Strona główna Fora Foto Sprzęt Statyw 190xprob i głowica MH0550-Q2

Statyw 190xprob i głowica MH0550-Q2

Sprzęt

Member

Witam,

Właśnie zakupiłem do swojego Canon 5D statyw Manfrotto 190xprob. W przyszłości chce jeszcze dokupić statyw 055xprob. Potrzebuję “uniwersalnej” głowicy, którą będę mógł wykorzystywać na tych dwóch statywach. Zastanawiam się czy głowica MH0550-Q2 jest odpowiednia. Przede wszystkim pytanie, czy jej ciężar ma jakikolwiek wpływ na stabilność statywu 190xprob?

Keymaster

O tym Manfrotto myślisz: http://www.accord-foto.pl/MANFROTTO-gowica-MH-055M0Q2_p4707.html ?
To nie jest ciężka głowica, nawet jest całkiem lekka jak na swój spory rozmiar.
A dlaczego chcesz mieć i 190, i 055 jednocześnie?

Member

Dokładnie tak. 190 i 055 ze względu na podróże. 055 jest trochę i będę miał z nim problem w podróży. Czyli mam rozumieć, że ta głowica jest jak najbardziej ok dla 190?

Member

Nie zakładam nowego wątku, bo pytanie głowic dotyczy.
W ofertach pojawiły się statywy i głowice Sirui np.

http://bi-foto.pl/glowice-sirui/250-profesjonalna-glowica-sirui-g-10.html

Czy ktoś ma wiedzę o ich jakości – realny udźwig, łatwość lub nie obsługi, etc. ?
Głowica znacznie droższa niż np. Manfrotto 496RC2

http://www.skapiec.pl/site/cat/3415/comp/1548824

ale czy warta ceny ?

Member

Próbuję się dopytać, więc odnawiam wątek.
Szukam dobrej głowicy, nie najlepszej, ale też nie najtańszej.
Korpus i 70-200/2,8 (ca ~2,5 kg) to chyba maksymalne obciążenie dla niej.
Wstępnie wybrałem 6 typów, które są mz bardzo podobne.
Chciałbym wybór poprzeć opinią, nie reklamą.
Jeśli ktoś używa, ma wiedzę o którymś z typów, proszę o wypowiedź.
Posty, artykuły DFV i inne – przeczytałem, lecz szukam dalej.
Większość poleca lub ma Manfrotto. Ja jeszcze wybieram.

Przykładowe i tańsze z ofert poniżej :
1. http://www.umnietaniej.com/?983,a
2. http://fotozakupy.pl/oferta/produkt,10218s
3. http://www.fotoit.pl/index.php?site=produkt&id=1805
4. http://fotozakupy.pl/oferta/produkt,9837s
5. http://www.accord-foto.pl/a_p4301.html
6. http://www.accord-foto.pl/a_p4299.html

Member

Mam 2 statywy :
– 190CXPRO4 z głowicą 496RC2 który jest zestawem “podróżnym”, samolot, długie wyprawy. Pierwsze kilka razy miałem źle ustawione dociskane, za luźno, co powodowało trudności w idealnym ustawieniu na punkt. Po znacznym dociśnięciu tak, że głowica z aparatem “ledwo chodzi” wszystko jest ok.
– 190PRO z głowicą 804RC2 (zastępiła poprzednią wersję), zetaw podstawowy, dużo podróżuje w bagażniku auta, krótkie wypady.

Na obu statywach mocuję lustrzanki z róznymi obiektywami.
Obie głowice polecam, obie się w pełni sprawdzają, są stabilne w dowolnych pozycjach.

Ale nie widzę sensu posiadania 2 statywów i jeden głowicy.

jp

Member

Ja używam zestawu Manfrotto 550XPROB+Manfrotto 498RC4 – zestaw sprawuje się bardzo dobrze. RC4 to duża płytka, początkowo miałem wątpliwości czy dobrze zrobiłem kupując ją zamiast RC2, jednak w trakcie użytkowania upewniłem się, że był to słuszny wybór ze względu na to jak noszę aparat – pasek owinięty wokół dłoni i o wystającą do przodu płytkę można zahaczyć pasek, tak że mogę nawet puścić grip, a aparat nadal wisi tuż przy dłoni, lub mogę poluźnić chwyt tak, że grip opiera się tylko na palcach, a ciężar aparatu spoczywa na pasku – wygodne przy długotrwałym chodzeniu z aparatem w dłoni.

