Ciekawostki, plotki, fakty, dowcipy
Drodzy Czytelnicy,
Coraz więcej fotografów rozwija swój warsztat stawiając pierwsze kroki w tworzeniu filmów. Nic dziwnego, po pierwsze wielu klientów pyta nas o możliwość rejestracji ruchomego obrazu, po drugie dysponujemy już narzędziami, które są w stanie nagrać nie tylko scenkę z życia rodzinnego, ale także całkiem przyzwoitej jakości film reklamowy.
Nie jest to jednak takie proste – wiem, bo sam uczę się filmować.
Postanowiliśmy coraz więcej miejsca poświęcić tematowi filmowania za pomocą naszych DSLR-ów. W gazecie pojawi się więcej testów i poradników, niebawem ogłosimy także warsztaty prowadzone przez praktyków. Szykujemy właśnie ich program – jak macie jakieś sugestie bardzo proszę o informację (n.gajlewicz@dfv.pl). Osobne warsztaty będziemy poświęcać tematyce rejestracji – podstawy sztuki operatorskiej, osobne postprodukcji czyli montażowi wideo.
Pierwsze zajęcia prawdopodobnie na początku lutego w Warszawie!
Świetny pomysł z tymi warsztatami filmowymi. szczególnie z filmowaniem lustrzanką , a nie zwykła kamerą. Jest grupa uźytkowników lustrzanek która neguje funkcje filmowania w aparacie ( bo aparat jest od robienia zdjęć) , jest grupa , która moze i by filmowała ale nie za bardzo sobie radzą i jest grupa takich jak ja , którzy zakochali sie w filmowaniu lustrzanką. Bo mozliwości filmowania lustrzanką to najwiekszy skok technologiczny w dziedzinie foto video w mojej ocenie. To co daje nam lustrzanka z wymienną optyka podczas filmowania nie odda nigdy kamera video. Oczywiście są kamery Sony , czy RedOne które mają wymienna optykę i są doskonałe , ale w swej doskonałości sa baaardzo drogie. A my za 3,4,5 tysiecy mozemy tworzyć filmy na poziomie “Szeregowca Ryana” czy “Dr. House’a” i radość tworzenia bez udziału aurofocusa lub ze zmienną głębią ostrości to jest rzecz wspaniała.
sztuki?
Sztuki , sztuki…. bo filmowanie lustrzanką to wyższy poziom filmowania , czyli sztuka ….
Sa tacy co kupują lustrzankę bo robi ładne zdjecia ( lustrzanka robi :PP ) i mo możliwość filmowania Full HD…taki teks słysze czesto w sklepie ze sprzetem. Tylko , że nikt nie mówi , ze filmowanie lustrzanką nie jest takie proste i oczywiste….ale kiedy sie opanuje te umiejetność to zabawa i efekty moga nas zachwycić…ja mimo , że moje dziełka nie sa wysokich lotów to wciąź od 3 lat trwam w zachwycie nad tą funkcja lustrzanek.
A jak wszystkiego się już nauczycie to zrobicie taki wspaniały film z waszej podróży np na Islandię. Ten akurat z cieplejszego regionu , ale nie zmienia to niczego , forma moze być taka lub nawet lepsza. Lustrzanka to potężne narzędzie dla filmowca i fotografa bo pozwala wykorzystać i możliwości fotograficzne ( timelapse np ) i filmowe i potem to wszystko zmontować. I wystarczy jeden jasny obiektyw i jeden aparat… … a i kreatywność
https://vimeo.com/83800148
O! A jak się robi ten efekt na końcu, ze znikającą dziewczyną?
https://vimeo.com/83800148
O! A jak się robi ten efekt na końcu, ze znikającą dziewczyną?
Proste aczkolwiek wymaga pomyslunku w czasie krecenia i potem w postprodukcji …ale nie trzeba tu cudownych programów typu After Effects… zwykły program do składania z kilkoma scieżkami. Ale nie mogę zdradzić bo co by Norbert robił na warsztatach
Oż Ty!
Pewnie dwa razy trzeba nakręcić najad. Z dziewczyną i bez niej.
