Strona główna Fora Foto Sprzęt …tak zupełnie z ciekawości

…tak zupełnie z ciekawości

Sprzęt

Member

Dlaczego dłuuuuuuugie teleoiektywy są? Dla szpanu? ;)

Member

a sa?

Member

Och! Przepraszam, pominąłem wyraz “białe” po “są”. Przepraszam… ;D

Member

Bo Canon tak lubi :)

Member

i Sony i Minolta…

Member

Bo nie nagrzewają się tak jak czarne, ponoć.

Member

Dziękuję, ale nie jest chyba droższe produkowanie białego obiektywu od czarnego, a nie wszystkie “teleszkła” są białe – np. Canon EF 70-200 f/4L IS USM jest biały, a EF 70-300 f/4-5,6 IS USM już czarny.

Member
piotr.grze wrote:
Dziękuję, ale nie jest chyba droższe produkowanie białego obiektywu od czarnego, a nie wszystkie “teleszkła” są białe – np. Canon EF 70-200 f/4L IS USM jest biały, a EF 70-300 f/4-5,6 IS USM już czarny.

bo to segregacja :P jestes biedny tzn kupujesz czarne teleobiektywy… jestes bogaty :D to sie chwalisz białymi :D

Member
Mystik wrote:
piotr.grze wrote:
Dziękuję, ale nie jest chyba droższe produkowanie białego obiektywu od czarnego, a nie wszystkie “teleszkła” są białe – np. Canon EF 70-200 f/4L IS USM jest biały, a EF 70-300 f/4-5,6 IS USM już czarny.

bo to segregacja :P jestes biedny tzn kupujesz czarne teleobiektywy… jestes bogaty :D to sie chwalisz białymi :D

Rasizm

Member
piotrekjazda2 wrote:
Mystik wrote:
piotr.grze wrote:
Dziękuję, ale nie jest chyba droższe produkowanie białego obiektywu od czarnego, a nie wszystkie “teleszkła” są białe – np. Canon EF 70-200 f/4L IS USM jest biały, a EF 70-300 f/4-5,6 IS USM już czarny.

bo to segregacja :P jestes biedny tzn kupujesz czarne teleobiektywy… jestes bogaty :D to sie chwalisz białymi :D

Rasizm

:D cieszmy sie ze nie robią zóltych bo była by w ogole jadka

Member
piotr.grze wrote:
Dlaczego dłuuuuuuugie teleoiektywy są?

Dla zaspokojenia potrzeb :-)

oraz wrote:
Och! Przepraszam, pominąłem wyraz “białe” po “są”. Przepraszam… ;D

Żeby każdy wiedział “who is who” :-)

Member

Te bardzo ogromne są białe dla super zawodowców.A jak ktoś mniej zawodowy zapnie jakikolwiek biały to od razu czuje się członkiem elity i może patrzyć z góry na czarnuchów.

Member
piotr.grze wrote:
Dziękuję, ale nie jest chyba droższe produkowanie białego obiektywu od czarnego, a nie wszystkie “teleszkła” są białe – np. Canon EF 70-200 f/4L IS USM jest biały, a EF 70-300 f/4-5,6 IS USM już czarny.

…w niektórych wydawnictwach ten obiektyw jest zaliczany do klasy “L”…moim zdaniem mimo małej kasy, można z niego uzsyakć o wiele więcej niż z typowej białej “elki”.. :-)…poaptrzmy jeszcze na to co uzyskują, koledzy ze zwykłymi manualnymi szkiełkami…ruskie lub enerdowskie szkła..i uczmy sie od nich..bez względu na kolor…

Member
maniek38 wrote:
piotr.grze wrote:
Dziękuję, ale nie jest chyba droższe produkowanie białego obiektywu od czarnego, a nie wszystkie “teleszkła” są białe – np. Canon EF 70-200 f/4L IS USM jest biały, a EF 70-300 f/4-5,6 IS USM już czarny.

