Strona główna Fora Foto Uwagi do serwisu www.dfv.pl Propozycja dot. galerii

Propozycja dot. galerii

Uwagi do serwisu www.dfv.pl

Member

Proponuje dac mozliwosc uzytkownikom nadania atrybutu przy dodawaniu zdjecia:
“Pokaz tylko zalogowanym uzytkownikom”.

Member

A to w jakim celu?

Member

Żeby inni nie widzieli :-DDD

Member

to może jeszcze wprowadźmy godzinę policyjną na dfv od 6-22 i od 22-6 tak by nie mozna tu było wejść, dodatkowe zabezpieczenia w postaci hasła znanego tylko administratorom i tym, którzy mają najwięcej komentarzy, przekierowanie na digart dla tych, którzy chcą postawić “1” i w ogóle najlepiej zmieńmy nazwę na natasza klasa… będzie odjazdowo!

Member

DFV Jest najlepiej zorganizowanym portalem w Polsce nie psujmy pracy autofokusa i reszty redaktorów a przy okazji Pozdrawiam.

Member

Dlaczego? Odpowiem na moim przykladzie. Ja do galerii wsadzam dwa typy zdjec:
1. takie ladne zwykle zdjecia
2. zdjecia nad ktorymi sie meczylem i nie maja walorow dla “zwyklego” (w znaczeniu “regular”) zjadacza chleba, ale chcialbym aby zostaly ocenione przez grasujacych tutaj specjalistow :)
Po co? Bym mogl wciaz udoskonalac warsztat (a jest co robic) i po latach stworzyc sobie fajne portfolio. Wiele zdjec, ktore wrzucilem na dfv, wrzucilem wlasnie aby poddac je profesjonalnej oraz surowej ocenie i jakos niechcialbym aby kazdy (czyt. niezarejestrowany uzytkownik) ogladal moje “niedokonczone” (w moim mniemaniu) prace – gdybym chcial to faktycznie mamy flickr, myspace, nasza-klase itp.. Oczywiscie ten pomysl to tylko propozycja, a nie postawa roszczeniowa, mimo to wierze, ze ktos inny znajdzie jeszcze inne pozytywne cechy tej koncepcji.

Member

Wydaje mi się że tych nierejestrowanych oglądzczy bywa w galeri znacznie wiecej niż zarejestrowanych. Sam oglądam rożne galerie. Pomimo wielu lat focenia nie mam sprecyzowanego zdania na ocenę fotografii, dlatego wstrzymuję się od oceniania. Propozycja jest typu chcesz napić się mleka to kup sobie krowę. Jest dobrze tak jak jest. A tak przy okazji cieszy mnie fakt że brak jest klanu moderatorów którzy często tworzą kółka wzajemnej adoracji.

Member
Quote:
A tak przy okazji cieszy mnie fakt że brak jest klanu moderatorów którzy często tworzą kółka wzajemnej adoracji.

A to faktycznie rzadkosc :)

Member

czasami brak komentarza jest komentarzem…
Patrząc na Twoją galerię czuję się przytłoczony, klimat który wytwarzasz wprowadza w zniesmaczenie. Mgiełką przydałoby się światło… ale twarze bez twarzy cokolwiek chciałeś powiedzieć, wolę ominąć. Pozdrawiam.

Member

Dekadentyzm i troche humoru z nuta dance macabre. A “Padlina” Charles’a Baudelaire’a tez Cie zniesmacza? To retoryka i o gustach sie nie dyskutuje – kazdy ma inny prog pobudliwosci. I skłaniałbym się ku utrzymywaniu odpowiedniego tonu.
Gwoli wyjasnienia, te “twarze” bez twarzy to tylko proba sil, bo nie jestem grafikiem i bylem ciekaw czy technicznie prace sa do przyjecia, a nie czy sa smaczne z tytulu przedmiotu. Zreszta jesli masz ochote pokomentowac to zapraszam do pozostawienia notki pod zdjeciem, a nie tutaj. Rowniez mozna skontaktowac sie ze mna mailowo – choc nie widze celu w tym wypadku, gdyz widze, ze wolisz pozostawic swoj komentarz w wymownym milczeniu.