No i rozwaliłeś biznesplan warsztatów, przeklną Cię
Witajcie,
Rozwalajcie, rozwalajcie. Na warsztatach i tak będzie ciekawie, bo prócz teorii (nie wiem ile Amadeusz będzie gadał, może nie tyle co ja na warsztatach studyjnych) będzie także praktyka. Będziemy kręcić krótką etiudę. Zdaje się nawet, że będę jednym z aktorów co mnie już zaczyna rajcować…
Wracając do Waszych postów – dajcie wiarę, że wbrew pozorom nie jest takie hop-siup. jak to ma się później dobrze montować, by nie trzeba było kadrować w postprodukcji, poprawiać barw itp. Lustrzanki jak na razie filmują w “jotpegach”, wszystkie zabiegi w postprodukcji są ograniczone i mocno pogarszają jakość. A przecież nam fotografom, jak nikomu innemu na jakości obrazu przecież zależy.
Inna sprawa, że mamy już deklaracje od firm produkujących akcesoria do wideofilmowania, że dostaniemy wsparcie. Będzie można posmakować pracy z rigami Fotonu, ale także profesjonalnym kranem (wczoraj się nim bawiłem i powiem Wam, że jestem pod wrażeniem możliwości). Od Fomei dostaniemy światło, będzie też porządny sprzęt komputerowy (EIZO, Intel).
Jak tylko dostanę potwierdzenie dostępności sali w Sigmie Pro Centrum (jak zwykle będzie też dostępna fajna optyka), to ogłosimy pierwsze zajęcia w Warszawie.
Byłem na wyjeździe prasowym, gdzie tematem była wprowadzana na rynek pierwsza filmująca lustrzanka D90. Uwierz, ze choć aparat ten ma ograniczone możliwości, da się nim kręcić. A z tego co wiem, zmiany przysłony nie robi się często podczas ujęcia (wręcz to rzadkość). O tym b
ędziemy mówić
Nie miałem na myśli dokonywania zmian podczas ujęcia. Jedynie możliwość wpływu użytkownika na ustawienia aparatu. W D90 są praktycznie żadne, prócz wyboru rzeczonego otworu przysłony. Ale filmować się da, to wiem. Nawet 2 sekundy filmiku backstage mego autorstwa z sesji fotograficznej trafiło do Faktów TVN Oczywiście nie z powodu kunsztu operatora, musieli coś pokazać o modelce i akurat to było dostępne
No to widzę, że mamy potencjalnego uczestnika z broadcastowym doświadczeniem
na poważnie, myślę, że warto będzie się pochylić na tematem ograniczeń sprzętowych. jak wiadomo Polak potrafi dużo, więc zawsze coś da się wykombinować. Wieczorem Amadeusz ma się włączyć do dyskusji – zgłaszajcie proszę swoje pomysły i potrzeby. Postaramy się je uwzględnić w programie.
Nawiązując do kwestii “Polak potrafi” chciałbym pochwalić się swoja ostatnia produkcją “zrób to sam”. Zrobiłem steadicam – jest w najnowszym numerze.
Fajnie – to już druga jaskółka, że coś niedługo jednak w skrzynce będzie
O poświęceniu większej ilości stron na video prosiłem i sugerowałem od dawna (mogę powiedzieć, że od lat). Dlatego bardzo mnie cieszy ta informacja. Mam nadzieję, że nie są to słowa rzucane na wiatr czy słomiany zapał.
Amandi – Ponieważ byłem kiedyś na takich warsztatach to chciałbym cię przestrzec przed jedną rzeczą. Nie porównuj Reda czy C500 do lustrzanek z wyraźnym zaznaczeniem wad tych drugich. Wyciągnij z nich zalety i pokaż jak zrobić nimi dobry film. Bo naprawdę się da! Hasła typu “Gdybyście mieli Reda w tej sytuacji to wystarczyła by świeczka i 20tyś ISO i macie piękne przejście tonalne w cieniach…bla bla”. NIKT z tych warsztatów na 99% Reda nigdy nie kupi.
Poświęcamy, proszę się nie obawiać – nie jest to słomiany zapał. Myślę, że zaangażowanie w rozwój działu wideo pokazałem przygotowując (nie bez bólu) artykuł poświęcony steadicamowi (najnowszy numer).
Druga sprawa to testy sprzętu. Koncze wlasnie testy 7 kamer semi pro, byśmy mogli jakoś odnosić się do kwestii jakości rejestrowanego przez DSLR-y i bezlusterkowce obrazu. Wsrod kamer sa juz 2 modele 4K. Trwa test taniego kranu kamer owego Fotonu.
