, ale ewentualnie biorę pod uwagę.

Od miesiąca bawię się Nikkorem 50 mm f/1,4 i jestem zachwycony.
Kupiłem go specjalnie do fotografowania całych postaci w ciemnym lesie oraz na plaży, żeby pozbyć się ostrego tła za modelami. Na plażę potrzebny jest jeszcze filtr szary, bo iso 200 i 1/8000 nie dają rady :) więc musiałem czasem ustawiać f/2,5
Płytka głębia jest jak dla mnie strasznie wymagająca, bo jak nie trafię, to zdjęcie do kasacji. Dopiero zobaczyłem, jak się bujam fotografując! Trzy zdjęcia w serii, a tylko jedno ostre tam, gdzie chciałem!
W każdym razie pamiętając, że jest to bardzo tani obiektyw, to naprawdę w tej plastyce i bokeh można się zakochać :)
Ale ja tam się nie znam.

Member
okuka67 wrote:
I tu mam dylemat :)
1. Nikkor 85/1.8 – fajny, nie za drogi, ale chciałoby się 1.4
2. Samyang 85/1.4 – wszystko ok, tylko manual. Czy potwierdzenie ostrości w D90 jest wystarczająco precyzyjne by utrafić w papierową GO przy otwartej przysłonie ?
3. sigma 85/1.4 bezdyskusyjny faworyt, ale to kiedyś bo teraz za droga. Jakbym miał kasę to bym wątku nie zakładał.
4. sigma lub nikkor 50/1.4 – co prawda nie 85, ale ewentualnie biorę pod uwagę.
5. nikkor 85 1.4 D, konkurent dla sigmy, ale patrz pkt. 3 :)

Zależy mi na pięknym rozmyciu tła i w miarę używalnej pełnej dziury, żeby nie było totalne mydło.
Czekam na opinię ludzi używających tych szkieł, testy i parametry na optycznych przerobiłem już ;-)

Z wymienionych przez Ciebie szkieł używałem/używam 50 1,4 D i G, 85 1,4 D i G.
Wszystkie testy pewnie już przeczytałeś. Dlatego bardzo subiektywnie kilka uwag.
Wersje G zdecydowanie lepsze, szczególnie przy 85 mm.
50 1,4 G świetne szkło w świetnej cenie (dlatego chiński plastik). Bardzo ostre. Bokeh lepszy niż w D ale to nie jest 85. Nie wiem, jak na DX.
Zdecydowanie odradzam 85 w wersji D. Mz nie da się pracować na pełnym otworze – problemy z ostrością (zarowno jakość jak i możliwość ustawienia). Tak naprawdę trzeba nieźle przymknąć.
85 G jest rewelacyjny. Ja przymykam do f2 ale przy nieruchomej modelce, to można focić od 1,4. Ostry w całym kadrze. Przepiękny (dla mnie) bokeh.
Nie myślałeś o 105 f2 DC? Podobno jest świetną portretówką a nie tak drogi jak 85.

Member
BlackPaul wrote:
okuka67 wrote:
I tu mam dylemat :)
1. Nikkor 85/1.8 – fajny, nie za drogi, ale chciałoby się 1.4
2. Samyang 85/1.4 – wszystko ok, tylko manual. Czy potwierdzenie ostrości w D90 jest wystarczająco precyzyjne by utrafić w papierową GO przy otwartej przysłonie ?
3. sigma 85/1.4 bezdyskusyjny faworyt, ale to kiedyś bo teraz za droga. Jakbym miał kasę to bym wątku nie zakładał.
4. sigma lub nikkor 50/1.4 – co prawda nie 85, ale ewentualnie biorę pod uwagę.
5. nikkor 85 1.4 D, konkurent dla sigmy, ale patrz pkt. 3 :)

Zależy mi na pięknym rozmyciu tła i w miarę używalnej pełnej dziury, żeby nie było totalne mydło.
Czekam na opinię ludzi używających tych szkieł, testy i parametry na optycznych przerobiłem już ;-)