PS.
dlugo zastanawialem sie nad fragmentem ze swiatlem, az pojalem, ze mialo byc “Mgiełkom”, a nie “Mgiełką” :)

PS2.
Zdjecia zdjeciami, ale jak zadziwiajaco rozni sie odbior pracy w zaleznosci od autora… fenomenalne. Jesli nie wyrazilem sie jasno: jakis Janek spod pobliskiego drzewa przyniosio namalowane cus co jest kicha, a jesli ujrzymy te sama kiche z odpowiednia (modna) sygnatura to okaze sie, ze praca emanuje swietnym postrzeganiem swiata, wykwintnym czymstam i w ogole jest bajeczna… Pisze o tym poniewaz widzialem w internecie wiele takich bardziej lub mniej smaczych prac graficznych, ale jak widac – najpierw trzeba miec nick’a, a potem mozna produkowac cos odwazniejszego.

Member

unosisz się pod neutralną wypowiedzią, nie neguję tego co robisz tylko wyraziłem zdanie na ten temat . Jeśli sobie tego życzysz usunę on komentarz i zamilknę. Nie chcę zostawiać komentarzy pod zdjęciami, zdjęcia są niesmaczne (twarze) a mgły nie ciekawe… Co do tonu… to nie bardzo wiem jakim mam się zwracać, może powinienem od “przepraszam”, że chciałbym cóś powiedzieć… ;)

Member

Nie bierz tego do siebie – wiem, ze Twoja wypowiedz byla neutralna, ale jestem rozdrazniony od rana – w ogole musze zalozyc nowy temat… Potraktuj moja poprzednia wypowiedz jako takie rozwiniecie do wszystkich, ktorym “twarze” bez twarzy sie nie podobaly i nie bierz tego personalnie. Sorry…

PS.
Tutaj troche sie wytlumaczylem: https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=2323

Member

W kwestii zmian na dfv… Zły pomysł. Jeśli się “wstydzisz” swoich zdjęć reilord to po prostu wystawiaj te, które będzie mógł oglądać każdy.

Member

Na razie jeszcze takiego nie wstawilem, ale moze bym wstawil gdyby byla taka opcja. :P

Member
reilord wrote:
Na razie jeszcze takiego nie wstawilem, ale moze bym wstawil gdyby byla taka opcja. :P

No to dobra :-)

Member

A tak przy okazji skoro poruszono temat mojej galerii to informuje, ze dodalem ladne zdjecia z dzisiejszego ranka – gdzieniegdzie brakuje oczu i twarzy tez i w ogole ludzi, ale ogolnie jest ok :D

Member

Uwagi do serwisu: ilość wrzucanych zdjęć…
wiem, że wątek ten pojawiał się już parokrotnie i była na ten temat ożywiona dyskusja, ale jak zdołałem się zorientować zakończyła się bezkonkurencyjnie. Denerwuje mnie trochę konieczność przedzierania się przez monotematyczne kolekcje, najczęściej kilku identycznych i idyllicznych zdjęć rodzinnych. W galeriach jest wiele super zdjęć, lecz przerzucenie po kolei wszystkich stron “najnowszych”, z których kilka zawalonych jest fotami rodzin poszczególnych autorów stanowi nie lada wyzwanie.
Propozycja (wiem, że kiedyś już podobna padła): ograniczyć ilość zdjęć jaka można wrzucić do – powiedzmy – do trzech na dzień. Będzie to z korzyścią dla oglądających, dla autorów i dla tych którzy komentują oglądane zdjęcia.

Member

he he :P trzy na dzien to tez duzo :P pod wzgledem wrzucenia trzech prac naraz :P moze np co 6 godzin mozna było by wrzucać zdjęcie :P

Member

Pewnie, że dużo! jak zrobię jedno na pół roku z którego sam jestem naprawdę zadowolony – to się nazywa sukces! ;-))

Member

Co jak co, ale miho ma naprawdę rację. Można coś by w końcu na poważnie pomyśleć nad limitem zdjęć do zamieszczenia. Jakiś limit dzienny, tygodniowy?!

Member
Michal_Kucyrka wrote:
CMożna coś by w końcu na poważnie pomyśleć nad limitem zdjęć do zamieszczenia. Jakiś limit dzienny, tygodniowy?!