Amadeusz mimo, ze ma doswiadczenie z Redem, często używa lustrzanek do filmowania. Ja uzywam GH3. Skoro tematem warsztatów jest filmowanie lustrzanka, nikt nie będzie opowiadał o sprzęcie ”z kosmosu”. Naszym zadaniem nie jest robienie lansu ani prowadzącym ani sprzętowi. Uczestnicy maja wynieść z zajęć wystarczającą wiedzę i odrobinę doświadczenia by rozwijać swój warsztat. Myślę, ze udaje misie to zalozenie realizować na zajęciach studyjnych. Chce by tu byli podobnie.
a ja na tego reda zbieram i zbieram może mi się uda.
ja się pisze na warsztaty Może ktoś mnie w końcu nauczy chodzic ze steadycamem
Druga sprawa to testy sprzętu. Koncze wlasnie testy 7 kamer semi pro, byśmy mogli jakoś odnosić się do kwestii jakości rejestrowanego przez DSLR-y i bezlusterkowce obrazu. Wsrod kamer sa juz 2 modele 4K. Trwa test taniego kranu kamer owego Fotonu.
Amadeusz mimo, ze ma doswiadczenie z Redem, często używa lustrzanek do filmowania. Ja uzywam GH3. Skoro tematem warsztatów jest filmowanie lustrzanka, nikt nie będzie opowiadał o sprzęcie ”z kosmosu”. Naszym zadaniem nie jest robienie lansu ani prowadzącym ani sprzętowi. Uczestnicy maja wynieść z zajęć wystarczającą wiedzę i odrobinę doświadczenia by rozwijać swój warsztat. Myślę, ze udaje misie to zalozenie realizować na zajęciach studyjnych. Chce by tu byli podobnie.
Trzymam za słowo!
Co do 4k – czy przy okazji testu mógłbyś podać sprawdzoną przez Ciebie konfigurację sprzętową na której można bezproblemowo 4k montować? bez czekania wieczności przy buforowaniu Mam na myśli kompletny zestaw – monitor + jednostka
a ja na tego reda zbieram i zbieram może mi się uda.
ja się pisze na warsztaty Może ktoś mnie w końcu nauczy chodzic ze steadycamem
Ja każdemu oczywiście życzę całej floty Redów/Arri/wpisz co chcesz pod dachem
Co do 4k – czy przy okazji testu mógłbyś podać sprawdzoną przez Ciebie konfigurację sprzętową na której można bezproblemowo 4k montować? bez czekania wieczności przy buforowaniu Mam na myśli kompletny zestaw – monitor + jednostka
4k 4k nie jest równe plik z aparatów canona to gotowy obraz jak jpg. Weźmiesz “rawa” i już będzie gorzej. My pracujemy na komputerze 2x xeon e1230 (czy jakoś tak) i 32 ramu 2000mhz. No i dyski ssd (inaczej to chyba nie pociągnie) i jakoś powoli idzie
Stedicam to temat praktycznie na osobne warsztaty i musiałby je poprowadzić ktoś kto się tym zajmuje wyczynowo. Jak zbierze się dość chętnych to mam odpowiedniego człowieka i nie widzę problemu, żeby coś zorganizować, natomiast wykrojenie paru godzin na samo stedi w ramach “podstaw filmowania” jest mało wykonalne.
A co do 4K to tak jak przedmówca napisał – kodek kodekowi nierówny. XAVC z sensownym bitratem będzie łatwiejsze w obsłudze niż bezkompresyjne rawy albo skan z negatywu. Oprócz tego – program programowi nierówny. W ogóle konfiguracje komputerów montażowych robi się pod konkretne programy, bo jeden woli producenta procesora/karty graficznej X a drugi producenta Y.
Z własnych doświadczeń – materiał z Epica w 5K i z kompresją na poziomie kamery 12:1 poszedł mi z dysku talerzowego na i7 950 + 12GB RAM + GTX470 w Premierce. Podgląd miałem w 1/8 rozdzielczości (niewiele zabrakło i poszłoby w 1/4) ale do merytorycznego montowania wystarczy, korekcję barwną i sfx robił kto inny na mocniejszych maszynach.
