Strona główna Fora Foto Sprzęt Za dużu jak i z za mały statywy ,jaki wybrać?

Za dużu jak i z za mały statywy ,jaki wybrać?

Sprzęt

Member

Witam ,
rozważam zakup statywu ,wybrałem dwa modele Manfrotto 190 XPROB i 055 XPROB .Najistotniejszą różnicą dla mnie w wyborze statywu jest ich wysokość ,gdzie dla 190XPROB wynosi 122cm na 146 cm a dla 055XPROB 142cm na 178 cm .Pierwszy wymiar jest wymiarem bez wysuniętej kolumny ,drugi wymiar z wysuniętą kolumną .Każdy z tych statywów można rozstawiać w różnych kątach 190XPROB – 25/43/73/90 a 055XPROB 23/45/65/88 .
Po dokręceniu do statywu 055XPROB np. kulowej głowicy Manfrotto 488RC2 i aparatu , ustawieniu w kącie 23 będę miał wizjer aparatu powyżej poziomu oczu .Oczywiście mogę zmienić rozstaw kąta nóg statywu a także zmniejszyć wysunięcie poszczególnych sekcji .
Rozstawianie szerzej nóg daje większą stabilność ale nie może to być rozwiązaniem rozważanego problemu. Nie zawsze większy rozstaw jest możliwy w terenie Wsunięcie poszczególnych sekcji nóg ,ustawienie na różnych długościach ,będzie odbijało się na trudnym ustawieniu statywu względem zamontowanej poziomicy .

Member

Lepiej brać większy i nie wysuwać sekcji do końca (a już szczególnie nie kolumnę) niż mniejszy i nie sięgać powyżej np. płotu. O poziomicę się nie martw, teren i tak przeważnie nie jest idealnie poziomy, więc całkowite wysunięcie nóg nie zapewnia wcale poziomu. Przy okazji – jeśli zamierzasz korzystać z głowicy kulowej, jedyną istotną poziomicą jest taka montowana na aparacie.
Jeśli chodzi o stabilność, im mniej statyw rozciągnięty w górę, tym stabilniejszy. Czyli jeśli w danym momencie wystarczy ci niższy, to po prostu nie wysuwasz ostatniej sekcji nóżek i osiągasz lepszą stabilność.

Member

Poziomica, inaczej warstwica, to linia na mapie łącząca punkty o tej samej wysokości. Natomiast to, czym posługujemy się ustawiając płaszczyzny w poziomie lub pionie to poziomnica lub libella. Ponieważ oba te pojęcia przy fotografowaniu mogą wystąpić równocześnie, to czasem można je pomylić. To tak na marginesie aby nie powielać błędu.

Keymaster

Słownik PWN dopuszcza oba znaczenia słowa poziomica, a dla przyrządu za poprawną nazwę uznaje zarówno poziomicę, jak i poziomnicę:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2507205

Member

rozważam też zakup statywy .Interesuje mnie Manfrotto 055 , jest ich kilka rodzajów ( 55xproB,XB ,CLB clasic ,prob , 055 V ,055 WNB, XV).Jaka jest różnica miedzy nimi ,oprócz cenowej. Poszukuję też informacji od użytkowników głowicy Manfrotto 322 RC2

Keymaster

Wszystko, co ma “X” po 55 to nowe modele, z nieco zmienionym kształtem nóg, ponoć usprawnionymi zaciskami, możliwością ustawienia w poziomie kolumny centralnej bez jej demontażu i ciut wyższe niż wersje bez X. Wersja Pro od nie Pro jest bogatsza o piankowe okładziny na nogach, dzięki którym ręce nie przymarzają w niskich temperaturach. Do wersji bez pro można takie okładziny dokupić osobno, za to na wszystkie 3 nogi (pro ma okładziny na dwóch nogach).
wersja MF to modele z włókna węglowego zamiast aluminium, co odpowiednio zwiększa cenę i nieco zmniejsza wagę. Poza tym różnice są dość kosmetyczne – niektóre modele są troszkę wyższe, mają nieco większy udźwig deklarowany (7 zamiast 6 kg). Jeśli nie masz specjalnych zapotrzebowań na najwyższy dostępny model, to bierz tę wersję, którą znajdziesz najtaniej. Polecam od razu wersję z okładzinami.

Member

Ja także rozważałem zakup Manfrotto. Tylko po co przepłacać…

Wiele osób nie wie, że istnieje firma GoldPhoto – to wierne klony Manfrotto za ciekawsze pieniążki.

Zapraszam tutaj – https://www.dfv.pl/forum/viewtopic.php?id=254 – po szczegóły.

Pozdrówka!

Member

” Wiele osób nie wie, że istnieje firma GoldPhoto – to wierne klony Manfrotto za ciekawsze pieniążki.”

Dziękuję za skierowanie mnie na na GoldPhoto ,już oglądałem ten model firmy GoldPhoto i za te pieniądze to naprawdę ciekawa alternatywa , ale zawsze jest pewne ALE. Czy stać nas na kupowanie tańszego (podróba, a nie klon) towaru na dłuższą metę. Miałem już okazję przekonać się o tym na własnej skórze .Niby to samo ,ALE niestety nie to samo , inne wykonanie , INNY MATERIAŁ i po pewnym czasie żałujemy tego tańszego zakupu .

Member

Kolego,
Statyw kupuje się z reguły tylko raz, więc nie należy głupieć. W moim przekonaniu to zdrowy rozsądek powinien decydować. Jeżeli będziesz robil kwiatki i robaczki to inny, jeżeli krajobrazy gór w nocy to inny. I tak na końcu zadecyduje cena. Ja nie oszczędzałem bo wiem, że to zakup raz na życie. Więc radzę Ci rób jak chcesz.
Pozdrawiam (zdrowy rozsądek na pierwszym miejscu). K.M.

Member

Brzez Manfrotto 055 PROB. Sam posiadam ten statyw i jestem bardzo zadowolony. Lepiej miec wiekszy zeby pozniej nie jeczec ze brakuje wysokosci. Jest to statyw bardzo porzdnie wykonany i bardzo funkcjonalny. Mozliwe jest rozlozenie nog tak ze glowica jest tuz nad ziemia. Jedynym minusem jest waga z glowica to minimum 3,2 kg. Jednak zawsze mowie ze SZTUKA WYMAGA POSWIECEN. MANFROTTO RZADZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Member

Manfrotto i Manfrotto. A ja mam 193 cm wzrostu i żaden frotto mi nie odpowiada. Nawet z wysuniętą kolumną są za małe. I co mam zrobić, obciąć sobie nogi? Pozostaje zarobić i wywalić trochę kasy na jeden z modeli Sherpa Pro.

Member

Obcinanie sobie nog to raczej zle posuniecie:))))))) Jak nie mozesz dobrac sobie statywu to rzuc okiem na trojnogi firmy Gitzo, sadze ze znajdziesz tam cos dla siebie. Widzialem tam statywu nawet o wysokości 190cm. Wiem ze kosztuja sporo, ale ponoc sa warte tych pieniedzy.

Member

Dzięki za poradę. Statywy Gitzo rzeczywiście wyglądają świetnie, a ich parametry są bardzo interesujące. Co do ich ceny – wypowiadał się nie będę. Jednak gdy przyjdzie czas na zakup, to na pewno rozważę tę opcję. Badziewia kupował nie będę. Wolę dopłacić parę stówek i być zadowolony, niż pluć sobie w brodę że nie chciało mi się do dobrego sprzętu dorobić.
Pozdrawiam

Viewing 12 reply threads
  • You must be logged in to reply to this topic.