Technika filmowania
Witam.
jak można się uratować aby z 30 klatek na sekundę wyszło ciekawe ujęcie w zwolnionym tempie?
zwłaszcza ze to co będzie filmowane będzie poruszać się z większa prędkością (samochód).
Stawiałbym jednak na to, że potrzebujesz nakręcić to z prędkością 60 kl/s, żeby mieć z czego zwalniać.
własnie szukam szukam i też mi sie tak wydaje…
7d chyba kreci 60 klatek na sekunde wiec moze uda sie pozyczyc w ostatecznosci.
no chyba ze znacie cos taniego (kamere czy kompakt) co kreci duzo klatek
moze byc stare i zuzyte potrzebne mi do jednego materiału i musi niestety być bardzo szpanerski
casio kręci do 1000FPS – tyle ze w niskiej rozdzielczosci
co do “zwalniania” to teoretycznie minimum łynnosci filmu to 16 klatek ale w praktyce minimum 20 FPS więc z tych 60 zrobisz max trzy krotne zwolnienie – wszystko zależy do czego ci to i jakie masz wymagania
ja mam 30 kl na sekunde lub 25
bez przeplotu
bede kombinował
no nie do konca…
bo przeplot z tego co wiem to nieparzysta linijka z 1 klatki i parzysta linijka z 2 klatki itd. a bez przeplotu poprostu rejestruje sie całe klatki. wiec Przeplot np na niskohercowych monitorach jest niezauwazalny zaś na czyms co ma juz 100 mhz jest widoczny
Odnoście zwalniania materiału mam również pytanie. Korzystam z Adobe Premiere CS5 oraz starego Avid Liquid 7.2. Dlaczego ten sam materiał HD nagrany Sony FX1 1440×1080 25i moge zwolnic nawet o 50% na oprogramowaniu Avida natomiast na premierze juz przy 90% zaczyna sie kopiowanie klatek co jest totalnie bezuzyteczne?
- You must be logged in to reply to this topic.