Strona główna Fora Foto Inne Rozszerzona gwarancja na Canona i Sony w CSI – czy warto?

Rozszerzona gwarancja na Canona i Sony w CSI – czy warto?

Inne

Member

Witajcie, CSI zaoferował rozszerzoną opiekę serwisową (3 lata) na wybrane produkty Canona i Sony. szczegóły tutaj:

http://www.ros.e-csi.pl/#o-usludze

No i byłoby fajnie, gdyby nie różne zapisy regulaminowe:

“Usterka techniczna –uszkodzenie Produktu, który był eksploatowany zgodnie z załączoną̨ do niego instrukcją obsługi lub w instrukcji dostępnej na stronie producenta i w sposób wskazany przez producenta. Usterka techniczna nie dotyczy uszkodzeń mechanicznych i eksploatacyjnych wspomniane w warunkach gwarancyjnych EWS wyszczególnionych przez producenta.Canon oraz członkowie ESG nie udzielają gwarancji w poniżej wymienionych przypadkach:
– Okresowe przeglądy, utrzymanie oraz naprawa lub wymiana części zużywających się w drodze normalnego użytkowania produktu,
– Produkty zużywające się”

No, wiadomo co się zwala najczęsciej: migawka i układ lustra. Tylko teraz co to znaczy “normalne zużycie” w przypadku migawki? Czy 150 tys to “normalne” zużycie czy “usterka techniczna”(wg definicji zawartej w regulaminie)?

“Serwis gwarancyjny jest wyłączony, jeżeli szkoda lub usterka została spowodowana przez:

– Niewłaściwe użytkowanie, nadmierne użytkowanie “

Patrz wyżej. I dalej:

“lub użytkowanie niezgodne z instrukcjami zawartymi w podręczniku użytkownika i/lub w innych odpowiednich dokumentach przeznaczonych dla użytkownika, włączając w to między innymi, niewłaściwe przechowywanie, upuszczenie i nadmierne uderzenia”

No, tu przynajmniej jest pełna jasność – jak wybijemy naszym obiektywem komuś zęby to ROS tego nie obejmuje.

Co o tym sądzicie? Roczne użytkowanie aparatu (w przypadku Canona) czy dwuletnie (Sony) rzadko powoduje wypstrykanie stosownej ilości klatek, którą sugeruje producent, ale 3 lata, to już całkiem możliwe. Notabene deklaracje producenta nt jaką ilośc klatek można popełnić nim padnie migawka mają się słabo do rzeczywistości.

Member

Zasadnicze pytanie, to ile ta usługa kosztuje?
Co do żywotności migawki, to musiałbyś sprawdzić ile producent przewiduje na dany model. Jeżeli w okresie rozszerzonej gwarancji przekroczysz limi, to zapewne nie będą chcieli wymienić, bo uznają, że to normalne zużycie.

Member
dar_wro wrote:
Zasadnicze pytanie, to ile ta usługa kosztuje?

W przypadku Canona 6D – 440 zł

Cała lista opłat jest tu:

http://www.ros.e-csi.pl/produkty

dar_wro wrote:
Co do żywotności migawki, to musiałbyś sprawdzić ile producent przewiduje na dany model.

Tylko gdzie są OFICJALNE dane? , bo w EWS nie ma o tym śladu . Aha, dochodzi kwestia filmowania, prawda?

dar_wro wrote:
Jeżeli w okresie rozszerzonej gwarancji przekroczysz limi, to zapewne nie będą chcieli wymienić, bo uznają, że to normalne zużycie.

No i to mnie zniechęca… Dwa razy zmieniałem migawkę w 40D, już po okresie rocznej gwarancji, więc w ogóle nie bylo mowy o ustawowej liczbie klatek, po prostu zapłaciłem 2 x 500 zł i tyle…

Viewing 2 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.