Sprzęt
Zastanawiam się nad kupnem lustrzanki. Patrzyłem na następujące modele:
Nikon D3100:
http://allegro.pl/aparat-nikon-d3100-af-s-dx18-55m-f-3-5-5-6g-vr-i2607384649.html
http://allegro.pl/nikon-d3100-18-105-vr-wysylka-w-24h-fv23-i2616939886.html
Nikon D3200:
http://allegro.pl/aparat-nikon-d3200kit-af-s-dx18-55m-karta-16gb-i2615389335.html
http://allegro.pl/nikon-d3200-18-55-vr-16gb-torba-filtr-uv-i2608870297.html
Nikon D5100:
http://allegro.pl/nikon-d5100-18-55-vr-16gb-torba-uv-i2600582361.html
Canon 600D:
http://allegro.pl/tanio-aparat-canon-600d-obiektyw-18-55-mm-is-ii-i2613952240.html
Czy coś z tych modeli polecacie? Czy może coś innego? Jakieś starsze modele ale używane? Doradźcie?
Zdecydowanie Canon
Nikon D3100:
http://allegro.pl/aparat-nikon-d3100-af-s-dx18-55m-f-3-5-5-6g-vr-i2607384649.html
http://allegro.pl/nikon-d3100-18-105-vr-wysylka-w-24h-fv23-i2616939886.html
Nikon D3200:
http://allegro.pl/aparat-nikon-d3200kit-af-s-dx18-55m-karta-16gb-i2615389335.html
http://allegro.pl/nikon-d3200-18-55-vr-16gb-torba-filtr-uv-i2608870297.html
Nikon D5100:
http://allegro.pl/nikon-d5100-18-55-vr-16gb-torba-uv-i2600582361.html
Canon 600D:
http://allegro.pl/tanio-aparat-canon-600d-obiektyw-18-55-mm-is-ii-i2613952240.html
Czy coś z tych modeli polecacie? Czy może coś innego? Jakieś starsze modele ale używane? Doradźcie?
Zakładam, że to Twoja pierwsza.
Na ogół jest tak, że body się wymienia a obiektywy kompletuje.
Radzę kupić starszą, używaną, prostszą lustrzankę a kupić dobry obiektyw.
Za 2-3 lata będziesz wiedział jaka lustrzanka “Ci się nalezy” i wtedy kupisz nową.
jp
To samo można powiedzieć o 600d. Jakość obrazu jak w wyższych modelach 60d czy 7d. Tak czy owak z tych co proponujesz wybierz między 600d a 5100. Oba są bardzo dobre. Mi przypadł do gustu 600d i nie żałuję wyboru. Zwłaszcza funkcja bezprzewodowego wyzwalania lampy. Choć może znajduje się ona w Nikonie. No i genialny Canon 100mm f 2.0.
A w Canonie 600D to niby jakość obrazu będzie gorsza niż w “wyższym i droższym” 60D i 7D ?
A przypadkiem “ta jakość obrazu” nie zależy bardziej od jakości optycznej szkieł, które do puszki podepnie ????
;P
Druga sprawa, to faktyczne wykorzystanie możliwości oferowanych przez wszystkie ww. lustrzanki, bo ilość funkcji w lustrach z półki entry level dawno przekroczyła możliwości realnego ich wykorzystania przez większość użytkowników i raczej skupiłbym się na wyborze systemu przez pryzmat dostępności szkieł

Czyżbyś starał się zasugerować, że to nie aparat tworzy zdjęcia? Przecież od dawna wiadomo, że im większy i czarniejszy tym lepsze zdjęcia daje. Gdyby jednak pomimo wymiany body z D8900 na D8901 efekt nadal nie był zadowalający, to trzeba zainwestować w… zmianę systemu, wtedy przy 9D z białymi obiektywami na pewno już Grand Press Photo będzie tuż-tuż
A co do autora: co prawda za żadnego znawcę się nie uważam i może po prostu nie mam racji, ale moim skromnym amatorskim zdaniem możliwości dowolnej puszki daleko przekraczają możliwości białkowego operatora danej puszki, jak już wspomniano w poście powyżej. Skąd takie założenie? Stąd, że nie pytasz o szkła Zresztą, skąd masz wiedzieć, czego chcesz, dlatego kup cokolwiek, na co Cię stać i… potem już zależy od Ciebie, czy będziesz zadowolony. Nie określiłeś żadnych wymagań poza tym, że chcesz mieć lustrzankę, więc trudno tak naprawdę cokolwiek doradzić. Różnice w ergonomii poszczególnych modeli (których nie znam, bo nie trzymałem w rękach) z pewnością nie są aż tak porażające, tym bardziej, że jako początkujący zapewne nie jesteś przyzwyczajony do żadnego systemu, więc po roku równie dobrze byś obsługiwał każde z możliwych body.