Myśleć można, sam kiedyś to proponowałem – według mnie ograniczenie np. do 1 lub 2 tygodniowo to same plusy, ale to nie przejdzie…

Member

Zdecydowanie LIMIT. To nie ma byc przechowalnia zdjec do albumow rodzinnych. Jestem przeciwko wrzucaniu tutaj calych plikow zdjec wykonanych na niedzielnym spacerku z rodzina, zdjec bardzo podobnych do siebie i o wzglednej jakosci. Lepiej wybrac zawsze to najlepsze. Proponowalbym tak jak Inferno 1-2 /tydzien.

Member

Ja na jednym wypadzie robie z 500-800 zdjec, wiec jak wrzucam 10 to dla niektorych to jest duzo, ale dla mnie to sa wybrane pozycje. Zreszta ostatnio zaczalem usuwac stare zdjecia, ktore juz nie wydaja mi sie zbyt dobre.

Member
inferno83 wrote:
Myśleć można, sam kiedyś to proponowałem – według mnie ograniczenie np. do 1 lub 2 tygodniowo to same plusy, ale to nie przejdzie…

To nie ma co myśleć już. Słuchajcie jak to załatwiamy… jakiś np. nowy wątek w tej kwestii?! Ale nie po to by po raz kolejny uprawiać “pierdzielenie o szopenie”, tylko prosta zasada. Wpis usera “Popieram”, a potem jakiś mail do Adminów z załącznikiem strony wątku.
Już niech Szefowie zadecydują… jedno czy dwa tygodniowo :-)

Member

A w sumie co to za roznica ile ktos doda na raz? Jest limit pojemnosciowy – jak go ktos od razu zapcha to jeden bol i po krzyku. Nie podobaja mi sie te 2 zdjecia tygodniowo, CHYBA ZE byloby jak z minutamia – niewykorzystane przechodza…

Member
reilord wrote:
A w sumie co to za roznica ile ktos doda na raz? Jest limit pojemnosciowy – jak go ktos od razu zapcha to jeden bol i po krzyku.

W całej dysskusji chodzi o to właśnie, że jak dodasz na raz to za nic nie dopchasz się do zdjęć dodanych chodźby wczoraj bo czasu Ci zbraknie. Powinniśmy się przekierować w dodawaniu zdjęć na jakość, a nie na ilość.

potem wrote:
Nie podobaja mi sie te 2 zdjecia tygodniowo, CHYBA ZE byloby jak z minutamia – niewykorzystane przechodza…

inferno83 myślę, że podobnie jak ja pisząc tydzień miał na myśli równo (co do minuty) 7 dni od momentu dodania ostatniego zdjęcia.

Member
Michal_Kucyrka wrote:
inferno83 myślę, że podobnie jak ja pisząc tydzień miał na myśli równo (co do minuty) 7 dni od momentu dodania ostatniego zdjęcia.

tak miałem na myśli jakiś określony odstęp czasu, ale nie ma sensu na ten temat dyskutować bo to nie przejdzie i nie pytajcie czemu…

Member

Nie zrozumieliscie mnie :) Mialem na mysli, ze dobrze by bylo gdyby te np. 2 zdjecia tygodniowo przechodzily na nastepny tydzien ajk minuty w abonamencie, czyli jesli przez 3 tygodnie nie dodam zadnego zdjecia to potem bede mogl dodac 6 zdjec – bo mam takie zrywy :) a nadgorliwce beda ograniczeni. Dokladnie jak w abonamencie, gdzie np. w ERZE minuty chyba przechodza do trzech miesiecy.

Member
inferno83 wrote:
tak miałem na myśli jakiś określony odstęp czasu, ale nie ma sensu na ten temat dyskutować bo to nie przejdzie i nie pytajcie czemu…

Nawet nie pytam bo znam odpowiedź. Szkoda, ale cóż.

Member

A ja nie…

Member

Limit jest potrzebny bo czesto w gaszczu (sorry nie mam polskich literek) “gina” naprawde dobre zdjecia.

Member
reilord wrote:
A ja nie…

Spokojnie :-) Mi się pomysł z abonamentem nie podoba. Nie wiem jak innym, ale no naprawdę szkoda pisać bo nic z tego nie będzie i tak.

Member
Quote:
Limit jest potrzebny bo czesto w gaszczu (sorry nie mam polskich literek) “gina” naprawde dobre zdjecia.

