Strona główna Fora Video Sprzęt Wizjery do filmowania do lustrzanek.

Wizjery do filmowania do lustrzanek.

Sprzęt

 
Member

Nigdy się tym nie zajmowałem, ale mnie ostatnio temat zainteresował.
Nie wyobrażam sobie pracy z aparatem na zombie, jak przy kompaktach.
Czy tego typu urządzenia sprawdzają się w praktyce:
http://www.mega-pixel.pl/product-pol-1299-ViewFinder-V1-Wizjer-Lupa-na-wyswietlacz-LCD-do-filmowania-aparatem-DSLR.html
http://www.mega-pixel.pl/product-pol-1174-Wizjer-Lupa-LCD-GGS-Perfect-Viewfinder-3X-do-Canon-Nikon-Pentax-Wizjer-LCD.html
Które lepsze? W charakterze kamery Nikon D90 ma wystąpić.

Czy może lepszy statyw w głowicą video? No ale wiadomo, statyw jak nazwa wskazuje stoi w miejscu, natomiast z wizjerem kamerzysta ma swobodę przemieszczania się.

 
Member

Ja używam tego drugiego , bardzo dobry , sprawdza się. Do ujęć dynamicznych używam monopodu, który służy też przy umiejętnym trzymaniu jako przeciwwaga i stabilizuje ujecia w ruch , np podążając przed obiektem. Nie stać mnie na flycama, zreszta to za dużo ambarasu , a sa ujęcia które robię bezpośrednio z monopodu przy bardziej statycznych ujeciach. Statyw to rzadko i tylko wtedy kiedy mi zależy na dużej stabilności np zmiana punktu ostrosci z dalekiego na bliski poprzez krecenie pierścieniem ostrosci. Głowica video jest fajna szczególnie przy ujęciach panoramicznych lub panoramicznych góra-dół lub odwrotnie. Panoramowanie z poziomu statywu czyli z jednego punktu położenia kamery jest amatorskie i raczej często sie nie używa. Normalna profesjonalna panorama to przejazd aparatu np na specjalnej szynoie . Czyli aparat zmienia w poziomie pozycje bez zmiany kąta filmowania np widoczka.

 
Member

Trzymając aparat z lupą przy głowie także stabilizujesz aparat. Wymaga to trochę ćwiczeń , bo jedna reka trzyma cały sprzęt a druga kreci pierscieniem ostrosci, pamietaj aparat nie ma autofocusa , a automat w trudnych warunkach działa beznadziejnie. Najlepsze efekty uzyskuje sie na manualu całkowitym.

 
Member

Nie jestem profi , tzn krece filmy amatorsko , czasami za małe pieniadze np młodzieży na Studniówce. To skrót ze studniówki , krecone 5DMark II obiektywem 35mm , z lupą i monopodem przypietym do aparatu dla stabilizacji. :)
I stwierdzam , że lupa jest najlepsza. Na tej sali byli panowie z monitorami i ich film ( widziałam ich skrót) nie ma takiego bezposredniego kontaktu. :)

https://vimeo.com/58986687

 
Member

to chyba kupię ten wizjer do ruchomych (dla operatora) ujęć, a inne ze statywu będę robił.

 
Member

Matko Jacek ja dopiero przeczytałam , że to TY, tak mnie wątek wkręcił , ze nie spojrzałam na autora :) Ciesze się bardzo , ze masz chęć zająć sie z lekka filmowaniem , pPOLECAM gorąco bo to całkiem inne doświadczenie niż fotografia i też całkiem inne niż filmowanie zwykłą amatorska kamerką nawet HD :)

 
Member

Zgadzam się z powyższymi postami. Mam ten drugi i gdy zamierzam coś skręcić to używam go zawsze, bez względu czy ze statywu czy z monopodu. Nie krecę bez podparcia aparatu, czyli z ręki, nie da się tego później oglądać. Filmowanie lustrzanką to ustawienia manualne, zarówno ekspozycji jak i ostrzenia. AF wyłączam, dlatego viewfinder jest jedynym wyjściem żeby trafić, choć ręczne ostrzenie przy małej GO niektórymi obiektywami AF nie należy do łatwych ze względu na krótki obrót pierścieniem. Wszystko zależy też jak chcesz wykorzystać aparat do filmowania.

 
Member

Hehe :) No ja :)
Mnie reportaże raczej mniej interesują, raczej jakieś krótkie formy wcześniej dokładnie zaplanowane, wg scenariusza i dokładnego rozpisania scen, ze szczegółami. A potem montaż w Adobe Premiere. Mam abonament Adobe CC więc soft zagwarantowany. Zastanawiam się teraz nad dozbrojeniem sprzętu. Tzn ten wizjer plus jakieś oświetlenie. Nie wiem co jeszcze, pewnie wyjdzie w praniu. Na razie czuję się jak gość co dostał właśnie pierwszy aparat na komunię i postanowił zostać fotografem :D

 
Member

Jak wiesz studyjne lampy też świetnie sobie radzą, oczywiście te ze światłem ciągłym :)
Lampa na aparacie doświetla z reguły pierwszy plan. Ja używam tylko wtedy kiedy na prawdę muszę. Wolę trochę ISO podbić niż oślepiać. Ale czasami się nie da bo za ciemno.
Ale rozumiem Twoje plany , drobne etiudy , jakiś obraz namalowany ciekawymi ujęciami… fajnie…
Ja jutro też ide kręcić wg scenariusza , niestety scenariusz napisała młodzież i realizacja ich wizjii będzie trudna. Rozpisałam już ujęcia , nabiegam się , nala tam i jak tu zdyscyplinować ponad 30 osobową grupę młodzieży… ech…

 
Member

Ekonoma z batem zatrudnij ;-)

You must be logged in to reply to this topic.