Potem, jeśli dojdziesz do tego, że to szkła są ważniejsze, będzie można myśleć o jakichś sensownych zakupach, pod warunkiem, że będziesz w stanie przyznać się przed sobą, że to Ty jesteś największym ograniczeniem systemu, nie sprzęt. Z kolei jeśli uznasz, że te zdjęcia “jakieś nie takie”, bo iso pierdyliard szumi, DR za mały, soczewki krzywe, a guziki w body źle rozmieszczone, to producenci i handlowcy bardzo się ucieszą, będziesz szukał coraz nowych puszek i szkieł i gonił sam siebie
Aparatu potrzebuje do:
1. do filmów w hd
2. do robienia zdjęć w plenerze, samochodów (administrator http://www.czerwonesamochody.com), pojazdów w ruchu ewentualnie.
Z tego, co widziałem na tej stronie, to 99% zdjęć zrobionych jest na dworze w biały dzień. Zdjęcia te też z reguły prezentują pojazdy z zewnątrz i nie są to zdjęcia hmm… artystyczne, tak nazwijmy, a zwykłe, rzekłbym do albumu, dokumentacyjne.
Z tego też powodu moim zdaniem nie potrzebujesz lustrzanki. Serio. Jeśli ma być tylko do tego, co widać na stronie, to Ci kompakt wystarczy. Mówiąc kompakt nie wyobrażaj sobie Easypixa za 100 zł, a coś lepszego np. za 1000 zł. I też nagrywają w HD.
PS. Sugestia do strony. Umożliw otwieranie podkategorii i miniaturek w nowych kartach, bo przy próbie otwarcia podkategorii komunikat o prawach autorskich mnie nie interesuje, a przy miniaturkach, to jak ktoś, by chciał, to i tak screena zrobi. Niech se będzie na dużych zdjęciach, bo ww. przypadkach niewygodnie się przegląda.
Edit: w zasadzie, to i 500-600 zł wystarczy na aparat.
1. do filmów w hd
2. do robienia zdjęć w plenerze, samochodów (administrator http://www.czerwonesamochody.com), pojazdów w ruchu ewentualnie.
ad.1
większość obecnie produkowanych kompaktów, bezlusterkowców i lustrzanek posiada “hd”
ad.2
odnośnie fotografowania “pojazdów w ruchu” to zdjęcia takie wykonywano już analogowymi lustrzankami z manualnymi obiektywami (sam takowe robiłem) – nie rozpisując się zbytnio, technika od dawna nazywana “panning”, vide: http://www.trochetechniki.pl/Zdjecia-w-ruchu.-Jak-je-zrobic,t,1092.html
Zamiast rozmyślać nad kupnem najbardziej wypasionej lustrzanki bardziej skupiłbym się nad technicznymi problemami zdjęć, które zamieszasz wykonywać.
W chwili, gdy będziesz wiedział jak wykonać ww. foty powinieneś być również świadom funkcji, które będą Ci niezbędne w aparacie i obiektywie do ich wykonania. Tym samym będziesz już sam potrafił określić jakich obiektywów i aparatu potrzebujesz.
Bo w nocy wychodzą beznadziejne zdjęcia, każdym sprzętem. Jak nie ma dobrego światła, to nie ma dobrych zdjęć. A filmowanie lustrzanką też nie jest takie proste – ok, szumy na wysokich ISO mniejsze, ale za to musisz kontrolować ostrość. No i raczej nie licz na to, że z jakimkolwiek aparatem będziesz miał dobry dźwięk na wbudowanym mikrofonie.
wszystko fajnie, tylko w tym wszystkim zapominasz o tym, że lustrzanka to nie tylko sam korpus
Nie tyle sam korpus, co umiejętność robienia zdjęć, bo kupować lustro, by robić na trybie automatycznym da podobne rezultaty w nocy, co AV200. No i jeszcze wypada je obrobić, choćby podstawy jak jasność, kontrast, nasycenie itp.
wszystko fajnie, tylko w tym wszystkim zapominasz o tym, że lustrzanka to nie tylko sam korpus
Nie tyle sam korpus, co umiejętność robienia zdjęć, bo kupować lustro, by robić na trybie automatycznym da podobne rezultaty w nocy, co AV200. No i jeszcze wypada je obrobić, choćby podstawy jak jasność, kontrast, nasycenie itp.
mnie zawsze rozwala stwierdzenie, że kupując lustrzankę zrobi się od razu doskonałe technicznie zdjęcia, poprawnie naświetlone, skadrowane i dopracowane od razu w aparacie

Nie tyle sam korpus, co umiejętność robienia zdjęć, bo kupować lustro, by robić na trybie automatycznym da podobne rezultaty w nocy, co AV200. No i jeszcze wypada je obrobić, choćby podstawy jak jasność, kontrast, nasycenie itp.
mnie zawsze rozwala stwierdzenie, że kupując lustrzankę zrobi się od razu doskonałe technicznie zdjęcia, poprawnie naświetlone, skadrowane i dopracowane od razu w aparacie
Miałem 2 m-ce temu ucznia (tak tak – ja ), który kupił lustro po to, by poważniej wyglądać przy kliencie.
Żadne argumenty przed zakupem do niego nie trafiały. No okej, skoro już koniecznie chciał… A że z mojego miasta, to przyjąłem go w swe skromne progi i mu tłumaczyłem wszystko, łącznie z obróbką. Nie wiem czy coś z tego wyniósł, bo nie widziałem zdjęć od tamtej pory
- You must be logged in to reply to this topic.