Tez tak sadze, ale ja rowniez mam w galerii filka fajnych fotek zupelnie niezachecajacych do powiekszenia i co? Mam napisac tytul w stylu allegro: “Super, kliknij tutaj!”? Wg mnie lepiej by bylo dodac mozliwosc powiekszenia zdjec po najechaniu myszka (tzw. mouseover) jak to jest w przypadku strony ze skonsolidowanymi komentarzami.

Apropos diakrytykow, wczoraj pisalem na ten temat, bo wytknieto mi nienaciskanie ALT’a.

Quote:
Jesli chodzi o brak diakrytykow to wiedz, ze podczas skladu jezykow obcych wypada przelaczyc wszystkie “lokale/locales” na obcy jezyk, wiec bardzo rzadko mam dostep do polskich diakrytykow (no chyba, ze mialbym je wklepywac z ALT’em+klawiatura numeryczna). Poza tym jako admin unikam czegokolwiek co mogloby powodowac tzw. “krzaki” (np. w innych przegladarkach) utrudniajace komunikacje. Prosciej mowiac, celowo nie wciskam ALT’a i apostrofy rowniez wstawiam celowo. EOT
Member

Właśnie sprawdziłem: w galerii “najnowsze” jest 89 stron, na tej ostatniej (najdawniejszej z najnowszych) są zdjęcia z 9 maja 2009, czyli +/- sprzed tygodnia. Wychodzi na to że mniej więcej przez tydzień cała ta galeria jest zapełniania. Są strony na których jest około 10 zdjęć, prawie identycznych, jednego autora. Szkoda mi tych pojedynczych, które gdzieś giną w tej masie.
Nie jestem za jakimiś drakońskimi ograniczeniami. Moja propozycja wynika oglądania tego, co widzę w galerii. Widzę pewna przesadę. Myślę, że dla niektórych 2 zdjęcia na tydzień może być zbyt mało, a dla innych 3 na dzień to może być zbyt dużo. Na jednym wypadzie robię około 100 do 200 zdjęć, z tego może 2 lub 3 są takie, które chce pokazać. jeżeli o mnie chodzi, to jedno zdjęcia na dzień, to max czego bym oczekiwał, ale rozumiem, że w przypadku innych może być inaczej.
Od niedawna zacząłem komentować zdjęcia. Mam wielka frajdę z oglądania zamieszczonych tu zdjęć. Ale… Chyba mało kto ogląda wszystkie z kilku seryjnych zdjęć, a tym bardziej mało kto komentuje je wszystkie. Poprawcie mnie, bo może nie mam racji.
Popieram wprowadzenie jakiegoś limitu. Wydaje mi się że limit dzienny byłby najlepszy.

Member

Tak, limit dzienny jest optymalny i bardziej przemyslany. Do tego trzeba by przewidziec taki mechanizm, ze mimo limitu, jesli ktos usunie piec zdjec to ma piec wolnych “slotow” do wykorzystania, co Wy na to?

Member
reilord wrote:
[…] co Wy na to?

Moja opinia jest znana… limit tygodniowy – 1 max 2 zdjęcia.

Member

No moze byc, ale ja pytalem glownie o “mimo limitu, jesli ktos usunie piec zdjec to ma piec wolnych “slotow” do wykorzystania”.

Zreszta jesli przejdzie ten pomysl z limitem, to potem pojawi sie propozycja pakietu komercyjnego bez limitu…

Member
reilord wrote:
A ja nie…

A czytałeś? https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=1181

Member

Czytalem jak watek sie pojawil – motem mi sie znudzilo, ale zaraz nadrobie :)

Member
reilord wrote:
Czytalem jak watek sie pojawil – motem mi sie znudzilo, ale zaraz nadrobie :)

;)))) Chodzi mi o to, że takie coś nie przejdzie. Było poruszane naprawdę wiele razy, były głosy za, były deklaracje i ustalenia. No, i tyle ;)

