Technika fotografowania
Ogólnie mówiąc, powinno być raczej ciemne, niskokontrastowe i mocno niebieskie. To ostatnie można załatwić przestawiając balans bieli na żarówkę albo nawet jeszcze niżej (jak najmniej Kelvinów). Na pewno jest jeszcze kwestia pogody: przy ostrym słońcu nie bardzo, bo są za duże kontrasty. Przy całkowitym zachmurzeniu z kolei nie będzie cieni, które to światło księżyca powinno tworzyć. Więc powinno być światło słońca, ale trochę przytłumione. Obawiam się jednak, że bezpośrednio w aparacie trudno będzie osiągnąć od razu właściwy efekt. Postaram się przygotować tutorial na ten temat.
Nie jestem pewien czy chcesz ten efekt uzyskać z “poziomu” aparatu czy korzystając z jakiegoś programu graficznego . Moim zdaniem jeżeli ma to być zrobione przy użyciu aparatu to możesz mieć nie lada ” zagwozdkę ” . Używając programów sprawa jest prostsza . COREL PAINT SHOP PRO PHOTO XI na przykład posiada funkcję zmiany temperatury Kelwina a także filtry które dają taki ( no może nie do końca ale w zupełności zadowalające ) efekt o który pytasz . Trzeba tylko trochę przy tym posiedzieć . Z pionierskim pozdrowieniem SMIS
Witam wszystkich.
Jeśli nie w programie graficznym to spróbuj tak:
Pomysł miałem dawno temu jak jeszcze istniała tylko fotografia analogowa i sprawdził sie w 100%, ale teraz w dobie cyfry nie sprawdzałem ale myślę,że będzie działał.
Załóż na obiektyw filtr polaryzacyjny a na ten filtr jeszcze jeden -czyli dwa polaryzacyjne i zacznij skręcać je w stosunku do siebie jak i w stosunku do obiektywu a osiągniesz efekt od światła dziennego do efektu nocy w dzień z możliwością kontroli zaistniałego efektu.
Jest niestety podwójny minus w całej tej zabawie, po pierwsze koszt filtrów ,który rośnie proporcjonalnie do jakości i zastosowanej średnicy obiektywu oraz drastycznym spadku czasu ekspozycji co w konsekwencji wiąże się z użyciem statywu.
Jeśli chodzi o ustawienie balansu bieli to metodą prób i błędów spokojnie dojdziesz do zadowalajacego efektu.
- You must be logged in to reply to this topic.