(
Druga sprawa to testy sprzętu. Koncze wlasnie testy 7 kamer semi pro, byśmy mogli jakoś odnosić się do kwestii jakości rejestrowanego przez DSLR-y i bezlusterkowce obrazu. Wsrod kamer sa juz 2 modele 4K. Trwa test taniego kranu kamer owego Fotonu.
Amadeusz mimo, ze ma doswiadczenie z Redem, często używa lustrzanek do filmowania. Ja uzywam GH3. Skoro tematem warsztatów jest filmowanie lustrzanka, nikt nie będzie opowiadał o sprzęcie ”z kosmosu”. Naszym zadaniem nie jest robienie lansu ani prowadzącym ani sprzętowi. Uczestnicy maja wynieść z zajęć wystarczającą wiedzę i odrobinę doświadczenia by rozwijać swój warsztat. Myślę, ze udaje misie to zalozenie realizować na zajęciach studyjnych. Chce by tu byli podobnie.
Trzymam za słowo!
Co do 4k – czy przy okazji testu mógłbyś podać sprawdzoną przez Ciebie konfigurację sprzętową na której można bezproblemowo 4k montować? bez czekania wieczności przy buforowaniu Mam na myśli kompletny zestaw – monitor + jednostka
Ja montowałem 4K za pomocą Premiere Pro CC na sprzęcie: stacjonarny Dell z i7, 16GB, GF570GTX Ale nie było mowy o płynnym podglądzie w oknie. Po kilkunastu sekundach obraz się rwie, nawet bez założenia filtrów. Za to płynne odtwarzanie możliwe jest na tym sprzęcie na najnowszym Classic Playerze Home Cinema z ustawionym wspomaganiem sprzętowym.
Monitor to EIZO SX2462
1/4 podglądu
Tak, ale karta i tak musi wszystkie dane przetwarzać, a druga sprawa to okazuje się, że to 4K pokazuje w jakim stopniu kamery Full HD nie wykorzystują możliwości swojej technologii. W końcu mamy “uczciwe” Full HD – piszę o tym w teście kamer FDR-AX1 i jej bardziej profesjonalnej wersji Z100.
Mamy już ogłoszenie z programem zajęć. Zapraszamy!
https://www.dfv.pl/filmowanie
1/4 podglądu
Tak, ale karta i tak musi wszystkie dane przetwarzać, a druga sprawa to okazuje się, że to 4K pokazuje w jakim stopniu kamery Full HD nie wykorzystują możliwości swojej technologii. W końcu mamy “uczciwe” Full HD – piszę o tym w teście kamer FDR-AX1 i jej bardziej profesjonalnej wersji Z100.
Zgadzam się, że musi przetwarzać, ale IMO montowanie bez monitora z natywnym 4k trochę mija się z celem.
Tak, ale karta i tak musi wszystkie dane przetwarzać, a druga sprawa to okazuje się, że to 4K pokazuje w jakim stopniu kamery Full HD nie wykorzystują możliwości swojej technologii. W końcu mamy “uczciwe” Full HD – piszę o tym w teście kamer FDR-AX1 i jej bardziej profesjonalnej wersji Z100.
Zgadzam się, że musi przetwarzać, ale IMO montowanie bez monitora z natywnym 4k trochę mija się z celem.
Podczas montażu FHD rzadko kiedy podgląd jest w natywnej rozdzielczości. Można to ustawić, ale częściej okienko podglądu to np. 25% – na więcej szkoda miejsca na monitorze – w programie do montażu jest trochę ważnych okien, które zasługują na stałe wyświetlanie. Więc nawet przy 2 czy 3 monitorach szkoda miejsca na natywny podgląd. Zawsze można sobie powiększyć do 100 % wybrany fragment by się na przykład upewnić gdzie jest ostrość. Takie jest moje zdanie.
Zgadzam się, że musi przetwarzać, ale IMO montowanie bez monitora z natywnym 4k trochę mija się z celem.
Podczas montażu FHD rzadko kiedy podgląd jest w natywnej rozdzielczości. Można to ustawić, ale częściej okienko podglądu to np. 25% – na więcej szkoda miejsca na monitorze – w programie do montażu jest trochę ważnych okien, które zasługują na stałe wyświetlanie. Więc nawet przy 2 czy 3 monitorach szkoda miejsca na natywny podgląd. Zawsze można sobie powiększyć do 100 % wybrany fragment by się na przykład upewnić gdzie jest ostrość. Takie jest moje zdanie.