Member
miho wrote:
Denerwuje mnie trochę konieczność przedzierania się przez monotematyczne kolekcje, najczęściej kilku identycznych i idyllicznych zdjęć rodzinnych. W galeriach jest wiele super zdjęć, lecz przerzucenie po kolei wszystkich stron “najnowszych”

jest na to w miarę prosty sposób; ci wszyscy hurtownicy zazwyczaj wrzucaj je w katalog Inne. Zacznij przeglądać sobie zdjęcia działami, a zobaczysz że rzadko kiedy będziesz miał 5-6 takich samych. W poszczególnych działach masz już raczej zdjęcia tematycznie (no prawie zawsze) i bez hurtu – no może za wyjatkeim przyroda – bo wielbicieli kwiatków tu sporo :D

reilord wrote:
Dlaczego? Odpowiem na moim przykladzie. Ja do galerii wsadzam dwa typy zdjec:
1. takie ladne zwykle zdjecia
2. zdjecia nad ktorymi sie meczylem i nie maja walorow dla “zwyklego” (w znaczeniu “regular”) zjadacza chleba, ale chcialbym aby zostaly ocenione przez grasujacych tutaj specjalistow :)
Po co? Bym mogl wciaz udoskonalac warsztat (a jest co robic) i po latach stworzyc sobie fajne portfolio. Wiele zdjec, ktore wrzucilem na dfv, wrzucilem wlasnie aby poddac je profesjonalnej oraz surowej ocenie i jakos niechcialbym aby kazdy (czyt. niezarejestrowany uzytkownik) ogladal moje “niedokonczone” (w moim mniemaniu) prace – gdybym chcial to faktycznie mamy flickr, myspace, nasza-klase itp.. Oczywiscie ten pomysl to tylko propozycja, a nie postawa roszczeniowa, mimo to wierze, ze ktos inny znajdzie jeszcze inne pozytywne cechy tej koncepcji.

no to trzeba prywatny portal sobie założyć sobie :P
mimo wszystko dfv to przedsięwzięcie komercyjne, więc liczą się również potrzeby wydawcy;a każdemu wydawcy zależy na jak największej liczbie unikuserów
pozdrawia ” zwykły zjadacz chleba” , ale ……………….. zarejestrowany

Member
roccodaone wrote:
;)))) Chodzi mi o to, że takie coś nie przejdzie. Było poruszane naprawdę wiele razy, były głosy za, były deklaracje i ustalenia. No, i tyle ;)

Odpowiedź jest prosta. Admini muszą się ustosunkować i po prostu zadecydować.

Keymaster

O tym decyduje wyłącznie Marcin i jego opinia na ten temat jest jednoznaczna. Część dyskutantów ją pamięta :)

Member
Piotr wrote:
O tym decyduje wyłącznie Marcin i jego opinia na ten temat jest jednoznaczna. Część dyskutantów ją pamięta :)

pamiętam :)

Member

Zatem czekamy na jednoznaczna decyzje Marcina. (Limit mile widziany).

Member
Jerry wrote:
Zatem czekamy na jednoznaczna decyzje Marcina. (Limit mile widziany).

Miejmy nadzieję, że decyzja nadejdzie szybko :-)

Member
Michal_Kucyrka wrote:
Miejmy nadzieję, że decyzja nadejdzie szybko :-)

Niczym prenumerata do Wrocławia :D

Member
inferno83 wrote:
Michal_Kucyrka wrote:
Miejmy nadzieję, że decyzja nadejdzie szybko :-)

Niczym prenumerata do Wrocławia :D

o ZŁE czyżby to było o moim egzemplarzu????? :D

Member
dar_wro wrote:
inferno83 wrote:
Michal_Kucyrka wrote:
Miejmy nadzieję, że decyzja nadejdzie szybko :-)

Niczym prenumerata do Wrocławia :D

o ZŁE czyżby to było o moim egzemplarzu????? :D

na baa, Twoj to przyjdzie razem z czerwcowym czyli w lipcu :D

Member

wczesnym popołudniem wrzuciłem jedno zdjęcie do galerii, chciałem zobaczyć gdzie będzie wieczorem – jest w okolicach 12 strony co oznacza, że 1 strona zapełnia się mniej więcej przez godzinę (w niedzielę jest to pewnie szybciej niż w inne dni ;-). Zaraz zdjęcie to usunę. W tak zwanym międzyczasie parę osób powrzucało po kilka lub kilkanaście zdjęć (rekordzista – o ile się nie mylę – wrzucił tych zdjęć około 25!)
Nie mam nic do powiedzenia na temat jakości tych “serii”, chodzi mi tylko o ich ilość…

Viewing 49 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.