Z wymienionych przez Ciebie szkieł używałem/używam 50 1,4 D i G, 85 1,4 D i G.
Wszystkie testy pewnie już przeczytałeś. Dlatego bardzo subiektywnie kilka uwag.
Wersje G zdecydowanie lepsze, szczególnie przy 85 mm.
50 1,4 G świetne szkło w świetnej cenie (dlatego chiński plastik). Bardzo ostre. Bokeh lepszy niż w D ale to nie jest 85. Nie wiem, jak na DX.
Zdecydowanie odradzam 85 w wersji D. Mz nie da się pracować na pełnym otworze – problemy z ostrością (zarowno jakość jak i możliwość ustawienia). Tak naprawdę trzeba nieźle przymknąć.
85 G jest rewelacyjny. Ja przymykam do f2 ale przy nieruchomej modelce, to można focić od 1,4. Ostry w całym kadrze. Przepiękny (dla mnie) bokeh.
Nie myślałeś o 105 f2 DC? Podobno jest świetną portretówką a nie tak drogi jak 85.

105/2 jak najbardziej pomyślę, lubię długie szkła.

Member

Aha, jeszcze konkluzja moich wypocin:
przy ograniczonym budżecie kupiłbym 50 1,4G. Świetne szkło, zawsze Ci się przyda. Jak nie do portretów, to do nocnych zdjęć. Niewielkie wymiary, waga, bokeh bardzo OK, ostry od 1,4.

Member
BlackPaul wrote:
Aha, jeszcze konkluzja moich wypocin:
przy ograniczonym budżecie kupiłbym 50 1,4G. Świetne szkło, zawsze Ci się przyda. Jak nie do portretów, to do nocnych zdjęć. Niewielkie wymiary, waga, bokeh bardzo OK, ostry od 1,4.

A u mnie 1,4 nie wygląda najlepiej. Jeszcze raz polecam 85/1,8G. Niewiele droższy, a zabawa przednia.

Member

Przemyślałem sprawę i uczynię tak. Na razie kupię 85/1.8 D, bo za niewiele ponad 1k używki latają, więc nie jest to potężna inwestycja. Jak dozbieram brakujące 2,5k słoiczek sprzedam, może i bez straty jak dobrze pójdzie. Bitwa ostateczna rozegra się pomiędzy S 85/1.4 a N 85/1.4 D. N 85/1.4 G “nieznacznie” przekracza planowany budżet ;-)

Member

http://www.digitalfv.pl/forum/viewtopic.php?id=5342 przeczytaj dokładnie :)

Member

czytałem to. ALe jak już napisałem, nie może to być wyznacznikiem. Mogłeś mieć po prostu pecha. Magdalena Zenka używa też tego szkła i nie słyszałem narzekań. Dzięki za ostrzeżenie, jednak sam wiesz, że nie jest to jakaś masowa bolączka. Zresztą S jeszcze nie wygrała u mnie z N serii D. Tak więc sporawa otwarta.

Member
ernest wrote:
Też planuję zakup tego szkła, naoglądałem się, naczytałem, widziałem różne wykresy…i bardzo zastanawiają mnie wykresy ostrości w lipcowym DFV zrobione przez Tomka Kulasa w porównaniu z wykresami u Optycznych. Pierwsza rzecz to różnica jaka powstała poprzez porównanie ostrości na tychże wykresach dla przysłony f4 i f1.8. Przy f4 ostrość dla tego obiektywu jest maksymalna a dla f1.8 minimalna. Po porównaniu wykresów okazuje się, że obiektyw testowany przez DFV ma spadek ostrości o około 15% a u Optycznych aż 36%. Druga bardzo zastanawiająca rzecz to ostrość na brzegu kadru. W teście DFV ostrość praktycznie jest taka sama w centrum jak i na brzegu i to w całym zakresie przysłon podczas gdy u Optycznych delikatnie mówiąc leci na pysk. Przykład dla f4 gdzie różnica między centrum a brzegiem wynosi około 36%.

Pytanie skąd aż tak duża rozbieżność w testach???

Sorry, że dopiero teraz, jakoś umknął mi ten wpis.

Różnice wynikają prawdopodobnie z innej procedury testowej. Optyczni dość dokładnie ją opisują, ale i tak wszystkiego o niej nie wiem, więc nie będę się do niej odnosił, tylko napiszę, jak testujemy my. Będzie to zapewne odpowiedź na Twoją wątpliwość jeśli chodzi o różnice w centrum i przy brzegu. Bo jeśli chodzi o inny procent spadku ostrości, to tu kwestia jest prostsza – zapewne inaczej niż Optyczni obrabiamy pliki RAW.