@Amandi – montowanie to nie tylko przekładanie ujęć.
@Norberto – przy 3 monitorach myślę, że jeden można przeznaczyć na całościowy podgląd (1 na timeline i 1 na palety)
Częściowo się z Tobą zgadzam, można tak robić(powiększać fragmenty), jednak jeden natywny monitor pokazujący “finalny” efekt pozwala lepiej panować nad całością. Podgląd na 4krotnie mniejszym ekranie zawsze jest skalowaniem obrazu i nie poczujesz efektu 4k. Bo po to chyba robisz film w 4k, żeby wywarł on większy efekt niż HD?
Montowanie to TYLKO przekładanie ujęć.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Monta%C5%BC_filmowy
Reszta to sfx, korekcja barwna itd. To że dzisiaj ludziom zaczęło się to wszystko mieszać to nie powód, żeby zapominać o definicjach. Pisałeś o montażu, więc odpowiedziałem Ci tak jakbyś pisał o montażu…
A tak przy okazji – przeczytaj jeszcze raz mój nick.
Za nick przepraszam.
Co do montażu, to uogólniłem to pojęcie, miałem na myśli cały proces powstawania filmu. Głównie dlatego, że Norbero napisał o mnogości okien jakie mu są potrzebne (a do montażu nie jest tyle wymagane, jak sam napisałeś to tylko układanie ujęć)
Przy uogólnieniu się zgadzam – jak człowiek robi jakieś złożone efekty albo korektę na maskach to niestety trzeba, przynajmniej co jakiś czas, zobaczyć obrazek w pełnej docelowej jakości i pogapić się na piksele, czy żadnych artefaktów nie narobiliśmy.
Inna kwestia czy od razu oznacza to monitor 4K, czy po prostu wrzucenie podglądu w 1:1 co jakiś czas. Oczywiście monitor 4K będzie wygodniejszy ale bez niego też się da pracować
Nie mam niestety już 3 monitorów i takiego komfortu. Niestety mój GeForce GTX570 jest uprzejmy obsłużyć tylko 2 monitory. Ale oczywiście trzeci ekran FHD faktycznie jest dobrym pomysłem dla montażysty. Ale tu można by mnożyć i mnożyć przydatnych gadżetów. Zaraz dojdziemy do tego, że najfajniej to się filmuje Redem z dodatkiem kilku fajnych gadżetów. Ale zdaje się w naszej zabawie nie chodzi o to, by wyłożyć 400 tysięcy złotych i się zabawiać w filmowca, ale nauczyć się jak najlepiej używać tego czym dysponujemy. Jak będziemy wiedzieli jak i zaangażujemy trochę inwencji i wyobraźni fajny film zrobimy tanim EOS-em 600D, montując go w systemowym Movie Makerze albo jakieś freewerowej aplikacji.
O 4K na razie zapomnijmy – większość komputerów, których używamy nie da sobie z tym rady. Ponadto nie ma za wielu monitorów pracujących w tej rozdzielczości. Telewizorów także (mówię o tych, które są w naszych domach, a nie w najnowszej ofercie Sony czy Panasa). Więc nawet jak sobie takie 4K zmontujemy, komu się tym pochwalimy?
O 4K na razie zapomnijmy – większość komputerów, których używamy nie da sobie z tym rady. Ponadto nie ma za wielu monitorów pracujących w tej rozdzielczości. Telewizorów także (mówię o tych, które są w naszych domach, a nie w najnowszej ofercie Sony czy Panasa). Więc nawet jak sobie takie 4K zmontujemy, komu się tym pochwalimy?
