Strona główna Fora Foto Technika fotografowania technika fotografowania

technika fotografowania

Technika fotografowania

Member

Witam w meni-kompresja jpg.którą opcję wybrać;1.piorytet wielkości,czy 2.optymalna jakość.Jestem od niedawna posiadaczem N-D300S najczęściej fotografuję przyrodę,krajobrazy i architektórę,kyóra z tych opcji będzie najlepsza dla mnie pozdrawiam.

Member

Dla mnie priorytetem jest jakość.

Member

a ile masz miejsca na karcie pamięci? :p

Member

Kto? Ja czy autor? Ja 4 GB. Mi to starcza. W zapasie jeszcze 2 GB.

Member

Jord, Luczywo chyba pytał Zenka.
Zenek50, zapomnij o jpg-ach. Wybierz nieskompresowane, 14-sto bitowe rawy.
Jak chcesz używać jpgów to sprzedaj D300s, kup w zamian D90 a za różnice dokup jakieś fajne szkło.

Member

Jeżeli koniecznie jpg to optymalna jakość. Co do rawa, osobiście preferuję skompresowanego bezstratnie. 14 bitowy jest super, pod warunkiem, że ma na czym się to zobaczyć i obrobić, na zwykłym standardowym monitorze, tych różnic prawie nie widać, więc szkoda miejsca na karcie i dysku.

Ps. Swoją drogą, po pytaniu jak na początku ciągle mnie zadziwia fakt kupowania zaawansowanej lustrzanki ;-)

Member
dar_wro wrote:
Ps. Swoją drogą, po pytaniu jak na początku ciągle mnie zadziwia fakt kupowania zaawansowanej lustrzanki ;-)

mnie też :-)

Member
dar_wro wrote:
14 bitowy jest super, pod warunkiem, że ma na czym się to zobaczyć i obrobić, na zwykłym standardowym monitorze, tych różnic prawie nie widać

Jeszcze nie widziałam zdjęcia, na którym byłoby widać “zysk” z 14-bitowego rawa. Na zupełnie dowolnym, nawet najbardziej wypaśnym monitorze. Bo to nie jest kwestia monitora, tylko sceny.
Co do reszty, całkowicie się z Darkiem zgadzam.

Member

Ewo, scena scena, ale chyba coś musi to wyświetlić ;-) Ale głowy nie dam, Ty jesteś GURU !!

Keymaster

Nadmiar bitów w RAW-ie to nie jakieś nieziemskie kolory, tylko gradacja – ilość przejść tonalnych. W pewnych sytuacjach, po pewnych operacjach obróbkowych widać różnicę między 12 a 14 bitami – na każdym monitorze. Tyle że właśnie to musi być określony typ sceny, z którym w obróbce też coś zrobiliśmy, co wyciągnęło te subtelne różnice w przejściach i półtonach.

Member
Piotr wrote:
W pewnych sytuacjach, po pewnych operacjach obróbkowych widać różnicę między 12 a 14 bitami – na każdym monitorze.

Sprecyzuję jeszcze: w bardzo rzadkich sytuacjach, po ciężkich operacjach obróbkowych.

Member
Ewa wrote:
Piotr wrote:
W pewnych sytuacjach, po pewnych operacjach obróbkowych widać różnicę między 12 a 14 bitami – na każdym monitorze.

Sprecyzuję jeszcze: w bardzo rzadkich sytuacjach, po ciężkich operacjach obróbkowych.

To rozumiem, że na wyprawie mogę sobie 14 bitowe rawy darować :) i dobrze, moje karty na tym zyskają :]

A wracając, to dodam, że wybór rawa nie jest oczywisty. D300s w swoim trybie seryjnym, max. prędkość osiąga tylko przez pierwszą sekundę, gdy zapisywanie ma w raw-ach i nieważne jak szybka jest karta pamięci. Potem prędkość sukcesywnie spada. Udało mi się bez problemu uzyskać efekt czkania aparatu, bo nie nadążał z zapisywaniem zdjęć na kartę. Przy jpg-ach nawet tych o najlepszej jakości szybkostrzelność d300s utrzymuje się dłużej.

A wracając totalnie do początkowego pytania to jak już zapisywać zdjęcia w jpg to oczywiście: jak najlepsza jakość.

Member

nefa!

Member
Tom1979 wrote:
nefa!

Przecież wiadomo, że Nef to RAW, tylko że w nomenklaturze wyznawców Świętego :-)

Viewing 13 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.