…w niektórych wydawnictwach ten obiektyw jest zaliczany do klasy “L”…moim zdaniem mimo małej kasy, można z niego uzsyakć o wiele więcej niż z typowej białej “elki”.. :-)…poaptrzmy jeszcze na to co uzyskują, koledzy ze zwykłymi manualnymi szkiełkami…ruskie lub enerdowskie szkła..i uczmy sie od nich..bez względu na kolor…

no uzyskać to mozna i zwykłym słoikiem po majonezie… ale ten obiektyw ma swiatło :D 5.6 :D i ostrosc uzyskuje pewnie przy przysłonie wiekszej od 9 :P no i wykonaniu :) w koncu na czyms sie oszczedza ;)

Member
Mystik wrote:
maniek38 wrote:
piotr.grze wrote:
Dziękuję, ale nie jest chyba droższe produkowanie białego obiektywu od czarnego, a nie wszystkie “teleszkła” są białe – np. Canon EF 70-200 f/4L IS USM jest biały, a EF 70-300 f/4-5,6 IS USM już czarny.

…w niektórych wydawnictwach ten obiektyw jest zaliczany do klasy “L”…moim zdaniem mimo małej kasy, można z niego uzsyakć o wiele więcej niż z typowej białej “elki”.. :-)…poaptrzmy jeszcze na to co uzyskują, koledzy ze zwykłymi manualnymi szkiełkami…ruskie lub enerdowskie szkła..i uczmy sie od nich..bez względu na kolor…

no uzyskać to mozna i zwykłym słoikiem po majonezie… ale ten obiektyw ma swiatło :D 5.6 :D i ostrosc uzyskuje pewnie przy przysłonie wiekszej od 9 :P no i wykonaniu :) w koncu na czyms sie oszczedza ;)

..można i słoikiem po majonezie, byleby z sensem cokolwiek…

Member

Mystik napisał
bo to segregacja :P jestes biedny tzn kupujesz czarne teleobiektywy… jestes bogaty :D to sie chwalisz białymi :D

To co zrobić z zieloną sigmą?

Member
wiszko wrote:
Mystik napisał
bo to segregacja :P jestes biedny tzn kupujesz czarne teleobiektywy… jestes bogaty :D to sie chwalisz białymi :D

To co zrobić z zieloną sigmą?

kosmiczna :D

Member
piotr.grze wrote:
Och! Przepraszam, pominąłem wyraz “białe” po “są”. Przepraszam… ;D

Dlaczego długie eLki są białe ?

1/szkła Canona (mówimy o długich L-kach) są robione ze szkła fluorytowego – które jest dosyć kruche i wrażliwe na zmiany temperatury…
2/drugą uważam zasadniczą i ważną cechą jest to, że Lki mają magnezową obudowę.

Zmierzam do tego, że tworzywa sztuczne mają zazwyczaj niewielką przewodność i pojemność cieplną a metale odwrotnie, czyli jesli dowolna L-ka wykonana ze stopu magnezowago (niektórzy mówią kompozytu magnezowego) o zasadniczo szarej barwie pomalowana zostanie dodatkowo na biały (szary kolor) to z pewnością o wiele mniej pochłonie energi cieplnej i mniej się nagrzeje od podobnej wielkości obiektywu wykonanego z PCV…

BTW, są to moje przemyślenia, ale moge sie mylić…
pozostawiam do dyskusji…

no i pozostając w temacie polecam: http://www.karikuukka.com/peking2008/100m/
;)
p.s. mozna sobie obracać i obejrzeć czym kto foci…

p.s.2
jesli ktoś ma problem z kolorem białym w L-kach to polecam: http://www.pstryk.pl/img/8/06648/main.jpg
i to http://www.pstryk.pl/details:6648/lenscoat+lens+cover+for+canon+ef+70+200+f+4.0+l+is+usm

Member
piotr.grze wrote:
Dziękuję, ale nie jest chyba droższe produkowanie białego obiektywu od czarnego, a nie wszystkie “teleszkła” są białe – np. Canon EF 70-200 f/4L IS USM jest biały, a EF 70-300 f/4-5,6 IS USM już czarny.