Nawet mając 84 calowego potwora w salonie to nie ma prawie wcale odtwarzaczy 4k
Od dłuższego czasu się zastanawiam ale póki co nie mam jak sprawdzić – standard mp4 przewiduje pliki do 4K włącznie. Ciekaw jestem, czy jak pendrive-a z takim plikiem wetknę we wspomniany 84-calowy telewizor to pójdzie. Zakładając że pendrive obsłuży bitrate. Jak dobrze pójdzie to za miesiąc będę miał gotowy swój półgodzinny film w 4K, może sobie zrobię spacer do salonu Sony i sprawdzę
Mam już listę sprzętu, który nasi partnerzy wypożyczą nam na warsztaty. Będzie kran i slider Fotonu, rigi, opaski do obiektywów. Foto-tip prześle nam:
Genesis Cine VSS (rig)
Genesis Cine VSS balance block
Genesis CineView LCD Viewfinder PRO (wizjer)
Genesis UNI baseplate system (montaż)
Genesis Cam Cage
Genesis M-box (wrota czyli matte-box)
Cinema Skater (wózek trójkatny)
Genesis SK-DW01 skater cam dolly (wózek/piesek)
Genesis magic arm 11.0
Genesis magic arm 7.0
Genesis MFC follow focus
Genesis MFC follow focus for Samyang 14mm
Genesis SK-R01 Shoulder support rig (rig naramienny)
Genesis c-lock quick lock (płytka montażowa)
Genesis Genesis B-Slide 60 (slider – wiem że nie chciałeś ale miałem pod ręka to wrzuciłem do paczki)
Genesis Pro Skater (wózek)
Genesis LED170 (panel LED)
Mikrofon Genesis ST-01
Mikrofon ST-04
Wątpię czy wszystko nawet rozpakujemy Ale jak ktoś będzie chciał sprawdzić coś z tego w działaniu, czemu nie…
Genesis Cine VSS (rig)
Genesis Cine VSS balance block
Genesis CineView LCD Viewfinder PRO (wizjer)
Genesis UNI baseplate system (montaż)
Genesis Cam Cage
Genesis M-box (wrota czyli matte-box)
Cinema Skater (wózek trójkatny)
Genesis SK-DW01 skater cam dolly (wózek/piesek)
Genesis magic arm 11.0
Genesis magic arm 7.0
Genesis MFC follow focus
Genesis MFC follow focus for Samyang 14mm
Genesis SK-R01 Shoulder support rig (rig naramienny)
Genesis c-lock quick lock (płytka montażowa)
Genesis Genesis B-Slide 60 (slider – wiem że nie chciałeś ale miałem pod ręka to wrzuciłem do paczki)
Genesis Pro Skater (wózek)
Genesis LED170 (panel LED)
Mikrofon Genesis ST-01
Mikrofon ST-04
Wątpię czy wszystko nawet rozpakujemy Ale jak ktoś będzie chciał sprawdzić coś z tego w działaniu, czemu nie…
WOW!!! To jest zestaw
Amadeusz i Norbert, wielkie dzieki. Było baaardzo ciekawie pod względem teoretycznym ale i praktycznym. Norbert i kolega z Fotonu okazali , że tylko przypadek może odkryć skrywane talenta…noooo mistrzostwo, dawno tak dobrych dialogów filmowych nie słyszałam. Doskonałe kino absurdu, świetne. Świetny sprzęt, ujęcia z kranu rewelacyjne.Ogólnie bardzo fajnie. Jeszcze by sie drugi dzień na montaż przydał. Myślę ,że uczestnicy poznali podstawy i będą mieli większą odwagę używać aparatu jako kamery. I może w kolejnym konkursie na film z Targów FVF nie będę sama prezentować konkursową pracę
Oczywiście film i fotki też będą. Co ciekawe może nawet będzie kilka filmów bo uczestnicy bardzo się angażowali w zajęcia praktyczne. A gospodarz czyli Amadeusz też pewnie zmontuje swoją wersje. To będzie bardzo ciekawe zobaczyć inne punty widzenia ukazane poprzez montaż , dobranie muzyki, dżwięk. Szalenie ciekawe doświadczenie.