Member
grzesm wrote:
Ja używam zestawu Manfrotto 550XPROB+Manfrotto 498RC4 – zestaw sprawuje się bardzo dobrze. RC4 to duża płytka, początkowo miałem wątpliwości czy dobrze zrobiłem kupując ją zamiast RC2, jednak w trakcie użytkowania upewniłem się, że był to słuszny wybór ze względu na to jak noszę aparat – pasek owinięty wokół dłoni i o wystającą do przodu płytkę można zahaczyć pasek, tak że mogę nawet puścić grip, a aparat nadal wisi tuż przy dłoni, lub mogę poluźnić chwyt tak, że grip opiera się tylko na palcach, a ciężar aparatu spoczywa na pasku – wygodne przy długotrwałym chodzeniu z aparatem w dłoni.

Gdy chodzi o trzymanie aparatu to przeszedłem na szelki BlackRapid wraz ze śrubą zastępującą oryginalną śrubę w RC2.
Gdy zabieram statyw to do aparatu wkręcam RC2 i wieszam aparat na szelce. Ręce wolne, aparat po ręką.
Odpięcie z szelki i ustawienie na statywie to sekunda.

jp

Member
janusz-pawlak wrote:
Gdy chodzi o trzymanie aparatu to przeszedłem na szelki BlackRapid wraz ze śrubą zastępującą oryginalną śrubę w RC2.
Gdy zabieram statyw to do aparatu wkręcam RC2 i wieszam aparat na szelce. Ręce wolne, aparat po ręką.
Odpięcie z szelki i ustawienie na statywie to sekunda.

jp

Może i to dobre rozwiązanie jednak wszystkie metalowe części mocowania przy dłuższym używaniu idealnie frezują całą podstawę zarówno przy mocowaniu (jeśli magnezowana – to przetrwa dłużej niż kompozytowe obudowy), jak i dokoła przy górnych częściach mocowania i w niesprzyjających okolicznościach może nawet zahaczyć o ekran LCD.

Ciekawostką jest, że nikt o tym nie wspomina a chyba warto to nadmienić….

testdualstrap_1.jpg

Mówiąc o pozytywach warto zawsze spojrzeć obiektywnie na wady rozwiązania i chyba wolę zostać przy standardowym pasku.

Opinie użytkowników:
“karabinek przy śrubie gumowej rysuje body. Mamy pięknie obdrapane 2 piąteczki. Można temu zapobiec – oklejając korpus w tym miejscu gumową taśmą klejącą”, “body parę razy zaliczyło delikatne rysowanie na LCD przy odkładaniu/majtaniu się na pasku/biodrze.”.

Member

ac dzięki za zwrócenie uwagi.
Nie zauważyłem tego problemu chyba dlatego, że mam wersję szelki “sport” (z dodatkowym mocowaniem pod pachą) i niewygodnie mi zakładać szelkę z przymocowanym aparatem. Więc przyjąłem, że odpinam body i zdejmuję szelkę oraz zakładam szelkę i zapinam body.
Teraz mam dodatkową motywację by zwalczać w sobie lenistwo.

W pozycji “marszowej” rysowanie wogóle nie wchodzi w rachubę, body wisi.
Sprawdziłem (specjalnie teraz) że podczas robienia zdjęć przy kadrze poziomym nie ma szans zetknięcie R z obudową, przy kadrze pionowym, jak bardzo byś sie starał to taka szansa istnieje. Ale trzeba się starać, normalnie zetknięcia nie ma.
Ponadto wysokość mam tak dobraną, że podczas chodzenia/siedzenia aparat się nie majta swobodnie, opiera sie o brzuch i jeśli coś wychodzi poza obrys sylwetki to osłona obiektywu jedynie.
Śruba mocująca R ma “jako podkładkę” 3 mm gumę o odpowiedniej twardości, nie widzę szans porysowania body w miejscu mocowania.

Chodzę o dziwnych porach po różnych miastach, “trenowałem” 3 różne rozwiązania, na pasku na szyji, na pasku “przymocowany do ręki” oraz z uchwytem nadgarstkowym przymocowanym do ręki. Każde z nich ma wady.
Rozwiązanie “na szelce” to mam ręce wolne, aparat gotowy do zdjęć oraz dość dobre zabezpieczenie.

jp

Member
janusz-pawlak wrote:
ac dzięki za zwrócenie uwagi.
Nie zauważyłem tego problemu chyba dlatego, że mam wersję szelki “sport” (z dodatkowym mocowaniem pod pachą) i niewygodnie mi zakładać szelkę z przymocowanym aparatem. Więc przyjąłem, że odpinam body i zdejmuję szelkę oraz zakładam szelkę i zapinam body.
Teraz mam dodatkową motywację by zwalczać w sobie lenistwo.