Różnica centrum/brzeg: Kiedy zaczęliśmy testować obiektywy, przyjęliśmy proste założenie, że staramy się wycisnąć maksimum możliwości z każdego szkła. W praktyce oznacza to mozolne powtarzanie długaśnych serii zdjęć testowych dla 3 miejsc ustawiania ostrości – w centrum kadru oraz przy lewym i prawym brzegu. Pamiętajmy, że “płaszczyzna ostrości” nie jest tak naprawdę płaszczyzną, ale wycinkiem sfery, że nie jest do końca płaska. W przypadku obiektywów oferujących bardzo małą głębię ostrości to naprawdę ma znaczenie – jeśli ustawimy ostrość obiektywem 85 mm przy f/1,4 w centrum, a zmierzymy wynik przy brzegu, to wynik może być gorszy niż w przypadku ustawienia ostrości przy brzegu i zmierzeniu go przy brzegu. Gorszy nie dlatego, że obiektyw robi przy brzegach mydło, tylko dlatego, że punkt pomiaru ostrości przy brzegu PŁASKIEJ tablicy testowej nie zmieścił się już w płaszczyźnie ostrości (wycinku sfery).

Każdy normalny użytkownik obiektywu też stara się wycisnąć z niego maksimum możliwości, dlatego nasza procedura wydaje mi się jak najbardziej słuszna ;-)

Member

po artykule w gazecie o 85piątkach przekonałem się do zakupu nikkora 85/1,8G choć wcześniej zastanawiałem się nad wersją D . Kupiłem i zwariowałem …… świetny obiektyw i myślę że lepszy od 85?1,4 D którego to nie raz miałem okazję pożyczyć sobie … Poprzednio miałem Samyanga 85/1,4 i bardzo go sobie chwaliłem ale ten nowy nikkor powala . Mam też 50/1,4G dobry obiektyw ale jak bym miał wybierać to bym się nie zastanawiał i brałbym 85/1,8G. ostatnie 6 fot w mojej galerii są nim robione na f1,8 poprzednie w znacznej większości samyangiem

Member

“85/1,8G świetny obiektyw i myślę że lepszy od 85?1,4 D”
troszeczkę przesadziłeś ;)

Member

No też mam podobne wrażenie. Tzn na pewno lepszy dla kieszeni, nie wiem czy dla kadru :D

Member

rozumiem że dla kogoś kto ma 85/1,4 D i musiał wydać ponad 4 tys złociszy to prawda trudna do pogodzenia :) ja robiłem jednym i drugim i na tej podstawie wysnuwam swoje wnioski . No i nie zaprzeczam że 85/1,4D to świetne szkiełko ale sądzę że z 1,8 G to tylko może konkurować w ciasnym portrecie gdzie zależy nam na rozmyciu nosa i ucha przy w miarę ostrym oku :) ale przy świetle 1,4 to samyang zdaje się być lepszy …

Member

no to inaczej. W czym objawia się przewaga 85/1.8G nad 85/1.4D ?

Member

ostrzejszy ! szybszy ! trafniejszy ! dla mnie to akurat jest ważne zwłaszcza w plenerach . A i jest jeszcze cichszy :) na jakość zdjęć to nie wpływa ale w niektórych sytuacjach to ma znaczenie .

Member

a jeśli jesteś posiadaczem d90 to zapomnij o 85/1,4 D wiem bo miałem d90 i też pod niego podpinałem to szkło

Member
adamix wrote:
a jeśli jesteś posiadaczem d90 to zapomnij o 85/1,4 D wiem bo miałem d90 i też pod niego podpinałem to szkło

i co przeszkadzało?

Member

d90 nie daje rady ukręcić śrubokręta . Denerwujące jak ponad 50% zdjęć jest nieostra , nietrafiona . Dużo lepsze efekty dawało manualne ostrzenie no ale wtedy lepiej jest kupić za jedną czwartą ceny samyanga który jest ostrzejszy na pełnej dziurze

Member

Trochę mi to się wydaje nieprawdopodobne. Może coś nie było w pełni sprawne, puszka/szkło ?