Nie tylko filmowaliśmy na wczorajszych warsztatach…nasza aktorka była tak piękna , że nie mogliśmy się opanować. Był moment , ze fotografowie , którzy przyszli uczyć się filmowania zapatrzyli się i zapomnieli się w fotografowaniu naszej gwiazdy…
https://www.dfv.pl/gallery/members/malkowicz.html?g2_itemId=4283131
Oczywiście , że to były warsztaty z filmowania lustrzanką… ale migawka nie może stać bezczynnie
https://www.dfv.pl/gallery/members/malkowicz.html?g2_itemId=4283178
A tu zespół na wezwanie Norberta i Amadeusza czyli warsztatowa grupówka
https://www.dfv.pl/gallery/members/malkowicz.html?g2_itemId=4283257
Na robienie zdjęć to my akurat nie mieliśmy czasu, ale że Norbert grał fotografa i biegał z moim aparatem, to coś się jednak ustrzelić udało:
https://www.dfv.pl/gallery/members/Amadi.html?g2_itemId=4283306
https://www.dfv.pl/gallery/members/Amadi.html?g2_itemId=4283313
Można sobie pooglądać… było bardzo ciekawie , a nawet bardzo zabawnie https://plus.google.com/photos/105038415077403691692/albums/5978461849396345377
Na warsztatach , dzięki uprzejmości Sigmy moglismy sobie podpinać dowolne szkła za free…cudowne możliwosci. Dzięki temu mogłam pobawić się obiektywem tym: http://www.sigma-foto.pl/sigma-a-18-35-f1-8-dc-hsm,1010,pr.html
Świetne , jasne , zoom , szkoda , ze tylko do małej klatki. Bardzo mała głębia ostrości przy max zoom , trzeba uważać. 90% zdjęć zrobionych i pokazanych w ww albumie było przy pomocy tego obiektywu przypiętego do Canon 450D … Polecam , świetnie jasne szkło…
To szkło jest przede wszystkim ciekawe z punktu widzenia filmujących. Do ruchomego obrazu APSC czy M4/3 jest bardzo sensowne – pełna klatka czasem jest za trudna do okiełznania przy niektórych ujęciach z bliska. Zoom ze światłem 1,8. Szkoda, że jeszcze go nie ma pod M4/3
To moje spojrzenie na to co robiliśmy na warsztatach : https://vimeo.com/86548576
Nie wiem czy tylko mnie się nie otwiera, czy inni też tak mają? Otwiera się coś zupełnie innego, a nie film Ani:(
Nie wiem czy tylko mnie się nie otwiera, czy inni też tak mają? Otwiera się coś zupełnie innego, a nie film Ani:(
o 18.20 była chwilowa przerwa…teraz film jest dostępny…
Obejrzałam, POLECAM:)))
Wprawdzie kompletnie nie interesują mnie techniki filmowania lustrzanką, ale przedstawiłaś to w taki sposób, że zrobiło mi się głupio z powodu absencji. Kawał dobrej roboty Ania!
Podoba mi się pacyfistyczna natura Norberta – kurtka z logo Sony, pasek NPS na którym dynda wesoło Canon.
Bardzo fajne spojrzenie, z przyjemnością obejrzałam
Nie wiem czy pamiętasz, ale 3 lata temu jak się tu witałem z Wami, pisałem, że fotografuję wszystkim, czym się da
A ten pasek NPS-a to akurat przypadek. Wraz z aparatem należy do Amadeusza. Jest tak elastyczny i wygodny, że nie dziwię się, że zrezygnował ze swojego EOS-owego. Też bym tak uczynił.
Myślałem, że wdrożysz produkcję. Mnie możesz na listę oczekujących zapisać
To w którym numerze wydrukujecie film Ani?
Od dawna dziwię się, że na stronie nie ma zakładki do galerii video… no szkoda , bo magazyn Foto Video …a widzę , ze filmowcy w mniejszości bez prawa głosu
Ja już kiedyś wnioskowałam i ponawiam propozycję, żeby Ania była zapraszana na wszystkie(!) warsztaty jako filmowy dokumentalista . Mam dwa takie filmiki i jest to naprawdę super pamiątka:) Mistrzostwo Ani jest mz niepodważalne.
Ja jestem oczywiście za, ale co na to Ania?
Oj, żeby tam zaraz wytykać, warszawska też jest piękna, a to, ze odbudowana to godne podziwu jest(przynajmniej dla mnie) A że lubelska piękna i oryginalna, to raczej ze względu na swój charakter:)
Aniu, jak będziesz mogła zapraszamy!
No to cieszę się , ze ORYGINALNA…rodzina z USA też by się ucieszyła…bardzo się zdziwili , ze ta w Warszawie nie oryginalna.
Bo wiecie jak oni mają Vegas , gdzie nawet trawa jest plastikowa ( byłam , macałam) to to co oryginal ma u nich większe poważanie. Starówkę warszawską to oni sobie mogą sami zbudować , jak Wenecje czy Rzym…
Amadeusz – teoria absolutnie super! Nie za dużo, nie za
mało, najważniejsze rzeczy.