W pozycji “marszowej” rysowanie wogóle nie wchodzi w rachubę, body wisi.
Sprawdziłem (specjalnie teraz) że podczas robienia zdjęć przy kadrze poziomym nie ma szans zetknięcie R z obudową, przy kadrze pionowym, jak bardzo byś sie starał to taka szansa istnieje. Ale trzeba się starać, normalnie zetknięcia nie ma.
Ponadto wysokość mam tak dobraną, że podczas chodzenia/siedzenia aparat się nie majta swobodnie, opiera sie o brzuch i jeśli coś wychodzi poza obrys sylwetki to osłona obiektywu jedynie.
Śruba mocująca R ma “jako podkładkę” 3 mm gumę o odpowiedniej twardości, nie widzę szans porysowania body w miejscu mocowania.

Chodzę o dziwnych porach po różnych miastach, “trenowałem” 3 różne rozwiązania, na pasku na szyji, na pasku “przymocowany do ręki” oraz z uchwytem nadgarstkowym przymocowanym do ręki. Każde z nich ma wady.
Rozwiązanie “na szelce” to mam ręce wolne, aparat gotowy do zdjęć oraz dość dobre zabezpieczenie.

jp

:)

Nie piszę bezpodstawnie ;) Widziałem w realu puszkę użytkownika takowego paska ślicznie wyfrezowaną przez nw. karabińczyk. Zresztą nie tylko ja widziałem ;)

Member

U mnie od roku aparaty wiszą na rapidach i nie ma żadnego frezowania ;) A już na pewno nie będzie na tym, gdzie jest na stałe płytkę od statywu, która też dodatkowo chroni .

Member
dar_wro wrote:
U mnie od roku aparaty wiszą na rapidach i nie ma żadnego frezowania ;) A już na pewno nie będzie na tym, gdzie jest na stałe płytkę od statywu, która też dodatkowo chroni .

No cóż, może być tak że jest Rapid (BlackRapid) i jest np. “lepszy” chiński wyrób.

Nachodzi mnie refleksja.
Pamietam czasy, gdy “japoński” znaczyło dokładnie to co teraz “chiński” jeśli chodzi o jakość.

jp

Member
ac wrote:
Opinie użytkowników:
“body parę razy zaliczyło delikatne rysowanie na LCD przy odkładaniu/majtaniu się na pasku/biodrze.”.

Mam wrażenie, że piszący chyba… luzem tych pasków używał:) Aparat jak wisi na pasku, to nie ma szan “się majtać”, poza tym wtedy karabińczyk jest naprężony i nie ma szans czegokolwiek obcierać, bo jedyne miejsce styku “podczas pracy” to śruba mocująca. Druga ciekawostka, to w jaki sposób porysować może karabińczyk wyświetlacz, musiałby się zginać pod kątem 90 stopni ;-)

PS. Rapid zmienił śrubę mocującą, nie ma już takiej jak na zdjęciu powyżej.

A w TYM wątku zapodałem kiedyś zdjęcia. Jest również śruba :)

Member
dar_wro wrote:
ac wrote:
Opinie użytkowników:
“body parę razy zaliczyło delikatne rysowanie na LCD przy odkładaniu/majtaniu się na pasku/biodrze.”.

Mam wrażenie, że piszący chyba… luzem tych pasków używał:) Aparat jak wisi na pasku, to nie ma szan “się majtać”, poza tym wtedy karabińczyk jest naprężony i nie ma szans czegokolwiek obcierać, bo jedyne miejsce styku “podczas pracy” to śruba mocująca. Druga ciekawostka, to w jaki sposób porysować może karabińczyk wyświetlacz, musiałby się zginać pod kątem 90 stopni ;-)

PS. Rapid zmienił śrubę mocującą, nie ma już takiej jak na zdjęciu powyżej.

A w TYM wątku zapodałem kiedyś zdjęcia. Jest również śruba :)

Przejrzałem też “stary” wątek
Na stronie BlackRapid jest film który promuje zamoczenie powierzchni gumowej uszczelki przed dokręceniem.
Spróbowałem, to naprawdę działa, praktycznie nie widzę jak w warunkach normalnego użytkowania przy średnim dociśnieciu przxy przykręceniu żruby miałoby się coś poluzować.
Są tam też ceny w $. Ceny w Polsce to kurs powyżej 4zł/$

jp

Viewing 14 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.