;)
“even the much cheaper EF 70-200mm f/4 USM L features a magnesium-alloy shell.”
czyli obudowa ze stopu magnezowego…

a EF 70-300 f/4-5,6 IS USM to już niestety jest sam plastik i bombastic…

czyli różnica nie tylko barwy, ale materiałów i jakości…
literka L i czerwony pasek o tym świadczą…
;)

Member
Marek wrote:
Z tymi kolorami to jest gorzej niż się wydaje. Wcale białe nie jest białe a i czarne takie nie bywa :D. Obiektywy klasy L wcale nie są białe a raczej kremowo-szare. Człowiek marzy o białej eLce a dostaje niebiałą :( :D Za to pasek jest pięknie czerwony zawsze :)

pasek czerwony :D ja w latarce z tesco tez mam czerwony pasek a kosztowała 12.99zł :D :P i jakie ma światło!
co do kolorystyki… i budowy… biały czy jak kto woli kremowy odbija duzo wiecej promieni słonecznych niz czarny ktory praktycznie pochłania wszystkie ;) (prosta fizyka – albedo) tutaj tak samo dochodzi kwestia wykonania ;) plastik i to połyskujący lub majacy sliska powieszchnie tez odbiwaj wiecej niz matowy ;) tak samo czysty metal odbija wiecej ;) a czy ta kolorystyka jest taka żeby swiatło nie “psuło” słoika? no raczej watpie… predzej to kaprys obiektywów tele ;) bo 90% canonowskich tele to biały… jak nie wiecej – czarny jest 70-300 i 55-200 a tak z tych w miare nowych reszta jest bielusia

Member

Jak tylko elki? A innych firm?

Member

Białe to “zimówki” ;)
Tak w ogóle to nie wiadomo czemu białe :) Może wszystkie przytoczone “za” są właśnie tymi poprawnymi? Może “specjaliści” z Canona to “wszystkowiedzącyspecjaliści” ;)

Member
Marek wrote:
Przecież “białe” są tylko eLki poczynając od kilku modeli (czterech) obiektywu 70-200 mm.

nie do konca :) bo biała tez jest Canon EF 400 mm f/4 DO IS USM a elką nie jest :P a pasek ma zielony :D

Member
Marek wrote:
Z tymi kolorami to jest gorzej niż się wydaje. Wcale białe nie jest białe a i czarne takie nie bywa :D. Obiektywy klasy L wcale nie są białe a raczej kremowo-szare. Człowiek marzy o białej eLce a dostaje niebiałą :( :D Za to pasek jest pięknie czerwony zawsze :)

tys prowda…
I żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne…
;)

Keymaster
ac wrote:
Dlaczego długie eLki są białe ?

1/szkła Canona (mówimy o długich L-kach) są robione ze szkła fluorytowego – które jest dosyć kruche i wrażliwe na zmiany temperatury…
2/drugą uważam zasadniczą i ważną cechą jest to, że Lki mają magnezową obudowę.

Zmierzam do tego, że tworzywa sztuczne mają zazwyczaj niewielką przewodność i pojemność cieplną a metale odwrotnie, czyli jesli dowolna L-ka wykonana ze stopu magnezowago (niektórzy mówią kompozytu magnezowego) o zasadniczo szarej barwie pomalowana zostanie dodatkowo na biały (szary kolor) to z pewnością o wiele mniej pochłonie energi cieplnej i mniej się nagrzeje od podobnej wielkości obiektywu wykonanego z PCV…

Teoretycznie masz rację :) Tzn. jest to racja zgodna z oficjalną wykładnią Canona. Ale jakoś w to nie wierzę :) Ot, weźmy umiarkowanie upalny dzień, czyli ok. 25 stopni, słoneczko świeci, ale nie przypieka. Idziemy robić zdjęcia wyścigów końskich. Na dystansie “sportowym” 100 metrów, gdy dla 400 mm (“białe” 100-400L) w poziomym kadrze mamy całą sylwetkę biegnącego konia z jeźdźcem i jeszcze konkurentów po bokach… zdjęcia są nieużywalne. Rozgrzane powietrze tak faluje, że ostrość jest jak z plastikowego obiektywu fixfocus. W tej sytuacji wszelkie straszne skutki temperatury na rozszerzalność szkła fluorytowego to już drobiazg. Że już nie wspomnę co wysokie temperatury robią z czyściutkim ISO 100…

Viewing 24 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.