Member

może … ale chyba nie . D90 jak sprzedawałem było całkowicie sprawne a i na szkiełko kumpel nie narzeka . No chyba że silnik miałem jakiś słaby i lżejszymi szkłami dobrze kręcił a z tym kolosem sobie nie radził … Masz inne doświadczenia z tym zestawem ?

Member
adamix wrote:
może … ale chyba nie . D90 jak sprzedawałem było całkowicie sprawne a i na szkiełko kumpel nie narzeka . No chyba że silnik miałem jakiś słaby i lżejszymi szkłami dobrze kręcił a z tym kolosem sobie nie radził … Masz inne doświadczenia z tym zestawem ?

Silnik nie dawał rady?! Ja na staruszku D80 fociłem “kolosem” 80-200 i dawał radę (choć jak uaktywniał sie AF to rwało zestawem jakbym z kałacha strzelał) więc nowszy i lepszy D90 powinien spokojnie dać radę z 85/1,4D.

Member

Mam tokina 28-70/2.8, kawał złomu i jakoś af działa bez problemu.

Member

może i powinien ale nie dawał

McKelich wrote:
adamix wrote:
może … ale chyba nie . D90 jak sprzedawałem było całkowicie sprawne a i na szkiełko kumpel nie narzeka . No chyba że silnik miałem jakiś słaby i lżejszymi szkłami dobrze kręcił a z tym kolosem sobie nie radził … Masz inne doświadczenia z tym zestawem ?

Silnik nie dawał rady?! Ja na staruszku D80 fociłem “kolosem” 80-200 i dawał radę (choć jak uaktywniał sie AF to rwało zestawem jakbym z kałacha strzelał) więc nowszy i lepszy D90 powinien spokojnie dać radę z 85/1,4D.

Member

więc chcecie mi wmówić że kłamię !!! …………..:) może ta Tokina jest lepiej wysmarowana :) okuka67 bedzięsz przechodził koło sklepu jakiego ze sprzętem to sprawdź bo widzę że gdybanie tu się upowszechnia a ja napisałem o czymś z czym miałem do czynienia . A ja po tej dyskusji chętnie pożyczę jeszcze od kumpla ten obiektyw i przetestuje go z moim 85/1.8 G w plenerze a jeśli ktoś jest tym wydarzeniem zainteresowany i przez przypadek mieszka w Poznaniu to zapraszam :)
pzdr.adx

Member
adamix wrote:
więc chcecie mi wmówić że kłamię !!! …………..:) może ta Tokina jest lepiej wysmarowana :) okuka67 bedzięsz przechodził koło sklepu jakiego ze sprzętem to sprawdź bo widzę że gdybanie tu się upowszechnia a ja napisałem o czymś z czym miałem do czynienia . A ja po tej dyskusji chętnie pożyczę jeszcze od kumpla ten obiektyw i przetestuje go z moim 85/1.8 G w plenerze a jeśli ktoś jest tym wydarzeniem zainteresowany i przez przypadek mieszka w Poznaniu to zapraszam :)
pzdr.adx

nie gdybanie, tylko jednostkowy przypadek. Nie słyszałem, by użytkownicy d90 lamentowali na trudności w ostrzeniu tym szkłem. Nie twierdzę, że kłamiesz, może akurat ta konkretnie puszka i ten konkretnie egzemplarz słoika nie bardzo się lubią. A co do sprawdzenia to jasne, zanim się odchudzę o około 3,5 kilo to sprawdzę fizycznie czy wszystko hula.

Member
adamix wrote:
więc chcecie mi wmówić że kłamię !!! …………..:) może ta Tokina jest lepiej wysmarowana :) okuka67 bedzięsz przechodził koło sklepu jakiego ze sprzętem to sprawdź bo widzę że gdybanie tu się upowszechnia a ja napisałem o czymś z czym miałem do czynienia . A ja po tej dyskusji chętnie pożyczę jeszcze od kumpla ten obiektyw i przetestuje go z moim 85/1.8 G w plenerze a jeśli ktoś jest tym wydarzeniem zainteresowany i przez przypadek mieszka w Poznaniu to zapraszam :)
pzdr.adx

Trzeba było 2 dni wcześniej zaprosić… I ja bym Cię zaprosił na plenerek ślubny na stadionie Lecha :-)

Keymaster

Ja nieśmiało chciałbym zwrócić uwagę, że w przypadku tradycyjnego silnika waga całego obiektywu jest mało istotna, natomiast waga grupy szkieł, które są przesuwane dla ustawienia ostrości – ma znaczenie. Nie przesądzając w żadną stronę, ale jest całkiem możliwe, że w ciężkich teleobiektywach grupa soczewek do ustawiania ostrości jest mała i lekka.

