Strona główna Fora Foto Tips & Trics Szukam pomyslu/resolucji na takie zdjecie

Szukam pomyslu/resolucji na takie zdjecie

Tips & Trics

Member

Zobaczcie tutaj:
http://plfoto.com/1683981/zdjecie.html
Oto jedno ze zdjec Pana Wojciecha Kwiatkowskiego dla ktorego robilem ostatnie serie zdjec koni (w mojej galerii) aby umiescic je w katalogu koni arabskich. Oczywiscie moje zdjecia nie maja porownania ze zdjeciami z Kawalkady, ale moj “zleceniodawca” chcial zaoszczedzic sporo na sesji :) wiec zostalem poproszony. W kazdym razie, wracajac do meritum, zastanawiam sie jak to cholerstwo zostalo zrobione – mam na mysli oczywiscie swiatlo. Zobaczcie tez inne zdjecia tego autora. Swiatlo jest specyficzne i zastanawiam sie jak uzyskac podobny efekt. Czy w ogole jest to osiagalne (wiem, ze w studio wszystko jest mozliwe, ale mam na mysli np. plener i fotografie np. koni!) lampami, blendami, etc. czy to moze kwestia pelnej klatki i drogiego sprzetu z szeroka dynamika?

Member

Ja do dobrego zdjęcia trafiłam? Chodzi o chłopca z kurą?
Ja tam się nie znam, ale tak na oko, to wygląda mi to na typowe, proste oświetlenie studyjne: z lewej lampa dobrze rozproszona, z prawej coś w rodzaju dużej blendy, która to światło odbije rozjaśniając trochę cienie.
Zrobić coś takiego w plenerze, z koniem? To trzeba mieć duuużą lampę. I blendę.

Member

To wszystko? O_O

Member

Wszystko???
Przypomina mi się Papkin z Zemsty: “Krokodyla? tylko tyle!”
Jeśli chodzi o chłopców trzymających twardo kuraka, to tak, mniej więcej wszystko. Może to też być światło okienne plus blenda. Jeśli chodzi o konie, to ja sobie nie wyobrażam jak można by coś takiego zrobić. Chyba, że koń jest na biegunach. No ale jak już mówiłam, ja się nie znam. Może ktoś poluje na konie z lampami studyjnymi i da się to zrobić.

Member

:)))
Oczywisci nie zbagatelizowalem przedsiemwziecia tylko pomyslowosc. Wiem, ze logistycznie moze byc to ekstremalne do wykonania, ale przynajmniej teoretycznie nie jest to (na pierwszy rzut oka) tak skomplikowane. Musze zamowic blende i pokombinowac.

Keymaster

Blenda do konia? To może zacznij szukać tam, gdzie robią żagle dla dużych żaglowców. Jak jeszcze chcesz tym doświetlić konia w biegu, to musisz mieć duży zapas tej blendy :)
Te statyczne, jak to:
http://plfoto.com/1858643/zdjecie.html
Wygląda mi na robione w stajni przy świetle z okna plus obróbka. Do tych w plenerze po prostu trzeba mieć ładne światło. Nie bardzo wyobrażam sobie ganiania z lampami za koniem :) choć pewnie McNally by potrafił – w lipcowym wydaniu anglojęzycznego NG są zdjęcia, na których McNally podoświetlał gigantyczny teleskop, to może konia też by dał rady :)

Member

:D
Mnie strasznie ciekawia takie zdjecia: http://plfoto.com/1850299/zdjecie.html
Dosc ciemno oswietlona partia, ale z zacienionej rowniez mozna dostrzec szczegoly – dla mnie fenomen. W ogole cholernie ciezko fotografowac czarne siersciuchy, by na zdjeciu nie wyszla jedna wielka czarna plama tylko byly podkreslone miesnie itd.
No to jak sa robione te zdjecia dynamiczne skoro nie z blenda? Jak to zrobic? Co znaczy ladne swiatlo? Bardzo pochmurno + aparat, ktory nie szumi na ekstremalnych ISO, by moc spotografowac na wysokiej przyslonie w dosc zkrotkim czasie obiektywem z AF o predkosci swiatla na aparacie sledzacym/trzymajacym idealnie ostrosc na ruszajacym sie punkcie? :D

Keymaster

Tu tło jest ewidentnie wstawiane, więc można zgadywać, że oryginalne nie było tak ładne. Jakiś wybieg przed stajnią? Biały mur po prawej bardzo by pomógł na cienie, bo światło jest wyraźnie z lewej. Przy pochmurnej pogodzie zdecydowanie łatwiej zapanować nad kontrastami. AF niekoniecznie będzie problemem. Owszem, można brute force – aparat ze sprawną dobiegaczką i śledzić konia w biegu, ale jeśli to jest nieduży wybieg i koń biega w kółko, to można wstępnie przyostrzyć na miejsce, gdzie on będzie dobrze oświetlony i czekać na moment.

