Sprzęt
Używam tradycyjnego statywu. Czasami przydał by sie taki z możliwością poziomego mocowania kolumny. Można nabyć belkę z możliwością zamontowanie 4 głowic np.: http://allegro.pl/belka-poprzeczna-4x-glowica-do-makro-z-lotu-ptaka-i3089843675.html
Czy ktoś może spotkał sie z czymś takim ale tylko na 1 aparat czyli lżejszym i tańszym?
Patent, który podałeś zadziała tak jak wspomniany manfrotto
Wadą jak sam zauważyłeś jest waga – która przekracza masę popularnych statywów…
Na pewno są takie belki, pytanie jednak do czego Ci to potrzebne i jaka długość cię interesuje ?
Najważniejsza kwestia- czy twój statyw to wytrzyma i pozostanie stabilny ?
Mam solidny statyw i na pewno wytrzyma. Benro a-257ex, waży bez głowicy ze 2 kg. Do tego głowica kulowa 496RC2. Razem z belką z Allegro to sie robi ponad 4 kg. Statyw umożliwia wprawdzie odwrócenie kolumny ale mocowanie aparatu “do góry nogami” lekko mnie wnerwia.
Chciałbym uzywać sporadycznie przy mocno rozłożonych nogach więc stabilnie. Wystarczy mi belka długosci plus/minus 50 cm. Niedługo wiosna (mam nadzieję) więc jakieś polowanko na robaszki jakoś mnie sprowokowało do rozmyślań typu “co by tu panowie……”
Pewnie przyjdzie pogadać z jakimś zaprzyjaźnionym ślusarzem ale wszelkie pomysły mile widziane.
I chcesz na robaczki chodzić z takim wielkim ustrojstwem? Istnieje wprawdzie możliwość, że robaczki się zbiegną zobaczyć co to i zamrą z wrażenia w bezruchu, ale tak naprawdę to podejrzewam że tylko coś zdecydowanie przyrośniętego do ziemi się da w ten sposób fotografować.
Poza tym jest jeszcze kwestia, że tę belkę montuje się na górze głowicy, więc odległość od podłoża i tak masz sporą. Chyba, że zamontujesz kolumnę odwrotnie, do tej kolumny pod statywem przymocujesz belkę, do belki aparat odwrócony normalnie, migawką do góry. O ile się tak da. A wtedy to już na pewno się robaczki zbiegną
…wówczas wysokość będzie Ci limitowała wysokość kolumny centralnej, którą chcesz zostawić w normalnej pozycji, tak?
Potrzebujesz jej jako trampoliny lub katapulty? Bo niestety tak działa kolumna w ustawieniu poziomym na długim wyciągu. Kolumna w poziomie ma pewien sens jako sposób zabrania jej spod statywu, żeby nie ograniczała możliwości szerokiego rozstawu nóg, ale wówczas aparat trzeba montować jak najbliżej centrum statywu, bo im dalej, tym bardziej jest to aparat na sprężynie.
Sugestia z superklampem przykręcanym do nogi jest lepsza.
Eureka!! Nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje. Obejrzałem filmik http://www.youtube.com/watch?v=9x_CnRPrA-0
Serdeczne dzięki. Kupuję za całe 95 zł!!!!!
Serdeczne dzięki. Kupuję za całe 95 zł!!!!!
Informacje o tym mamy dobrze schowaną
https://www.dfv.pl/statywy-i-glowice.html?id=1158
Serdeczne dzieki. Oczywiście zamówiłem superclampa + odpowiedni sworzeń do głowicy kulowej. Zamierzam wykorzystywać tak jak na tej “informacji dobrze schowanej” na końcu tj. mocować do jednej nogi statywu i przykręcać głowicę kulową. Ogladając różne podobne “szpeje” jakoś mi wyobraźnia nie dopisała bo lokowałem je w studio do lamp, ekranów itp. więc jakos to pomijałem podczas oglądania.
- You must be logged in to reply to this topic.