Zaplecze sprzętowe – akurat starczyło, żeby każdy z nas pobawił się
wszystkimi akcesoriami. W cześci praktycznej pewnie w przyszłości, trzeba
będzie trochę skrócić (do dwóch scen), żeby spokojnie starczyło czasu na
omówienie, albo po prostu o godzinę przedłużyć warsztaty.Na planie było
luźno i spontanicznie. Norbert, w dialogu z wypożyczającym szkło byłeś
Wielki ))) Ania (malkowicz) – cieszę się, że Cię poznałem w realu
Dla mnie to pierwsze warszaty z Wami i warsztaty w ogóle. Było super!
Amadeusz – teoria absolutnie super! Nie za dużo, nie za
mało, najważniejsze rzeczy.
Zaplecze sprzętowe – akurat starczyło, żeby każdy z nas pobawił się
wszystkimi akcesoriami. W cześci praktycznej pewnie w przyszłości, trzeba
będzie trochę skrócić (do dwóch scen), żeby spokojnie starczyło czasu na
omówienie, albo po prostu o godzinę przedłużyć warsztaty.Na planie było
luźno i spontanicznie. Norbert, w dialogu z wypożyczającym szkło byłeś
Wielki ))) Ania (malkowicz) – cieszę się, że Cię poznałem w realu
Dla mnie to pierwsze warszaty z Wami i warsztaty w ogóle. Było super!
Mnie też było miło poznać w realu i liczę, że to nie ostatnie spotkanie.
Dzięki! W takim razie pomyślę o szkole teatralnej
Zapraszamy do Łodzi! Też będzie trochę o filmowaniu.
pozdrawiam, Norbert
Norbert już Oskar czeka ja nie mam na filmie Twoich dialogów bo mój dźwięk to tylko z daleka był łapany, liczę , ze Amandi – z recorderem zrobi to profesjonalnie i wtedy wszyscy zobaczą ten talent .
Dla mnie to pierwsze warszaty z Wami i warsztaty w ogóle. Było super!
Mnie też było miło poznać w realu i liczę, że to nie ostatnie spotkanie.
Też mam nadzieję planowany jest chyba zlot czytelników DFV (najlepiej Kraków lub Wrocław bo tam mam rodzinkę ), a inne warsztaty – jak Matka Boska Pieniężna będzie łaskawa . Norberto też coś wspominał o filmowaniu II czyli postprodukcji
PS reportaż z warsztatów super, dołączam się do ogólnych zachwytów
Pozdrawiam
Krzysztof
I usłyszą Jak to było? Efekt pęknietej soczewki – “Scheisse’s-eye”?
Pytanie poza tematem. Opłaca się waszym zdaniem zainwestować w rybie oko?
Nie wiem jak w foto, przy filmie najczęściej się toto przydaje przy różnej maści sportach ekstremalnych bo ruch jest jeszcze bardziej przerysowany i mniej telepanie się kamery widać.
Film poskładany z materiałów nakręconych przez uczestników warsztatów
Amadeusz no jesteś wielki…piękny montaż…oczywiście co do jakosci materiału to wiadomo , pierwsze koty za płoty, ale zaskakująco to wszystko fajnie wyszło…
Uwaga,
Pojawiły się pytania o kolejną edycje warsztatów z podstaw filmowania. Nie sądzę, by szybko dało się zorganizować warsztaty w Sigmie (mają spore obłożenie sali). Myślę, nad przeprowadzeniem warsztatów w moim studiu dla maks. 3 uczestników. Sugestie są by był to dzień powszedni. Zainteresowanych proszę o zgłoszenia mailem – n.gajlewicz@dfv.pl
pozdrawiam, Norberto
Parę razy wszedłem w kadr Bogdanowi , na fotce by się to wystemplowało…
Amadi, ja poproszę jeszcze wersję z dialogiem o “scheisse’s eye”
No nie mogłam się powstrzymać , mimo , ze słychać mój chichot , bo śmiesznie było bardzo , polecam : https://vimeo.com/87862903
Trzeba zapytać Kolegę z Fotonu, co miał na myśli . Ja na początku usłyszałem coś w stylu “scheisse’s eye”, ale Ania w swoim filmiku dała tytuł “Shummiz-eye”
A co Twój rejestrator zarejestrował?
hej,
Sorki, że zmieniam temat: ale chciałbym nadmienić, że właśnie ogłaszamy warsztaty z postprodukcji wideo
http://dfv.com.pl/digital-foto-video-poleca.html?id=1971
- You must be logged in to reply to this topic.