Member

Pochmurna pogoda, a jeśli koń się ma bardziej błyszczeć, to niskie słońce, najlepiej przez cienkie chmurki albo mgłę. Konie o świtaniu, ot co. Jeśli nie jesteś pewny ekspozycji (te szczegóły na czarnej sierści…) to zawsze możesz przejść na RAW i potem sobie ekspozycję cyzelować co 0,1 EV. Tylko że nawet z RAWem tę ekspozycję trzeba ustawić w miarę porządnie. Najlepiej zrobić próbne zdjęcia, żeby ustalić optymalną, a potem ustawić sobie w manualu czas i przysłonę. Aparat dzięki temu nie zgłupieje, widząc czarne przed obiektywem.
No i jeśli koń biega, a ma być ostry, to potrzebujesz krótki czas. Ale to pewnie wiesz.

Member

No to niezle ktos sie nachrzanil by wstawiajac tlo nie usunac piaseczku fruwajacego :)
Tak wlasnie myslalem, ze mury, ew. chmury, ale ja przy ISO 100 juz szumie po rozjasnieniu zdjecia! To jak beda chmury i trzeba bedzie F/8-11 i czas nie dluzszy niz 1/320 przy ISO 100 na fotkach prosto z aparatu bede mial ciemno. Wszystkie zdjecia koni, ktore sa w galerii od 2009-06-01 robione sa za pomoca szkiel manualnych M42 – troche roboty jest z ostrzeniem :) Zdjecia koni z 2009-07-05 to sa wybrane z 960 fotek z dwugodzinnej sesji, w ktorej uczestniczyly 4 osoby, no ale przeciez jestem poczatkujacy – potrzebuje pomocy :) W kazdym razie bede sie staral!

Wlasnie doczytalem posta wsylanego przed moim. Te zdjecia, o ktorych pisalem kilka linijek wyzej byly robione o godz. 8.00 rano, wiec mozna mowic o w miare niskim sloncu. Konie byly specjalnie przygotowane pod katem zdjec, czyli wyczesane, naoliwione i nablyszczone (a po sesji tarzanko w piachu bylo :D) Widac mam jeszcze sporo do zrobienia. Mysle, ze po roku posiadania lustrzanki i tak nie jest tragicznie :)

Member

powodzenia i udanych łowów :)

Member

Dziękować :)

Member
reilord wrote:
No to niezle ktos sie nachrzanil by wstawiajac tlo nie usunac piaseczku fruwajacego :)

Zwróć uwagę na lewą stronę kadru, konkretnie na ziarenka tego piasku: powtarzają się :) czyli są po prostu skopiowane ;)

Member

Ale jaja, faktycznie :P

Member

Chłopiec był “robiony” na maskach, nie wiem czy częściowo tło nie było dorabiane.
Widzę nad głową dosyć nieudaną selekcję i jakieś takie rozmycie. Podobnie… dziwnie kanciaste przebarwienia nad jego lewym ramieniem.
Kolejna kwestia to nienaturalne oświetlenie twarzy. Tu nawet nie chodzi o to że światło pada z jego prawej strony a lewą część twarzy ma dosyć jasną. Twarz jest taka plamista, sino-szare placki.
Popatrzcie na różnice w oświetleniu lewej i prawej strony twarzy (dosyć mała różnica) i różnice w lewej i prawej częśći korpusu (dużo większy kontrast).

Jak dla mnie to na 100% była robiona selekcja na twarzy (dosyć nieudolnie miejscami) i rozjaśniana lewa część twarzy chłopca (wg. mnie również nie do końca udana).

Na pierwszy rzut oka efekt może i fajny ale nad wykonaniem jeszcze można by było popracować.

Member

Piękne zdjęcie tylko to przecięcie kury w poprzek drażni mocno :)

Viewing 15 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.