Member

nikon w instrukcjach dość dokładnie pisze, co z czym może nie działać dobrze. Ma ktoś instrukcję 85/1.4 D ? Choć wtedy nie było d90 :)

Keymaster

To nie jest kwestia, że nie działa. Canonowski 85/1.2L choć ma własny silnik, to też ostrzy wolno, a regulacja ostrości jest realizowana przesuwem wielkiej soczewki. Więc mnie wcale nie dziwi, że silnik w amatorskim aparacie robi to powoli i z dużym oporem.

Member
McKelich wrote:
adamix wrote:
więc chcecie mi wmówić że kłamię !!! …………..:) może ta Tokina jest lepiej wysmarowana :) okuka67 bedzięsz przechodził koło sklepu jakiego ze sprzętem to sprawdź bo widzę że gdybanie tu się upowszechnia a ja napisałem o czymś z czym miałem do czynienia . A ja po tej dyskusji chętnie pożyczę jeszcze od kumpla ten obiektyw i przetestuje go z moim 85/1.8 G w plenerze a jeśli ktoś jest tym wydarzeniem zainteresowany i przez przypadek mieszka w Poznaniu to zapraszam :)
pzdr.adx

Trzeba było 2 dni wcześniej zaprosić… I ja bym Cię zaprosił na plenerek ślubny na stadionie Lecha :-)

ale numer stałem w zeszłym tygodniu przed nim i mówiłem do siory że muszę się raz przejść i go obejrzeć :) było by jak znalazł , no szkoda

Member
Piotr wrote:
To nie jest kwestia, że nie działa. Canonowski 85/1.2L choć ma własny silnik, to też ostrzy wolno, a regulacja ostrości jest realizowana przesuwem wielkiej soczewki. Więc mnie wcale nie dziwi, że silnik w amatorskim aparacie robi to powoli i z dużym oporem.

To, że powoli, za bardzo mnie nie boli :) Byle dokładnie robił.

Member

jakby Ci robił jak mi robił to By Cię bolało :) mnie bolało więc wolałem manualnie

Member
adamix wrote:
ostrzejszy ! szybszy ! trafniejszy ! dla mnie to akurat jest ważne zwłaszcza w plenerach . A i jest jeszcze cichszy :) na jakość zdjęć to nie wpływa ale w niektórych sytuacjach to ma znaczenie .

Na moich 7setkach 1.4D śmiga szybciej od 1.8G, a nawet wściekle szybkiego 24-70mm (ustawionego na 70mm), mniej winietuje od 1,8G i trafia 9/10, ma ładniejszy bokech, a ostrość na 1.8f ma identyczną :D

Member
nof wrote:
adamix wrote:
ostrzejszy ! szybszy ! trafniejszy ! dla mnie to akurat jest ważne zwłaszcza w plenerach . A i jest jeszcze cichszy :) na jakość zdjęć to nie wpływa ale w niektórych sytuacjach to ma znaczenie .

Na moich 7setkach 1.4D śmiga szybciej od 1.8G, a nawet wściekle szybkiego 24-70mm (ustawionego na 70mm), mniej winietuje od 1,8G i trafia 9/10, ma ładniejszy bokech, a ostrość na 1.8f ma identyczną :D

ciekawe :) nawet bardzo … jak pisałem wcześniej sprawdzę to na moich siedmiu setkach bo ciekaw jestem bezpośredniej konfrontacji . Czytałeś licowego DFV tam był test 85tek ?

Member

Już od dawna omijam testy w czasopismach :) zwłaszcza w DFV!

Member

co innego czytam, co innego się okazuje :P mam wrażenie że Sigma smaruje na testy ;P

Member

Więc przestałem wydawać pieniądze na tą prasę.

Member

może ten Twój nikkor jest jakiś wyjątkowy, być może :) w najbliższy weekend biorę 1,4D od kumpla , statyw i idę w plener . Zapodam linki do zdjęć i się okaże :) pzdr.adx

Member

Być może ;) powodzenia :)

Viewing 60 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.